• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe perony gorsze niż dworzec

Adam
7 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pasażerowie nie są zadowoleni m.in. z tego, że wiaty na peronach nie będą połączone. Pasażerowie nie są zadowoleni m.in. z tego, że wiaty na peronach nie będą połączone.

Dworzec Gdynia Główna ma być wyremontowany przed rozpoczęciem Euro 2012. Nie wszyscy mieszkańcy cieszą się jednak z widocznych już zmian. Nasz czytelnik - pan Adam - zwraca uwagę na niski poziom materiałów wykończeniowych.


Czy zastosowanie tańszych materiałów, by zaoszczędzić na inne inwestycje to dobry pomysł?


Widać już pierwsze efekty remontu peronów przy dworcu Gdynia Główna. Niestety, perony zupełnie nie przystają poziomem do remontu samego budynku dworcowego. Zastosowano te same wzory, rozwiązania i materiały, co na (nikomu nie ujmując) podrzędnych stacjach na szlaku E65 [trasa Gdynia-Warszawa - red.].

Największe grzechy to:
- brak ciągłości częściowego zadaszenia peronów przy wyjściu z tunelu podziemnego,
- paskudne elementy z giętych rur: tablice z nazwami stacji, stojaki na kosze,
- pstrokacizna kolorów: konstrukcja stalowa zadaszenia, stojaki z tablicami i koszami, ławki, podświetlane tablice informacyjne - każdy z tych elementów w innym stylu i kolorze,
- nawierzchnia z najtańszej betonowej kostki i nieestetyczne czerwone płyty krawędziowe.

A wam jak podoba się nowy dworzec i perony?

Zobacz film z remontu trasy kolejowej widzianego z okien SKM-ki.

Adam

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (121) 7 zablokowanych

  • był przetarg (1)

    wygrała najnizsza cena, wiec czego mozna sie spodziewac?

    • 7 0

    • cena nie była jedynym kryterium tego przetargu, gwarancja i czas realizacji inwestycji też miały znaczenie.

      • 1 1

  • ehh

    http://www.polskatimes.pl/pieniadze/416690,wroclaw-w-sobote-otwieraja-peron-iv-na-dworcu-glownym,1,1,id,t,sm,sg.html#galeria-materialMOZNA A JEDNAK MOZNA!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 0

  • dodam, ze ponoć miały byc schody ruchome - a bedą zwykłe i WĘŻSZE!!!!!

    to jest jak zwykle hucpa i bylejakość---- a kiedy oni maja zamiar skończyc te perony, skoro jeden nawet przez pół roku nie zrobili? ------------ ale jak mają kończyć cokolwiek szybko, jak na 'placu boju' widac zwykle 2-3 zaspanych roboli.... JEDNA WIELKA TRAGEDIA

    • 5 0

  • acha - jeszcze radzę zorientować się JAK MOŻNA jednak budowac - dworce w łodzi, Wrocławiu czy Krakowie (1)

    ale my mamy jak zwykle zbyt słabe polityczne lobby

    • 9 0

    • O którym dworcu w łodzi mówisz

      O rozpadającej się już rok po oddaniu po remoncie Łodzi Kaliskiej ?Czy może o Łodzi Fabrycznej , której jeszcze nawet nie zaczęli budować.( bo najpierw starą trzeba wyburzyć )Bzdury piszesz.

      • 0 0

  • ZDAJE SIĘ ,ŻE DWORZEC BĘDZIE NASTĘPNYM BUBELEM W MIEŚCIE PO WĘŻLE WZGÓRZE !!!

    Czy nie ma w Gdyni osób odpowiedzialnych za te wszystkie Buble ? ,jak można tak szpecić Miasto ? Ci co mają dziś po 2 latka i ci co się narodzą to za dwadzieścia lat będą tych wszystkich szczurowatych palcami wytykać i się za nich wstydzić , chociaż mnie już dziś jest za nich wstyd wstyd !...

    • 6 4

  • kochani

    to tylko peron kolejowy, ile czasu będziemy tam spędzać ? 0,5 godz rocznie? Zresztą i tak po 2-3 latach wszystko pokryje rdzawy nalot, jak wszystko na naszej kolei, a z wagonów fekalia dalej beda sie lały na torowisko :-) Więc, take it easy.

    • 1 3

  • Jak najtaniej

    Remont jest prowadzony za jak najnizsze pieniadze i to widać. Zgadzam się z autorem z wytkiętymi grzechami tej inwestycji. Jak za kilka lat wszystko się sypnie moze ktoś wpadnie na pomysł i całe te perony wkopie pod ziemię przynajmniej nie bedzie widac tandety .

    • 2 0

  • Nowe perony dobrze korespondują z sąsiednim artykułem "Gdynia przyszłości oczami młodych architektów"

    widać jak bardzo w Gdyni rozmija się wizja z rzeczywistością. Każdy, kto przyjedzie pociągiem go Gdyni, będzie miał wrażenie, że tu się Polska kończy. Nigdy nie zapomnę jak odprowadzałem, pewnego szacownego jegomościa z pierwszych stron polskich gazet i programów TV, sami, mimo połowy dnia, na pustym otwartym peronie, w deszczu czekaliśmy na spóźniajacy się pociąg do Warszawy. Szare, puste, beznadziejne otoczenie. Było mi głupio za tą wizytówkę Gdyni.

    • 6 0

  • Czego się tej kostki czepaicie ? (1)

    Marmury mieli układać ?Co jeden to mądrzejszy.Dworzec to nie pałac - ma być w miarę czysto i funkcjonalnie .Cała reszta jest tak naprawdę bez znaczenia.Ile czasu przebywa się na peronie - kilkanaście minut max.No chyba , że się tam mieszka - to co innego - kostka wtedy może w pupę uwierać .

    • 4 5

    • Kostka mi nie przeszkadza, ale jak zdecydowali się na zadaszenie, to mogli je zrobić od samego wyjścia z tunelu, a nie ze 30m dalej. I mogli zrezygnować z tych koszmarków w postaci granatowych rurek...

      • 1 0

  • Nie wiem czy dobrze myślę,

    ale z tego co pamiętam to remont budynku dworca rozpoczął się dlatego że Gdyni i PKP dostało kasę z Unii ze względu na to że sam budynek został wpisany na listę zabytków i dlatego mamy tu taki rozmach, a same perony nie są już zabytkiem więc łoży na nie zapewne samo PKP i tutaj mamy prawdziwy obraz tej firmy !!! Wiaty nad wejściami, są to oczyszczone stare elementy, no to już taniej na prawdę się nie dało... Szkoda że tak "perspektywiczny" projekt i taki w którym na prawdę można było puścić wodzę fantazji, został sprowadzony do takiej tandety.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane