• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe oblicze stacji w Osowej

Krzysztof Koprowski
21 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowa pętla będzie składała się z trzech wydzielonych peronów - przystanków. Nowa pętla będzie składała się z trzech wydzielonych peronów - przystanków.

W przyszłym roku całkowicie nowe oblicze zyska rejon stacji kolejowej w Osowej. Trwa właśnie "dopinanie" ostatnich formalności przed przystąpieniem do rozpisania przetargu na przebudowę terenu przed budynkiem dworca, gdzie powstanie nowa pętla autobusowa. Drobne zmiany obejmą również przyległą ul. Barniewicką.



Czy Pomorska Kolej Metropolitalna zmieniła twój sposób podróży po Trójmieście?

Budowa "węzła integracyjnego Osowa wraz z trasami dojazdowymi", bo pod taką oficjalnie nazwą będzie prowadzona inwestycja, jest obecnie na etapie wydawania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID).

To jeden z ostatnich etapów formalnych poprzedzających uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń przed rozpisaniem przetargu na roboty budowlane.

- Ogłoszenie postępowania przetargowego planowane jest w II kwartale br. Zakładany obecnie harmonogram realizacji przewiduje zakończenie robót w II kw. przyszłego roku - informuje Agnieszka Zakrzacka z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Nowa pętla autobusowa z trzema peronami



W ramach realizacji węzła integracyjnego największe zmiany czekają teren przed dworcem, który dzisiaj pełni rolę prowizorycznej pętli autobusowej. W przyszłym roku pasażerowie i kierowcy autobusów będą mieli w tym miejscu do dyspozycji trzy perony - przystanki:
  • dwa perony autobusowe dla tzw. linii przelotowych, które będą jedynie zajeżdżały pod dworzec,
  • jeden peron autobusowy dla linii kończących bieg.

Dodatkowo przewidziano stanowiska odstawcze dla czterech autobusów, które będą oczekiwały na wyjazd w trasę.

Przebudowa obejmie również krótki, ok. 170-metrowy odcinek ul. Barniewickiej. Przebudowa obejmie również krótki, ok. 170-metrowy odcinek ul. Barniewickiej.

Chodniki i pasy rowerowe na ul. Barniewickiej



Ulica Barniewicka doczeka się przebudowy na odcinku ulic Seleny - Konstelacji. Po obu stronach zyska chodniki, zaś w jezdni będą zlokalizowane pasy rowerowe.

W ramach inwestycji modernizacji ulegnie też system odwodnienia terenu, oświetlenia oraz pozostałe uzbrojenie terenu.

Zmiany w rejonie stacji Gdańsk-Osowa



Przypomnijmy, że uruchomienie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej dało impuls do znacznych zmian w obrębie stacji Osowa. Część pasażerska zyskała nowe perony z przejściem podziemnym, zaś przy ul. Barniewickiej zbudowano parking typu park and ride. Wyremontowano też chodniki bezpośrednio przyległe do dworca.

Ponadto niedaleko stacji wybudowano bezkolizyjne połączenie drogowe ul. Letniskowej z Barniewicką, pozwalające ominąć przejazd w poziomie szyn na wysokości ul. Nowy Świat.

Rozkład jazdy pociągów na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej



Przesuń aby
porównać


Miejsca

Opinie (170) ponad 10 zablokowanych

  • Osowa (2)

    Jako nastolatek w latach sześćdziesiątych zawsze jeżdziłem na ryby do Osowy,inikt nie mówił do Osowej,co się zmieniło?

    • 7 4

    • Tak. Zmieniła się świadomość, wiedza i wykształcenie.

      • 7 0

    • Może być

      Że młodzież zapożycza nazeeeewnictwo z innych regionów Polski ;)

      • 0 1

  • Zagwozdka

    Jestem tylko ciekawy czy na tych wszystkich dworcach które teraz naprawiają wzdłuż tej lini kolejowej od Osowej zaczynając a kończąc w Kościerzynie ktoś pomyśli . Chodzi o to że za rok czy też dwa linia kolejowa ma być elektryfikowana i druga nitka ma iść. Pewnie wyjdzie jak zawsze jedni skończą a drudzy wejdą i połowę z tego rozpierniczą.
    Szykuje się gruba sprawa dla prokuratury

    • 2 1

  • ja bym zostawił tak jak jest (1)

    niby trochę skansen, ale trzeba przyznać, że ma to swój urok. I ten budynek dworca - perełka - trochę to wyremontować, odświeżyć i będzie elegancko.

    • 5 7

    • Nie!

      Stanowczo nie! Będą jeszcze na większej eleganckości wlepiać mandaty za ślizganie

      • 0 2

  • Zepsuta winda (1)

    Poruszam sie z osoba niep.na wózku-unikam tego przystanku jak mogę,notorycznie zepsuta winda .ilosc schodów, przeraża. Wielokrotnie zdana na pomoc i łaskę innych

    • 3 3

    • Przykro mi i zastanawiam się gdzie są ci którzy likwidują tunele właśnie w trosce o niepełnosprawnych. Dlaczego nie zrobią normalnego przejścia przez tory kolejowe?

      • 0 0

  • A kibla w dalszym ciągu nie będzie

    • 6 0

  • Mało pociągów! (2)

    Szkoda że nic nie wspomina się o małej liczbie pociągów. Co po wypasionym węźle przesiadkowym jak pociągi kursują co godzinę.

    • 10 0

    • Mogło być więcej ale skierowano je okrężną drogą przez Gdańsk Wrzeszcz

      • 0 0

    • to prawda ale ten kto myśli nad rozkładami to totalny kretyn który nie ma pojęcia jak to powinno wyglądać nie da się pojechać kolejką do pracy na 6 a 21 chyba ostatnia kolejka masakra.ten d**il powinien ręke sobie podać z tym i**otą co kazał banery ściągać z castoramy ikei i innych teraz jak są to takie że słabo widać albo ich nie ma brawo ikea nich tak zostanie teraz pod względem estetycznym pewnie się podoba tym porąbą co to wymyślili

      • 0 0

  • A co z parkingiem? (2)

    Z tresci artykulu wynika ze zostanie przebudowana wylacznie petla autobusowa. Co w takim razie z "dzikim" parkingiem na terenie, ktory jest chyba wlasnoscia PKP? Oficjalny parking PKM po drugiej stronie Barniewickiej jest zdecydowanie za maly na przyjecie wszystkich samochodow. Na "dzikim" parkingu ludzie i samochody grzezna w blocie.

    • 3 0

    • Wedle projektu przed zejściem, gdzie dziś jest dziki parking - parking pozostanie. Tylko z wjazdem z innej strony.

      • 1 0

    • Zgadzam sie, przede wszystkim ten parking trzeba by wyremontowac. Po deszczu tam jest masakra.

      • 0 0

  • Pieniadze w bloto.Odnowic pieknie to co jest.

    • 0 3

  • Na Osowej bociany mają pętle

    • 5 2

  • Z tego co czytam, mam obawy czy projekt jest przemyślany (1)

    W czasach przed koronawirusem najwięcej osób dojeżdżało tam samochodem i korzystało z byle jakiego ale dużego parkingu na tym terenie. Niewielki parking wybudowany przy Barniewckiej też zapełniał się w całości.
    Mnóstwo osób przywoziło swoich bliskich samochodami, dosłownie przed odjazdem PKM-ki na zasadzie Kiss and ride. Często z tego powodu, że autobusy docierały zwykle na dworzec tuż po odjeździe PKM-ki. Widok odjeżdżającej ze stacji PKM-ki i nadjeżdżających po chwili pustych autobusów to dla mnie norma rano, kiedy musiałem podrzucać córkę na dworzec.

    Wątpię aby można było liczyć na autobusy w przyszłości, dopóki Kielnieńska i Wodnika będą się korkować (co trudniej przewidzieć niż koniec epidemii).
    Samochody będą podstawowym sposobem docierania do stacji bo nikt nie będzie ryzykować wielominutowego oczekiwania na kolejną PKm-kę albo czekać sobie z dużym zapasem np. po 6 rano zimą na peronie.

    I na co nacisk w tej modernizacji - na miejsca pod autobusy? Czy duży parking i miejsce na bezkolizyjne, szybkie podrzucenie bliskich jak najbliżej stacji jest w tym projekcie?

    • 9 3

    • Będą i parking, i miejsca kiss & ride :)

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane