- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (395 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (49 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Nowe linie autobusowe
Powoływanie nowych połączeń jest możliwe m.in. dzięki środkom finansowym zaoszczędzonym poprzez niewypłacanie Zakładowi Komunikacji Miejskiej wynagrodzeń za obniżoną jakość świadczonych usług, czyli np. spóźnianie się autobusów i tramwajów, czy niewykonanywanie kursów. W styczniu z tego tytułu pozyskano ok. 20 tys. zł. Już niebawem gdańszczanie za pomocą ankiet będą mogli wyrazić swoją opinię o ZKM.
- Nowe linie zostały uruchomione na wniosek mieszkańców - mówi Szczepan Lewna, zastępca prezydenta. Linia 164 z Ujeściska do Wrzeszcza od 5 maja będzie kursowała w dni powszednie w godzinach największego nasilenia przewozów pasażerskich, czyli w godz. 6-10 oraz 13.30-17.30 z częstotliwością co 30 minut.
11 maja ruszy druga linia - 156, kursująca na trasie: Matemblewo - Targ Sienny. - O tę linię mocno zabiegali mieszkańcy - tłumaczy Antoni Szczyt, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Od 30 kwietnia uruchomiony zostanie nowy kurs N10 w relacji: Dworzec PKP - Olszynka - Dworzec PKP przez Dolne Miasto.
1 maja rozpocznie się pierwszy etap sezonowych zmian w komunikacji. Na pierwszy ogień pójdą dodatkowe linie autobusowe: 122 (Wrzeszcz PKP - Oliwa - Sopot Kamienny Potok), 126 (Wrzeszcz PKP - Banino), 222 (Oliwa - ZOO), 640 (Klukowo - Wysoka).
W związku z organizowaną przez miasto w dniach 30.04 - 3.05 imprezą "Gdańsk w Europie, Europa w Gdańsku", wieczorową porą zostaną uruchomione dodatkowe kursy na liniach tramwajowych (2, 6, 13) i autobusowych nocnych (N1, N3, N4, N5, N6).
Na początku maja w środkach komunikacji miejskiej pojawią się ankiety, w których pasażerowie będą mogli wyrazić swoją opinie na temat obsługi, czystości pojazdu, punktualności. Od stycznia br. trwają kontrole jakości usług przewozowych. Pod uwagę brano m.in punktualność, stan techniczny przystanków. W styczniu uchybienia z tytułu niepunktualnego kursowania pojazdów przekroczyły dopuszczalny 1 proc., co stanowiło podstawę do pomniejszenia wykonawcy, czyli ZKM wynagrodzenia - za obniżoną jakość świadczonych usług. Z kolei w lutym i marcu liczba stwierdzonych przypadków nieprawidłowości nie przekroczyła 1 proc.
Opinie (142)
-
2004-04-30 15:40
Do Mag_Gdynia
Ty naprawdę masz problem i powinieneś się leczyć. Twoje uprzedzenie do Gdańska jest chorobliwe. Ja też mieszkam w Gdyni i lubię to miasto, ale Twoja niechęć, czy wręcz nienawiść, do Gdańska i jego mieszkańców jest porażająca.
- 0 0
-
2004-04-30 15:43
Drogi Krzysztofie!
Pomyśl czy nie lepiej by było aby linia 183 kursowała częściej i zajeżdżała do Matemblewa? Przecież ta nowa linia to istna bzdura i tak samo jak inne autobusy na innych liniach w Gdańsku będzie stał w korkach. Gdybyś przeczytał dokładnie to wiedział byś że chodzi mi o ludzką głupotę na którą nie ma lekarstwa.- 0 0
-
2004-04-30 15:47
bakuma
Nie, to TY sie powinnas leczyc, albo wrocic do szkoly i uczyc sie poprawnie czytac ze ZROZUMIENIEM. Gdzie pisalem, ze nie lubie Gdanska? NIGDZIE zakuty lbie, bo pisalem o tramwajach, ktorych faktycznie nie lubie i jestem za ich likwidacja w Trojmiescie, gdyz nie ma z nich zadnego pozytku a jedynie jest problem dla innych kierowcow z przejechaniem przez centrum Gdanska czy dzielnice Wrzeszcz oraz wywalanie pieniedzy na remont tych zakichanych torowisk, zamiast kupowac nowe autobusy i sukcesywnie zastepywac nimi zdezelowane Ikarusy. Teraz rozumiesz?
- 0 0
-
2004-04-30 15:54
Mag_Gdynia
szok przedunijny??
weź ty se te swoje trolejbusy wsadź w kieszeń
a od tramwajów się odczep, bo dobry z nich środek komunikacji, nie stojący w korkach tak jak autobusy i trolejbusy
i na ogół maja wyznaczone torowiska na pasie zieleni między jezdniami a wypadki kiedy tory położone są na samej jezdni nie są znowu tak nadminne, zresztą zawsze pozostaje tam jeden pas ruchu że można sobie samochodem jechać, tyle że nie wyprzedzać innych- 0 0
-
2004-04-30 15:58
Odpowiedz dla Zosi ze strony 4
Zosiu wytłumacze Ci to na przykładzie dlaczego latem jest gorąco w tramwajach a zimą zimno.
1. Lato - odkurzasz przez 19 godzin mieszkanie. Jak myślisz czy będzie odkurzacz gorący? Jakie powietrze będzie z niego buchało?
2. Zima - siedzisz w domu i w ciągu 19 godzin otworzysz i zamnkniesz okno (jak drzwi w tramwaju) ok.2000 razy. Jak myślisz będzie w mieszkaniu ciepło?- 0 0
-
2004-04-30 15:59
zbulwersowana
A nie pomyślałaś, że przedłużenie linii 183 spowoduje niezły bałagan. Pomyśł o starszych ludziach. Im nie jest wcale tak łatwo się połapać, który autobus odjeżdża z pętli w kierunku Centrum a który w kierunku Niedźwiednika? A o pasażerach z biletami miesięcznymi na kilka przystanków też nie pomyślałaś? Dlaczego uczniowie jadący z Niedźwiednika do Liceum na Morenie muszą kupować 2 razy droższy bilet miesięczny przez to, że ktoś im niepotrzebie wydłużył linię o dodatkowe, niepotrzebne przystanki? Też najpierw pomyśl o tym!
- 0 0
-
2004-04-30 16:06
Ha ha ha mamo
Z wielkim szacunkiem, ale teraz nie wiesz co mowisz. Do Zabianki masz blisko, prawda? Tam jest wlasnie taki cudowny przejazd pod mostem przy ktorym w godzinach szczytu przez cholerny tramwaj 3wagonowy robi sie wielki koras. Ty jadac w tramwaju masz to gdzies, ale np. kierowca VANa firmy DHL, ktory musi dojechac z przesylka na czas i przez to 3wagonowe dziadostwo musi kilka zmian czekac, wcale nie! A przypadki kradniecia zielonego swiatla przez tramwaj tez czesto spotkalem, jak wlasnie tramwaj wysadzal ludzi samochodom przed nosem, przez co zmuszone byly do stania! Tak wiec mamo, trawaje bierz w kieszen z torow i od razu bedzie sie szybciej po Gdansku jezdzic :P
- 0 0
-
2004-04-30 16:27
WSZEDZIE POWINNY BYC TROLEJBUSY!!!
1. Zepsuty trolejbus nie blokuje sieci
2. Trolejbus moze zwracac "paliwo" do sieci.
3. Najwięcej energii zużywa przy ruszaniu, szybko sie rozpędza.
4. Trolejbusy z napedem tyrystorowym z tranzystorem sa wyjatkowo oszczedne.
5. Nowoczesna sieć, np. czeska umozliwia poruszanie sie szybsze od autobusu.
6. Sa ekologiczne.
7. Sa cichsze i nie przeszkadzaja tak jak tramwaje ludziom mieszkajacym obok torowiska- 0 0
-
2004-04-30 16:45
tramwaje są do dupy i bedą w unii likwidowane ja gallux wam to mówie
powód??
no, bo sie ludziom na zakrętach szyn cukier z kanapek wysypywuje
acha, to inne czasy:)
no, bo sie ludziom na zakretach szyn piasek i trawa z kanapek wysypywują....- 0 0
-
2004-04-30 16:57
Dobrze Gallux mowi!
A jeśli chodzi o ten mój rzekomy szok przedunijny, to powiem, ze w znaczacych europejskich miastasch podstawa komunikacji zawsze JEST AUTOBUS. Trawaje sa tam tylko puszczane w miejscach gdzie nie można puscic autobusow. Autobus w Polsce będzie zawsze szybszy od tramwaju, gdyz tabor tramwajowy w naszym kraju to 30letnie klekoty, ktore nie wyciagna wiecej niż 50km/h na tych dziadowskich torowiskach. Poza tym tramwaje sa niemilosiernie hałasliwe i nie pozwalaja spac od 4.20 nad ranem (potworny lomot na zwrotnicach). Wracajac do Krajow Unii Europejskiej, w Sztokholmie zlikwidowano prawie wszytkie linie tramwajowe i efektem bylo zwiekszenie przecietnej szybkosci autobusow (gdyz tramwaje przestaly utrudniac ruch autobusom).
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.