• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe odcinki dróg do i z Trójmiasta jeszcze w czerwcu

ms
20 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
30-kilometrowy odcinek trasy Kaszubskiej zostanie udostępniony kierowcom w czerwcu. 30-kilometrowy odcinek trasy Kaszubskiej zostanie udostępniony kierowcom w czerwcu.

Jeszcze w czerwcu drogowcy udostępnią kierowcom kilka ważnych dróg, które ułatwią podróżowanie po kraju kierowcom z Trójmiasta.



S5: Łatwiej do Bydgoszczy i Poznania



Pod koniec czerwca drogowcy udostępnią kierowcom dwa odcinki drogi ekspresowej S5. Dzięki nim w wakacje będzie łatwiej dostać się z Trójmiasta do Bydgoszczy i dalej do Poznania. Pierwszy to ponad 23 kilometry z Nowych Marz (węzeł na autostradzie A1) do Świecia, drugi to 22 kilometry ze Świecia do węzła Bydgoszcz Północ.

Montaż ekranów dźwiękochłonnych na trasie S5 w Zbrachlinie, w okolicy Bydgoszczy. Montaż ekranów dźwiękochłonnych na trasie S5 w Zbrachlinie, w okolicy Bydgoszczy.

W dalszą podróż po Polsce wybierasz się najczęściej:

Nie będzie to jednak jeszcze zakończenie prac na tych odcinkach, tylko udostępnienie przejezdności. Finał robót zaplanowano na sierpień.

S6: Trasa Kaszubska do Strzebielina



W czerwcu kierowcom zostanie udostępniony 30-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej z Wielkiego Kacka do Strzebielina. W sierpniu - kolejne 10 km do Bożegopola Wielkiego. Dzięki temu będzie można podróżować w kierunku Słupska, Koszalina i Szczecina, z pominięciem Małego Trójmiasta Kaszubskiego.

Trasa Kaszubska: postęp prac i najważniejsze informacje


30-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej zostanie udostępniony kierowcom w czerwcu, a 10-kilometrowy - w sierpniu. 30-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej zostanie udostępniony kierowcom w czerwcu, a 10-kilometrowy - w sierpniu.

S7: szybciej do Warszawy



Także w czerwcu drogowcy udostępnią kierowcom dwa odcinki trasy S7 do Warszawy. Patrząc od strony Trójmiasta będą to kolejno 14-kilometrowy odcinek Napierki-Mława, a następnie także 14-kilometrowy odcinek Pieńki-Płońsk. Dzięki temu trasa z Gdańska do Płońska zyska już swój ostateczny kształt. Ostatni odcinek Płońsk-Warszawa powstanie dopiero za trzy lata - w 2025 r.

Prace przy miejscu obsługi podróżnych Dłużniewo, na mazowieckim odcinku trasy S7 Płonsk-Pieńki. Prace przy miejscu obsługi podróżnych Dłużniewo, na mazowieckim odcinku trasy S7 Płonsk-Pieńki.

A1: koniec utrudnień na wysokości Łodzi



Pod koniec czerwca, a więc tuż przed rozpoczęciem wakacyjnych wyjazdów, oddana do użytku ma zostać zachodnia obwodnica Łodzi. Chodzi o ponad 12-kilometrowy odcinek Łódź Lublinek-Aleksandrów Łódzki. Z punktu widzenia kierowców z Trójmiasta ten odcinek nie jest jednak aż tak kluczowy.

Humusowanie rowu znajdującego się przy odcinku autostrady A1 między Tuszynem i Częstochową. Humusowanie rowu znajdującego się przy odcinku autostrady A1 między Tuszynem i Częstochową.
natomiast w ciągu najbliższych tygodni zdjęte zostanie ograniczenie prędkości z fragmentu autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową. Obecnie kierowcy korzystają tam co prawda z trzech pasów w obie strony, ale wciąż obowiązuje ograniczenie do 100 km/h. Zmiana nie obejmie 24-kilometrowego odcinka z Piotrkowa Trybunalskiego do Kamieńska. Prace na nim potrwają jeszcze do drugiej połowy roku.

Przypominamy:

Na pomorskim odcinku A1 trwa remont 8 kilometrów jezdni

ms

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • wspaniała wiadomość

    czekałem na to od wielu lat! Bliżej zachodu.

    • 23 4

  • Od końca lipca paliwo będzie po 8 zł :) (8)

    Dziękujemy panie PiS. Dobra robota.

    • 31 14

    • Zapraszam do Włoch tu 2,2...2,4 Euro za litr już kosztuje 4,56x2,2 = 10 zł (3)

      Ten PIS jest wszędzie :-(

      • 9 9

      • Dzięki PiS mamy najtańsze paliwo w Uni :D
        No i najpiękniejsze pałacyki.

        • 5 3

      • zarobki

        tylko ze we włoszech zarabia się minimum 7-10euro/godz czyli około 42zł czyli w polsce powinno być minimum 7100zł na rękę Tak więc nie baw się w pisowskie argumenty

        • 5 1

      • A jakie są zarobki we Włoszech, a jakie w PL ? Okazuje się, że najmniej kasy na paliwa mają Polacy

        mimo, że w PL są one najtańsze.

        • 2 1

    • Bardzo dobrze dla prywatnych szoferków powinno być po 20 PLN

      • 4 10

    • Żeby tylko skończyło się na 8 zł .

      • 7 0

    • Po 8 złotych do końca czerwca. W wakacje po 10 złotych. Był artykuł w którym wypowiadali się jacyś eksperci, analitycy.

      • 3 0

    • Po 8 to jest już prawie teraz

      Od sierpnia 9+ na bank

      • 2 2

  • (8)

    Super, dobre wiadomości, ale ta S7 jeszcze trzy lata.

    • 19 0

    • A-1 szybciej.

      • 0 0

    • To ta droga co Tusk obiecał na Euro 2012? (1)

      • 5 7

      • To ta co horała miał zbudować

        • 7 5

    • (2)

      Z Płońska od dawna jest porządna droga, więc ten fragment może poczekać trzy lata.

      • 8 0

      • (1)

        Z Plonska sa po dwa pasy w kazda strone? Wydaje mi sie, ze nie, ale moge sie mylic.

        • 1 1

        • Nie dwa pasy, a dwie jezdnie po 2 pasy każda.

          • 0 0

    • Tyle, że jednak stary odcinek Płońsk - Warszawa jest dwujezdniowy. A o to chodzi, żeby w ogóle (1)

      już nie było odcinków jednojezdniowych.

      • 0 0

      • no wlasnie o to mi chodzilo :)

        • 0 0

  • Budowa Węzła Kack (5)

    trwa w najlepsze, nie ukończono jeszcze wszystkich wiaduktów, a oni chcą za miesiąc udostępnić drogę do ruchu? Nie ma szans. Będzie kolejne przesunięcie zobaczycie. We wrześniu może otworzą tak realnie

    • 57 9

    • Nikt nie twierdzi że węzeł będzie oddany (2)

      Trasa kaszubska to ta na Chwaszczyno czyli dół

      • 10 4

      • (1)

        Zadanie z przetargu obejmuje też węzeł

        • 4 1

        • otóż to

          Trasa Kaszubska zaczyna się już na węźle w Gdyni włącznie

          • 5 0

    • Ważne słowo - udostępnienie

      "Udostępnienie do ruchu" nie jest równe pełnej infrastrukturze i ukończeniu wszystkich robót drogowych.

      • 11 0

    • Trasa ma być przejezdna, a nie definitywnie wykończona. Zatem chyba chodzi o wykończenie

      wiaduktów po których prowadzą drogi lokalne - poprzeczne do Trasy Kaszubskiej.

      • 1 0

  • Brawo nasz Rząd. Popieramy

    • 8 24

  • A co z Drogą Czerwoną (17)

    do portu i drogą OPAT? Trasa Kaszubska fajnie, że jest, ale nie rozwiązuje wciąż najbardziej palących problemów komunikacyjnych Trójmiasta

    • 58 6

    • Punkt widzenis (5)

      Dla mnie rozwiązuje. OPAT mi niepotrzebny. To sprawa Gdyni

      • 10 17

      • (3)

        Jakże typowo gdański egoistyczny punkt widzenia. Słuszne jest wyłącznie pakowanie miliardów w Gdańsk, reszta Pomorza mnie nie obchodzi.

        Gdynia potrzebuje dokładnie tego, co Gdańsk dostał już dawno temu - przede wszystkim dobrych połączeń kolejowych i drogowych z miastem i portem(!) Ekspresówki od południa Trójmiasta są już od dawna, ale dopiero teraz coś się dzieje na północy. Przebudowano całkowicie połączenia kolejowe, włącznie z tymi kluczowymi dla portu w Gdańsku, ale magistrala kolejowa przez Kościerzynę nadal pozostaje w planach - a dla portu w Gdyni jest kluczowa, bo przewóz towarów przez Gdańsk to dramat. PKM w końcu powinno stać się koleją regionalną nie tylko z nazwy - bo w praktyce od początku to gdańska kolej miejska; w Gdyni tylko udaje, że jest. Dodajmy, na wspomniane połączenia kolejowe (w tym PKM) jak i drogi ekspresowe (w tym Obwodnicę Południową) Gdańsk nie dał nawet złotówki.

        Poza tym OPAT w oryginalnym kształcie nie dotyczył wyłącznie Gdyni. A Droga Czerwona to proteza, która ma rozwiązać problemy portu - który to port ma podobno strategiczne znaczenie i z którego to portu (tak samo jak w Gdańsku) przede wszystkim państwo czerpie krociowe zyski.

        • 4 2

        • Jaki smutek (1)

          Że najwspanialszy prezydent miasta w całej historii ludzkości nie potrafi nic wylobbować. Niezależnie od tego, kto by we władzach centralnych nie siedział, Słońcu Bulwaru zawsze wiatr w oczy.

          • 5 2

          • Daleki jestem od chwalenia gdyńskich władz, ale nudne jest już obwinianie o wszystko Szczurka - szczególnie, gdy nie dotyczy to inwestycji miejskich.

            Mechanizm jest prosty: regionalnie decyzje podejmuje lobby gdańskie a centralnie - cóż, bezpartyjność władz Gdyni nie pomaga, kto by nie siedział na górze. Swoją drogą, Gdańsk miał z Donaldem ogromne szczęście.

            Poza tym, swego czasu Szczurek skutecznie lobbował za PKM - i zbudowano ją, na koszt województwa, ale w Gdańsku... ;)

            • 3 2

        • Co ma Gdańsk dać na drogi ekspresowe ? To daje UE za pośrednictwem rządu, gdzie finalnie kasę

          dostaje GDDKiA.

          • 2 1

      • Z Gdańska ludzie też jeżdżą na Mierzeję Helską obwodnicą, zatem nie gadaj, że to problem

        wyłącznie gdyński.

        Obwodnicą - ile powstało już w Gdańsku osiedli po obu stronach tej drogi ? A może z Osowej czy okolic Kowal ludzie jadą na Hel przez Oliwę i Sopot ?

        • 0 1

    • to pytanie do Horały, Śniadka, Płażyńskiego i im podobnych

      • 20 8

    • $$$ (8)

      Z choinki się urwałeś? Ostatnio chyba sprawa została wyjaśniona, Państwo nie da na to pieniędzy, a miasta nie stać.

      • 9 2

      • w oczekiwaniu na OPAT zaparkuj sobie pod parkiem centralnym (1)

        • 6 1

        • Nie widzę związku pomiędzy OPAT a Parkiem Centralnym.

          • 1 4

      • (5)

        Dlaczego Gdynia ma płacić za OPAT? Przecież OPAT tylko w pewnej części miał przebiegać przez Gdynię. A Gdańsk za Obwodnicę Południową nie płacił.

        Swoją drogą, na takie inwestycje mało które miasto stać - i gdyby Gdańsk miał sobie opłacić obwodnicę, do dzisiaj by jej nie było.

        • 4 4

        • (4)

          Gdańsk z własnych środków (plus dotacje z UE) sfinansował m.in. AK, większość trasy Sucharskiego i tunel pod Martwą Wisłą.

          • 3 3

          • (2)

            Na niezwykle preferencyjnych warunkach (np. udział miasta w tunelu był szczątkowy - niedoszacowane na kilkaset milionów koszty pokryto z funduszy centralnych). Poza tym Gdynia wcześniej sfinansowała Trasę Kwiatkowskiego.

            Ale rozchodzi się tutaj o ogromne miliardowe inwestycje, których samorządy nie potrafią sfinansować, a są kluczowe dla rozwoju miast - pomijam, że budowa dojazdowych ekspresówek czy linii kolejowych jest poza kompetencjami Gdańska czy Gdyni. Podobnie jak np. budowa Portu Zewnętrznego - (tylko) w Gdyni akurat są chętni, ale temat jakoś stanął w miejscu; a przecież to oczywista korzyść nie tylko dla miasta, ale i regionu/kraju.

            • 3 2

            • (1)

              Władze Gdyni są chętne na Port Zewnętrzny (oczywiście jeśli same nie będą musiały przy tym palcem kiwnąć) tylko dlatego, że juz sobie ostrzą zęby na wyprzedaż terenów portowych pod deweloperkę.

              • 1 2

              • Co za bzdura - przecież tereny portowe nie podlegają miastu, więc na jakich zasadach miałoby je wyprzedawać?

                Port Zewnętrzny i wszelkie decyzje z nim związane są podejmowane na szczeblu centralnym. Dziwny tylko jest marazm w tym temacie, skoro są chętni do budowania - i to za własną kasę.

                Oczywiście taka inwestycja pozostaje dla miasta kluczowa - to ogromny impuls dla inwestorów, lokalnego rynku pracy, itd. a zatem i przekłada się wprost na dochody miasta (a także regionu a przede wszystkim państwa).

                Na marginesie, centrala wielkiej łaski nie robi, dbając o porty i ich otoczenie - choćby jeszcze w 2018 roku z samej akcyzy, VATu i opłat celnych porty trójmiejskie dorzuciły do budżetu państwa ok. 19 mld złotych. To jest w interesie państwa i państwo znakomicie na tym zarabia. Tylko jakoś wyłącznie w przypadku Gdyni nie przekłada się to na konkrety.

                • 1 2

          • Ile Gdańsk na tunel dał z własnej kasy ? A ile UE ? Ta druga tylko jakiś mały procent czy większość ?

            • 0 1

    • Mostek po 3 latach naprawili, to mało?

      i jeszcze OPAT, normalnie daje władza palec to by ludziska całą rękę chapnęli.

      • 5 1

  • (3)

    A ruiny m.in. po "Polifarbie" pozostaną dla potomnych ! To będzie taki witacz "Uśmiechnij się jesteś w Gdyni".

    • 30 1

    • ruiny zostaną

      miasto każe zapłacić inwestorom po 166 zł opłaty drogowej od metra nowej hali czy biurowca. Budujesz halę 3000 m2 to cyk, pół bańki dla Szczurka.

      • 2 0

    • A kto wsadził Polifarb do Gdyni ? Szczurek rządził Gdynią również w PRL koleś ? (1)

      • 1 2

      • Chodził do szkoły w PRL-u.

        • 0 0

  • A kiedy pełna przepustowość nowego węzła na Karwinach? (3)

    Samochody zjeżdzające z obwodnicy do Gdyni blokują jeden pas i mamy korki gwarantowane na obwodnicy, pewnie jeszcze przez wiele miesięcy. Prace na węźle się tak ślimaczą, że końcówka roku wydaje się mało realna.
    Za to ciągle słychać o końcowej dacie 30 czerwca - to będzie dzień wielkiego rozczarowania. Przejezdność węzeł ma od początku inwestycji.

    • 65 3

    • na Karwinach to jeszcze będzie sporo prac (1)

      cierpliwości

      • 2 0

      • Ostatnio z ciekawości sprawdziłem sobie zakres prac. Z tego co widziałem to wjazd na obwodnicę w stronę Chylonii jadąc od Gdyni będzie przez wiadukt przy Dąbrowie. Tam nie będzie tej rampy wprost z Chwaszczyńskiej w prawo. I ok, to daleko nie jest. Tyle, że tam jest jeden pas. I to tez nawet powiedzmy by może dało radę. Prawoskręty etc. Tyle, że MTM w ramach prac na PKMce ma również prace na Nowowiczlińskiej pomiędzy krzyżowką z chwaszczyńską którą robi polaqua a wiaduktem na Dąbrowie. Czyli jak szumnie otworzą węzeł to zaraz będą zwężenia na Nowowiczlińskiej. I MTM robi też fragment od wiaduktu do Rdestowej. Czyli jadąc od Dąbrowy korki będą do końca węzła plus pewnie jeden rok.

        • 2 1

    • Tu chodzi o przejezdność całej trasy a nie jednego małego fragmentu.

      • 0 0

  • Dojazdowych nam nie potrzeba. (4)

    W mieście są potrzebne ulice bo stoimy w kotkach całymi dniami.Zaczna sie wakacje i jest gehenna jesli chodxi o przemieszczanie sie.

    • 12 8

    • Po mieście to się jeździ komunikacją miejską i rowerem. Zwłaszcza w wakacje.
      Stanie w korku jest opcjonalne i tylko dla chętnych.

      • 1 3

    • gehenna to bedzie dopiero na deptaczku nadmorskim jak stonka się zjedzie z całej Polski :/

      • 0 0

    • A gdzie te ulice chcesz wybudować ? Kosztem wielu budynków ? Może mam się wyprowadzić, bo

      jaśnie pan czy pani Koki wpadnie na pomysł dodania 2 pasów na Legionów - mój dom ma wtedy pójść do wyburzenia ? Powiem ci - po moim trupie.

      • 2 0

    • Dodajmy ulice pełne dziur!

      • 0 0

  • Co mnie obchodza jakies napierki albo droga na wioche lebork!kiedy remont budowlanych,czyzewskiego,malczewskiego?barany wy jedne (3)

    • 10 19

    • A co mnie obchodzi Gdańsk.. Idź do Pani Prezydent

      Dla mnie droga do Lęborka jest bardzo ważna bo dzięki niej Gdynia, Reda, Rumia, Wejherowo, Bolszewo.... nagle przestana być tranzytem do Gdańska i dalej na wschód czy południe

      • 8 3

    • Masz same negatywne oceny

      Wychodzi na to że Ty jesteś baranem!!!

      • 3 0

    • Biedaczku

      Poza Gdańsk nigdy samochodem nie wyjeżdżałeś, więc drogi ci są zbędne.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane