• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe linie autobusowe

kg
30 kwietnia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
W maju w Gdańsku uruchomione zostaną dwie nowe linie autobusowe: 164 z Ujeściska do Wrzeszcza oraz 156 z Matemblewa do Śródmieścia.

Powoływanie nowych połączeń jest możliwe m.in. dzięki środkom finansowym zaoszczędzonym poprzez niewypłacanie Zakładowi Komunikacji Miejskiej wynagrodzeń za obniżoną jakość świadczonych usług, czyli np. spóźnianie się autobusów i tramwajów, czy niewykonanywanie kursów. W styczniu z tego tytułu pozyskano ok. 20 tys. zł. Już niebawem gdańszczanie za pomocą ankiet będą mogli wyrazić swoją opinię o ZKM.

- Nowe linie zostały uruchomione na wniosek mieszkańców - mówi Szczepan Lewna, zastępca prezydenta. Linia 164 z Ujeściska do Wrzeszcza od 5 maja będzie kursowała w dni powszednie w godzinach największego nasilenia przewozów pasażerskich, czyli w godz. 6-10 oraz 13.30-17.30 z częstotliwością co 30 minut.
11 maja ruszy druga linia - 156, kursująca na trasie: Matemblewo - Targ Sienny. - O tę linię mocno zabiegali mieszkańcy - tłumaczy Antoni Szczyt, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.


Od 30 kwietnia uruchomiony zostanie nowy kurs N10 w relacji: Dworzec PKP - Olszynka - Dworzec PKP przez Dolne Miasto.
1 maja rozpocznie się pierwszy etap sezonowych zmian w komunikacji. Na pierwszy ogień pójdą dodatkowe linie autobusowe: 122 (Wrzeszcz PKP - Oliwa - Sopot Kamienny Potok), 126 (Wrzeszcz PKP - Banino), 222 (Oliwa - ZOO), 640 (Klukowo - Wysoka).

W związku z organizowaną przez miasto w dniach 30.04 - 3.05 imprezą "Gdańsk w Europie, Europa w Gdańsku", wieczorową porą zostaną uruchomione dodatkowe kursy na liniach tramwajowych (2, 6, 13) i autobusowych nocnych (N1, N3, N4, N5, N6).

Na początku maja w środkach komunikacji miejskiej pojawią się ankiety, w których pasażerowie będą mogli wyrazić swoją opinie na temat obsługi, czystości pojazdu, punktualności. Od stycznia br. trwają kontrole jakości usług przewozowych. Pod uwagę brano m.in punktualność, stan techniczny przystanków. W styczniu uchybienia z tytułu niepunktualnego kursowania pojazdów przekroczyły dopuszczalny 1 proc., co stanowiło podstawę do pomniejszenia wykonawcy, czyli ZKM wynagrodzenia - za obniżoną jakość świadczonych usług. Z kolei w lutym i marcu liczba stwierdzonych przypadków nieprawidłowości nie przekroczyła 1 proc.
Głos Wybrzeżakg

Opinie (142)

  • Do Mag_Gdynia

    Ty naprawdę masz problem i powinieneś się leczyć. Twoje uprzedzenie do Gdańska jest chorobliwe. Ja też mieszkam w Gdyni i lubię to miasto, ale Twoja niechęć, czy wręcz nienawiść, do Gdańska i jego mieszkańców jest porażająca.

    • 0 0

  • Drogi Krzysztofie!
    Pomyśl czy nie lepiej by było aby linia 183 kursowała częściej i zajeżdżała do Matemblewa? Przecież ta nowa linia to istna bzdura i tak samo jak inne autobusy na innych liniach w Gdańsku będzie stał w korkach. Gdybyś przeczytał dokładnie to wiedział byś że chodzi mi o ludzką głupotę na którą nie ma lekarstwa.

    • 0 0

  • bakuma

    Nie, to TY sie powinnas leczyc, albo wrocic do szkoly i uczyc sie poprawnie czytac ze ZROZUMIENIEM. Gdzie pisalem, ze nie lubie Gdanska? NIGDZIE zakuty lbie, bo pisalem o tramwajach, ktorych faktycznie nie lubie i jestem za ich likwidacja w Trojmiescie, gdyz nie ma z nich zadnego pozytku a jedynie jest problem dla innych kierowcow z przejechaniem przez centrum Gdanska czy dzielnice Wrzeszcz oraz wywalanie pieniedzy na remont tych zakichanych torowisk, zamiast kupowac nowe autobusy i sukcesywnie zastepywac nimi zdezelowane Ikarusy. Teraz rozumiesz?

    • 0 0

  • Mag_Gdynia

    szok przedunijny??
    weź ty se te swoje trolejbusy wsadź w kieszeń
    a od tramwajów się odczep, bo dobry z nich środek komunikacji, nie stojący w korkach tak jak autobusy i trolejbusy
    i na ogół maja wyznaczone torowiska na pasie zieleni między jezdniami a wypadki kiedy tory położone są na samej jezdni nie są znowu tak nadminne, zresztą zawsze pozostaje tam jeden pas ruchu że można sobie samochodem jechać, tyle że nie wyprzedzać innych

    • 0 0

  • Odpowiedz dla Zosi ze strony 4

    Zosiu wytłumacze Ci to na przykładzie dlaczego latem jest gorąco w tramwajach a zimą zimno.
    1. Lato - odkurzasz przez 19 godzin mieszkanie. Jak myślisz czy będzie odkurzacz gorący? Jakie powietrze będzie z niego buchało?
    2. Zima - siedzisz w domu i w ciągu 19 godzin otworzysz i zamnkniesz okno (jak drzwi w tramwaju) ok.2000 razy. Jak myślisz będzie w mieszkaniu ciepło?

    • 0 0

  • zbulwersowana

    A nie pomyślałaś, że przedłużenie linii 183 spowoduje niezły bałagan. Pomyśł o starszych ludziach. Im nie jest wcale tak łatwo się połapać, który autobus odjeżdża z pętli w kierunku Centrum a który w kierunku Niedźwiednika? A o pasażerach z biletami miesięcznymi na kilka przystanków też nie pomyślałaś? Dlaczego uczniowie jadący z Niedźwiednika do Liceum na Morenie muszą kupować 2 razy droższy bilet miesięczny przez to, że ktoś im niepotrzebie wydłużył linię o dodatkowe, niepotrzebne przystanki? Też najpierw pomyśl o tym!

    • 0 0

  • Ha ha ha mamo

    Z wielkim szacunkiem, ale teraz nie wiesz co mowisz. Do Zabianki masz blisko, prawda? Tam jest wlasnie taki cudowny przejazd pod mostem przy ktorym w godzinach szczytu przez cholerny tramwaj 3wagonowy robi sie wielki koras. Ty jadac w tramwaju masz to gdzies, ale np. kierowca VANa firmy DHL, ktory musi dojechac z przesylka na czas i przez to 3wagonowe dziadostwo musi kilka zmian czekac, wcale nie! A przypadki kradniecia zielonego swiatla przez tramwaj tez czesto spotkalem, jak wlasnie tramwaj wysadzal ludzi samochodom przed nosem, przez co zmuszone byly do stania! Tak wiec mamo, trawaje bierz w kieszen z torow i od razu bedzie sie szybciej po Gdansku jezdzic :P

    • 0 0

  • WSZEDZIE POWINNY BYC TROLEJBUSY!!!

    1. Zepsuty trolejbus nie blokuje sieci
    2. Trolejbus moze zwracac "paliwo" do sieci.
    3. Najwięcej energii zużywa przy ruszaniu, szybko sie rozpędza.
    4. Trolejbusy z napedem tyrystorowym z tranzystorem sa wyjatkowo oszczedne.
    5. Nowoczesna sieć, np. czeska umozliwia poruszanie sie szybsze od autobusu.
    6. Sa ekologiczne.
    7. Sa cichsze i nie przeszkadzaja tak jak tramwaje ludziom mieszkajacym obok torowiska

    • 0 0

  • tramwaje są do dupy i bedą w unii likwidowane ja gallux wam to mówie

    powód??
    no, bo sie ludziom na zakrętach szyn cukier z kanapek wysypywuje
    acha, to inne czasy:)
    no, bo sie ludziom na zakretach szyn piasek i trawa z kanapek wysypywują....

    • 0 0

  • Dobrze Gallux mowi!

    A jeśli chodzi o ten mój rzekomy szok przedunijny, to powiem, ze w znaczacych europejskich miastasch podstawa komunikacji zawsze JEST AUTOBUS. Trawaje sa tam tylko puszczane w miejscach gdzie nie można puscic autobusow. Autobus w Polsce będzie zawsze szybszy od tramwaju, gdyz tabor tramwajowy w naszym kraju to 30letnie klekoty, ktore nie wyciagna wiecej niż 50km/h na tych dziadowskich torowiskach. Poza tym tramwaje sa niemilosiernie hałasliwe i nie pozwalaja spac od 4.20 nad ranem (potworny lomot na zwrotnicach). Wracajac do Krajow Unii Europejskiej, w Sztokholmie zlikwidowano prawie wszytkie linie tramwajowe i efektem bylo zwiekszenie przecietnej szybkosci autobusow (gdyz tramwaje przestaly utrudniac ruch autobusom).

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane