• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa droga rowerowa między Wrzeszczem a Oliwą

Rafał Borowski
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rusza budowa drogi rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.

Wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku zostanie wybudowany kolejny odcinek drogi rowerowej między ulicami Braci LewoniewskichKołobrzeską, po prawej stronie jezdni, jadąc w kierunku Oliwy. Miasto rozpocznie niedługo poszukiwania wykonawcy tej inwestycji. Planowany termin zakończenia prac budowlanych wyznaczono na koniec lipca przyszłego roku.



Jak często poruszasz się po mieście rowerem?

Wiadomość o planowanej inwestycji ucieszy szczególnie rowerzystów, którzy studiują w Oliwie na terenie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego bądź pracują w tutejszych biurowcach.

Rowerostrada będzie przebiegać wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Braci Lewoniewskich na granicy Wrzeszcza i Strzyży do ul. Kołobrzeskiej w Oliwie. Znajdzie się po prawej stronie jezdni - poruszając się w kierunku Oliwy - a jej długość wyniesie ok. 2 km.


Otwarcie ofert w połowie stycznia



Przetarg na budowę drogi zostanie ogłoszony w ciągu najbliższych kilku dni, zaś otwarcie ofert nastąpi w połowie stycznia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, rowerzyści będą mogli z niej korzystać już latem przyszłego roku.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście



- Droga rowerowa zostanie dostosowana do istniejących chodników i zjazdów. Wykonawca, oprócz budowy liczącego 2 km odcinka drogi rowerowej, przebuduje również chodniki. W zakresie inwestycji znalazła się także budowa sieci wodociągowych. Prace mają potrwać do końca lipca 2020 r. - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja powstanie w ramach programu pod hasłem "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Droga na granicy Matemblewa i Wrzeszcza



Planowana inwestycja między Wrzeszczem a Oliwą nie jest jedyną, która wzbogaci siatkę dróg rowerowych w Gdańsku. Kolejna droga powstanie wzdłuż ul. Potokowej, na odcinku między ul. Słowackiego a przystaniem PKM Brętowo. Umowa na jej wykonanie została podpisana z firmą WPRD Gravel w listopadzie tego roku, a jej wartość opiewa na kwotę blisko 4,5 mln zł.

- Wykonane zostaną brakujące fragmenty trasy. Zakres zadania obejmuje również przebudowę skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Ogrodową, korektę jezdni ul. Potokowej przy skrzyżowaniu z ul. Ogrodową oraz budowę pasa do zawracania skierowanego w stronę ul. Rakoczego. Prace potrwają do sierpnia 2020 r. - uzupełnia Zakrzacka.

Miejsca

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • Chętnie dojeżdżałabym z dzieckiem do szkoły rowerami (wzdłuż Grunwaldzkiej) ale się nie odważę (6)

    ze względu na smog.

    Miasto musi wreszcie zadbać o zwiększenie liczby drzew, łąki miejskie a wzdłuż dróg rowerowych zrobić ściany zieleni filtrujące powietrze.

    Stać nas na rydwan, to stać i na ściany zieleni.

    Niejeden wolałby i pieszo się przejść, gdyby nie musiał inhalować spalin.

    • 19 10

    • nie przesadzaj. to i tak zdrowsze niż przemieszczanie sie samochodem (2)

      i uwaga w samochodzie oddychasz tym samym powietrzem co na rowerze ;)

      • 2 1

      • (1)

        w samochodzie masz jeszcze filtr kabinowy mimo wszystko

        • 2 4

        • A ile samochodów ma filtry z węglem aktywnym?

          Ilu kierowców zmienia filtr co 15 tys?
          Wyłapywanie cząstek stałych zapewni ci maseczka z casto, fakt zmniejsza znacząco moc rowerzysty.

          • 1 0

    • Oj tak, smród spalin tam jest straszny

      Aż gryzie w gardło. Ale kierowcy, mimo ze wdychają to samo, to się nie boją dzieci wozić tamtędy. Własne bąki widać nie śmierdzą.

      • 3 1

    • (1)

      Obok na Wita Stwosza jest autostrada rowerowa. Jeździ tam 1 samochód na godzinę. Po co się pchać na zasmrodzoną Grunwaldzką.

      • 2 0

      • no jest i kończy sie ślepo na bruku lub chodniku.

        • 1 0

  • Kołobrzeska!!! (1)

    a kiedy kołobrzeska doczeka się drogi rowerowej?

    • 16 2

    • lepsze pasy ruchu. tam nie ma miejsca na porzadną ddr z obu stron

      a tylko takie mają sens w tym miejscu. zgodnie ze standardem ulicy miejskiej

      • 1 1

  • Po drugiej stronie jest ścieżka rowerowa (2)

    Po co d*plikować istniejące już rozwiązania

    • 11 9

    • po to żeby znacząco skrócić czas przejazdu

      zwiekszyć komfort i bezpieczeństwo.

      • 5 1

    • A po co na grunwaldzkiej 6 pasów? Zwęzić do dwóch!

      Po co d*plikować istniejące rozwiązania?

      • 9 1

  • o parkingach znowu zapomnieli

    • 6 7

  • Nareszcie!

    To co się dzieje miedzy alchemią a leroyem to jakaś samochodowa paranoja. Patrzyłem codziennie tamtędy chodząc jak to powstawało, Jak systematycznie, co raz bardziej zastawiany był chodnik, jak rozjeżdżany był trawnik, kierowcy posuwali się do co raz większego chamstwa. Dzień po dniu co raz więcej aut, a salon Plichty dokładał swoje. Patologia. Tak by wyglądało całe miasto, gdyby nie SPP i słupki.

    • 11 3

  • ?? (1)

    A kiedy ścieżka wzdłuż Kolobrzeskiej między Chłopska a Grunwaldzka

    • 11 1

    • ścieżki są w lesie. masz gdzieś las na kołobrzeskiej?

      • 2 0

  • W tamtym miejscu jest straszny smród od spalin

    Niektórzy dziwią się po co tam robić drugą drogę dla rowerów. Podpowiadam - nie róbmy, ale tez zwęźmy grunwaldzką do 2 pasów i dwóch buspasów. Pozbędziemy się zduplikowanych, nieefektywnych rozwiązań i zmniejszymy smog. Wszak tak wielu kierowcow martwi się dziś o ekologię.

    • 8 7

  • Z każdej strony ścieżka rowerowa (1)

    A trzecią proponuję w środku między pasami ruchu na bogato a co.

    • 14 12

    • W sumie, tak widziałem w Barcelonie. też jestem za 3 pasami ścieżki rowerowej.

      • 2 1

  • Gdy czytam "rowerostrada" (2)

    wyobrażam sobie niebieskie bike super-highways jak na nowych osiedlach wokół Londynu. A co będzie? Namalowane farbką linie, które po jednej zimie nie będą widoczne, niebezpieczne wyjazdy z bram co parę metrów, parkujące legalnie samochody (linii nie będzie widać), potrącenia pieszych.
    Ale "rowerostada".
    Jak można używać tak górnolotnych słów, to ja też sobie pozwolę.

    • 12 4

    • Też mi na myśl od razu Londyn przyszedł. (1)

      • 1 0

      • najdłuższa estakada rowerowa na świecie nie jest w Lądku,
        tylko w Xiamen w Chinach

        jeździłem i tu i tu. nie ma porównania.

        • 1 0

  • Kołobrzeska (1)

    Ciekawe kiedy ktoś zwróci uwagę na problem kołobrzeskiej. Z rana nie da się jechać rowerem. Tłoki straszne wszędzie.

    • 8 1

    • Niby się nie da, a jeżdżą...

      Po chodniku...jeszcze mają czelność dzwonić na pieszych.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane