• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe drogi: Pomorze zyska najbardziej

ms
23 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Krajowa siódemka pod Nowym Dworem Gdańskim. Rząd zakłada, że w następnym budżecie UE znajdą się pieniądze na jej modernizację na całej trasie do Krakowa. Krajowa siódemka pod Nowym Dworem Gdańskim. Rząd zakłada, że w następnym budżecie UE znajdą się pieniądze na jej modernizację na całej trasie do Krakowa.

Trójmiasto obok Warszawy ma najbardziej skorzystać na rządowym planie budowy dróg na lata 2014-20. Takie są założenia, ale do ich realizacji jest jeszcze bardzo daleko.



Najważniejsza drogowa inwestycja dla Pomorza to:

Plan nie jest jeszcze gotowy, ale w Ministerstwie Transportu trwają już nad nim ostatnie prace, bo ma zostać ogłoszony jesienią. To będzie oficjalny dokument mówiący o tym, jak wydamy pieniądze na drogi z szykowanego już budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-20. Wciąż nie wiadomo jaka to będzie kwota, prawdopodobnie Polska uzyska nieco mniej niż 80 mld euro, z czego tylko część zostanie wydana na drogi. Ponieważ będzie to ostatni tak duży unijny zastrzyk pieniędzy na polską infrastrukturę, dla wielu tras to być, lub nie być.

Zarys planu minister Sławomir Nowak ujawnił jeszcze w czerwcu. Największe priorytety przyznał wtedy m.in. dokończeniu autostrady A1 (m.in. brakujący odcinek z Tuszyna pod Łodzią na Śląsk), dokończeniu trasy S7 z Krakowa do Gdańska, budowie obwodnic Warszawy, budowie obwodnicy metropolitalnej Trójmiasta oraz trasy S8 z Warszawy do Białegostoku i dalej na Litwę.

Czytaj także: Znamy projektanta siódemki z Koszwał do Elbląga.

Na początku lipca na liście pojawiła się także zapowiadana od wielu, wielu lat droga łącząca Trójmiasto ze Szczecinem. Ta ostatnia trasa może być zaskoczeniem, bo nigdy nie cieszyła się sympatią wśród drogowców, którzy jej realizację zwykle odkładali w okolice roku 2030. Przesunięcie jej w górę na liście drogowych priorytetów może wynikać z podejścia rządu, który chce wydawać pieniądze w tych regionach, które dotąd omijały duże inwestycje drogowe.

Czytaj także: Wszystko o Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

Dotąd najwięcej publicznych pieniędzy wydano na transport w Wielkopolsce, na Dolnym Śląsku, w Łodzi i Małopolsce. Teraz te regiony mają skorzystać dużo mniej. Informacje na temat nowych priorytetów już dotarły do samorządowców, którzy zaczynają organizować lobbing, m.in. za budową ponadregionalnych ekspresówek.

- Nie da się wszystkich uszczęśliwić. Nie wystarczy pieniędzy. Można odnieść wrażenie, że sprawa dróg robi się polityczna. Ale to dobrze, że w pierwszej kolejności rząd chce skończyć budowę tras, których fragmenty już są - mówi w rozmowie z Gazetą Wyborczą Adrian Furgalski, ekspert z zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Warto jednak pamiętać, że polskie rządy niemal zawsze zmieniają plany budowy dróg zatwierdzone przez poprzedników, więc priorytety wyznaczone dziś w Ministerstwie Transportu szybko mogą się zmienić, gdy na czele resortu i całego rządu przestaną pracować politycy pochodzący z Trójmiasta.
ms

Opinie (266) 10 zablokowanych

  • Nikt nie wierzy w wybudowanie tych dróg

    a w przeciągu ostatnich 7 lat wybudowano tyle, że te projekty na przyszłość to pikuś

    • 1 1

  • LUDZIE BUDOWAC OPAT, OPAT BUDOWAC JUZ CZAS

    OPAT, OPAT, OPAT - 60 lat go budujecie i konca nie widac
    Najpierw budujmy drogi dla siebie a nie dla Niemcow Litwinoe Lotyszy Estonczykow i Rosjan

    • 0 4

  • Za brak OPAT należy dziękować panu Szczurkowi doktorowi

    Kłania się separatyzm, megalomania, poczucie wyższości, nowoczesności, dizajnu,
    łatanie kompleksów, wywalanie pieniędzy w błoto czyli w piardy, że o innych rzeczach nie wspomnę.

    • 3 3

  • pomorze to nie tylko 3miasto

    przejedzcie sie krajowa 22 ze starogardu do chojnic.....

    • 0 1

  • O to dlaczego OPAT nie ma należy pyatć (5)

    Gdynię i jej reprezentantów pp. Szczurka, Grajter, Bezstronnego i ich popleczników.

    • 3 5

    • Anonimie (4)

      Jeśli coś piszę Tu to są moje i wyłącznie - może mniej zgrabne bo podyktowane w większości emocjami i jeszcze może dla ciebie śmieszną sprawiedliwością społeczną i obiektywizmem.

      Nic mi nie wiadomo jaka w tym względzie jest opinia Władz Gdyni, ale mogę podejrzewam, że się tym nie cieszą. Zwłaszcza, że PO likwidacji Stoczni i innych związanych z morzem do upadłości doprowadzono dwie gdyńskie znaczące firmy. I tylko się ciśnie na usta "jak żyć ...." Bo ciekawi mnie jakie zapaty mają pracownicy zakładu przetwórstwa rybnego - zwykli robotnicy w takich zakładach w Norwegii, bo żyją sobie jak paniska. Bardzo dobre zarobki, opieka socjalna, 4 tygodnie urlopu. Znajomy wraz z żoną po 5 latach mają swój domek, nowy dobry samochód i co roku piękne urlopy w ciepłych krajach.
      Jakoś tamtejsze Wilbro sobie radzi i ludziom krzywdy nie robi, a samorząd od ich podatku ma też na drogi i nie tylko .

      No, ale przez takich idiotów jak "anonim" należy zawołać- Co z tą Polską?

      Dalej oklaskuj tuśkowa Platformę, za te gdańskie OBIECANKI, kolesiowskie inwestycje, brakoróbstwo i dziesiątki POprawek, opóźnionych PO staremu... ja wiem, że wam wystarczy być zakłamanym, niePOradnym, a nawet zaKATARzonym durniem, aby dostać lukratywną POsadę... za co śpiewał TU na TYM FORUM będziesz peany o ... zielonej wyspy dla POpapranych kolesiów.
      Natomiast w sposób kibolski jak twój idol będziesz POniżał i szypułkował gospodarną Gdynię.

      • 3 4

      • Uwaga ! Stan Bezstronnego z Gdyni

        przechodzi z bezstronności w jaczejkę pisuarowatą.

        • 1 1

      • Wlbo? Przecież ludzie mili mieć pracę, ale zarząd w ostatniej chwili się wycofał z tego.

        I zerwał umowę z SEKO jako rzekomo niekorzystną (chyba tylko dla siebie). Oczywiście Tusk mu kazał.

        • 1 1

      • To wszystko wina Tuska (1)

        Wilbo padło, bo prezesi byli ciency.

        • 1 1

        • Prawdziwe pieniądze zarabiają firmy-dojarki kręcące się wokół PO i biznesu z dotacjami. Działacze i krewni to wierzchołek góry lodowej.

          • 0 0

  • Czekam na oficjale stanowisko Wydz. propag. UM Gdynia w/s OPAT

    • 1 3

  • tzw.ul.kielnienska

    to jest ulica moje miasto wielka tragedia seans urzad miasta

    • 1 0

  • Niech pamiętają tylko że droga S7 zaczyna się w Żukowie

    • 0 2

  • ŻADEN OPAT!!!TYLKO TRASA KASZUBSKA!!!!!! (1)

    Trójmiasto i cała Polska jadąca do Szczecina, Niemiec, Francji, Anglii itd.itp. potrzebuje TRASY KASZUBSKIEJ!!! W Gdyni są bezkorkowe drogi prowadzące prosto do Wejherowa, do Rumi i z Rumii do Redy i z Redy do Wejherowa (i nie mówię o krajowej 6), więc skończcie z tym OPAT'em, bo wystarczy tylko chcieć pojechać bez korków, a nie jak te osły jeden za drugim jedną drogą, bo mu się nie chce inną pojechać. Ja ciągle jeźdzę z gdyni do wejherowa i teraz w sezonie nigdy nie stałem w korku. Trasa Kaszubska to priorytet!!! Z korzyścią dla wszystkich!!!

    • 3 3

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Przyjmę każdy zakład, ze to kolejna propaganda sukcesu

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane