- 1 Podróż pociągiem to wciąż loteria (137 opinii)
- 2 Gdańsk na grobach zbudowany. Część 1 (74 opinie)
- 3 Trzy osoby uratowane z pożaru altany (31 opinii)
- 4 Okręt przejedzie przez skwer Kościuszki (135 opinii)
- 5 W niedzielę półmaraton w Gdańsku (183 opinie)
- 6 Kto zgarnie Złote Lwy 48. FPFF? (16 opinii)
Rzadziej korzystamy z komunikacji miejskiej i rowerów


Chodnik tuż przy wejściu do siedziby Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni (po prawej) jest najlepszym przykładem na to, że dokumenty strategiczne od lat rozmijają się z faktycznymi działaniami.
fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Coraz mniejsze zainteresowanie komunikacją miejską i rowerami oraz stały wzrost podróży samochodami - takie wyniki płyną z najnowszych badań ruchu w Gdańsku. Władze miasta cieszą się z nieznacznego wzrostu ruchu pieszego, choć pozostałe wskaźniki podążają w kierunku przeciwnym niż oczekiwania zawarte w dokumentach strategicznych. Okazuje się, że miasto - wbrew trendom europejskim - coraz bardziej zdominowane jest przez transport samochodowy.
W jaki sposób najczęściej poruszasz się po Trójmieście?
Parametr ten określa, jakim środkiem transportu najczęściej podróżują mieszkańcy. Natomiast porównując wyniki na przestrzeni lat - czy polityka przestrzenna i transportowa samorządu przynosi oczekiwane rezultaty.


Gdańszczanie kochają auta, a uczucie to wzmacnia polityka przestrzenna utrzymywania prestiżowych lokalizacji w centrum miasta pod parkingi. Nz. Targ Węglowy.
fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
- pieszo: 24,2 proc.,
- samochód osobowy: 42,8 proc.,
- transport zbiorowy: 28,7 proc.,
- rower lub hulajnoga: 4,3 proc.
Podział zadań przewozowych w Gdańsku wg wcześniejszych badań:
(pieszo/transport indywidualny/transport zbiorowy/rower)
- 2016 r. - 20,8 proc./41,2 proc./32,1 proc./5,9 proc.,
- 2009 r. - 21 proc./39 proc./38 proc./2 proc.,
- 1998 r. - 25 proc./34 proc./41 proc./rower: 1 proc.,

Mieszkańcy wolą własne nogi od komunikacji miejskiej
Najnowsze wyniki badań pokazują, że starania władz miasta w zakresie promocji transportu zbiorowego przynoszą odwrotny skutek od oczekiwanego. Po raz pierwszy od lat zmalał także udział ruchu rowerowego i to mimo włączenia do tej kategorii hulajnóg elektrycznych.
Biuro Rozwoju Gdańska inaczej jednak spogląda na wyniki badań.
- Wyniki pokazują, że wysiłki miasta, by rozwijać zrównoważoną mobilność, pomału zaczynają przynosić efekty. Idea miasta 15-minutowego, sukcesywnie wdrażana w Gdańsku, ma swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Mieszkańcy wiele swoich codziennych potrzeb mogą i chcą realizować w pobliżu domu, poruszając się pieszo. Pokazują to badania. Wśród uczniów, emerytów i rencistów to blisko 50 proc. - przekonuje Tomasz Budziszewski, kierownik Zespołu analiz Transportowych w Biurze Rozwoju Gdańska, które zlecało przygotowanie badań ruchu ze strony miasta.
Na zmiany w wyborze form transportu, zdaniem włodarzy, wpływ miała również pandemia koronawirusa oraz upowszechnienie pracy zdalnej.
- Pandemia nie pozostała bez znaczenia dla wyników Gdańskich Badań Ruchu - mówi Piotr Grzelak, z-ca prezydent Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju i inwestycji. - Wzrost znaczenia pracy zdalnej to mniej codziennych podróży do biura, to także większe zakorzenienie w najbliższej okolicy. Zamiast podróży samochodem czy tramwajem częściej wybieramy spacer do najbliższego nam sklepu czy parku. Tak popularny wśród gdańskich pracowników biurowych rower został zastąpiony przez biurko we własnym domu. Wyraźnie widać tę zmianę w raporcie podsumowującym badania.


Nowa infrastruktura rowerowa to w ostatnich latach często konfliktowanie pieszych i rowerzystów na wąskich chodnikach. Na zdjęciu ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż al. Grunwaldzkiej z zatoką autobusową dla linii 122 kursującej co ok. 1 godz.
fot. kk/Trojmiasto.pl
Gdańszczanie rezygnują z rowerów i... samochodów
Należy przy tym zaznaczyć, że - według najnowszych badań ruchu - 50 proc. gospodarstw domowych nie posiada żadnego roweru, co oznacza kolejny spadek względem 2016 r., kiedy brak rowerów odnotowano tylko w 32,6 proc. gospodarstwach domowych.
BRG tłumaczy, że wpływ na taki wynik może mieć zmiana formularza ankietowego z pytaniem dot. "obecności roweru w gospodarstwie domowym" na pytanie dot. "użytkowanie roweru w gospodarstwie domowym".
- Badania pokazały także, że większość osób poruszających się rowerami i hulajnogami niestety nie nosi kasków ochronnych - zakłada je zaledwie niecałe 31 proc. osób. W Gdańsku od kilku lat realizowany jest program "Wizja Zero", poprawiający bezpieczeństwo na drogach, którego efekty już widać - pozostaje mieć nadzieję, że stopniowo zmieni on także świadomość tych użytkowników dróg i niebawem rowerzysta bez kasku na głowie będzie w Gdańsku budził zdziwienie - dodaje Katarzyna Błaszkowska z Zespołu Komunikacji Społecznej BRG.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – rowery i akcesora
Co zaskakujące, mimo wzrostu ruchu samochodowego, przeprowadzone badania wskazują na spadek gospodarstw domowych, które posiadają własne auto. W najnowszych badaniach minimum jeden samochód był obecny w 61,3 proc. gospodarstw, zaś w 2016 r. wskaźnik ten wyniósł 67,2 proc.
Niemal wszyscy posiadacze prawa jazdy dysponują jednocześnie autami - w 2022 r. dokumentem kategorii B legitymowało się 61,6 proc. gdańszczan. To oznacza, że prawo jazdy nie jest traktowane wyłącznie jako dodatkowy dokument "do kolekcji", lecz uprawnienie, z którego aktywnie korzystają mieszkańcy.


Ponad połowa kierowców w Gdańsku parkuje w miejscach, gdzie nie trzeba uiszczać opłat za postój.
fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Kierowcy nie chcą płacić za parkowanie, pasażerowie za bilety
Kierowcy nie są skłonni do uiszczenia opłat za parkowanie. Aż 59,9 proc. ankietowanych przetrzymuje swój samochód na noc na bezpłatnym miejscu w okolicy miejsca zamieszkania.

Kwestia finansowana jest również istotna dla pasażerów komunikacji miejskiej. Bilet okresowy posiada zaledwie 20,2 proc. ankietowanych, zaś największy ich udział jest wśród uczniów (30,6 proc.) i studentów (62,6 proc.), czyli grup, które korzystają z ulg.
W ujęciu zbiorczym z ulg lub przejazdów bezpłatnych korzysta niemal co trzeci pasażer komunikacji miejskiej (30,8 proc.).
Odsetek posiadaczy biletów okresowych drastycznie spada w grupach osób pracujących zawodowo:
- poza domem - biletów okresowych nie posiada aż 75,5 proc. ankietowych,
- hybrydowo - 76 proc. nie posiada biletu okresowego,
- pracowników zdalnych - 88,7 proc. bez biletu okresowego.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Najnowsze badania ruchu kolejny raz wykazały spadek zainteresowania podróżami komunikacją miejską do rekordowo niskiego poziomu poniżej 30 proc. w podziale zadań przewozowych.
fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Najdłuższy czas podróży komunikacją miejską, najkrótszy pieszo
Średni czas podróży dowolnym środkiem transportu w dowolnym celu wyniósł 24 minuty, natomiast w podziale na formy transportu:
- pieszo - 13 minut,
- samochodem osobowym - 25 minut,
- transportem zbiorowym - 36 minut,
- rowerem - 21 minut.
Najnowsza edycja Strategii Rozwoju Gdańsk 2030 Plus przyjęta w 2022 r. zakładała wzrost udziału podróży pieszych, rowerowych, hulajnogami i komunikacją z poziomu 59 do 65 proc., podczas gdy najnowsze wyniki wykazały spadek do poziomu 57,2 proc.
Wyniki niezgodne z założeniami dokumentów strategicznych
Przeprowadzone badania ruchu dowodzą, że nie udało się spełnić celów ustanowionych w dokumentach strategicznych Gdańska w ostatnich latach.
W Planie Zrównoważonej Mobilności z 2018 r. zakładano w podziale zadań przewozowych wzrost ruchu rowerowego oraz pieszego przy spadku ruchu samochodowego.
Podobne kierunki przyjęto w Strategii Rozwoju Gdańska 2030 Plus. W wersji dokumentu z 2014 r. zakładano jedynie spadek wykorzystania samochodów w podziale zadań przewozowych.
W najnowszej wersji Strategii przyjętej w 2022 r. zawarto już konkretne wskaźniki. Do 2030 r. udział ruchu pieszego, rowerowego, hulajnogami i komunikacją miejską powinien zwiększyć się z poziomu ok. 59 proc. do 65 proc. Zgodnie z najnowszymi badaniami ruchu udział tych form transportu spadł do poziomu 57,2 proc.
Badaniami objęto Gdańsk, Pruszcz Gd. (gmina i miasto), Żukowo (gmina i miasto) oraz Gminę Kolbudy. W artykule zawarto dane odnoszące się wyłącznie do Gdańska.


Przykład przestrzeni zdegradowanej przez układ drogowy - węzeł Kliniczna w Gdańsku.
fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Wpływ modelu podział zadań przewozowych na zagospodarowanie przestrzenne miasta
transport pieszy - wysoki wskaźnik w podziale zadań oznacza, że miasto posiada przemyślany układ przestrzenny, który pozwala mieszkańcom na realizację podstawowych potrzeb (praca, szkoła, zakupy) w bliskim sąsiedztwie miejsca zamieszkania. Z punktu widzenia zarządzania miastem oznacza to duży nacisk na dobrą jakość przestrzeni publicznych, rozwiązania proekologiczne oraz wysoki poziom poczucia bezpieczeństwa.
transport rowerowy - wysoki wskaźnik utożsamiany jest z miastami, w których nadal tkanka miasta jest zwarta i przemyślana, a samorządowcy kreują zagospodarowanie przestrzeni publicznych w sposób atrakcyjny dla spędzania czasu na świeżym powietrzu nie tylko punktowo w wybranych miejscach (np. obszarach śródmiejskich, osiedlach mieszkaniowych), ale również liniowo na dłuższych odcinkach pomiędzy dzielnicami.
transport zbiorowy (komunikacja miejska) - rozmiary współczesnych miast sprawiają, że nie wszyscy mieszkańcy są w stanie realizować codziennych potrzeb transportowych na własnych nogach lub rowerami. Wysoki wskaźnik w tym zakresie oznacza, że komunikacja miejska jest dobrze zorganizowana i dopasowana do potrzeb mieszkańców, a tym samym stanowi atrakcyjną alternatywę dla jazdy samochodem. Z punktu zarządzania miasta wysoki udział transportu zbiorowego najczęściej nadal pozwala na kształtowanie dobrej jakości przestrzeni publicznej dla ruchu pieszego i rowerowego.
transport indywidualny (samochodowy) - wysoki wskaźnik obserwowany jest w miastach, które są źle zarządzane, gdzie mieszkańcy muszą "brać sprawy we własny ręce", nie mogąc liczyć na przemyślaną strukturę przestrzenną ani dobrą ofertę transportu zbiorowego. Należy przy tym zwrócić uwagę, że dokonują takiego wyboru mimo ponoszenia wysokich (w porównaniu do innych form transportu) kosztów przejazdów. Miasta z wysokim wskaźnikiem transportu indywidualnego cechuje zdegradowana przestrzeń publiczna zajęta pod rozbudowane układy drogowe oraz parkingi, których utrzymanie drenują budżet samorządu (powstaje błędne koło - transport indywidualny "wysysa" środki na transport zbiorowy, a jednocześnie ogranicza możliwości poprawy warunków dla ruchu pieszego i rowerowego).

Miejsca
-
Biuro Rozwoju Gdańska Gdańsk, Wały Piastowskie 24
Zobacz także
Trzy osoby uratowane z pożaru altany
Podróż pociągiem to wciąż loteria
Opinie wybrane
NIE PISZ Z NIENAWIŚCIĄ I HEJTEM.
TAKIE OPINIE SKASUJEMY.
Dodaj opinię
Odpowiedz
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 21:49
Wpływ modelu podział zadań przewozowych na zagospodarowanie przestrzenne miasta. I na odwrót - zagospodarowanie przestrzenne miasta ma wpływ na podział zadań przewozowych. Doskonale widoczne w aglomeracji trójmiejskiej "rozlewanie się miast" (zabudowa przedmieść i gmin otaczających miasta, tzw. urban sprawl) generuje coraz większe potrzeby transportowe, które praktycznie może zaspokoić tylko indywidualny transport samochodowy.
3 miesiące
- 8 0
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 18:09
MEVO 2 - szansa na zmianę
Myślę że przemyślane wdrożenie MEVO 2.0 mogłoby pomóc w zwiększeniu udziału rowerów w przemieszczaniu się ludzi po Trójmieście. Nie wszędzie wygodnie jest zabrać swój rower a w przypadku takiego systemu można pozostawić rower w wyznaczonym miejscu i nie martwić się o swój rower w czasie pobytu w pracy, kinie czy restauracji.
Biker3 miesiące
- 3 24
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 16:14
Wybór nie jest łatwy (1)
Samochód - problem z darmowym parkowaniem, komunikacja miejska - zatłoczona i trzeba swoje odczekać, rower - brak dróg rowerowych co oznacza mandat za jazdę po chodniku lub jazdę ulicą spowalniając ruch i ryzykując najechanie.
"Gdańsk" symuluje że robi coś dla rowerzystów. Jeśli coś powstaje to bardzo długo i po najniższych kosztach. Brakuje wielu podstawowych tras jak Kartuska, Kołobrzeska, Marynarki i Jana z Kolna męczona od roku a do tego jest niebezpieczna dla rowerzystów.Bolo3 miesiące
- 23 5
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-22 13:59
Gdańsk symuluje że robi coś dla kogokolwiek. Tylko sondaże wprawiające w samozachwyt najlepiej im wychodzą.
3 miesiące
- 0 0
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 20:38
Dobra rada dla urzędników - żeby tzw. zwykli ludzie chcieli z czegoś korzystać, musi to coś być dla nich lepsze, a nie gorsze. (29)
Bo mało kto chce się poświęcać "dla idei".
Jeśli komunikacja publiczna będzie logiczna, czysta, dostępna, punktualna, tania, z jednym biletem na wszystko, itp itd - to nie będzie trzeba robić żadnych badań, kampanii itp. Ludzie będą z niej po prostu korzystać powszechnie.3 miesiące
- 623 5
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 23:43
W mieście powinien być zakaz poruszania się autem (10)
Ten zakaz powinien wprowadzić sejm a jeżeli tego nie zrobią to trzeba donieść do Brukseli. Tylko rower, to nasza przyszłość!
3 miesiące
- 8 146
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 23:50
Żadnych rowerów.
Tylko pieszo, ewentualne konno.
Kaszub3 miesiące
- 89 7
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 23:54
Idź, trolu, spać. (1)
3 miesiące
- 32 6
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 00:21
Niech wszyscy trole idą spać.
ty też
3 miesiące
- 17 4
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 00:21
Wy tylko kapować potraficie (1)
3 miesiące
- 24 7
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 08:25
Mandacik dotarł?
Może lepiej zmień nawyki.
3 miesiące
- 4 9
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 12:05
Jedź na daleki wschód, tam rowery są powszechne.
Będziesz czuł się jak w raju.
3 miesiące
- 4 5
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 12:58
nie potrzeba wprowadzać zakazów. Autoholicy (mieszkańcy uzależnieni mentalnie od samochodów) (1)
sami najlepiej zadbają o kontynuację procesu stopniowego pogarszania się warunków korzystania z aut w naszym mieście. Samochodozę i autoholizm się leczy tak jak inne formy uzależnień.
3 miesiące
- 6 17
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 14:55
O widac wypowiedzial sie ped**arz w lajkrach, ktory nie zdal prawa jazdy lub nie umie liczyc do trzech (pedalow). Leczyc to trzeba ekoterrorystow i tych wszystkich marksistow, ktorzy uwazaja, ze ich myslenie i ideologia jest jedyna i sluszna. Wybieram wolnosc i to co dla mnie jest najlepsze.
3 miesiące
- 8 11
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 14:52
(1)
Tylko niezdolni do myslenia ludzie o mentalnosci niewolnikow chca wszystkiego zakazywac i nakazywac. Ja jestwm wolnym czlowiekiem i sam bede decydowal o tym co jest dla mnie lepsze. Wybralem samochod, bo jesli mam jezdzic komunikacja lub rowerem z takimi baranami to predzej bym zwariowal.
3 miesiące
- 12 7
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 15:51
Nie ma sprawy
Tylko nie bądź ostatnią pipą i nie płacz pod każdym info o korkach. Stanie w nim to w końcu Twój wolny wybór
3 miesiące
- 10 5
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 23:57
Naiwniaki czy ty sie z choinki urwałeś stanowiska sa obsadzone przez kolesiów Polityków tu neiam byc dobrze tylko zle ! (2)
Bo dzieki temu mozna setki milionów wyciagac i marnowac a kazda okazja dzieki temu jest do usprawiedliwienia na marnowane milionów
3 miesiące
- 9 6
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 05:02
(1)
Wzięli za wzór działania PiSu. Tam od ośmiu lat tak robią.
SLAW3 miesiące
- 14 11
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 10:56
Raczej odwrotnie. Gdańsk jest przykładem dla całej Polski.
Wszak to tutaj zaczęła się moda na "zniżki" na mieszkania dla decydentów, z której ochoczo korzysta także wójt pcimia. ale to Święty, był jednak prekursorem.
asd3 miesiące
- 4 6
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 06:49
nareszcie (1)
mądra publikacja szczera i prawdziwa
kowalski3 miesiące
- 9 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 15:51
I skutecznie obalająca tezę
Że kierowcy to większość ;)
3 miesiące
- 3 0
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 11:27
Nie pisz bzdur. Odwoziłem żonę do pracy podczas pandemii. I cena paliwa na 22 km trasie, a dokładnie na 44 km w (8)
jednym dniu (rano i popołudniu tam i z powrotem) 2,5 raza przebiłaja jej bilet miesięczny na autobus.
Nawet wtedy, gdy zacząłem na to używać roweru - mam dochód inny aniżeli praca, dochód legalny, bo najem lokalu usługowego, gdzie w związku z tym rano jechaliśmy autem pod jej miejsce pracy, gdzie zostawiałem je na parkingu, a do domujednym dniu (rano i popołudniu tam i z powrotem) 2,5 raza przebiłaja jej bilet miesięczny na autobus.
Nawet wtedy, gdy zacząłem na to używać roweru - mam dochód inny aniżeli praca, dochód legalny, bo najem lokalu usługowego, gdzie w związku z tym rano jechaliśmy autem pod jej miejsce pracy, gdzie zostawiałem je na parkingu, a do domu wracałem na rowerze. Po południu rowerem jechałem po żonę i samochód (rower w bagażniku). Co prawda 2 mniej szło wtedy paliwa, ale dalej koszt paliwa był wyższy.
Żona wróciła do autobusu po roku.WJ3 miesiące
- 5 8
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 12:04
Czas to też pieniądz, kolego. (6)
Nie chcę marnować życia korzystając z niewydolnej komunikacji publicznej.
3 miesiące
- 10 5
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:02
jeżeli masz pracę w odległości mniejszej niż 7km od swojego domu (3)
rowerem pokonasz ten dystans szybciej niż samochodem. Zauważ także, że do czasu jazdy samochodem warto dodać czas przeznaczony na zarabianie na podatki potrzebne na sfinansowanie często przewymiarowanej infrastruktury drogowej i parkingowej a także na wydatki wiążące się z korzystaniem z auta.
3 miesiące
- 7 6
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-20 00:43
7 km szybciej rowerem?
Tylko w przypadku gdy auto stoi w dużym korku.
3 miesiące
- 2 2
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-20 09:52
Uogólniasz to na podstawie jakichś genialnych badań, co? (1)
3 miesiące
- 0 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-22 06:22
piszę to na podstawie rzetelnych badań i własnych doświadczeń
3 miesiące
- 0 0
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 15:55
Jadę właśnie w godzinach szczytu SKM-ką (1)
Na odcinku centrum GA - centrum GD. Spróbuj pobić ten czas samochodem. W końcu czas to pieniądz. Tylko nie odpisuj podczas jazdy. Jakbyś pytał, tak, był wybór miejsc siedzących i nie ma żadnych lumpów
3 miesiące
- 6 3
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-20 00:38
No i pięknie.
Trzeba jeszcze spełnić dwa proste warunki, czyli miejsca pracy i zamieszkania muszą znajdować się obok stacji SKM.
Taki drobiazg w sumie.3 miesiące
- 1 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 15:00
A pozniejsze koszty leczenia psychiatrycznego? Bo jezdzenie komunikacja po tym miescie moze doprowadzic ludzi do wariatkowa. Dlatego wolalem sie przerzucic na samochod, bo mimo, ze wydaje wiecej to mam wiekszy komfort psychiczny. Bo zwracanie ciaglej uwagi wspolpasazerom, ktorzy zachowywali sie nagannie lub ciagle awariw i nie przyjezdzanie pojazdow komunikacji jest wielkim sprawdzianem dla sil psychicznych.
3 miesiące
- 8 6
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 12:56
żaden system transportu publicznego nie zapewni możliwości poruszania się "od drzwi do drzwi"
dlatego podstawową słabością myślenia wielu osób (w tym wielu "ekspertów" korzystających ze zleceń generowanych przez urzędników) jest brak postawienia przede wszystkim na poprawę warunków chodzenia pieszo i korzystania z rowerów tak, by można było wygodnie i bezpiecznie docierać do przystanków szybkiego transportu zbiorowego jakim jest w
dlatego podstawową słabością myślenia wielu osób (w tym wielu "ekspertów" korzystających ze zleceń generowanych przez urzędników) jest brak postawienia przede wszystkim na poprawę warunków chodzenia pieszo i korzystania z rowerów tak, by można było wygodnie i bezpiecznie docierać do przystanków szybkiego transportu zbiorowego jakim jest w Trójmieście SKM. Bez radykalnych działań na rzecz wymiany taboru i podniesienia częstotliwości połączeń SKM (i PKM) oraz radykalnej poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do wszystkich stacji SKM i PKM nie można liczyć na realizację sensownych założeń dokumentów strategicznych miasta.
3 miesiące
- 8 2
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-20 00:41
Na tę chwilę 614 za, 5 przeciw.
Czy urzędnicy to widzą?
3 miesiące
- 1 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-20 04:37
Jesteśmy ludźmi ze Wschodu, (1)
samochód to synonim luksusu i pewnie potrzeba kolejnego pokolenia na zmianę myślenia, nasi przodkowie za komuny podeszwy zdzierali, my będziemy się wozić, dosłownie i w przenośni. To o komunikacji - zgoda, tylko, że jeżeli coś ma być logiczne, czyste, punktualne i z jednym biletem - to nie może być tanie, a póki co dzieci, młodzież, seniorzy, duże rodziny jeżdżą za darmo a reszta, płacąc za bilety, próbuje utrzymać padający system.
3 miesiące
- 1 2
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-22 06:23
pisz za siebie, unikaj uogólnień
3 miesiące
- 0 0
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 19:03
(55)
Budowa trasy rowerowej w Gdańsku na Chełm wzdłuż Armii krajowej bardzo zwiększyłaby ruch rowerowy w tym rejonie. Uważam że ruch rowerowy i pieszy w dolnym tarasie jest duży, brak natomiast dobrych chodników i ścieżek na górnym tarasie przykład jabłoniowa-przywidzka... aby dojść z jabłoniowej na przywidzką trzeba pokonać trzy przejścia średnia
Budowa trasy rowerowej w Gdańsku na Chełm wzdłuż Armii krajowej bardzo zwiększyłaby ruch rowerowy w tym rejonie. Uważam że ruch rowerowy i pieszy w dolnym tarasie jest duży, brak natomiast dobrych chodników i ścieżek na górnym tarasie przykład jabłoniowa-przywidzka... aby dojść z jabłoniowej na przywidzką trzeba pokonać trzy przejścia średnia strata czasu 5min.... Kiedyś było jedno przejście.... :( Chodnik wzdłuż kartuskiej, masakra wzdłuż świętokrzyskiej prehistoria.... ani rowerem ani pieszo się normalnie nie da.
3 miesiące
- 251 83
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 19:31
Teoretycznie tak, ale zwracam uwagę na pochylenie. To będzie droga dla młodych kozaków i rowerków z elektrodopałem. (3)
3 miesiące
- 46 17
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 20:39
Przecież AK ma małe pochylenia w porównaniu do Łostowickiej, Cienistej i Stoczniowców (2)
A rowerów na prąd jest już całkiem dużo, to widać właśnie na tych podjazdach
3 miesiące
- 34 13
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 22:53
nie jestem Kozakiem i dla mnie ma duze pochylenie
3 miesiące
- 15 6
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 11:11
Zupełnie nie
Podróży rowerami na prąd KBR zarejestrował 0,5% wśród pojazdów rower/hulajnoga/deskorolka. To jest nadal ciekawostka.
A DDR w jezdni AK nie będzie ani spójna (odseparowana do Starego Chełmu i okolic Kartuskiej), ani wygodna ani atrakcyjna (sąsiedztwo kolumn aut, pod górę i pod przeważający wiatr z zachodu bo wąwóz AK jest szeroki i nie ma nic co by mogło wiatr jakoś powstrzymywać).3 miesiące
- 3 3
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 20:16
(8)
Z Armii Krajowej już blisko to szpitala po potrąceniu. Absolutnie nie ma zgody na ścieżkę rowerową, chyba, że między torami tramwajowymi! Nie oddały kolejnego pasa ruchu dla czyjegoś widzimisię!
3 miesiące
- 31 48
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 20:29
(1)
Pluj sie pluj, a jedna na bus pas, troche jezdnia zmniejszona i sciezka rowerowa. Zostanie Wam powolny skrawek z swiatlami i progami co 100 m
Bc3 miesiące
- 15 32
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 20:36
Byłoby to nadzwyczajnie głupie - i dlatego jest bardzo duża szansa, że miłościwie nam panująca będzie promować takie rozwiązanie.
Maniek3 miesiące
- 28 12
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 21:10
(5)
Oddacie, oddacie. Kierowcy mają tam trzy niebotycznie szerokie pasy, podczas gdy przedostanie się rowerem z centrum na Sikorskiego wymaga dzikich kombinacji i jazdy na około. Już samo to, że droga szybkiego ruchu jest poprowadzona prosto do ścisłego centrum miasta, pozostawia wiele do życzenia.
3 miesiące
- 22 26
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 22:55
Odezwal sie ten co w grudniu, styczniu czu lutym tam jezdzi, nie mowiac o deszczowym listopadzie (4)
3 miesiące
- 15 13
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 09:18
sorry ale w grudniu, styczniu czy lutym, przy oblodzeniu, to samochodziki się zderzają co godzina (3)
więc szybciej jest nawet z buta
3 miesiące
- 9 4
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 12:02
może w takim razie trzeba sprzątać drogi ze śniegu i lodu (2)
i samochodziki nie będą robić bum
3 miesiące
- 3 6
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:27
jak samochodziki stoją w korkach, liczenie na to, że jezdnie da się sprzątnąć ze śniegu i lodu można zaliczyć
do marzeń ściętej głowy albo co najmniej zaawansowanego autoholizmu. W dobrze zarządzanych miastach wiedzą, że usunięcie śniegu i lodu z chodników i dróg dla rowerów jest dużo łatwiejsze i o to się dba przede wszystkim.
3 miesiące
- 4 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:31
to samo tyczy się dróg dla rowerów :)
a deszczu też zabronimy?
3 miesiące
- 4 0
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 20:16
Nie, nie i jeszcze raz nie (20)
Dla dróg rowerowych obok głównych dróg. Jazda rowerem to także przyjemność a jazda obok sznura aut, hałasu i spalin to męczarnia a nie przyjemność. Dlaczego tyle osób jeździ promenadą nad morzem? Bo tam nie ma aut.
Zi0m3 miesiące
- 33 19
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 20:35
(14)
Dla przyjemności to jedź sobie do lasu, a rower może też służyć jako środek transportu i ma to być najkrótsza prosta trasa jak dla samochodów, a nie kluczenie przez kilka dzielnic aby przejechać do pracy ścieżkami rowerowymi.
3 miesiące
- 32 16
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 21:06
(5)
Rower jako środek transportu może jest dobry jak dojeżdżasz z Garnizonu do OBC, ale na dalsze dystanse nie jest realną alternatywą dla samochodu z prostego powodu - przy dalszych dystansach śmierdzisz potem i może w godzinach szczytu będziesz 2 minuty szybciej niż samochody stojące w korku, ale stracisz 10 minut na prysznic (jeśli masz go w pracy) albo będziesz śmierdzieć cały dzień. Dlatego ludzie wolą klimatyzowane samochody.
3 miesiące
- 27 18
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 22:58
a Typ woli smierdziec :)
3 miesiące
- 7 12
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:32
niezłe te obliczenia
bo mi wychodzi, że rowerem jadąc rano dojadę w takim samym czasie jak samochodem, za to wracam 20 minut szybciej. Jadę rowerem elektrycznym, więc się nie pocę. Fajnie, co ?
3 miesiące
- 6 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:32
niektórzy ludzie lubią pozorny komfort i później się dziwią, że im oponki nad pasem rosną
i pocą się przy wchodzeniu schodami na pierwsze piętro. 50% przejazdów samochodem po mieście odbywa się na dystans mniejszy niż 5 km. Przejazd rowerem zajmuje na takim dystansie mniej niż 15 minut, nawet się zdążysz spocić. Przypuszczalnie wysiłek, który poświęciłeś na Twój wpis świadczy o nieświadomym autoholiźmie.
3 miesiące
- 5 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 15:12
Chyba źle jeździsz do pracy rowerem.
Rowerem można jechać i cały dzień i nadal nie śmierdzieć od potu. Wystarczy jechać z prędkością wygodną dla użytkownika a nie 'gaz do dechy'. To kierowcy aut jadą zawsze z maksymalną prędkością z jaką wydaje im się że ujdzie im płazem.
3 miesiące
- 5 2
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 15:31
W samochodzie stracisz
10 minut na prysznic przed wyjściem z domu
3 miesiące
- 4 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 22:54
Główne trasy nie zawsze są najkrótsze a na pewno nie najszybsze (1)
bocznymi drogami lepiej się jedzie rowerem bo i świateł jest mniej. Problem tylko taki, że nie są przystosowane do ruchu rowerowego a często też pełnią rolę głównych dróg - także dla autobusów bo dróg niestety brakuje (szczególnie na południu Gdańska).
Zi0m3 miesiące
- 7 4
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:34
wzdłuż głównych dróg w Gdańsku rowerzyści mają mniej świateł niż użytkownicy samochodów
nie zauważyłeś tego prostego faktu? Sprawdź Kartuską czy Aleję Zwycięstwa.
3 miesiące
- 0 2
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 22:57
hahaha a 2 dzieci to gdzie mam sobie wsadzic na ten rower???? Nie patrz na innych przez czubek wlasnego nosa. (5)
3 miesiące
- 12 14
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 00:50
A ktoś ci każe te dzieci rowerem wozić? Przecież ścieżki rowerowe są dla tych co CHCĄ jeździć rowerem. (1)
3 miesiące
- 11 9
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:36
drogi dla rowerów tworzone są przede wszystkim dla mieszkańców, którzy potencjalnie chcą jeździć rowerem
ci którzy chcą jeździć rowerem często już jeżdżą po prostu po jezdni lub chodniku.
3 miesiące
- 1 0
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:35
dzieci uwielbiają jazdę na rowerze cargo (1)
dwoje dzieci mieści się w przeciętnej przyczepce rowerowej do przewozu dzieci. Starsze dzieci (od 10 lat wzwyż) wolą docierać do szkoły samodzielnie niż być wożone samochodem.
3 miesiące
- 2 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-20 06:49
nie spelna roczne dziecko wsadzisz do cargo ? bo ja mowie o 3 letnim i 5 miesiecznym dziecku....
Prosze was troche otrzezwijcie, zabieranie malych dzieci to nie tylko one ale też niezbedne rzeczy z nimi, jakies jedzenie czy chociazby zakupy. Cargo nie jest rozwiazaniem tutaj, tak samo starsza osobe tez nie przewioze cargo do lekarza...3 miesiące
- 0 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 15:15
Ach te uzależnienie od wożenia dzieci wszędzie.
Jak są małe to cargo, jak duże to dajesz im własny rower i niech same jadą do szkoły a nie że mamusia/tatusio do pełnoletności będą prowadzić za rączkę i podcierać nosek.
3 miesiące
- 6 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 20:36
Mówimy o transporcie a nie rekreacji (3)
Ścieżką nadmorską nie dojedziesz do pracy z górnego tarasu
3 miesiące
- 16 6
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 21:07
Masz Cienistą
i nie ma na niej korków rowerowych
3 miesiące
- 6 5
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 08:24
Ja 20 lat temu jezdziłem z Chełmu do Sopotu do pracy właśnie nad morzem. bo innej alternatywy wtedy nie było.
3 miesiące
- 3 0
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:38
znam wiele osób dojeżdżających do pracy korzystających na części swojej drogi ze "ścieżki" nadmorskiej
sam nią często wracałem z pracy w Sopocie a mieszkam na Migowie.
3 miesiące
- 1 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:30
liczniki wykazują, że więcej rowerzystów jedzie wzdłuż Alei Zwycięstwa niż nad morzem
na dobrej drodze dla rowerów jazda jest przyjemnością bez względu na stopień zakorkowania jezdni ulicy biegnącej obok. Doświadczałem tego codziennie zjeżdżając z Moreny wzdłuż sznura samochodów czekających w kolejce do zmiany świateł na Jaśkowej Dolinie.
3 miesiące
- 4 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 21:16
Ścieżka rowerowa na AK nie zwiększy ruchu rowerowego, tak jak ścieżka na Marynarki Polskiej też nie zwiększyła (15)
Na górny taras możesz dojechać Cienistą i przez Chełm masz dobrą drogę rowerową która idzie dalej przez Nową Warszawską.
Duży ruch na dolnym tarasie wynika z rzeźby terenu, gęstości zaludnienia i bliskości mieszkań i biur. Ewentualna trasa rowerowa wzdłuż AK nie rozwiązuje żadnego z tych problemów, za to jeszcze bardziej korkuje drogę, która powinna być bezkolizyjna.3 miesiące
- 13 16
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 21:35
(9)
AK jest drogą w ścisłym centrum miasta, z założenia nie powinna być w takim miejscu bezkolizyjna. Skoro istnieje ścieżka i droga na Cienistej, to czemu kierowcy nie jeżdżą na Chełm przez Cienistą, ale przez AK? W końcu to taka sama trasa.
3 miesiące
- 13 8
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 21:55
W ścisłym centrum masz Długą. Drogi takie jak AK, Okopowa czy Podwale Przedmiejskie są OBOK centrum miasta, za murami (7)
Poza tym kierowcy na Chełm również jeżdżą Cienistą, tak jak na Ujeścisko jeżdżą też przez Witosa, bo na AK są potężne korki bo skrzyżowanie nie jest bezkolizyjne.
Nie łudź się że ci kierowcy przesiądą się na rowery bo tak nie będzie. Zwężając drogę wydłużysz korki i tyle.
Dlatego zamiast na chama zwężać drogi główne,Poza tym kierowcy na Chełm również jeżdżą Cienistą, tak jak na Ujeścisko jeżdżą też przez Witosa, bo na AK są potężne korki bo skrzyżowanie nie jest bezkolizyjne.
Nie łudź się że ci kierowcy przesiądą się na rowery bo tak nie będzie. Zwężając drogę wydłużysz korki i tyle.
Dlatego zamiast na chama zwężać drogi główne, lepiej poprowadzić ścieżki rowerowe drogami równoległymi i zrobić akcję informacyjną dla rowerzystów, żeby uzmysłowili sobie że już nie są samochodami więc żeby nie korzystali z dróg dla samochodów tylko z równoległych dróg rowerowych, gdzie będą otoczeni naturą a nie hałasem i spalinami.3 miesiące
- 13 12
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 22:24
(1)
Na AK byłyby korki, nawet gdyby poroniony pomysł tworzenia tam estakad został zrealizowany - przeniosłyby się co najwyżej gdzie indziej, bo nie ma układu drogowego, który prędzej czy później nie zostałby doprowadzony na granicę przepustowości przez nadmiar samochodów. Armii Krajowej nigdy zresztą nie korkuje się na odcinku od Forum do skrzyżowania
Na AK byłyby korki, nawet gdyby poroniony pomysł tworzenia tam estakad został zrealizowany - przeniosłyby się co najwyżej gdzie indziej, bo nie ma układu drogowego, który prędzej czy później nie zostałby doprowadzony na granicę przepustowości przez nadmiar samochodów. Armii Krajowej nigdy zresztą nie korkuje się na odcinku od Forum do skrzyżowania z Sikorskiego, a to tam miała powstać ścieżka rowerowa na skrajnym prawym pasie w kierunku obwodnicy.
Nie wiem, gdzie znalazłeś mury w Gdańsku między Głównym Miastem a Okopową, Podwalem Staromiejskim i Aleją Armii Krajowej, ale proponuję ponowną wizytę w centrum. Podwale Przedmiejskie zostało zniszczone przez zamienienie go w przelotówkę - zburzenie zabudowy wzdłuż niego, likwidacja zajezdni na Łąkowej, sprowadzenie ruchu pieszego do tuneli, odcięcie Dolnego Miasta od Głównego wielopasmową drogą. Tworzenie takich rozwiązań praktycznie przy Głównym Mieście jest zwykłą patologią urbanistyczną.3 miesiące
- 5 9
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 07:39
Kolejny dowód, że rowerzyści nie grzeszą spostrzegawczością
pewnie dlatego nie widzą dróg rowerowych poza drogami głównymi i na upartego chcą się jeździć po drogach głównych. Pewnie jakby z Cienistej zrobić dwupasmową trasę szybkiego ruchu to nagle rowerzyści zapragnęliby nią jeździć. Dlatego następnym razem zejdź z roweru i spokojnie zobacz sobie co to za "ściana" stoi sobie przy cukierni W-Z, Teatrze
pewnie dlatego nie widzą dróg rowerowych poza drogami głównymi i na upartego chcą się jeździć po drogach głównych. Pewnie jakby z Cienistej zrobić dwupasmową trasę szybkiego ruchu to nagle rowerzyści zapragnęliby nią jeździć. Dlatego następnym razem zejdź z roweru i spokojnie zobacz sobie co to za "ściana" stoi sobie przy cukierni W-Z, Teatrze Szekspirowskim czy obok Złotej Bramy i gdzie są baszty. Słuszny podział miasta w tym miejscu to zasługa Krzyżaków, a nie II wojny światowej czy komunistów.
3 miesiące
- 8 6
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 05:54
Dowiodłeś właśnie że kolejne pasy ruchu służą nie do jazdy, ale do postoju samochodów tkwiących w korkach. (4)
Konus3 miesiące
- 4 5
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 07:46
Dowiodłeś że rowerzyści są ślepi i nie widzą szerszego obrazu (3)
AK jest bardzo dobrym przykładem co się dzieje, gdy dróg się nie rozbudowuje - kilka lat temu tam był korek tylko w godzinach szczytu, a teraz cały dzień i rozlewa się na drogi osiedlowe, np. na Witosa czy na Wilanowskiej. Tak to jest, gdy deweloper nabuduje nowych osiedli a drogi wciąż są z czasów, gdy tam się pasły krowy.
3 miesiące
- 4 6
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:42
żaden program rozbudowy sieci drogowej nie doprowadził do redukcji korków w żadnym mieście (1)
(chyba że w niedzielę rano). Miasta odnoszące sukces w poprawie wygody korzystania z samochodu to miasta holenderskie, w których udało się zredukować do minimum skalę niepotrzebnych przejazdów samochodami na krótkie odległości: zostały one zastąpione spacerami pieszymi lub przejazdami rowerem.
3 miesiące
- 5 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 15:36
To dlaczego w Gdańsku korki są większe nawet niż w Los Angeles, które słynie z szerokich dróg i dużych korków?
a patrząc na obszar metropolitalny korki w Trójmieście są większe niż gdziekolwiek w USA, słynących z szerokich ulic. A tymczasem Bogota z wąskimi ulicami i buspasami najbardziej zakorkowana na świecie.
Poza tym przypominam, że Holandia ma trzecią największą gęstość dróg dla samochodów w Europie, po Belgii i małym Liechtensteinie. Oprócz tegoa patrząc na obszar metropolitalny korki w Trójmieście są większe niż gdziekolwiek w USA, słynących z szerokich ulic. A tymczasem Bogota z wąskimi ulicami i buspasami najbardziej zakorkowana na świecie.
Poza tym przypominam, że Holandia ma trzecią największą gęstość dróg dla samochodów w Europie, po Belgii i małym Liechtensteinie. Oprócz tego przeciętny Holender jeździ samochodem znacznie więcej niż przeciętny Polak. Tyle w temacie mitów, że to dzięki dyskryminacji kierowców nie ma tam korków.3 miesiące
- 2 5
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 16:01
O, fan leczenia otyłości metoda popuszczania pasa ;)
Nie działa. Tak samo jak przewymiarowywanie struktury drogowej w miastach na korki. Nawet Amerykanie się poddali
3 miesiące
- 3 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 08:25
Chyba dawno tamtędy nie jechałeś :) w piątek stałem tam w korku 15 minut aby do Kauflanda dojechać.
3 miesiące
- 2 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 22:59
haha ciekawe kiedy ci co minusuja jechali Marynarki Polskiej rowerem??? Czy taki przykaz macie z urzedu aby minusowac?
3 miesiące
- 6 3
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 05:52
Problem korkowania zniknie tuż po wybudowaniu estakady na skrzyżowaniu z Łostowicką. Rezerwa terenu jest. (2)
Daj Bóg, żeby Gdański Inżynier Drogowy powiązał problem tej estakady z urządzeniem DDR na AK.
Konus3 miesiące
- 4 5
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:43
kolejny przykład autoholizmu
budowa pseudobezkolizyjnych skrzyżowań tylko przesuwa korki w inne miejsce a nie likwiduje ich.
3 miesiące
- 3 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 15:19
W najlepszym przypadku problem się przeprowadzi na wszystkie drogi wokół.
W szczególności na końcu AK i na samej łostowickiej.
3 miesiące
- 4 0
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 13:39
nie ma bezkolizyjnych ulic w mieście
bywają pseudobezkolizyjne skrzyżowania, bardzo terenochłonne, nie zapewniające eliminacji korków.
3 miesiące
- 4 0
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-18 22:46
Sporo jeżdżę i ostatnie czego bym chciał to wdychać smród spalin z AK (1)
A do tego zero drzew i rozgrzany asfalt.
3 miesiące
- 5 4
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 15:21
To niestety prawda.
Ale już porządny DR na skraju osiedli przy AK był by super. takie 50-100m dystansu dało by dobry efekt, a i dzięki temu małe lokalne biznesy więcej zyskają bo w przeciwieństwie do AK to nie będzie droga służąca do omijania wszystkiego szerokim łukiem.
3 miesiące
- 3 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-19 12:40
Mozna jechac lostowicka, malomiejska, stoczniowcow czy parkiem orunskim. nowa sciezka nie zmieni za duzo.
3 miesiące
- 1 3
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-20 09:54
Bardzo zdrowo będzie się jeździło w tych spalinach. (1)
3 miesiące
- 0 1
Twoja opinia
Zmień treść
-
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2023-06-22 06:26
powietrze wewnątrz samochodu jest bardziej zanieczyszczone niż to, którym oddychają osoby jadące obok niego
3 miesiące
- 0 0
Twoja opinia
Zmień treść
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.