• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: z dodatkowym zjazdem, czy bez?

Michał Stąporek
13 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Proponowany przebieg Nowej Słowackiego na wysokości opisywanego zjazdu w ul. Zabytkową i Partyzantów Proponowany przebieg Nowej Słowackiego na wysokości opisywanego zjazdu w ul. Zabytkową i Partyzantów

Czy drogowcy popełnili błąd nie projektując dodatkowego pasa do zjazdu z ul. Nowej Słowackiego? Projektant broni się przed zarzutami. Co ciekawe jego racji broni także konkurencja. Inwestor się zastanawia.



Prawoskręty w Zabykową i Partyzantów - nie ma ich w projekcie. Czy mimo to powinny powstać? Prawoskręty w Zabykową i Partyzantów - nie ma ich w projekcie. Czy mimo to powinny powstać?
Dyskusję o prawoskręcie z Nowej Słowackiego w ul. Zabytkową, którego brak może zatamować ruch na nowo projektowanej arterii rozpoczęła Gazeta Wyborcza.

- To jakaś bzdura. Brak prawoskrętu zawsze kończy się blokowaniem i utrudnianiem przejazdu na prawym pasie do jazdy prosto - mówił cytowany na łamach gazety Zbigniew Pałka, inżynier i kierowca mieszkający na Niedźwiedniku.

Faktycznie, brak prawoskrętu na najważniejszych ze skrzyżowań na tym odcinku Nowej Słowackiego może dziwić. Czy jego brak nie zablokuje tego skrzyżowania w godzinach szczytu?

- To nie jest tak, że nie wpadliśmy na to, by zaprojektować tam prawoskręt - przekonuje Jan Kosiedowski, dyrektor Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, które kończy już projekt Nowej Słowackiego. - Ale przypomnę, że droga powstaje w pasie wskazanym w planie zagospodarowania przestrzennego. Tymczasem działka, na której miałby powstać dodatkowy pas ruchu należy do firmy Transprojekt. Owszem, to firma konkurencyjna do naszej, ale to jeszcze nie powód, by zabierać im teren niezbędny do funkcjonowania. Choć i tak część działki im zajęliśmy, ale tego nie udało się uniknąć.

Andrzej Luty, kierownik pracowni drogowej w Transprojekcie Gdańskim: - Ul. Zabytkowa łączy Słowackiego z obszarem zamkniętym. Tą trasą nie przebiega żaden ruch tranzytowy i nigdy nie będzie się odbywał. Patrzę na nią codziennie z okien mojego biura i uważam, że to skrzyżowanie nie wymaga prawoskrętu.

Szef BPBK wylicza kolejne argumenty przeciwko prawoskrętowi: zaraz za zjazdem w Zabytkową będzie zjazd w ul. Partyzantów. Na tym krótkim odcinku samochody chcące skręcić w Partyzantów a jadące pasem drugim od prawej musiałyby zmienić pas ruchu. - To mogłoby zagrozić bezpieczeństwu w tym miejscu - argumentuje Kosiedowski.

Jego zdaniem auta skręcające w Zabytkową nie będą tamować ruchu na Nowej Słowackiego ponieważ na przejściu dla pieszych na Zabytkowej nie będzie dużego ruchu. Poza tym przejście jest nieco oddalone od skrzyżowania, więc za zakrętem powstanie azyl dla auta, które akurat przepuszczałoby pieszych.

Dokumentacja Nowej Słowackiego niebawem trafi do miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, które będzie inwestorem tej rozbudowy. O opinię poprosiliśmy jej szefa, Romualda Nietupskiego.

- Nie analizowaliśmy jeszcze tego projektu na poziomie takich szczegółów, ale generalnie uważam, że zawsze lepiej mieć prawoskręt, niż go nie mieć - zauważa Romuald Nietupski. - Jeszcze w ZDiZ-ecie wielokrotnie udało nam się odkorkować różnie miejsca w Gdańsku poprzez dobudowę prawo- i lewoskrętów. Oczywiście, można to zrobić w dowolnym momencie, ale wychodzi to zwykle znacznie drożej.

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • maffi - jako Gdańszczanin powinieneś wiedzieć, że mieszkańców piszemy z dużej litery

      !

      • 0 0

    • pisze sie tęnpi matoŁku. do szkoły nie hodziłeź czy co?

      • 1 0

    • :)))))

      • 1 0

    • tempi, pasuw... Ach :D
      A ja będę szczęśliwa jak zmienią tego Słowackiego, bo ile można stać w korkach? No ile, pytam? Tylko strach myśleć co się będzie działo na czas zmian na tej drodze...

      • 3 1

  • Kolejne odcinki już wkrótce!!!

    nasi archiwiści pracuję w pocie czoła.W następnych cotygodniowych artykułach zobaczymy min:

    - koncepcja przebudowy węzła Okopowa
    - system zarządzania sygnalizacją świetlną
    - budowa centrum hotelowego nad torami PKP
    - zabudowa Wyspy Spichrzów
    - poszerzenie obwodnicy
    - budowa obwodnicy południowej
    - budowa hotelu obok paku Reagana
    - budowa aquaparku w Gdańsku
    - budowa toru F1
    - budowa mariny żeglarskiej
    - etc.

    Zostańcie z nami!!!

    czytając nasze artukuły nigdy nie będziecie się nudzić!

    Zawsze dostarczamy opowieści na najwyższym poziomie!

    pozdrawiamy

    zespól TŁumMiasto.pl

    • 5 1

  • (3)

    co za glupia nazwa Nowa Slowackiego a nie moze byc po prostu nadal Slowackiego?po kolejnej przebudowie to juz bedzie Nowsza Slowackiego a pozniej Najnowsza az wreszcie nie wystarczy okreslen.to samo dotyczy Nowej Lodzkiej.

    • 3 2

    • Ech, a nie mogłaby być tak po prostu "Górnostrzyska" albo "Górna Strzyża", jak przed wojną ("Hochstrieß") - przynajmniej do ludzi by dotarło, że jest takie coś jak Górna Strzyża, a nie, jak czasami słyszę, "Dzielnica Słowackiego"; tym bardziej, że Słowacki z tą ulicą nigdy niczego wspólnego nie miał...

      • 0 0

    • kolejnej przebudowy nie będzie bo nawet nie zacznie się ta rozbudowa.

      Dbając o rozwój intelektualny a w szczególności rozwój wyobrażni,miasto po raz kolejny funduje nam ,,co będzie a nie będzie,,-wyobraż sobie sam

      • 1 0

    • a może to tylko nazwa koncepcyjna?? - moze chodzi o to, aby kazdy wiedzial,jaka to inwestyja?? nie pomyslales/as??

      • 2 0

  • droga rowerowa,chodnik, azyl dla samochodu, brak prawoskrętu.. (3)

    Przeciez z tej pięknej wizualizacji to co się najbardziej rzuca w oczy to czerwony ciąg drogi rowerowej!! ktora biegdnie w miejscu.... teoretycznego prawoskrętu..

    w artykule mowa że ruch pieszych i samochodów przez zabytkową niewielki, ale tam teraz nie ma drogi rowerowej!

    pozatym nie tylko zabytkowa jest z prawej strony, ale i ruchliwa partyzantów, a tam też zjazdu nie ma..

    ja wiem ze na fuszerke zawsze mozna sie doszukac argumentow, ale brzmią one slabiutko: "bo z okna codziennie widze" - niesamowite! pewnie widzisz przyszlosc? zwiekszony ruch? itd.?

    a nowy projekt, to pewnie i przedluzenie calej procedury.. masakra.. :/

    • 6 3

    • likwidacja sciezek rowerowych (2)

      jestem przeciw sciezkom rowerowym gdyz niewiele osob z nich korzysta jesli mi nie wierzycie zapraszam na zaspe gdzie w zdluz al.j.pawla biegnie sciezka rowerowa. zadalem sobie troche trudu i liczylem srednio co piaty rowerzysta korzystal z sciezki, resza jezdi ulica lu chodnikiem

      • 2 8

      • Likwidacja statystyka

        To, że statystyk ma jedno oko szklane, a drugie wypadające, to jeszcze nie powód, by przez niego utrudniać życie mieszkańcom. "Ścieżka" wzdłuż JP2, jak i "ścieżki" wzdłuż Chłopskiej i Rzptej w tym samym obszarze, to w rzeczywistości białe pasy wymalowane na dziurawych chodnikach + niewyprofilowane krawężniki, ale te akurat pseudościeżki są przewidziane do modernizacji; nic dziwnego, że nie są zbyt popularne. Jeśli statystyk chciałby zobaczyć, jak wygląda ruch rowerowy w Gdańsku, to zapraszam (wiosną lub latem) na ścieżkę wzdłuż Grunwaldzkiej we Wrzeszczu - polecam, to bardzo ciekawa wyprawa, Wrzeszcz jest ładny i ma duże centra handlowe, więc zobaczysz wreszcie coś poza swoim blokiem i blokiem naprzeciwko. A lepiej późno niż wcale.

        Do tego ścieżka wzdłuż JP2 ma dość peryferyjne znaczenie komunikacyjne, bo do bloków Rozstajów często szybciej jest dojechać dróżkami między blokami, ponadto ma niezbyt bezpieczny przebieg przez parking w rejonie kładki (rajdy samochodowe dresiarzy na tym parkingu); ale ona akurat nikomu (poza statystykiem rzecz jasna) nie przeszkadza o tyle, że wzdłuż JP2 jest mnóstwo miejsca - możnaby i drogę rozbudować, i ścieżkę szerszą zrobić.

        • 1 0

      • Zbyt pochopnie wyciągasz wnioski drogi statystyku.

        Ścieżki wzdłuż niektórych ulic często nie są zbyt popularne ale przyczyną jest raczej to, ze niestety jak na razie bardzo mało mieszkańców korzysta na co dzień z roweru.
        Nie mowie, że każdy ma jeździć cały rok na rowerze ale kiedy pogoda dopisuje jest to naprawdę szybki i wygodny sposób poruszania się po mieście. Może nie tak wygodny jak stanie samochodem w korkach ale wszystko ma swoje wady i zalety ;)

        Ścieżka wzdłuż Jana Pawła nie jest dobrym miejscem do robienia statystyk. Jest to stara ścieżka o niskim standardzie i w obecnym kształcie miejscami jest bardziej utrudnieniem niż pomocą dla rowerzysty wiec nic dziwnego, że nie wszyscy z niej korzystają.
        Za to coraz większa liczba dobrej jakości ścieżek rowerowych aż zachęca do jazdy i mam nadzieje, ze będzie zachęcać coraz większa liczbę ludzi do wsiadania na dwa kółka.

        • 3 0

  • ;/ (1)

    czy gdańsk nie zdaje sobie sprawy ze ul. słowackiego to droga przez ktora jeżdza z lotniska? pełno waznych ludzi tam jezdzi i co widzą odrazu korki ..i fatalna droge. juz dawno słowackiego powinna byc zrobiona

    • 0 1

    • Alternatywy

      To jest coś jak w Alternatywy 4, jak widzą taką nędze to dają więcej kasy z UE. Jakby było ślicznie to by nie dali, proste i jak widać na razie skuteczne :)

      • 0 0

  • Cały plan ?

    Czy jest może gdzieś cały plan Nowej Słowackiego ?
    I dodatkowo innych inwestycji drogowych, jak na Nowa Łódzka (ale w całości nie fragment tramwajowy :)

    • 0 0

  • JAK ZWYKLE...

    ...komus sie wydaje, bo patrzy z okna...
    a co bedzie za kilka lat ?? plany sie zmieniaja, jest okazja TRZEBA ROBIC, boo potem bedze tylko jek i zgrzytanie zebami.

    A jak wiadomo, potem beda wymowki, ze kasy nie ma i sa wazniejsze inwestycje niz dorobienie prawoskretu.

    • 0 0

  • Takie teksty da się czytać

    Jak redaktor Michał Stąporek coś napisze to przynajmniej da się to przeczytać ze zrozumieniem. Nie można tego samego powiedzieć o wymęczonych tworach Michała Tuska, które raczej przyprawiają o mdłości i poczucie zażenowania, że takich mamy dziennikarzy na wybrzeżu.

    • 0 2

  • No właśnie się skupiamy.

    Tu nie tyle chodzi o ocenę projektu tylko o to czy można łatwo go ulepszyć dla, że tak pociągnę patosem, wspólnego dobra. Dyskusja zawsze jest dobra. Proponuję skończyć z podejściem, my fachowcy wiemy jak ma być i nie podskakiwać. Zdarzają się dobre pomysły z zewnątrz.

    • 1 0

  • Ten dotakowe prawoskrety wprowadzą tylko niepotrzebny harmider (1)

    • 1 3

    • Jasne

      Zlikwidujmy prawo/lewo-skręty na np. Grunwaldzkiej - po co harmider.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane