- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (86 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (40 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (10 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (300 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Nowe narzędzie do planowania wydatków na drogi i komunikację
W przyszłym roku Urząd Marszałkowski i pomorskie gminy mają mieć do dyspozycji nowe narzędzie do planowania wydatków przeznaczanych na budowę dróg i nakładów na transport zbiorowy. Ruszają bowiem prace nad powstaniem Pomorskiego Modelu Transportowego, których częścią będą Pomorskie Badania Ruchu. Ankiety na całym Pomorzu potrwają do jesieni, ale w Trójmieście obejmą tylko Sopot i Gdynię.
W Trójmieście badania tylko w Sopocie i Gdyni
Z racji tego, że w 2022 roku przeprowadzono Gdańskie Badania Ruchu, z projektu wyłączono miasto Gdańsk, a ankieterzy pojawią się w Trójmieście tylko w Sopocie i Gdyni. Uzyskane przed dwoma laty wyniki z Gdańska zostaną dołączone do zebranych danych z pozostałych gmin i powiatów.
Gdańskie Badania Ruchu: Rzadziej korzystamy z komunikacji miejskiej i rowerów
W sumie badanie ma objąć ok. 20 tys. wywiadów z mieszkańcami i turystami. Wyposażeni w tablety, laptopy i specjalne identyfikatory ankieterzy będą pytać o nasze zachowania transportowe, ale też badać przepływ aut, samochodów ciężarowych i potoków pasażerskich na liniach kolejowych i autobusowych.
Wyniki pozwolą lepiej planować inwestycje
Zebrane wyniki zostaną uzupełnione o pozyskane dane z logowania telefonów komórkowych czy systemu Tristar. Po opracowaniu dane utworzą Pomorski Model Transportowy, który będzie narzędziem w rękach urzędników do planowania i zarządzania inwestycjami w drogi i transport publiczny.
- Tegoroczny budżet naszego województwa wynosi 2,2 mld zł - tłumaczy Leszek Bonna, wicemarszałek województwa pomorskiego. - Połowa budżetu to wydatki na transport publiczny i inwestycje drogowe. Potrzebujemy instrumentu, dzięki któremu w sposób racjonalny będziemy planować wydatki, ale też by na podstawie takiego badania wiedzieć i tłumaczyć, dlaczego dane połączenie wygląda tak, a nie inaczej. Mówiąc w skrócie: by efektywniej dysponować i zarządzać strumieniem pieniędzy, by zaspokajać potrzeby transportowe mieszkańców i turystów.
Poza badaniami ankietowymi wśród mieszkańców i badaniami ruchu na drogach (m.in. z użyciem kamer i systemu do odczytu tablic rejestracyjnych) o to, w jaki sposób poruszają się po województwie, zapytani zostaną także turyści.
Badania zaplanowano na okres wakacyjny, ale odbędą się one na plażach i deptakach poza Trójmiastem, m.in.: na Helu, w Stegnie, Krynicy Morskiej, Władysławowie czy Łebie.
Badanie jest współfinansowane ze środków unijnych. Jego koszt to 5,7 mln zł. Wykonawcą badań będzie konsorcjum: sopocka spółka PBS (lider) oraz Via Vistula z Krakowa i Rubika z Gdańska.
O tym co się dzieje w SKM można kręcić filmy
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-14 15:27
Zmarnowane 5 mln (3)
Wystarczyłoby wsłuchać sie w głos mieszkańców, myśle ze nie potrzeba wydawać 5 mln by pokazać palcem gdzie się korkują ulice i gdzie za mało jest kursów autobusów, po za tym ja się pytan od czego są urzędnicy?
- 87 11
-
2024-02-14 19:04
Nie zmarnowane
Zarobią znajomi struka
- 5 2
-
2024-02-14 16:22
To pokaż (1)
Gdzie korkują się ulice np. w gminie Krokowa
- 5 4
-
2024-02-14 19:39
Myśle ze wystarczy wysłać maila do wójta Krokowa, a Ci powie jakie inwestycje są potrzebne i na co narzekają mieszkańcy
- 8 1
-
2024-02-15 10:53
Nieudolność
Brak możliwości wykorzystania istniejących narzędzi jest oznaką braku kompetencji! Kompromitowanie się w Trójmieście nabiera tępa przed wyborami, miasto zadłużone, drogi, komunikacja i zasoby miejskie niedoinwestowane,ale pomysły na wyżucanie kasy są! Może to przyda się do liczenia kaszany którą namiętnie kręcicie w Trójmieście! Tu trzeba zainwestować w tabor,szyny i bus pasy a potem liczyć narazie to ludzie uciekają z komunikacji
- 7 2
-
2024-02-15 09:30
Od zawsze wiadomo gdzie się korkuje miasto
Zamiast doinwestować pkm żeby zwozil ludzi z południowych dzielnic i Osowy ( pkm jeździ do Wrzeszcza co godzinę ) to wydają pieniądze na jakieś kolejne plany. Dopóki nie będzie sensownej alternatywy bez przesiadek to korki będą i tyle
- 12 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.