• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa linia i perony na trasie z Trójmiasta do Słupska

Maciej Naskręt
19 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Oprócz budowy dwutorowej linii, PKP zmodernizuje też perony. Oprócz budowy dwutorowej linii, PKP zmodernizuje też perony.

Kolejarze nadrabiają opóźnienia w rozwoju aglomeracyjnych linii z Trójmiasta. Pod koniec 2019 r. będzie gotowy projekt rozbudowy 100-kilometrowej linii łączącej Trójmiasto ze Słupskiem. Opracowanie techniczne będzie kosztowało spółkę PKP PLK prawie 30 mln zł. Po realizacji projektu w 2023 r. podróż ze Słupska do Gdyni ma skrócić się z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.



Czy z nowej linii skorzystają mieszkańcy Trójmiasta?

W piątek w urzędzie wojewódzkim władze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie dwutorowej linii kolejowej z Trójmiasta do Słupska. Opracowanie techniczne wykonają dwie firmy. Pierwsza, Egis będzie odpowiedzialna za odcinek między Trójmiastem a Lęborkiem. Za swoją pracę zainkasuje kwotę 17,4 mln zł. Firma BPBK natomiast zajmie się projektem odcinka z Lęborka do Słupska za kwotę 12,4 mln zł.

Oba projekty mają być gotowe pod koniec 2019 r. Wtedy rozpocznie się faza realizacji, która może potrwać nawet do 2023 r.

- Trójmiejski węzeł kolejowy jest bardzo ważny. Ruch towarów będzie powoli przenosił się z dróg na kolej. Rośnie zapotrzebowanie na dostęp do kolei. Słupsk, który mówi o pewnym wykluczeniu, powinien być dzisiaj usatysfakcjonowany. Linia poprawi im dostęp do Trójmiasta, jak i w drugą stronę - mówi wiceminister infrastruktury, Kazimierz Smoliński.
Fragment wyznaczony do budowy. Fragment wyznaczony do budowy.

100 km trasy do przebudowy



W ramach inwestycji zostanie opracowana dokumentacja dla przebudowy łącznie 100 km linii. Ponadto modernizację przejdą aż 22 stacje i przystanki kolejowe. Zmienią się perony m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Lęborku czy Słupsku.

Inwestycja przewiduje budowę 18 i modernizację 7 bezpiecznych przejść pod torami. Ponadto w ramach przedsięwzięcia ma być łącznie zaprojektowanych 47 obiektów mostowych.

Całość inwestycji może pochłonąć nawet 2 mld zł. Współfinansowanie dla tego przedsięwzięcia przewidziano ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podróż ze Słupska do Gdyni bez zatrzymania skróci się nawet o 25 minut, czyli z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Planowane inwestycje kolejowe w województwie pomorskim.` Planowane inwestycje kolejowe w województwie pomorskim.`

Miejsca

Opinie (175) 7 zablokowanych

  • (1)

    A co z Pruszczem i Tczewem ?

    • 10 5

    • nic. Póki beton w głowach PO i PiS, takoż PKP

      • 3 0

  • WŁAŚNIE. Z Gdańska do Słupska po 17tej nie da rady dojechać!!! (1)

    Dla mnie to SKANDAL!!! To ma być łączenie miast, to mają być te zmiany? Żebym ja do Słupska wieczorem nie mógł wrócić po całym dniu w 3mieście? DNO DNO DNO. PKP INTERCITY DNO!!! I jeszcze te ohydne, śmierdzące składy sprzed 20-30 lat!!!

    • 11 7

    • gocha

      To kara za głosowanie na PO. Marna kolej, porządnej drogi też nam nie chcą wybudować.

      • 0 2

  • za cara (3)

    trasę Łódź Koluszki zbudowano w 3 m-ce , pociągi jeżdżą po niej do tej pory

    • 11 3

    • Car płacił michę ryżu za dzień i miał w d... kwestie społeczne i środowiskowe. (1)

      • 6 1

      • tego nie finansował car, tylko inwestorzy prywatni, car wydał zgodę na budowę.

        • 4 2

    • zero mostów, zero wiaduktów, zero miast po drodze

      jak się budowało jak na prerii, a potem przez 10 lat poprawiało partaninę, to stykało

      • 0 2

  • a w skm cos się zmieni, czy będzie mniej awarii,

    wiecej pociągów?

    • 10 0

  • opinia (1)

    Słupskie słoiki się ucieszą.

    • 7 8

    • gocha

      Haha ha . Koń by się uśmiał. No boki zrywać.

      • 2 0

  • A do Warszawy po medernizacji w dalszym ciągu nie jedziemy z V 200 km/h. (1)

    7 lat temu zakończono kosztem 10,5 mld. zł modernizację linii Warszawa - Gdynia do szybkości V 200 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Do dzisiaj tej szybkości nie osiągnięto a podpisana Uchwała Zarządu PKP reprezentowanego przez p. Ireneusza Merchela o dostępnie do torów na rozkład jazdy 2018/2019 też tej szybkości nie przewiduje. Czy tak też będzie z linią na odcinku Gdynia - Słupsk.

    • 18 0

    • Na tej linii tak nie będzie, bo tu zakładają od razu astronomiczne 120km/h ;)

      • 3 1

  • To oni dopiero projekt zlecili?!! (2)

    No to już wiadomo, że PKP nie wyda pieniędzy unijnych z obecnego budżetu, bo za diabła nie zdąży zbudować tego odcinka do 2023. Czyli pozostanie tylko projekt, a bez unijnych pieniędzy w życiu tej linii nie zobaczymy. Witamy w PiSlandzie!

    • 15 5

    • Jak do tej pory to za rządów PO zaprzepaszczono kilka miliardów unijnej kasy na kolej. (1)

      Obecnie co roku wydaje się znacznie więcej kasy, ale żeby posiąść tak tajemną wiedzę, trzeba zajrzeć czasem do fachowej literatury czy na portale branżowe.

      • 4 8

      • A to Wy...

        Na kolei macie jakieś swoje wydawnictwa branżowe? Ciekawe jakie? "Papierowe szlaki prezesa"? Za PiS to się "Pociąg Papieski" budowało, albo SKM- kowe impulsy na SDM do Krakowa wysyła... I pudruje w "Ceglorzu" stare kible na "Feniksy"! Więc nie pisz pan, że za PO było do d..py! Czy aby modernizacja EM10 była robiona za PO? Czy to oni kazali je potem w krzaki wstawić? Owszem nie dopilnowali wkrzaczenia ED74, ale obecne konszachty tzw PolRegio z Cegielskim i kombinowanie fuzji Pesy z Newagiem nie wróży nic dobrego. A ilość wydanej kasy nie wiąże się z ilością wyremontowanych torów, bo ilość kolejnych szlaków obecnie przeznaczonych do likwidacji i tzw. szlakowej 0km/h bez możliwości poprawy jest szokująca!

        • 4 3

  • HA HA

    Moze tak trójmiasto obłuże ale to tylko sen kogo to obchodzi prawda

    • 6 3

  • poł,aczenie (także drogowe) do Słupska i całej 'północy' to jeden wielki skandal (1)

    to tereny o dużym bezrobociu, a wiadomo, że nikt tam nie będzie inwestował, jeśli nie ma komunikacji

    przykład - parę lat temu miała gdzieś tam powstać fabryka samochodów, ale producent wybrał południe, bo wiadomo - jakoś musi te samochody potem wywieźć...

    • 11 3

    • Nawet polskibus nie ma połączenia na linii trójmiasto-słupsk-koszalin-szczecin.

      • 3 0

  • Po lotniskach

    Czas na kolej. Sebixa siedzą w uk. Młodzi slopisują w wielkich miastach. Starzy na leki nie mają. Powietrze ma zniżkę na bilety 100%

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane