- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (296 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (238 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (101 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (244 opinie)
Nowe platformy w Jazzach będą później
Do końca lutego wszystkie Pesy Jazz Duo miały zyskać odkładane rampy, będące rozwiązaniem preferowanym przez stowarzyszenia osób niepełnosprawnych. Termin ten nie został dotrzymany, a awaria jednej z ramp przyczyniła się ostatnio do krótkotrwałego wstrzymania ruchu tramwajów w centrum miasta.
O tym, że wszystkie najnowsze tramwaje Pesa Jazz Duo przejdą wymianę platform pisaliśmy już w lutym. Pojazdy pierwotnie były wyposażone w konstrukcje wysuwane spod podłogi, których nie udało się zademonstrować już podczas oficjalnej premiery tramwaju.
Przez wadliwą platformę doszło także w poniedziałek, 16 marca, do wstrzymania ruchu tramwajowego w godzinach popołudniowego szczytu na Błędniku . Na szczęście przerwa w kursowaniu trwała dość krótko i uniknięto potrzeby uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej.
- Była to awaria zabezpieczenia rampy dla niepełnosprawnych - przyznaje Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku i jednocześnie zapewnia - Jazzy to jedne z najbardziej niezawodnych pojazdów w naszej flocie. Jesteśmy z nich bardzo zadowoleni - są najnowocześniejsze i najładniejsze w całej Polsce.
Czytaj też: Pesa Jazz Duo, czyli tramwaj zmontowany na wybory
Dotychczas prace udało się jednak przeprowadzić w dwóch z pięciu tramwajów (stan sprzed kilku dni). Pozostałe pojazdy na przeróbki wciąż czekają.
- Początkowo zakładano, że wymiana ramp w jednym tramwaju zajmie dwa-trzy dni. W czasie prac okazało się, że zajmuje to kilkanaście dni w jednym pojeździe. Ponieważ nie możemy sobie pozwolić na jednoczesne odstawienie wszystkich tramwajów, rampy są montowane sukcesywnie po kolei w każdym Jazzie - tłumaczy Mongird.
Wymiana platform dokonywana jest w Gdańsku na koszt bydgoskiego producenta "w ramach dobrej współpracy". I to właśnie z tego powodu ZKM nie zamierza w jakikolwiek sposób karać bydgoskiego producenta za opóźnienia.
Czytaj też: Cztery miesiące opóźnienia w dostawach Pes dla PKM
Zakup wszystkich pięciu Pes Jazz Duo wraz z doposażeniem zajezdni kosztował 54,1 mln zł, przy czym koszt jednego pojazdu to wydatek ok. 8,6 mln zł. Pojazdy objęte są trzyletnią gwarancją.
Prezentacja pierwszej dostarczonej do Gdańska Pesy Jazz Duo.
Opinie (75) ponad 10 zablokowanych
-
2015-03-23 13:07
(1)
widać jakim "błyskotliwym" pomysłem było zakupienie "dortmundów"
- 2 2
-
2015-03-23 17:36
pesy za to częściej stoją na trasie
komputer pokładowy się wiesza - i motorniczy macha pantografem, żeby puszka się łaskawie zresetowała. A potem jedzie dalej, bo "ten typ tak ma". I już nie trzeba liczyć zjazdu do zajezdni.
- 2 0
-
2015-03-23 13:11
ALSTOM-KONSTAL Chorzów: firma produkuje wagony metra i tramwaje z serii Citadis, na zamówienie Stanbułu (2)
Może te miałyby więcej miejsc siedzących i byłyby bardziej funkcjonalne?
- 5 2
-
2015-03-23 14:04
(1)
Liczba miejsc zależy od zamawiającego.
- 0 0
-
2015-03-23 14:15
Pomyśl - Pesy Jazz Duo mogłyby mieć ich tyle, co Bombardiery NGT6?
- 4 0
-
2015-03-23 14:04
Już mnie nie straszcie żadnymi platformami! Wystarczy że jedna nakradła i naoszukiwała...
- 9 3
-
2015-03-23 15:05
Wolę Bombardiery bo
moim zdaniem są stabilniejsze w czasie jazdy, a i nie ma między nimi i peronem przystanku tak dużej szczeliny- i nie byłaby potrzebna platforma. Choć generalnie wolę aby to były tramwaje polskiego producenta.
- 9 2
-
2015-03-23 15:21
Czegos tu nie rozumiem- wadliwe rampy, psuja sie i unieruchamiaja swiezo zakupione tramwaje, a oni pitola ze pesa je wymieni w ramach dobrej wspolpracy i za to nie nalicza im kar za opoznienia! Podobne pokretne tlumaczenie wymysla urzad marszalkowski, gdzie ich pesy do obslugi PKM przyjada znacznie pozniej. Zarzad PESY musi miec chody u politykow. Swoja droga NIK moglaby sprawdzic, czy rezygnacje z kar umownych nie sa narazaniem na straty
- 7 0
-
2015-03-23 16:35
Ściema !!!
Kto jest zadowolony z Pesy Duo?? Czy ktoś się pytał o zdanie motorniczych??? Czy to wnioski wyciągnięte tylko z przeczytanej specyfikacji tramwaju?? W kabinie jest tak mało miejsca że siedzi się prawie szpagatem, cały czas coś się łamie, pęka, spawy puszczają itp.
- 11 1
-
2015-03-23 16:56
BEZEDURA
Ta tabelka to shit . Jazz to nowy tramwaj , a 105N po ile maja lat ? Porównywać starocie z nówkami z niewielkim przebiegiem to bzdura . A czemu nikt ne zapyta , jaki pobór prądu maja Pesy ? Dlaczego zimą te tramwaje wyłączone stoją pod zajezdnią ? Bo żadna siec nie wytrzyma obciążenia kilkunastu Pes w kupie .
- 7 2
-
2015-03-23 17:11
Jak widac niemiecki złom jest 3razy bardziej awaryjny niz nowe Polskie to nikogo niecdziwi niedziwi tez kolejny zakup złomu z
Niemiecki złom jest niewiele tańszy bo trzeba je przebudować!!Komfort jest nieporównywalny bo to niemiecki stary złom tracą natym tylko mieszkancy gdańska zyskuja tylko urzedasy co maja luksusowe auta słuzbowe z naszych podatków kupowane
- 0 6
-
2015-03-23 18:12
nigdy nie jechłem tranwajem
mam agrafobie
- 0 1
-
2015-03-23 18:49
Panie Adamowicz (1)
Dlaczego podczas prezentacji ani Pan ani Prezes nie usiedliście na miejscu motorniczego ?Jesteście obaj wysocy , my musimy nogi rozstawiać po kątach nawet do 10-ciu godzin !
- 10 0
-
2015-03-24 16:09
myslałem ze rozkładanie nóg to profesja nazywajaca sie na p lub k
a tu prosze, motorniczy ;)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.