- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (102 opinie)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (32 opinie)
- 3 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (88 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (74 opinie)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (122 opinie)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 11:05
Wow!!! (6)
Wow! Co za dzieło sztuki... Znany grafik zaprojektował... Ile trwało projektowanie? I ile kosztowało? Co było inspiracją?
- 260 5
-
2015-04-16 11:38
kosztowało 90tys (1)
- 2 0
-
2015-04-16 15:48
zdecydowanie za mało jak na tyle pracy i wysiłku umysłowego...
podatnicy nie doceniają artystów i fachowców
- 5 1
-
2015-04-16 15:04
czytaj ze zrozumieniem.
- 0 0
-
2015-04-16 11:06
Inspirację znajdziesz na KWEJKu
- 3 0
-
2015-04-15 18:09
inspiracją były pieniądze podatników
- 57 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2015-04-16 10:23
badziewie (2)
ja bym stworzyl lepsze logo za 1000 pln
ale trzeba było dac zarobić kumplowi, ciekawe ile wrocilo w kopercie do zleceniodawcy....?- 8 1
-
2015-04-16 15:42
to stwórz i daj nam ocenić
- 1 0
-
2015-04-16 10:45
To stwórz
- 2 2
-
2015-04-16 15:36
DNO
o kuxwa, jakie dno. Fajnie są wydawane pieniądze podatników, nie ma co...
- 2 1
-
2015-04-16 15:35
Rebus: 2 ptasie odchody + napis = G@WNA POMORSKIE
- 1 1
-
2015-04-16 15:28
cena - informacja Radia Gdansk dzisiaj...
.. to logo kosztuje... 90 000 ,- !!!
- 2 1
-
2015-04-16 14:53
Ale za to jak ładnie prezentuje się na bieliźnie :)
Ale za to jak ładnie prezentuje się na bieliźnie :)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/11102999_998402203518313_6337203335453681540_n.jpg?oh=6bd516e03ed2b2f940ae4528b794528d&oe=559D40CA&__gda__=1437532320_d05dea981a86849cf2ff25380201ba3c
lub
http://i1.kwejk.pl/k/obrazki/2015/04/1311afcfcd4108f0fc13acbfd811199b.jpg- 6 2
-
2015-04-16 14:37
https://www.facebook.com/grafikplakal/photos/a.1468493570048270.1073741828.1468491196715174/1654655784765380/?type=1&theater
- 0 0
-
2015-04-16 14:13
sens takiego logo...
ile logotypów różnych regionów Polski, świata jest w stanie sobie przypomnieć przeciętny odbiorca?
Ja pamiętam logo Hiszpanii sprzed 10, a może więcej lat... Odręcznie, nieco niedbale napisane Espania i słoneczko... Tyle... Zakładam, że Hiszpania włożyła sporo kasy w promocję tego znaku... Nie wiem, czy wciąż obowiązuje...
A logotyp jakiegoś regionu?
Sporo podróżuję i... nie pamiętam...
Sorki, to sztuka dla sztuki... Nie wierzę, że się bada znajomość spontaniczną, czy wspomaganą znaku... Bo wyszłaby w granicach błędy statystycznego...
Ot, wydawanie kasy dla wydawania kasy...
Spokojnie mogło zostać to stare... Nie logo stanowi o postrzeganiu regionu!!!
Dużo bardziej pamięta się blokadę założoną na koła turystom, brak miejsc parkingowych, czy brak lub brudne toalety... Sorki :-(- 6 0
-
2015-04-16 14:12
Zamienić dobre na nowe..
Stare logo było zdecydowanie lepsze. Tchnęło optymizmem i przekazywało jakąś treść. Nie mówiąc już, że było zdecydowanie tańsze...
Kto - z nazwiska - wybierał?- 6 0
-
2015-04-16 11:47
są już przeróbki (3)
internet nie zna litości...
http://i1.kwejk.pl/k/obrazki/2015/04/1311afcfcd4108f0fc13acbfd811199b.jpg- 9 0
-
2015-04-16 14:09
o fuu fuu fuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2015-04-16 11:51
Dobre to ;) za 90 tys zł. zwłaszcza ;)
- 2 0
-
2015-04-16 11:50
o fuuu...
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.