• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe miejsca postojowe przy przedszkolu na Obłużu

rb
15 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowe miejsce postojowe powinny sprawić, że skończy się rozjeżdżanie przez kierowców trawnika. Nowe miejsce postojowe powinny sprawić, że skończy się rozjeżdżanie przez kierowców trawnika.

Przy przedszkolu nr 29 na Obłużu przy ul. Boisko powstaną nowe miejsca postojowe. Gdynia może wydać na prace 210 tys. zł, ale niewykluczone, że będą kosztowały mniej.



Wzdłuż ul. Boisko powstanie osiem miejsc postojowych. Będą miały wymiary 2,5 x 6 m. Zaplanowano nawierzchnię z kostki betonowej. Wzdłuż miejsc postojowych zaprojektowano chodnik.

Prace mają objąć przebudowę układu drogowego, w tym:

  • roboty ziemne,
  • przebudowę zjazdu,
  • przebudowę chodnika,
  • przebudowę sieci elektroenergetycznej i oświetleniowej,
  • dostawę i montaż przysiadaka oraz trawników.


Gdynia na prace chce wydać 210 tys. zł. Do przetargu stanęło osiem firm. Zaoferowane ceny wahają się od 160 tys. do 250 tys. zł.

  • Eurovia Polska S.A. - 215 017,56 zł brutto, czas wykonania 14 tygodni,
  • Laro s.c. - 203 694,15 zł brutto, czas wykonania 15 tygodni,
  • Julian Firma Handlowo-Ogólnobudowlana Krzysztof Dymura - 164 806,00 zł brutto, czas wykonania 23 tygodnie,
  • WPRD GRAVEL Sp. z o.o - 226 470, 06 zł brutto, czas wykonania 17 tygodni,
  • Asrergo Maciej - 199 730,00 zł brutto, czas wykonania 23 tygodnie,
  • Hydro-Mag Sp z o.o - 224 466,00 zł brutto, czas wykonania 22 tygodnie,
  • Firma Usługowo-Budowlana Witold Cygert Wygoda - 160 268,31 zł brutto, czas wykonania 4 tygodnie,
  • Lato Bruk - 248 460,00 zł brutto, czas wykonania 23 tygodnie.


Nowe miejsce postojowe powinny sprawić, że skończy się rozjeżdżanie przez kierowców trawnika. Nowe miejsce postojowe powinny sprawić, że skończy się rozjeżdżanie przez kierowców trawnika.
W kryteriach przetargowych najważniejsza była cena - 60 proc., ale istotny jest też czas wykonania - 20 proc. 16 proc. to okres gwarancji, 4 proc. to ryzyko wykonania robót dodatkowych.

- Po wnikliwej analizie pod względem ceny, czasu wykonania, okresu udzielonej gwarancji i ryzyka poniesienia kosztów wykonania robót dodatkowych, z pewnością wybierzemy firmę, która zrealizuje to zadanie - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Czytaj też: W tym roku nie powstaną nowe miejsca postojowe na Wzgórzu

rb

Miejsca

Opinie (98)

  • kiedy remonty ulic i chodników? (1)

    kiedy naprawa mostku na Wiśniewskiego??? co z rondem na Puckiej? tak ma wyglądać???!

    • 21 0

    • Rondo robią jakbyś nie zauważył

      • 1 0

  • Prosimy o to samo na ul. Nauczycielskiej na Witominie.

    • 2 3

  • Likwidować te miejsca zamiast budować nowe. (7)

    Zamiast miejsc postojowych tworzyć tereny zielone, stojaki na rowery, zatoki przystankowe.
    Budowanie parkingów nie sprzyja ekologii...

    • 11 15

    • wożenie dzieci samochodami rodziców do przedszkoli szkodzi zdrowiu dzieci i dorosłych (6)

      • 5 2

      • Ostatnio to jeżdżenie (5)

        komunikacją publiczną stwarza większe zagrożenie dla zdrowia!

        • 2 2

        • Nadmierne unikanie koronawirusa

          W nieskończoność będzie przeciągać obecne ograniczenia. Wirusa trzeba przeboleć i z głowy. Jak chociaż 20 mln Polakow nie zachoruje to wirys nie zniknie. Oprocz mycia rąk czyli jak i przed wirusem nie robię nic więcej.

          • 0 1

        • To jest tymczasowe (3)

          W długiej perspektywie stawianie wyłącznie na transport samochodowy jest szkodliwe. Smród, zajęta przestrzeń, do tego plaga otyłości.

          • 2 0

          • Czy koronawirus to krótka perspektywa na razie nie wiemy. (2)

            Twój komentarz na pewno w biegu nie był pisany - czy to powód, żeby likwidować "infrastrukturę internetu" w celu walki z otyłością (w końcu korzystając z internetu przeważnie się siedzi/leży). Na pewno "walkę z rozwijającym się transportem samochodowym" nie powinno się przeprowadzać w ten sposób. W Trójmieście wpierw powinny być parkingi przy każdej stacji SKM i węzłach przesiadkowych, potem rozwój publicznych środków transportu stanowiących alternatywę (proszę dojechać komunikacją w sensownym czasie w jakieś miejsce przy Obwodnicy Trójmiasta, które jest trochę bardziej oddalone- niemożliwe).

            • 0 3

            • Parkingi przesiadkowe nie zmniejszą zawalenia Obłuża Leśnego samochodami. (1)

              Co najwyżej zachęcą więcej osób do kupna samochodu. Tutaj na komunikację miejską można dojść na piechotę, wystarczy minuta/dwie żeby dojść do przystanku "Podgórska". Betonowanie ulic i budowanie parkingów tylko obrzydzi ludziom chodzenie osiedlowymi uliczkami i zachęci do jeżdżenia autem.

              • 0 0

              • Perspektywa ograniczania transportu samochodowego

                powinna dotyczyć większego obszaru (przynajmniej całego miasta) niż tylko Obłuża Leśnego. Dla przykładu osobistych znajomych mieszkających niedaleko przystanku "Podgórska": koleżanka pracuje na Morenie (autobus, skm, autobus), znajomi mają działkę, na którą jeżdżą praktycznie co weekend koło Kamienia (brak alternatywy). I co z tym internetem?

                • 0 0

  • Jak to jest? (4)

    Czytam te opinie pod artykulami i generalnie wszyscy jada po szczurku, po tym jak zarzadza miastem, jak gdynia zaczyna przypominac bangladesz i oczywiscie sie z tym zgadzam. To powiedzcie mi ,jak to mozliwe, ze gdynianie sa tacy szczesliwi i ciagle wybieraja goscia ,ktory rzadzi miastem kilkanascie lat? Dlaczego nie chca dac szansy komus nowemu, kto moze ruszy zapasc inwestycyjna w miescie,rozpieprzy uklad kolesiow w um, zacznie racjonalnie wydawac kase? Powiem wam dlaczego bo glownym kontrkandydatem byl czlowiek z pisu. Tylko dlatego. Nie wazne,ze moze byloby lepiej, wazne ,ze gdynia zostala wolna od partii rzadzacej.

    • 14 6

    • A czy ten kontrkandydat oprócz tego że był z PiS miał jakieś ociągnięcia i doświadczenie ale nie partyjne.

      • 5 0

    • Bo ten Bangladesz jest tylko na tym forum! (1)

      My mieszkańcy nie czujemy braku inwestycji, ale na pewno czujemy mega trolowanie w komentarzach.

      • 2 3

      • Dokładnie. Stałe ci sami. Na wszystko narzekają. Ciekawe, 80% stawia na Szczurka, ale czytając opinie na forum, raczej nikt za nim nie jest. Widać kto inny głosuje, kto inny komentuje. Ogólnie, najprościej narzekać.

        • 1 2

    • Był też kontrkandydat z Wspólnej Gdyni

      Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski. Ale nie stała za nim żadna partia, więc nie miał potężnych pieniędzy na promocję i nie wykręcił spektakularnego wyniku. Chociaż ponad 11% to nie taki słaby wynik. Ledwo kilka procent za Horałą.

      • 1 0

  • haha 8 miejsc (1)

    a teraz wchodzi 20 i jest dobrze

    • 3 2

    • Teraz nie wychodzi nic, bo jest "trawnik" bez możliwości wjazdu latwego.

      • 0 3

  • "stare osiedla" i tak są w dobrej sytuacji (2)

    ja mieszkam na Pogórzu Grn. na osiedlu z lat 80-tych i nie ma problemu z parkowaniem, ale pojedz na nowe osiedle to nie zaparkujesz nigdzie.

    • 8 2

    • Chyba nie wiesz, co piszesz. Nowe mają parkingi podziemne, a prawdziwa masakra jest w starych, peerelowskich osiedlach.

      • 2 0

    • Uber taxi spacer

      Jak sie chce mleka napić to sie kupuje mleko a nie krowę

      • 0 1

  • Firma Julian wydaje się być przekonująca... Ciekawe, czy zatrudnia pingwiny, jeśli tak, to się szybko uwiną ;)

    • 3 0

  • nigdy nie bedzie dosc miejsc, ani nie beda dostatecznie blisko parking dla panów kierowców

    tylko mandaty , wystwiane regularnie i konsekwentnie moga tutaj pomoc. Stac cie na samochod? To musi cie stac i na miejsce.

    • 12 5

  • Opinia wyróżniona

    Budowanie miejsc do parkowania w warunkach nadmiaru samochodów (8)

    nie ma sensu. Brak spójnej polityki przestrzennej i komunikacyjnej prędzej czy później się zemści - w postaci szybko rosnącej liczby dzieci z nadwagą i otyłością - prosta droga do rozwoju chorób cywilizacyjnych, których koszty będziemy ponosili wszyscy. Dlaczego toleruje się parkowanie na chodnikach gdy kierowcy nie zostawiają wymaganej wolnej przestrzeni obok? Prywatyzowanie korzyści i uspołecznianie kosztów: to w największym skrócie filozofia zarządzania przestrzenią ulic w pięknym skądinąd mieście Gdynia.

    • 12 14

    • Wpierw proszę odprowadzić jakiegoś przedszkolaka "na pieszo" (4)

      lub komunikacją i potem zdążyć do pracy.

      • 4 5

      • Dziwne jak sobie do tej pory ludzie radzili (3)

        A teraz "bez samochodu ani rusz". I mamy efekty - epidemię otyłości.

        • 1 2

        • Lata zaniedbań sprawiły, (2)

          że dziecko zapisuje się nie tam gdzie się mieszka tylko tam gdzie są wolne miejsca.

          • 0 1

          • Ale nóżki mają cały czas? (1)

            • 2 1

            • Odprowadź przed 7

              rano czterolatkę 5 km do przedszkola.

              • 0 1

    • (1)

      no tak, bo Horała by budował miejsca parkingowe, gdyby nie było zbyt dużo samochodów, prawda? Gdynianie nie wybrali tego politykiera na prezydenta Gdyni, to PIS dał mu w ręce zarządzanie budową Centralnego Portu Komunikacyjnego... człowiekowi, który nigdy niczego nie wybudował, dali do zrobienia inwestycję niemal jak 100 lat temu Kwiatkowskiemu i Wendzie budowę Gdyni

      • 1 3

      • Jak te frustracje polityczne

        mają się do komentarza czy do artykułu?

        • 2 0

    • To powinieneś też wspomnieć że za dużo jest telefonów komórkowych i łączy do internetu.

      • 2 1

  • Bardzo dobrze szkoda, że tak późno

    Inwestycja roku.... Rejon ulic Skrajna i Boisko to bardzo zapomniana część Obłuża. Praktycznie cała ta dzielnica jest zapomniana. Inwestycje na miarę Gdyni, pasy, chodniki i tzw. mała infrastruktura. Buahaha.

    • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane