• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe Podwale Grodzkie od kuchni. W sobotę utrudnienia na Hucisku

Maciej Korolczuk
23 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

W piątek inwestor pokazał postępy na budowie Nowego Podwala Grodzkiego zobacz na mapie Gdańska. Nowa droga o długości 1,5 km ma służyć nie tylko kierowcom omijającym skrzyżowania na Hucisku czy węźle Unii Europejskiej, ale i dostawcom do sklepów znajdujących się w centrum handlowym Forum Gdańsk. Z kolei w sobotę, w związku z pracami nad zmianą sygnalizacji świetlnej, kierowców czekają utrudnienia w ruchu na Hucisku.



Jak Nowe Podwale Grodzkie wpłynie na ruch w centrum Gdańska?

Dwupasmowa ulica jest już niemal gotowa. Obecnie służy jako zaplecze budowy, trwają też ostatnie prace wykończeniowe przy układaniu chodników ewakuacyjnych i dwóch strefach dostaw z 10 dokami rozładunkowymi. Przed wjazdami do tunelu stanęły już maszty z elektronicznymi tablicami, informującymi kierowców o utrudnieniach i zamknięciu tunelu.

- W sytuacji zagrożenia, awarii, wypadku bądź pożaru, droga zostanie zamknięta. Szlaban przy wjeździe do strefy będzie opuszczany automatycznie - mówi Krzysztof Kolasa, menadżer projektu. - W tym samym momencie zapali się czerwone światło sygnalizacji świetlnej, prowadzącej do nowej drogi, a auta zostaną przekierowane na Wały Jagiellońskie.
  • Na wjazdach do tunelu stoją już elektroniczne znaki, szlabany i sygnalizacja świetlna.
  • Chodnik prowadzący od Huciska i windy w kierunku dworca głównego. W samym tunelu ruch pieszych będzie zakazany.
  • Jedna z wind udostępnionych osobom mającym trudności z poruszaniem się.
  • Nowe Podwale Grodzkie ma być gotowe i udostępnione kierowcom w maju, podobnie jak Forum Gdańsk.
  • Nowe Podwale Grodzkie, w tle dworzec Gdańsk Główny.
  • Jedno z wyjść ewakuacyjnych między jezdnią a biegnącymi równolegle torami kolejowymi.
  • Nowe Podwale Grodzkie w budowie.
  • Nowe Podwale Grodzkie przebiega wzdłuż torów pociągów SKM i dalekobieżnych.
  • Na Nowym Podwalu Grodzkim trwają ostatnie prace wykończeniowe.
  • Jedna z dwóch stref do rozładunku towarów pod Forum Gdańsk.
  • Nowe Podwale Grodzkie to dwujezdniowa droga, po jednym pasie w każdym kierunku.

Samochody dostawcze będą wjeżdżać do tunelu tylko od strony Traktu św. Wojciecha, a wyjeżdżać przy Dworcu Głównym i Hotelu Central. Co ważne, wszystkie dostawy mają być awizowane i odbywać się nocą. Inwestor liczy, że w ten sposób uda się uniknąć zatorów i zamykania tunelu na czas dostaw. Warto też podkreślić, że ruch pieszych w tunelu będzie zakazany.

Wstrzymania ruchu uniknąć się jednak nie da, bo na czas wyjazdu dostawczaków ze strefy dostaw dla pozostałych kierowców jadących od strony Traktu zapalać się będzie czerwone światło. W przeciwnym kierunku (od dworca w stronę Pruszcza Gdańskiego) kierowcy mają się poruszać płynnie, co ma z kolei odkorkować Podwale Grodzkie, Wały Piastowskie i Błędnik.

Oba skrzyżowania (przy budynku prokuratury i na Trakcie św. Wojciecha) zostaną włączone do systemu Tristar i mają zostać otwarte w dniu otwarcia całego centrum. Wstępnie planowane jest to na drugą połowę maja, ale na razie inwestor nie chce deklarować konkretnej daty otwarcia Forum Gdańsk.

  • Nowe Podwale Grodzkie posiada też system oddymiania na wypadek pożaru. Podobny system funkcjonuje w tunelu pod Martwą Wisłą.
  • Nowe Podwale Grodzkie ma w sumie 1,5 km długości.
  • Nowe Podwale Grodzkie zostanie oddane do użytku wraz z całym centrum.
  • Wjazd na Nowe Podwale Grodzkie od strony Toruńskiej i Traktu św. Wojciecha.
  • Wnęka po lewej stronie to zatoka postojowa dla pojazdów technicznych spółki Gdańskie Wody.
  • Budowa Nowego Podwala Grodzkiego w toku.
  • Wjazd do tunelu od strony Traktu. W tle budynek kina kompleksu Forum Gdańsk.
  • Od tej strony będą wjeżdżać do tunelu samochody dostawcze. Wyjeżdżać będą od strony dworca.
  • Zamknięcie tunelu spowodowane np. wypadkiem sprawi, że kierowcy będą kierowani na Wały Jagiellońskie.
  • Po lewej przystanek SKM Gdańsk Śródmieście.

W sobotę utrudnienia na Hucisku



W sobotę 24 marca w godz. 6-16 nastąpi tymczasowe wyłączenie sygnalizacji świetlnej w rejonie skrzyżowania ulic Wały Jagiellońskie i Hucisko zobacz na mapie Gdańska. To przedostatni etap prac związanych z włączeniem sygnalizacji świetlnej wokół Forum Gdańsk do systemu miejskiego. Ruchem w tym miejscu będzie sterować policja.

Obecnie sygnalizacja na Węźle Hucisko oraz na tzw. "nawrotce" przy ul. Bogusławskiego pracuje na jednym sterowniku. Po zmianie każda lokalizacja będzie posiadała niezależny sterownik.

- Po realizacji tych zmian pozostanie tylko uruchomienie wjazdów i sygnalizacji związanej z otwarciem Forum Gdańsk - mówi Wojciech Bróż z Doraco, firmy, która na zlecenie Forum Gdańsk wybudowała węzeł Śródmieście.
Ponadto przez kilka dni (24-31 marca) z ruchu będzie wyłączony pas przeznaczony do zawracania na ulicy Okopowej w rejonie skrzyżowania z ul. Bogusławskiego (okolice budynku gdańskiej delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego).

Miejsca

Opinie (193) 5 zablokowanych

  • Ma służyć kierowcom omijającym skrzyżowania?

    PO CO?! Czy ci, co to projektowali, nie wiedzą, jakie są tego skutki? Jeśli jedną drogę rozbijemy na dwie, a potem znowu połączymy, skutkiem będą jeszcze większe korki. Można to sobie obejrzeć na przykładzie Traktu Świętego Wojciecha. Niektórzy kierowcy jadący w stronę Gdańska skręcają w Sandomierską, niszcząc Bramę Nizinną dostają się z powrotem na główny szlak na skrzyżowaniu ze światłami, którego przepustowość jest znacznie mniejsza, niż byłaby, gdyby tej pobocznej trasy nie było i zielone na głównym kierunku mogłoby palić się dłużej. Każdy objazd to dodatkowe utrudnienie w miejscu połączenia.

    • 41 5

  • Ten tunel będzie stał w wiecznym korku. No i czekamy na atak ciężarówek, które się w nim zablokują.

    • 153 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane