• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa droga rowerowa między Wrzeszczem a Oliwą

Rafał Borowski
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rusza budowa drogi rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.

Wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku zostanie wybudowany kolejny odcinek drogi rowerowej między ulicami Braci LewoniewskichKołobrzeską, po prawej stronie jezdni, jadąc w kierunku Oliwy. Miasto rozpocznie niedługo poszukiwania wykonawcy tej inwestycji. Planowany termin zakończenia prac budowlanych wyznaczono na koniec lipca przyszłego roku.



Jak często poruszasz się po mieście rowerem?

Wiadomość o planowanej inwestycji ucieszy szczególnie rowerzystów, którzy studiują w Oliwie na terenie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego bądź pracują w tutejszych biurowcach.

Rowerostrada będzie przebiegać wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Braci Lewoniewskich na granicy Wrzeszcza i Strzyży do ul. Kołobrzeskiej w Oliwie. Znajdzie się po prawej stronie jezdni - poruszając się w kierunku Oliwy - a jej długość wyniesie ok. 2 km.


Otwarcie ofert w połowie stycznia



Przetarg na budowę drogi zostanie ogłoszony w ciągu najbliższych kilku dni, zaś otwarcie ofert nastąpi w połowie stycznia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, rowerzyści będą mogli z niej korzystać już latem przyszłego roku.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście



- Droga rowerowa zostanie dostosowana do istniejących chodników i zjazdów. Wykonawca, oprócz budowy liczącego 2 km odcinka drogi rowerowej, przebuduje również chodniki. W zakresie inwestycji znalazła się także budowa sieci wodociągowych. Prace mają potrwać do końca lipca 2020 r. - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja powstanie w ramach programu pod hasłem "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Droga na granicy Matemblewa i Wrzeszcza



Planowana inwestycja między Wrzeszczem a Oliwą nie jest jedyną, która wzbogaci siatkę dróg rowerowych w Gdańsku. Kolejna droga powstanie wzdłuż ul. Potokowej, na odcinku między ul. Słowackiego a przystaniem PKM Brętowo. Umowa na jej wykonanie została podpisana z firmą WPRD Gravel w listopadzie tego roku, a jej wartość opiewa na kwotę blisko 4,5 mln zł.

- Wykonane zostaną brakujące fragmenty trasy. Zakres zadania obejmuje również przebudowę skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Ogrodową, korektę jezdni ul. Potokowej przy skrzyżowaniu z ul. Ogrodową oraz budowę pasa do zawracania skierowanego w stronę ul. Rakoczego. Prace potrwają do sierpnia 2020 r. - uzupełnia Zakrzacka.

Miejsca

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • to pisane ze wstydu?

    • 1 1

  • przebłyskiem geniuszu było zrobienie drogi rowerowej... (5)

    po obu stronach al. legionów. bo rowerzyscie przecie ciezko przez ulicę przejechac,co? I kiedy skończą/poprawią Jana Pawła II?

    • 9 15

    • Po wypisywać takie mądrości ?
      Jeżdżę codziennie rowerem do pracy i przejeżdżam DDR przez ulicę a potem wracam. Niby nie jest to problem ale na tym traci się czas i jeśli takich przejazdów jest dużo to mocno irytuje.
      Np na Żabiance jadąc ścieżką jest miejsce gdzie rowerzysta powinien przejechać na drugą stronę żeby po 5 metrach wrócić na poprzednią. We Wrzeszczu po 30 metrach jest tak samo.

      • 9 2

    • (2)

      ty za to byłbyś chętny do jeżdżenia na około i do stania na światłach bezsensu. już to widzę

      • 8 2

      • Chodzi o to,ze jeżeli ilosc tras ograniczona jest (1)

        Brakiem kasy, to taka trasa przydałaby się w pierwszej kolejności tam, gdzie nie ma jej w ogóle, np. Na równoległej Chrobrego, zamiast dublować w zasadzie istniejące. Wiem ze zmiana stron ulicy to kłopot ale mniejszy, niż brak trasy w ogóle

        • 2 2

        • Chrobrego można jezdnią jechać.
          Drogi dla rowerów mają jedynie sens na głównych trasach tranzytowych.
          Wciskanie ich wszędzie na siłę jest totalnie bez sensu.
          Zacznij jeździć komunikacyjnie rowerem, dojdziesz do wniosku że większość tych "ścieżek" zawracanie gitary. utrudniają tylko poruszanie się rowerem, są powolne( traci się mnóstwo czasu przez nie), są niebezpieczne i mało komfortowe.

          • 1 0

    • Ta ściezka o której piszesz kończy się przy szkole

      Na legionów jest tylko kawałek ścieżki do szkoły i zdaje się że to był projekt obywatelski żeby dzieciaki na legalu mogły podjeżdżać do szkoły.

      • 0 0

  • Może i przez Grunwaldzką szybciej do Oliwy (2)

    Ale ja wybieram trasę przez Wojska Polskiego i Wita Stwosza. Jakoś spokojniej tamtędy rowerkiem.

    • 8 2

    • A potem na Grunwaldzką skręt w prawo przez 3 światła (1)

      podczas gdy samochody mają jedne plus zielona strzałka. Potwornie długo tam się ten skręt w prawo wykonuje, 6 przejazdów. A jako bonus:
      - kawałek po chodniku od parku do torów,
      - kawałek mtb po tirach obok zajezdni.
      Ale fakt, że ciszej i spokojniej, jak się komu nie spieszy to niezła trasa.

      • 5 0

      • To skręć wcześniej w Derdowskiego i będziesz miał jedne światła (jeżeli kierunek Żabianka, to skrzyżowanie po jezdni i dopiero na koniec zjazd na ddr).

        • 0 0

  • Przeciez tu nie chodzi o droge rowerowa

    Tylko o modernizacje infrastruktury. Popatrzcie na legionów. Niby drogą rowerowa A w tym projekcie jest też modernizacja rur ciepłowniczych. Tak to się robi

    • 6 1

  • A nie lepiej przy nasypie. SKM?

    Tam jest pusto i ciszej.

    • 6 1

  • tutaj to akurat jest sciezka po drugiej stronie drogi

    gorzej z ulicami poprzecznymi jak Kołobrzeska
    doczekamy się tam jakiegoś remontu chodnika chociaż? :P

    • 4 3

  • No wreszcie. To obecne dziadostwo urąga elementarnej przyzwoitości.

    • 4 1

  • A co z drogą rowerową na Kołobrzeskiej!!?

    Na tym odcinku bardzo jej brakuje i powoduje duży konflikt rowerzysta - pieszy! Jest wiele potrąceń i nieprzyjemnych, niepotrzebnych sytuacji. Uważam, że połączenie Rzeczypospolitej i Grunwaldzkiej traktem rowerowym na Kołobrzeskiej jest nieodzowne.

    • 7 0

  • Kierowca

    A gdzie poprawa jezdni same dziury a wy tym rowerkom co przepisy lamie na kazdym kroku nie placi OC zagraza bezpuwczenstwu asfalt leja

    • 4 6

  • Drypka

    Nie respektuja prxepisow strasza ludzi jadac jak d**ile won z tym dziadostwem za miasto

    • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane