• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa inwestycja w Orłowie. Budynek zajmie teren przy al. Zwycięstwa

Patryk Szczerba
21 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (267)
  • Prace przy budowie rozpoczną się w trzecim kwartale 2023 roku.
  • Prace przy budowie rozpoczną się w trzecim kwartale 2023 roku.
  • Prace przy budowie rozpoczną się w trzecim kwartale 2023 roku.
  • Prace przy budowie rozpoczną się w trzecim kwartale 2023 roku.
  • Prace przy budowie rozpoczną się w trzecim kwartale 2023 roku.

W sierpniu u zbiegu alei Zwycięstwa z ulicą WielkopolskąMapka w Gdyni ruszy budowa 4-kondygnacyjnego nowego budynku handlowo-usługowego z 65 lokalami. Właścicielem terenu i inwestorem jest firma Batory Projekt. Budowa Orłowo Square ma potrwać 2,5 roku.



Czy podoba ci się planowany budynek?

Firma Batory Projekt kupiła teren o powierzchni ok. 5 tys mkw od miasta w 2015 roku, zapłaciła za niego ponad 12 mln zł. Przez lata na terenie nic się nie działo. Symbolicznym znakiem, że działka jest prywatna był billboard reklamujący inwestycje firmy Batory Projekt.

W końcu jednak, w III kwartale tego roku, rozpocznie się budowa nowego obiektu. Będzie to budynek usługowy o funkcjach: handlowej, gastronomicznej, biurowej i apartamentowej.

Przy budynku zostaną zasadzone krzewy i drzewa



Budynek, którego projekt powstał w renomowanej pracowni Wolski Architekci, będzie posiadał 15 metrów wysokości, łączną powierzchnię użytkową ok 4,7 tys. mkw. i kubaturę 22 tys. 150 metrów sześciennych. Na terenie inwestycji zaplanowane są także nasadzenia drzew i krzewów.



W budynku znajdzie się 65 lokali usługowych i handlowo-usługowych o metrażach od 28 do 1682 mkw.

Zakończenie budowy jest planowane na koniec 2025 roku.

  • W środku Orłowo Square znajdzie się 65 lokali do adaptacji.
  • W środku Orłowo Square znajdzie się 65 lokali do adaptacji.
  • W środku Orłowo Square znajdzie się 65 lokali do adaptacji.

Na zabudowę pozwala plan miejscowy



Przypomnijmy, że zabudowę usługową dopuszcza tam plan miejscowy. Został uchwalony w 2013 roku. Nie obyło się jednak bez kontrowersji. Mieszkańcy dzielnicy, w szczególności członkowie Towarzystwa Przyjaciół Orłowa, podkreślali podczas dyskusji, że teren powinien pozostać wolny od zabudowy, by w przyszłości można było rozbudować coraz bardziej zakorkowane skrzyżowanie, składając na biurka planistów stosowne uwagi.

Urzędnicy tłumaczyli, że miejsca jest na tyle dużo, że wystarczy także na planowaną inwestycję.

- W sporządzonym planie zagospodarowania przewidziano możliwość dobudowania pasów skrętu z ul. Wielkopolskiej w al. Zwycięstwa w stronę centrum Orłowa i Sopotu.
Dokument dopuścił ostatecznie budynki o wysokości do 15 metrów, zakończone dachem płaskim z powierzchnią zabudowy do 0,35 powierzchni działki budowlanej.



Coraz więcej inwestycji w Orłowie i Redłowie



Dodajmy przy okazji, że Orłowo Square będzie kolejnym budynkiem w tym rejonie. Nieopodal powstaje osiedle budowane przez firmę Semeko zobacz na mapie Gdyni, kilkadziesiąt metrów dalej od inwestycji w kierunku Gdańska zobacz na mapie Gdyni swoją inwestycję zakończyła firma AB Inwestor.

Z kolei na skrzyżowaniu ulic Wielkopolskiej i Powstania Styczniowego i al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni może powstać budynek z usługami medycznymi. Na razie brak szczegółów na temat inwestycji.

Inwestycje

Miejsca

Opinie (267) ponad 10 zablokowanych

  • Przecież tamtędy miało iść przedłużenie drogi roboczo nazywanej Różową - w stronę Gdańska (7)

    Cały czas nie uczymy się na błędach. Najpierw betonowanie wszystkiego, potem żadnej drogi czy torów nie da się zbudować bo koszt idzie w miliardy (za wykup budynków). Hasło polnische wirtschaft wiecznie żywe. Dopowiem tylko że w tyłek też dostanie plac Górnośląski gdzie można jeszcze w jako jednym z niewielu miejsc kupić sensowne warzywa i owoce.

    • 34 12

    • nie tamtędy

      • 15 0

    • Kiepsko się orientujesz.

      Z drugiej strony torów.

      • 12 0

    • droga różowa to dramat. (2)

      Już dawno ten antymiejski projekt powinien zostać pogrzebany. Natomiast przy planowanym budynku wciąż pokutuje archaiczny projekt drogi serwisowej żeby jeszcze więcej terenu oddać autom i nie zaburzyć przypadkiem swobody zaiwaniania Al. Zwycięstwa. Cały czas traktujemy Orłowo jako dzielnicę, przez którą się przejeżdża zamiast jako cel podróży i ważny element miasta.

      • 8 4

      • Nie tylko Orłowo. (1)

        Taka przelotówa dla kierowczyków leci już od Pruszcza, przez Trójmiasto aż do Wejherowa, zauważ.
        Ludzie to widzą a władze mają to gdzieś.

        • 2 3

        • wracaj na ojcowiznę

          a nie, czekaj...
          Ojciec wyciął...

          • 3 1

    • Chcesz mieć drogę kierowczyku to sobie zapłać. Możlkiwy tylko tunel i koszty realne rozłożyć na kierowczyków. (1)

      A jak się nie podoba to zostaw blaszaka pod oborą i jeździj komunikacją. Leniu.

      • 2 5

      • A po polsku możesz teraz napisać?

        • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    (28)

    Nie ma żadnej koncepcji miasta. Mam wrażenie, że jedyną koncepcją jest sprzedaż wszystkich działek deweloperom, a ci uraczą nas kolejnymi lokalami na wynajem. Już teraz jest wiele nowych lokali, które stoją puste. O starszych budynkach nie wspominając.

    • 160 24

    • Myślisz, że inwestor nie chce zarobić? (3)

      Sądzisz, że nie wiedzą co się opłaci budować? Miasto musi się rozwijać. Co ci przeszkadzają lokale na wynajem?

      • 13 19

      • budowanie bez ładu i składu, a taka właśnie to będzie budowa, to nie żaden rozwój

        • 17 8

      • dlatego że wynajem (1)

        to nie rozwój...

        • 9 6

        • jakie kryteria rozróżniania tych dwóch rodzajów pojęć stosujesz?

          • 0 0

    • Gdynia pięknie sie rozwija w kazdym miejscu (18)

      Takich władz nam trzeba by dorównywać europejskim stolicom

      • 6 21

      • Prowokujesz by trollować (17)

        Ale fakt. Gdynia nie ma sobie równych w regionie. Przeszło 40 lat tu mieszkam i nie chce nigdzie indziej

        • 7 8

        • (16)

          no nie ma równych... najbardziej zadłużone miasto na prawach powiatu w naszym województwie, to dopiero jest rozmach

          • 11 4

          • Aaa malkontenci z gdyńskiego "dialogu" (13)

            Nieco przycichli, bo za pisowców od Horały byli brani, ale zegar stworzyli. Nie ufam

            • 4 4

            • (12)

              nie ufaj, to są oficjalne dane, żyj dalej w ułudzie cudownego miasta

              • 3 5

              • Brak zaufania co do owego tworu i dobrych intencji (11)

                Jak to zadłużenie wypada procentowo co do budżetu?

                • 3 2

              • (9)

                dochód ok. 1,9 mld, dług ponad 900 mln (dane za 2022), żadnej strategii, żadnego planu, Gdynia jest zarąbista,

                • 4 5

              • Jest (8)

                Co ciekawe. Zrobiłem risercz i nie figuruje nawet w pierwszej 20tce najbardziej zadłużonych miast w polsce. Poczekam na zestawienie z tego roku

                • 4 2

              • (7)

                risercz w oparciu o...? szklaną kulę? fusy z kawy?

                • 4 5

              • W oparciu o Google, tak z nudów (6)

                Przepraszam jest badanie ze stycznia 2023 źródło - biznes insajder. Gdynia nie figuruje :)))) Pogadajmy o zaufaniu

                • 6 1

              • Korekta

                Insajder ma zestawienie miast wojewodzkich. Szukam dalej jak ma sie Gdynia z zadłużeniem i nic poza zegarem. Co prawda, to prawda. Duża bańka robi wrażenie, ale nie panikowałbym zbytnio

                • 1 4

              • (4)

                nie figuruje, bo pisali o miastach wojewódzkich, tak dla wyjaśnienia tematu. O zaufaniu...ale o co chodzi

                • 3 1

              • Korekta naniesiona. Sprostowanie jest wyżej (3)

                Pogadajmy o zaufaniu dla kogoś spoza Szczurczego układu. Jedyne co potrafią, to marudzić lub konfabulować. Pamiętam jak Kaczyński wmawiał Polske w ruinie. Opozycja Szczurka ma podobną narracje i jest, to (niestety) odpychające

                • 0 3

              • (2)

                Mylisz się, opozycja w Gdyni przedstawia konkretne rozwiązania, można o nich porozmawiać na spotkaniach. Tylko trzeba na nich być, zamiast pisać nieprawdę. Zaufanie do Szczurka? Z litości pominę wyliczanie niezrealizowanych inwestycji i obietnic.

                • 2 3

              • Jak juz wchodzisz w dialog, to czytaj uważnie

                • 0 0

              • Być może. Tylko są z nimi niewidzialni

                Nigdzie nie napisałem o zaufaniu do Szczurka. Ekskjuze mła, ale polityk i zaufanie nie idą w parze. Internet i wszelakie fora, to pierwszy kontakt z mieszkańcem/wyborcą a z tego co widzialne opozycja Wojtunia potrafi tylko wmawiać dramat lub sugerować "deratyzacje" nie, nie wybiore sie na spotkanie do ludzi z takim korpusem piechocinców

                • 0 1

              • wypada na granicy dopuszonej sankcją zarządu komisarycznego

                który, jak wymieść brudy z miejskich spółek, dawno powinien już się wydarzyć.

                • 0 0

          • (1)

            Dopóki dają kredyty, należy brać i się rozwijać. Inne miasta są być może mniej zadłużone bo może nikt nie chce im pożyczyć gdyż nie widzi perspektywy spłaty zadłużenia.

            • 0 1

            • "i się rozwijać"

              Z tym akurat się zgodzę, niektórzy "się rozwijają" ale długi zostawiają wszystkim.

              • 0 1

    • (3)

      To teren prywatny, doczytałeś czy tylko obrazek obejrzałeś ?

      • 9 2

      • (1)

        prywatny.... czyli jeżeli właściciel chciałby tam sobie postawić kompostownię, spalarnię śmieci, kurnik, rzeźnię, to... może, bo prywatny. Tak rozumujesz, czy się mylę?

        • 6 3

        • Wydaje mi się że tych wymarzonych inwestycji nie ma w planie miejscowym.

          • 2 0

      • plac przy Kilińskiego jest przywatny

        no i co?
        I do rymu...

        Podobnie plac Rady Europy...

        • 2 1

    • W tym miejscu powinien być bardziej rozbudowany zjazd

      ...w kierunku Sopotu. Byłby mniejszy korek

      • 6 3

  • dwa skrzyżowania dalej (4)

    jest ch klif. jaki jest sens stawiania kolejnego centrum handlowego w pobliżu ? Były przecież informacje, że Klif bardzo ciężko przędzie....

    • 31 2

    • Inwestor i bank, który to kredytuje (1)

      są innego zdania. Poza tym to nie twoja sprawa, nie martw się za kogoś.

      • 2 9

      • Miasto powinno brać tez pod uwagę interes mieszkańców, nie tylko deweloperów i banków.

        • 11 0

    • Riviera przejęła klientele.

      Takie jest życie

      • 4 0

    • To słomiana inwestycja, nie musi być opłacalna żeby zarabiała

      • 4 0

  • ile SWS przytuliła za to kasy? (2)

    • 11 0

    • Podlicz lepiej 20 lat

      • 2 0

    • Podlicz 20 lat

      • 1 0

  • A co to

    za moda na wciskanie obcojęzycznych słów do nazw inwestycji? Czyżby Polacy jednak gęsi?

    • 19 1

  • Kolejne skrzyżowanie zabudowane

    Kolejne skrzyżowanie w Gdyni zabudowane nie zostawiając wolnego miejsca na ewentualne ich przebudowy . Brak dlugofalowego myślenia . Co się ostatnio z włodarzami miasta dzieje . Szok

    • 22 3

  • Niebywałe, a nie autostrada po 20 pasów w każdym kierunku? (1)

    Przecież Gdynia to samochodoza i gruchoty na chodnikach.

    • 3 14

    • Ale drogę serwisową jednak upchnęli, więc coś tradycyjnego utrzymali ;)

      • 2 0

  • Hej, a dlaczego nie Orłovo sqare? (2)

    Czy jak damy 'V' w nazvie to jest bardziej prestiżovo?

    Lubię te nazwy investycji developerskich. Jakby festival kompleksów leczonych anglicyzmem

    • 23 2

    • Stary chwyt reklamowy. Ludzie się dają robić w konia książkowo jak naiwni ze wsi wierzący w Pislam i kościół.

      A kasa płynie.

      • 1 3

    • Portova

      Qltova

      • 3 0

  • Trójmiasto (1)

    Cas zmienić włodarzy Trójmiasta bo sprzedadzą wszystka. Czasi ich wycenić.

    • 18 4

    • Wydaje mi się, że to chyba głębszy problem. Zauważ, że taka sama sytuacja jest w każdej polskiej miejscowości.

      Po prostu lobby samochodowe przejęło Polskę. Każde miasto to przelotówa dla samochodziarzyków. Same samorządy mogłyby coś zrobić tylko wtedy gdyby były większe środki na tunele i obwodnice poza miastami. Jest rozwiązanie, proste i na pewno skuteczne -- obciążyć realnymi kosztami kierowców. Za budowy i utrzymania dróg. Od razu ludzie otrzeźwieją. Tak gigantyczne są to pieniądze.

      • 0 1

  • Gdynia...miasto mem (3)

    To jest miejsce strategiczne dla komunikacji drogowej w mieście. Każdy zdrowo myślący człowiek wie, że takie miejsce powinno zostać zarezerwowane dla ewentualnych modyfikacji drogowych, rozbudowy komunikacji miejskiej itp itd. już teraz zjazd z Wielkopolskiej w kierunku Sopotu to jest jeden wielki cyrk... No ale dobrze wiemy że w tym smutnym jak p... mieście mieszkańcy są nieistotni a logika i zdrowy rozsądek zjadane są na śniadanie przez deweloperów.. po raz kolejny brawo Szczurek i przyjaciele. Apel: Deratyzujmy miasto przy wyborach!

    • 29 5

    • Bo akurat się martwisz o komunikację miejską ;) (1)

      Pewnie tak samo jak o pieszych, którzy w tym miejscu muszą przejść 3 ciągi przejść dla pieszych by się dostać na drugą stronę do przystanku... Masz tam 5 pasów. Więcej nie będzie.

      • 2 4

      • W punkt, rozkład przejść na tym skrzyżowaniu to jest katastrofa.

        • 1 1

    • Ile to już lat sie Wojtka pozbywamy

      Które to już wybory? :)

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane