• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa linia i perony na trasie z Trójmiasta do Słupska

Maciej Naskręt
19 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Oprócz budowy dwutorowej linii, PKP zmodernizuje też perony. Oprócz budowy dwutorowej linii, PKP zmodernizuje też perony.

Kolejarze nadrabiają opóźnienia w rozwoju aglomeracyjnych linii z Trójmiasta. Pod koniec 2019 r. będzie gotowy projekt rozbudowy 100-kilometrowej linii łączącej Trójmiasto ze Słupskiem. Opracowanie techniczne będzie kosztowało spółkę PKP PLK prawie 30 mln zł. Po realizacji projektu w 2023 r. podróż ze Słupska do Gdyni ma skrócić się z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.



Czy z nowej linii skorzystają mieszkańcy Trójmiasta?

W piątek w urzędzie wojewódzkim władze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie dwutorowej linii kolejowej z Trójmiasta do Słupska. Opracowanie techniczne wykonają dwie firmy. Pierwsza, Egis będzie odpowiedzialna za odcinek między Trójmiastem a Lęborkiem. Za swoją pracę zainkasuje kwotę 17,4 mln zł. Firma BPBK natomiast zajmie się projektem odcinka z Lęborka do Słupska za kwotę 12,4 mln zł.

Oba projekty mają być gotowe pod koniec 2019 r. Wtedy rozpocznie się faza realizacji, która może potrwać nawet do 2023 r.

- Trójmiejski węzeł kolejowy jest bardzo ważny. Ruch towarów będzie powoli przenosił się z dróg na kolej. Rośnie zapotrzebowanie na dostęp do kolei. Słupsk, który mówi o pewnym wykluczeniu, powinien być dzisiaj usatysfakcjonowany. Linia poprawi im dostęp do Trójmiasta, jak i w drugą stronę - mówi wiceminister infrastruktury, Kazimierz Smoliński.
Fragment wyznaczony do budowy. Fragment wyznaczony do budowy.

100 km trasy do przebudowy



W ramach inwestycji zostanie opracowana dokumentacja dla przebudowy łącznie 100 km linii. Ponadto modernizację przejdą aż 22 stacje i przystanki kolejowe. Zmienią się perony m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Lęborku czy Słupsku.

Inwestycja przewiduje budowę 18 i modernizację 7 bezpiecznych przejść pod torami. Ponadto w ramach przedsięwzięcia ma być łącznie zaprojektowanych 47 obiektów mostowych.

Całość inwestycji może pochłonąć nawet 2 mld zł. Współfinansowanie dla tego przedsięwzięcia przewidziano ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podróż ze Słupska do Gdyni bez zatrzymania skróci się nawet o 25 minut, czyli z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Planowane inwestycje kolejowe w województwie pomorskim.` Planowane inwestycje kolejowe w województwie pomorskim.`

Miejsca

Opinie (175) 7 zablokowanych

  • Słupsk? A gdzie to?

    • 3 6

  • Tylko tyle za tyle?

    Wprowadzić kolej magnetyczną lub inne rozwiązania na czasie i skrócić podróż do 25 minut nie o 25 minut!

    • 2 3

  • Warto kruszyc kopie o 25 minut?

    • 2 4

  • za dwa lata gorowy projekt?!?!?

    Faktycznie nadrabiają

    • 4 0

  • A co z nowymi składami ?Bo tym syfem co puszczają na trasę strach jeździć. Smród,brud,trzęsie a przeglądy jednostek na sztukę.

    • 4 0

  • A kiedy szybsza podroz do Elbląga?

    Kiedy bedzie szybciej dojechać można dojechac do Elbląga?

    • 5 2

  • dojazd do pracy i szkoły (1)

    a jak dojechać na Rotmankę albo Kowale

    • 6 3

    • Z centrum, czy od Kaszub?

      Z centrum, to mozna przez Chełm i Ujescisko. Ale można też Orunią

      • 2 0

  • A co z przejazdem do Szczecina? (1)

    Czy nadal bedziemy musieli jechac 6 godzin z Trojmiasta do Szczecina?

    • 5 2

    • A kto jeździ do Szczecina

      Szczecin to region Berlina

      • 3 2

  • Ameryki nie odkrywacie....

    ....sory ale ja pamiętam jak tam były dwa tory,tylko potem jeden tor poszedł na "bardziel potrzebny "kierunek

    • 6 0

  • "az" 25 minut szybciej i prawie 2 mld - mistrzowie ! (9)

    Wiedza jak zapewnic sobie pelna kieszen :)

    • 51 59

    • (2)

      Nie szybciej a krócej.

      • 13 1

      • A to jakas róznica głupio - mądry człowieczku? (1)

        • 4 13

        • zasadnicza różnica buraku

          • 3 1

    • Kolejny fachowiec od siedmiu boleści. (3)

      Przeczytaj jeszcze raz artykuł. Głównym założeniem inwestycji jest dobudowa drugiego toru w celu podniesienia przepustowości. Obecnie ruch do Słupska dusi się na jednym torze i ciężko jest poprawić ofertę i dołożyć nowe połączenia. W dodatku linia ma być modernizowana w taki sposób, aby bez większych inwestycji można było podnieść w przyszłości prędkość do minimum 200 km/h.

      • 13 1

      • (1)

        Jedno nie wyklucza drugiego. Wiadomo, że obecna jedna linia dusi się. Ale tyle lat robót i raptem 25 minut oszczędności? I to jeszcze bez uwzględnienia przystanków, które zwiększą czas przejazdu. I te magiczne "w przyszłości", czyli kolejne 25 lat czekania. A pociągi jak jeżdżą 80km/h tak tyle będą jeździć...

        • 2 6

        • 30% to mało?

          • 2 3

      • istniejaca

        infrastruktura kolejowa powstala w latach 1987-88.Przez te lata nawierzchnia i obiekty ulegly degradacji i nie robiac nic doprowadzono by do wydluzania czasu przejazdu z iwagi na bezpievzenstwo.Wydajac duza kase na modernizacjr linni niejako przy okazji dostosowuje sie ja do obecnych potrzeb i standardow europejskich.....

        • 7 0

    • Obecnie TLK z Oliwy do Słupska jedzie 1h i 57 minut, z czego 30 minut stoi w Gdynii :P

      • 14 1

    • Bo pisuary dobrze wiedzą jak przytulić publiczną kaskę!

      • 18 18

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane