- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (291 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (66 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (271 opinii)
- 4 Kredkami w kierowców przy przejściu (51 opinii)
- 5 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (149 opinii)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (62 opinie)
Nowa linia i perony na trasie z Trójmiasta do Słupska
Kolejarze nadrabiają opóźnienia w rozwoju aglomeracyjnych linii z Trójmiasta. Pod koniec 2019 r. będzie gotowy projekt rozbudowy 100-kilometrowej linii łączącej Trójmiasto ze Słupskiem. Opracowanie techniczne będzie kosztowało spółkę PKP PLK prawie 30 mln zł. Po realizacji projektu w 2023 r. podróż ze Słupska do Gdyni ma skrócić się z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Oba projekty mają być gotowe pod koniec 2019 r. Wtedy rozpocznie się faza realizacji, która może potrwać nawet do 2023 r.
- Trójmiejski węzeł kolejowy jest bardzo ważny. Ruch towarów będzie powoli przenosił się z dróg na kolej. Rośnie zapotrzebowanie na dostęp do kolei. Słupsk, który mówi o pewnym wykluczeniu, powinien być dzisiaj usatysfakcjonowany. Linia poprawi im dostęp do Trójmiasta, jak i w drugą stronę - mówi wiceminister infrastruktury, Kazimierz Smoliński.
100 km trasy do przebudowy
W ramach inwestycji zostanie opracowana dokumentacja dla przebudowy łącznie 100 km linii. Ponadto modernizację przejdą aż 22 stacje i przystanki kolejowe. Zmienią się perony m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Lęborku czy Słupsku.
Inwestycja przewiduje budowę 18 i modernizację 7 bezpiecznych przejść pod torami. Ponadto w ramach przedsięwzięcia ma być łącznie zaprojektowanych 47 obiektów mostowych.
Całość inwestycji może pochłonąć nawet 2 mld zł. Współfinansowanie dla tego przedsięwzięcia przewidziano ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Podróż ze Słupska do Gdyni bez zatrzymania skróci się nawet o 25 minut, czyli z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Miejsca
Opinie (175) 7 zablokowanych
-
2018-01-20 23:39
Słupsk? A gdzie to?
- 3 6
-
2018-01-20 22:05
Tylko tyle za tyle?
Wprowadzić kolej magnetyczną lub inne rozwiązania na czasie i skrócić podróż do 25 minut nie o 25 minut!
- 2 3
-
2018-01-20 21:31
Warto kruszyc kopie o 25 minut?
- 2 4
-
2018-01-20 20:21
za dwa lata gorowy projekt?!?!?
Faktycznie nadrabiają
- 4 0
-
2018-01-20 19:54
A co z nowymi składami ?Bo tym syfem co puszczają na trasę strach jeździć. Smród,brud,trzęsie a przeglądy jednostek na sztukę.
- 4 0
-
2018-01-20 16:09
A kiedy szybsza podroz do Elbląga?
Kiedy bedzie szybciej dojechać można dojechac do Elbląga?
- 5 2
-
2018-01-19 20:38
dojazd do pracy i szkoły (1)
a jak dojechać na Rotmankę albo Kowale
- 6 3
-
2018-01-20 15:19
Z centrum, czy od Kaszub?
Z centrum, to mozna przez Chełm i Ujescisko. Ale można też Orunią
- 2 0
-
2018-01-20 13:50
A co z przejazdem do Szczecina? (1)
Czy nadal bedziemy musieli jechac 6 godzin z Trojmiasta do Szczecina?
- 5 2
-
2018-01-20 14:23
A kto jeździ do Szczecina
Szczecin to region Berlina
- 3 2
-
2018-01-20 14:09
Ameryki nie odkrywacie....
....sory ale ja pamiętam jak tam były dwa tory,tylko potem jeden tor poszedł na "bardziel potrzebny "kierunek
- 6 0
-
2018-01-19 11:54
"az" 25 minut szybciej i prawie 2 mld - mistrzowie ! (9)
Wiedza jak zapewnic sobie pelna kieszen :)
- 51 59
-
2018-01-19 12:56
(2)
Nie szybciej a krócej.
- 13 1
-
2018-01-19 13:54
A to jakas róznica głupio - mądry człowieczku? (1)
- 4 13
-
2018-01-20 12:43
zasadnicza różnica buraku
- 3 1
-
2018-01-19 15:02
Kolejny fachowiec od siedmiu boleści. (3)
Przeczytaj jeszcze raz artykuł. Głównym założeniem inwestycji jest dobudowa drugiego toru w celu podniesienia przepustowości. Obecnie ruch do Słupska dusi się na jednym torze i ciężko jest poprawić ofertę i dołożyć nowe połączenia. W dodatku linia ma być modernizowana w taki sposób, aby bez większych inwestycji można było podnieść w przyszłości prędkość do minimum 200 km/h.
- 13 1
-
2018-01-19 19:38
(1)
Jedno nie wyklucza drugiego. Wiadomo, że obecna jedna linia dusi się. Ale tyle lat robót i raptem 25 minut oszczędności? I to jeszcze bez uwzględnienia przystanków, które zwiększą czas przejazdu. I te magiczne "w przyszłości", czyli kolejne 25 lat czekania. A pociągi jak jeżdżą 80km/h tak tyle będą jeździć...
- 2 6
-
2018-01-20 11:05
30% to mało?
- 2 3
-
2018-01-19 20:03
istniejaca
infrastruktura kolejowa powstala w latach 1987-88.Przez te lata nawierzchnia i obiekty ulegly degradacji i nie robiac nic doprowadzono by do wydluzania czasu przejazdu z iwagi na bezpievzenstwo.Wydajac duza kase na modernizacjr linni niejako przy okazji dostosowuje sie ja do obecnych potrzeb i standardow europejskich.....
- 7 0
-
2018-01-19 13:59
Obecnie TLK z Oliwy do Słupska jedzie 1h i 57 minut, z czego 30 minut stoi w Gdynii :P
- 14 1
-
2018-01-19 11:57
Bo pisuary dobrze wiedzą jak przytulić publiczną kaskę!
- 18 18
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.