- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (256 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (78 opinii)
- 3 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (401 opinii)
- 4 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (107 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Nowe odcinki dróg do i z Trójmiasta jeszcze w czerwcu
Jeszcze w czerwcu drogowcy udostępnią kierowcom kilka ważnych dróg, które ułatwią podróżowanie po kraju kierowcom z Trójmiasta.
S5: Łatwiej do Bydgoszczy i Poznania
Pod koniec czerwca drogowcy udostępnią kierowcom dwa odcinki drogi ekspresowej S5. Dzięki nim w wakacje będzie łatwiej dostać się z Trójmiasta do Bydgoszczy i dalej do Poznania. Pierwszy to ponad 23 kilometry z Nowych Marz (węzeł na autostradzie A1) do Świecia, drugi to 22 kilometry ze Świecia do węzła Bydgoszcz Północ.
S6: Trasa Kaszubska do Strzebielina
W czerwcu kierowcom zostanie udostępniony 30-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej z Wielkiego Kacka do Strzebielina. W sierpniu - kolejne 10 km do Bożegopola Wielkiego. Dzięki temu będzie można podróżować w kierunku Słupska, Koszalina i Szczecina, z pominięciem Małego Trójmiasta Kaszubskiego.
Trasa Kaszubska: postęp prac i najważniejsze informacje
S7: szybciej do Warszawy
Także w czerwcu drogowcy udostępnią kierowcom dwa odcinki trasy S7 do Warszawy. Patrząc od strony Trójmiasta będą to kolejno 14-kilometrowy odcinek Napierki-Mława, a następnie także 14-kilometrowy odcinek Pieńki-Płońsk. Dzięki temu trasa z Gdańska do Płońska zyska już swój ostateczny kształt. Ostatni odcinek Płońsk-Warszawa powstanie dopiero za trzy lata - w 2025 r.
A1: koniec utrudnień na wysokości Łodzi
Pod koniec czerwca, a więc tuż przed rozpoczęciem wakacyjnych wyjazdów, oddana do użytku ma zostać zachodnia obwodnica Łodzi. Chodzi o ponad 12-kilometrowy odcinek Łódź Lublinek-Aleksandrów Łódzki. Z punktu widzenia kierowców z Trójmiasta ten odcinek nie jest jednak aż tak kluczowy.
natomiast w ciągu najbliższych tygodni zdjęte zostanie ograniczenie prędkości z fragmentu autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową. Obecnie kierowcy korzystają tam co prawda z trzech pasów w obie strony, ale wciąż obowiązuje ograniczenie do 100 km/h. Zmiana nie obejmie 24-kilometrowego odcinka z Piotrkowa Trybunalskiego do Kamieńska. Prace na nim potrwają jeszcze do drugiej połowy roku.
Przypominamy:
Na pomorskim odcinku A1 trwa remont 8 kilometrów jezdni
Opinie (282) ponad 10 zablokowanych
-
2022-05-20 07:11
wspaniała wiadomość
czekałem na to od wielu lat! Bliżej zachodu.
- 23 4
-
2022-05-20 07:14
Od końca lipca paliwo będzie po 8 zł :) (8)
Dziękujemy panie PiS. Dobra robota.
- 31 14
-
2022-05-20 07:20
Zapraszam do Włoch tu 2,2...2,4 Euro za litr już kosztuje 4,56x2,2 = 10 zł (3)
Ten PIS jest wszędzie :-(
- 9 9
-
2022-05-20 07:32
Dzięki PiS mamy najtańsze paliwo w Uni :D
No i najpiękniejsze pałacyki.- 5 3
-
2022-05-20 09:25
zarobki
tylko ze we włoszech zarabia się minimum 7-10euro/godz czyli około 42zł czyli w polsce powinno być minimum 7100zł na rękę Tak więc nie baw się w pisowskie argumenty
- 5 1
-
2022-05-20 13:36
A jakie są zarobki we Włoszech, a jakie w PL ? Okazuje się, że najmniej kasy na paliwa mają Polacy
mimo, że w PL są one najtańsze.
- 2 1
-
2022-05-20 07:20
Bardzo dobrze dla prywatnych szoferków powinno być po 20 PLN
- 4 10
-
2022-05-20 07:24
Żeby tylko skończyło się na 8 zł .
- 7 0
-
2022-05-20 08:07
Po 8 złotych do końca czerwca. W wakacje po 10 złotych. Był artykuł w którym wypowiadali się jacyś eksperci, analitycy.
- 3 0
-
2022-05-20 08:28
Po 8 to jest już prawie teraz
Od sierpnia 9+ na bank
- 2 2
-
2022-05-20 07:16
(8)
Super, dobre wiadomości, ale ta S7 jeszcze trzy lata.
- 19 0
-
2022-05-20 07:27
A-1 szybciej.
- 0 0
-
2022-05-20 07:31
To ta droga co Tusk obiecał na Euro 2012? (1)
- 5 7
-
2022-05-20 07:41
To ta co horała miał zbudować
- 7 5
-
2022-05-20 08:09
(2)
Z Płońska od dawna jest porządna droga, więc ten fragment może poczekać trzy lata.
- 8 0
-
2022-05-20 09:34
(1)
Z Plonska sa po dwa pasy w kazda strone? Wydaje mi sie, ze nie, ale moge sie mylic.
- 1 1
-
2022-05-20 13:38
Nie dwa pasy, a dwie jezdnie po 2 pasy każda.
- 0 0
-
2022-05-20 13:37
Tyle, że jednak stary odcinek Płońsk - Warszawa jest dwujezdniowy. A o to chodzi, żeby w ogóle (1)
już nie było odcinków jednojezdniowych.
- 0 0
-
2022-05-21 21:23
no wlasnie o to mi chodzilo :)
- 0 0
-
2022-05-20 07:18
Budowa Węzła Kack (5)
trwa w najlepsze, nie ukończono jeszcze wszystkich wiaduktów, a oni chcą za miesiąc udostępnić drogę do ruchu? Nie ma szans. Będzie kolejne przesunięcie zobaczycie. We wrześniu może otworzą tak realnie
- 57 9
-
2022-05-20 07:29
Nikt nie twierdzi że węzeł będzie oddany (2)
Trasa kaszubska to ta na Chwaszczyno czyli dół
- 10 4
-
2022-05-20 08:57
(1)
Zadanie z przetargu obejmuje też węzeł
- 4 1
-
2022-05-20 10:18
otóż to
Trasa Kaszubska zaczyna się już na węźle w Gdyni włącznie
- 5 0
-
2022-05-20 07:43
Ważne słowo - udostępnienie
"Udostępnienie do ruchu" nie jest równe pełnej infrastrukturze i ukończeniu wszystkich robót drogowych.
- 11 0
-
2022-05-20 13:40
Trasa ma być przejezdna, a nie definitywnie wykończona. Zatem chyba chodzi o wykończenie
wiaduktów po których prowadzą drogi lokalne - poprzeczne do Trasy Kaszubskiej.
- 1 0
-
2022-05-20 07:21
Brawo nasz Rząd. Popieramy
- 8 24
-
2022-05-20 07:26
A co z Drogą Czerwoną (17)
do portu i drogą OPAT? Trasa Kaszubska fajnie, że jest, ale nie rozwiązuje wciąż najbardziej palących problemów komunikacyjnych Trójmiasta
- 58 6
-
2022-05-20 07:35
Punkt widzenis (5)
Dla mnie rozwiązuje. OPAT mi niepotrzebny. To sprawa Gdyni
- 10 17
-
2022-05-20 08:19
(3)
Jakże typowo gdański egoistyczny punkt widzenia. Słuszne jest wyłącznie pakowanie miliardów w Gdańsk, reszta Pomorza mnie nie obchodzi.
Gdynia potrzebuje dokładnie tego, co Gdańsk dostał już dawno temu - przede wszystkim dobrych połączeń kolejowych i drogowych z miastem i portem(!) Ekspresówki od południa Trójmiasta są już od dawna, ale dopiero teraz coś się dzieje na północy. Przebudowano całkowicie połączenia kolejowe, włącznie z tymi kluczowymi dla portu w Gdańsku, ale magistrala kolejowa przez Kościerzynę nadal pozostaje w planach - a dla portu w Gdyni jest kluczowa, bo przewóz towarów przez Gdańsk to dramat. PKM w końcu powinno stać się koleją regionalną nie tylko z nazwy - bo w praktyce od początku to gdańska kolej miejska; w Gdyni tylko udaje, że jest. Dodajmy, na wspomniane połączenia kolejowe (w tym PKM) jak i drogi ekspresowe (w tym Obwodnicę Południową) Gdańsk nie dał nawet złotówki.
Poza tym OPAT w oryginalnym kształcie nie dotyczył wyłącznie Gdyni. A Droga Czerwona to proteza, która ma rozwiązać problemy portu - który to port ma podobno strategiczne znaczenie i z którego to portu (tak samo jak w Gdańsku) przede wszystkim państwo czerpie krociowe zyski.- 4 2
-
2022-05-20 08:56
Jaki smutek (1)
Że najwspanialszy prezydent miasta w całej historii ludzkości nie potrafi nic wylobbować. Niezależnie od tego, kto by we władzach centralnych nie siedział, Słońcu Bulwaru zawsze wiatr w oczy.
- 5 2
-
2022-05-20 09:47
Daleki jestem od chwalenia gdyńskich władz, ale nudne jest już obwinianie o wszystko Szczurka - szczególnie, gdy nie dotyczy to inwestycji miejskich.
Mechanizm jest prosty: regionalnie decyzje podejmuje lobby gdańskie a centralnie - cóż, bezpartyjność władz Gdyni nie pomaga, kto by nie siedział na górze. Swoją drogą, Gdańsk miał z Donaldem ogromne szczęście.
Poza tym, swego czasu Szczurek skutecznie lobbował za PKM - i zbudowano ją, na koszt województwa, ale w Gdańsku... ;)- 3 2
-
2022-05-20 13:45
Co ma Gdańsk dać na drogi ekspresowe ? To daje UE za pośrednictwem rządu, gdzie finalnie kasę
dostaje GDDKiA.
- 2 1
-
2022-05-20 13:43
Z Gdańska ludzie też jeżdżą na Mierzeję Helską obwodnicą, zatem nie gadaj, że to problem
wyłącznie gdyński.
Obwodnicą - ile powstało już w Gdańsku osiedli po obu stronach tej drogi ? A może z Osowej czy okolic Kowal ludzie jadą na Hel przez Oliwę i Sopot ?- 0 1
-
2022-05-20 07:41
to pytanie do Horały, Śniadka, Płażyńskiego i im podobnych
- 20 8
-
2022-05-20 07:42
$$$ (8)
Z choinki się urwałeś? Ostatnio chyba sprawa została wyjaśniona, Państwo nie da na to pieniędzy, a miasta nie stać.
- 9 2
-
2022-05-20 08:08
w oczekiwaniu na OPAT zaparkuj sobie pod parkiem centralnym (1)
- 6 1
-
2022-05-20 08:34
Nie widzę związku pomiędzy OPAT a Parkiem Centralnym.
- 1 4
-
2022-05-20 08:24
(5)
Dlaczego Gdynia ma płacić za OPAT? Przecież OPAT tylko w pewnej części miał przebiegać przez Gdynię. A Gdańsk za Obwodnicę Południową nie płacił.
Swoją drogą, na takie inwestycje mało które miasto stać - i gdyby Gdańsk miał sobie opłacić obwodnicę, do dzisiaj by jej nie było.- 4 4
-
2022-05-20 08:48
(4)
Gdańsk z własnych środków (plus dotacje z UE) sfinansował m.in. AK, większość trasy Sucharskiego i tunel pod Martwą Wisłą.
- 3 3
-
2022-05-20 09:57
(2)
Na niezwykle preferencyjnych warunkach (np. udział miasta w tunelu był szczątkowy - niedoszacowane na kilkaset milionów koszty pokryto z funduszy centralnych). Poza tym Gdynia wcześniej sfinansowała Trasę Kwiatkowskiego.
Ale rozchodzi się tutaj o ogromne miliardowe inwestycje, których samorządy nie potrafią sfinansować, a są kluczowe dla rozwoju miast - pomijam, że budowa dojazdowych ekspresówek czy linii kolejowych jest poza kompetencjami Gdańska czy Gdyni. Podobnie jak np. budowa Portu Zewnętrznego - (tylko) w Gdyni akurat są chętni, ale temat jakoś stanął w miejscu; a przecież to oczywista korzyść nie tylko dla miasta, ale i regionu/kraju.- 3 2
-
2022-05-20 10:08
(1)
Władze Gdyni są chętne na Port Zewnętrzny (oczywiście jeśli same nie będą musiały przy tym palcem kiwnąć) tylko dlatego, że juz sobie ostrzą zęby na wyprzedaż terenów portowych pod deweloperkę.
- 1 2
-
2022-05-20 10:53
Co za bzdura - przecież tereny portowe nie podlegają miastu, więc na jakich zasadach miałoby je wyprzedawać?
Port Zewnętrzny i wszelkie decyzje z nim związane są podejmowane na szczeblu centralnym. Dziwny tylko jest marazm w tym temacie, skoro są chętni do budowania - i to za własną kasę.
Oczywiście taka inwestycja pozostaje dla miasta kluczowa - to ogromny impuls dla inwestorów, lokalnego rynku pracy, itd. a zatem i przekłada się wprost na dochody miasta (a także regionu a przede wszystkim państwa).
Na marginesie, centrala wielkiej łaski nie robi, dbając o porty i ich otoczenie - choćby jeszcze w 2018 roku z samej akcyzy, VATu i opłat celnych porty trójmiejskie dorzuciły do budżetu państwa ok. 19 mld złotych. To jest w interesie państwa i państwo znakomicie na tym zarabia. Tylko jakoś wyłącznie w przypadku Gdyni nie przekłada się to na konkrety.- 1 2
-
2022-05-20 13:48
Ile Gdańsk na tunel dał z własnej kasy ? A ile UE ? Ta druga tylko jakiś mały procent czy większość ?
- 0 1
-
2022-05-20 08:26
Mostek po 3 latach naprawili, to mało?
i jeszcze OPAT, normalnie daje władza palec to by ludziska całą rękę chapnęli.
- 5 1
-
2022-05-20 07:26
(3)
A ruiny m.in. po "Polifarbie" pozostaną dla potomnych ! To będzie taki witacz "Uśmiechnij się jesteś w Gdyni".
- 30 1
-
2022-05-20 08:20
ruiny zostaną
miasto każe zapłacić inwestorom po 166 zł opłaty drogowej od metra nowej hali czy biurowca. Budujesz halę 3000 m2 to cyk, pół bańki dla Szczurka.
- 2 0
-
2022-05-20 13:47
A kto wsadził Polifarb do Gdyni ? Szczurek rządził Gdynią również w PRL koleś ? (1)
- 1 2
-
2022-05-20 15:31
Chodził do szkoły w PRL-u.
- 0 0
-
2022-05-20 07:29
A kiedy pełna przepustowość nowego węzła na Karwinach? (3)
Samochody zjeżdzające z obwodnicy do Gdyni blokują jeden pas i mamy korki gwarantowane na obwodnicy, pewnie jeszcze przez wiele miesięcy. Prace na węźle się tak ślimaczą, że końcówka roku wydaje się mało realna.
Za to ciągle słychać o końcowej dacie 30 czerwca - to będzie dzień wielkiego rozczarowania. Przejezdność węzeł ma od początku inwestycji.- 65 3
-
2022-05-20 08:30
na Karwinach to jeszcze będzie sporo prac (1)
cierpliwości
- 2 0
-
2022-05-20 12:50
Ostatnio z ciekawości sprawdziłem sobie zakres prac. Z tego co widziałem to wjazd na obwodnicę w stronę Chylonii jadąc od Gdyni będzie przez wiadukt przy Dąbrowie. Tam nie będzie tej rampy wprost z Chwaszczyńskiej w prawo. I ok, to daleko nie jest. Tyle, że tam jest jeden pas. I to tez nawet powiedzmy by może dało radę. Prawoskręty etc. Tyle, że MTM w ramach prac na PKMce ma również prace na Nowowiczlińskiej pomiędzy krzyżowką z chwaszczyńską którą robi polaqua a wiaduktem na Dąbrowie. Czyli jak szumnie otworzą węzeł to zaraz będą zwężenia na Nowowiczlińskiej. I MTM robi też fragment od wiaduktu do Rdestowej. Czyli jadąc od Dąbrowy korki będą do końca węzła plus pewnie jeden rok.
- 2 1
-
2022-05-20 13:50
Tu chodzi o przejezdność całej trasy a nie jednego małego fragmentu.
- 0 0
-
2022-05-20 07:32
Dojazdowych nam nie potrzeba. (4)
W mieście są potrzebne ulice bo stoimy w kotkach całymi dniami.Zaczna sie wakacje i jest gehenna jesli chodxi o przemieszczanie sie.
- 12 8
-
2022-05-20 07:42
Po mieście to się jeździ komunikacją miejską i rowerem. Zwłaszcza w wakacje.
Stanie w korku jest opcjonalne i tylko dla chętnych.- 1 3
-
2022-05-20 08:45
gehenna to bedzie dopiero na deptaczku nadmorskim jak stonka się zjedzie z całej Polski :/
- 0 0
-
2022-05-20 13:52
A gdzie te ulice chcesz wybudować ? Kosztem wielu budynków ? Może mam się wyprowadzić, bo
jaśnie pan czy pani Koki wpadnie na pomysł dodania 2 pasów na Legionów - mój dom ma wtedy pójść do wyburzenia ? Powiem ci - po moim trupie.
- 2 0
-
2022-05-20 15:31
Dodajmy ulice pełne dziur!
- 0 0
-
2022-05-20 07:46
Co mnie obchodza jakies napierki albo droga na wioche lebork!kiedy remont budowlanych,czyzewskiego,malczewskiego?barany wy jedne (3)
- 10 19
-
2022-05-20 07:59
A co mnie obchodzi Gdańsk.. Idź do Pani Prezydent
Dla mnie droga do Lęborka jest bardzo ważna bo dzięki niej Gdynia, Reda, Rumia, Wejherowo, Bolszewo.... nagle przestana być tranzytem do Gdańska i dalej na wschód czy południe
- 8 3
-
2022-05-20 10:36
Masz same negatywne oceny
Wychodzi na to że Ty jesteś baranem!!!
- 3 0
-
2022-05-20 12:14
Biedaczku
Poza Gdańsk nigdy samochodem nie wyjeżdżałeś, więc drogi ci są zbędne.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.