• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: z dodatkowym zjazdem, czy bez?

Michał Stąporek
13 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Proponowany przebieg Nowej Słowackiego na wysokości opisywanego zjazdu w ul. Zabytkową i Partyzantów Proponowany przebieg Nowej Słowackiego na wysokości opisywanego zjazdu w ul. Zabytkową i Partyzantów

Czy drogowcy popełnili błąd nie projektując dodatkowego pasa do zjazdu z ul. Nowej Słowackiego? Projektant broni się przed zarzutami. Co ciekawe jego racji broni także konkurencja. Inwestor się zastanawia.



Prawoskręty w Zabykową i Partyzantów - nie ma ich w projekcie. Czy mimo to powinny powstać? Prawoskręty w Zabykową i Partyzantów - nie ma ich w projekcie. Czy mimo to powinny powstać?
Dyskusję o prawoskręcie z Nowej Słowackiego w ul. Zabytkową, którego brak może zatamować ruch na nowo projektowanej arterii rozpoczęła Gazeta Wyborcza.

- To jakaś bzdura. Brak prawoskrętu zawsze kończy się blokowaniem i utrudnianiem przejazdu na prawym pasie do jazdy prosto - mówił cytowany na łamach gazety Zbigniew Pałka, inżynier i kierowca mieszkający na Niedźwiedniku.

Faktycznie, brak prawoskrętu na najważniejszych ze skrzyżowań na tym odcinku Nowej Słowackiego może dziwić. Czy jego brak nie zablokuje tego skrzyżowania w godzinach szczytu?

- To nie jest tak, że nie wpadliśmy na to, by zaprojektować tam prawoskręt - przekonuje Jan Kosiedowski, dyrektor Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, które kończy już projekt Nowej Słowackiego. - Ale przypomnę, że droga powstaje w pasie wskazanym w planie zagospodarowania przestrzennego. Tymczasem działka, na której miałby powstać dodatkowy pas ruchu należy do firmy Transprojekt. Owszem, to firma konkurencyjna do naszej, ale to jeszcze nie powód, by zabierać im teren niezbędny do funkcjonowania. Choć i tak część działki im zajęliśmy, ale tego nie udało się uniknąć.

Andrzej Luty, kierownik pracowni drogowej w Transprojekcie Gdańskim: - Ul. Zabytkowa łączy Słowackiego z obszarem zamkniętym. Tą trasą nie przebiega żaden ruch tranzytowy i nigdy nie będzie się odbywał. Patrzę na nią codziennie z okien mojego biura i uważam, że to skrzyżowanie nie wymaga prawoskrętu.

Szef BPBK wylicza kolejne argumenty przeciwko prawoskrętowi: zaraz za zjazdem w Zabytkową będzie zjazd w ul. Partyzantów. Na tym krótkim odcinku samochody chcące skręcić w Partyzantów a jadące pasem drugim od prawej musiałyby zmienić pas ruchu. - To mogłoby zagrozić bezpieczeństwu w tym miejscu - argumentuje Kosiedowski.

Jego zdaniem auta skręcające w Zabytkową nie będą tamować ruchu na Nowej Słowackiego ponieważ na przejściu dla pieszych na Zabytkowej nie będzie dużego ruchu. Poza tym przejście jest nieco oddalone od skrzyżowania, więc za zakrętem powstanie azyl dla auta, które akurat przepuszczałoby pieszych.

Dokumentacja Nowej Słowackiego niebawem trafi do miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, które będzie inwestorem tej rozbudowy. O opinię poprosiliśmy jej szefa, Romualda Nietupskiego.

- Nie analizowaliśmy jeszcze tego projektu na poziomie takich szczegółów, ale generalnie uważam, że zawsze lepiej mieć prawoskręt, niż go nie mieć - zauważa Romuald Nietupski. - Jeszcze w ZDiZ-ecie wielokrotnie udało nam się odkorkować różnie miejsca w Gdańsku poprzez dobudowę prawo- i lewoskrętów. Oczywiście, można to zrobić w dowolnym momencie, ale wychodzi to zwykle znacznie drożej.

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • zróbcie ankiete

    niech lud zadecyduje

    • 0 0

  • słowackiego/grunwaldzka (2)

    Czy mi się wydaje czy na tym planie widać ładny wiadukt nad Grunwaldzką ?

    • 0 0

    • tak

      dobrze ci sie wydaje

      takiego bedzie brakowac łostowicka-rakoczego :/

      • 0 0

    • będzie...

      • 0 0

  • nie

    nie daje wiary ze to sie uda zrobic do mistrzostw w 2012

    • 2 1

  • szkoda gadac

    i znow ta g.wyborcza i jej super rewelacje czy ktos jescze czyta taki badziew....

    • 2 2

  • piesi

    Jestem ciekaw jak rozwiążą problem mieszych...
    jak by nie było to jednak dość gęsto zaludnione obszary, a przeciez nie poprzecinają co chwilę dwujezdniowej drogi przejściami?

    Z drugiej strony musza o tym pomyśleć, bo sam jakbym tam mieszkał na pewno niechciałbym nadrabiać kilometra po to żeby przejść np. do kiosku po drugiej stronie ulicy....

    • 1 0

  • Dobry Projekt (2)

    Cieszę się, że społeczeństwo ma szanse poznać opinię nie tylko Pana Michała Tuska, ale także samych projektantów. Myślę, że mimo swojej szerokiej wiedzy Pan Michał nie ma rzetelnych informacji na temat projektowania dróg w zabudowie miejskiej. Szkoda, że dziennikarstwo jets na tak niskim poziomie. Dlatego też tym bardziej cieszy inny punkt widzenia.
    Jeśli chodzi o moje zdanie na ten temat to jest ono takie: Plan Zagospodarowania Przestrzennego przwidywał w tym pasie drogę, w jakim została zaprojektowana. Gdyby każda firma projektująca drogi chciała sobie poszerzać ile się jej podoba to by było bardzo ciekawie. Pełna samowolka.
    Osobieście gratuluję projektu i czekam cierpliwie na realizację.

    • 4 2

    • Jakiego Michała Tuska? (1)

      Pod artykułem podpisał się Michał Stąporek

      • 0 0

      • Autor Michał Stąporek powołuje się na artykuł w GW- Michała Tuska

        I o tą opinię mi chodzi.

        • 0 0

  • alix

    najpierw wygonić tzw. inwestorów - złodziei znaczy. a potem wybudować drogę tak aby służyła ludziom. nie kapitałowi. i do roboty a nie zajmować się pierdołami
    i tyle. starczy

    • 2 1

  • Jak to zrobią i stadion.. (1)

    ..to mi kaktus na czole wyrosnie i wiele innych rzeczy w róznych miejscach...., to nie w tym kraju

    • 1 1

    • to kup sobie już szczypczyki do wyjmowania kolców z czoła

      • 0 0

  • Ten dotakowe prawoskrety wprowadzą tylko niepotrzebny harmider (1)

    • 1 3

    • Jasne

      Zlikwidujmy prawo/lewo-skręty na np. Grunwaldzkiej - po co harmider.

      • 0 0

  • czy szczyt szczytował na widok projektu???

    taki ma zwyczaj, oleać wszystko

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane