• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe platformy w Jazzach będą później

Krzysztof Koprowski
23 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe rampy w Jazzach wreszcie gotowe
Dwukierunkowe Pesy Jazz Duo spotkać można obecnie m.in. na linii 12, gdzie korzystają z tymczasowego rozjazdu nakładkowego ze względu na przebudowę pętli Siedlce. Dwukierunkowe Pesy Jazz Duo spotkać można obecnie m.in. na linii 12, gdzie korzystają z tymczasowego rozjazdu nakładkowego ze względu na przebudowę pętli Siedlce.

Do końca lutego wszystkie Pesy Jazz Duo miały zyskać odkładane rampy, będące rozwiązaniem preferowanym przez stowarzyszenia osób niepełnosprawnych. Termin ten nie został dotrzymany, a awaria jednej z ramp przyczyniła się ostatnio do krótkotrwałego wstrzymania ruchu tramwajów w centrum miasta.



O tym, że wszystkie najnowsze tramwaje Pesa Jazz Duo przejdą wymianę platform pisaliśmy już w lutym. Pojazdy pierwotnie były wyposażone w konstrukcje wysuwane spod podłogi, których nie udało się zademonstrować już podczas oficjalnej premiery tramwaju.

Przez wadliwą platformę doszło także w poniedziałek, 16 marca, do wstrzymania ruchu tramwajowego w godzinach popołudniowego szczytu na Błędniku zobacz na mapie Gdańska. Na szczęście przerwa w kursowaniu trwała dość krótko i uniknięto potrzeby uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej.

- Była to awaria zabezpieczenia rampy dla niepełnosprawnych - przyznaje Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku i jednocześnie zapewnia - Jazzy to jedne z najbardziej niezawodnych pojazdów w naszej flocie. Jesteśmy z nich bardzo zadowoleni - są najnowocześniejsze i najładniejsze w całej Polsce.

Czytaj też: Pesa Jazz Duo, czyli tramwaj zmontowany na wybory

Awaryjność najpopularniejszych tramwajów ZKM Gdańsk | Create infographics


Czy lubisz podróżować najnowszymi Pesami Jazz Duo?

Wymiana platform z wysuwanych na odkładane, które z racji swojej prostej konstrukcji nie są narażone na usterki techniczne czy warunki atmosferyczne, miała być przeprowadzona do końca lutego. Jest to efekt wniosku kilku stowarzyszeń, działających na rzecz osób niepełnosprawnych.

Dotychczas prace udało się jednak przeprowadzić w dwóch z pięciu tramwajów (stan sprzed kilku dni). Pozostałe pojazdy na przeróbki wciąż czekają.

- Początkowo zakładano, że wymiana ramp w jednym tramwaju zajmie dwa-trzy dni. W czasie prac okazało się, że zajmuje to kilkanaście dni w jednym pojeździe. Ponieważ nie możemy sobie pozwolić na jednoczesne odstawienie wszystkich tramwajów, rampy są montowane sukcesywnie po kolei w każdym Jazzie - tłumaczy Mongird.

Wymiana platform dokonywana jest w Gdańsku na koszt bydgoskiego producenta "w ramach dobrej współpracy". I to właśnie z tego powodu ZKM nie zamierza w jakikolwiek sposób karać bydgoskiego producenta za opóźnienia.

Czytaj też: Cztery miesiące opóźnienia w dostawach Pes dla PKM

Zakup wszystkich pięciu Pes Jazz Duo wraz z doposażeniem zajezdni kosztował 54,1 mln zł, przy czym koszt jednego pojazdu to wydatek ok. 8,6 mln zł. Pojazdy objęte są trzyletnią gwarancją.

Prezentacja pierwszej dostarczonej do Gdańska Pesy Jazz Duo.

Opinie (75) ponad 10 zablokowanych

  • ZTM nie umie naprawiać swoich pojazdów. (9)

    Dla mnie jest to bardzo dziwne. Ponad 45 lat temu polecieliśmy na księżyc. A do tej pory kwestia automatycznej rampy jest nie do przeskoczenie dla niektórych osób. Za granicą standardem jest automatycznie wysuwana rampa. Myślę że najbardziej boją się tego panowie mechanicy z zajezdni. Większość z nich zatrzymała się na etapie tramwajów Konstal i autobusów Ikarus. I nie przyjmują do wiadomości że czasami trzeba pójść trochę bardziej z postępem. Po co później męczyć się z ich ewentualną naprawą... Niedawno z resztą był tu artykuł na temat niedbałej naprawy pojazdów komunikacji miejskiej. Drut, taśma, farba olejna to standardowe atrybuty tych panów. Zaopatrują się w marketach budowlanych, korzystając z ich sąsiedztwa. Nie raz podziwiałem ich pomysłowość - szczególnie w niskopodłogowych Mercedesach. Tam na przykład użyto kratek wentylacyjnych które są przewidziane do drzwi łazienkowych jako maskownicę otworu wentylacyjnego silnika. Dać im karetę a oni z czasem i tak zrobią z tego taczkę ...

    • 19 13

    • Naprawa taboru

      Durniu nie ztm a zkm i nie mercedesy a neoplany .Więc kretynie najpierw się zorientuj w temacie a potem zacznij pisać jełopie.

      • 0 2

    • Nie Z T M tylko Z K M !!!!!!!

      • 0 0

    • pokaz mi to owa zagranice (4)

      London - ani sladu takiej rampy. Niewiele pojazdow/przystankow/peronow komunikacji miejskiej dostosowanych do przyjecia osob niepelnosprawnych.

      Najczesciej nie ma miejsca na wozek w zapchanym wagonie w godzinach szczytu.

      Bristol - komunikacja miejska praktycznie nie istnieje. Podaj prosze przyklad "zachodniego" miasta, gdzie komunikacja miejska tak wspaniale funkcjonuje?

      Boze, ludzie - odrzuccie wreszcie wasze chore wyobrazenia o "zachodznie". Brednie prawicie. Najdalej na zachodzie to chyba byliscie w Kartuzach.

      • 10 4

      • bzdura (1)

        w Nottingham faktycznie ramp nie ma,a dlaczego? Bo nie są potrzebne! tam wszystkie przystanki/perony są spasowane z pojazdem.Nie jest potrzebna żadna rampa. Można? a no można, tylko chcieć !!! sama jazda tramwajem tez zupełnie inna,bez pośpiechu na spokojnie.Nie są ograniczeni pracownicy czasem i nie ma nagonki.

        • 1 0

        • I tu jest pies pogrzebany.

          Spasowanie przystanków w Gdańsku?Zapomnij.

          • 2 0

      • double deckery w Londynie posiadają rampy dla niepełnosprawnych.
        Metro natomiast w większości jest wrogie osobom mającym jakiekolwiek problemy z poruszaniem się.

        • 1 0

      • to samo w londynskim metrze, rzadko ktora stacja jest dostosowana dla niepelnosprawnych/matek z dziecmi w wozkach.

        ale tak to jest jak wypowiadaja sie stare czerwone sprzedawczyki z solidarnosci, ktore 'zachod' znaja z opowiadan osob ktore tam nigdy nie byly.

        • 5 2

    • "Za granicą standardem jest automatycznie wysuwana rampa." (1)

      Za granicą standardem jest pracownik firmy komunikacyjnej udzielający pomocy niepełnosprawnemu pasażerowi.

      Rampy częściej widziałem rozkładane ręcznie niż automatyczne.

      • 4 3

      • Niemiecka komunikacja

        Proponuję się przejechać do Niemiec. Tam dość powszechnie to rozwiązanie jest stosowane w komunikacji miejskiej. Niemcy czy ich lubimy czy nie przodują w tego typu rozwiązaniach. A to że inne kraje nie zawsze mają takie - cóż ...
        Bierzmy przykład z tych lepszych.

        • 3 0

  • nigdy nie jechłem tranwajem

    mam agrafobie

    • 0 1

  • Jak to się ma do SIWZ? (3)

    Miała być sprawna działająca rampa automatyczna za którą zapłacono.. a teraz będzie inna prosta w konstrukcji czyli tańsza. Aż się zastanawiam co też dał producent tym stowarzyszeniem dla osób niepełnosprawnych, że też go tak popierają. Jedno i drugie powinno tak samo działać bo ZKM za to zapłacił. Może autor wskaże nam jakie to Stowarzyszenie prosiło o zmiany w tramwajach, ile liczy członków. Może ja wymyślę sobie stowarzyszenie dla niepełnosprawnych, które poprze pomysł np. likwidacji wind, bo przecież chodzenie po schodach jest lepsze dla zdrowia. ZKM wystąpił już o zwrot kasy i ile dostanie za zamiany?

    • 15 2

    • A nie wziąłeś pod uwagę,że najpierw trzeba mieć przystanki na określonej wysokości... (1)

      ... a nie każdy inny? Dlatego własnie jedynym sensownym rozwiązaniem jest rampa rozkładana. Gdańsk zamówił sobie urządzenie,do obsługi którego nie jest gotowy przez bajzel we własnej infrze.

      • 2 1

      • nie Gdańsk

        Nie Gdańsk tylko jego nieodpowiedzialni urzędnicy. Zrobili babola, chcieli błysnąć nowoczesnością po czym okazało się, że się do tego kompletnie nie przygotowali. A teraz artykuł, że niby wina Pesy. Pesa jak by chciała to mogłaby miasto obciążyć kosztami wymiany platform, a robi to za friko.

        • 0 0

    • przeczytaj o przetargu na obsługę Hewelianum / dokładnie rok temu

      to wtedy te całe SIWZ wrzucisz do kosza.
      liczy się tylko zdanie ministranta

      • 3 1

  • Dlaczego tak często są jakieś niedoróbki? (5)

    Choć generalnie większość inwestycji w Gdańsku idzie sprawnie do przodu to prawie zawsze są jakieś: ale, później, poprawki czy błędy...

    • 19 12

    • (4)

      bo tanie mieso psy jedza. stare porzekadlo mowi: albo tanio albo dobrze. wybor padl na tanio czyli po polsku po najnizszej lini oporu. malo kto wie, ze tanie produkty sa dla bogatych*

      * - bogatych stac, zeby wielokrotnie kupowac/naprawiac ta sama rzecz.

      • 11 2

      • po linii najmniejszego oporu (3)

        A nie po najmniejszej linii oporu.

        Poza tym, gdyby wybrano inne tramwaje to byloby narzekanie, ze to za kolejne mieszkanie...

        Gdy byl artykul o Pendolino - wielki flejm, ze kupiono zagraniczne, podczas gdy Pessy sa swietne. Teraz sie nagle okazuje, ze Pessa njgorsza i nalezalo kupic drozsze.

        Ludzie - zdecydujcie sie.

        • 15 5

        • (1)

          a kto napisal "najmniejszej linii oporu."?

          wg PWN dopuszczalny jest zwrot "po najnizszej linii oporu"

          • 4 1

          • tu nie ma żadnych niedoróbek

            halo halo - przypominam że to nie jest żadna niedoróbka, takie a nie inne platformy zostały zamówione przez miasto po czym okazało się, że to przystanki nie pozwalają na ich prawidłowe wykorzystanie. Pesa poszła miastu na rękę i wymienia na platformy starego typu za darmo, a błąd jest wyłącznie po stronie urzędników miejskich a nie Pesy.

            • 6 0

        • Pendolino kupiony do d...

          Wybrano wąski wagon bo miał być z wychylnym pudlem, potem zdecydowano, że nie będzie wychylnego ale nie zmieniono wagonu na szerszy

          Wiec nie pitol, że pindolino Sławka Zegarka to dobry wybor

          • 1 3

  • (1)

    widać jakim "błyskotliwym" pomysłem było zakupienie "dortmundów"

    • 2 2

    • pesy za to częściej stoją na trasie

      komputer pokładowy się wiesza - i motorniczy macha pantografem, żeby puszka się łaskawie zresetowała. A potem jedzie dalej, bo "ten typ tak ma". I już nie trzeba liczyć zjazdu do zajezdni.

      • 2 0

  • Jak widac niemiecki złom jest 3razy bardziej awaryjny niz nowe Polskie to nikogo niecdziwi niedziwi tez kolejny zakup złomu z

    Niemiecki złom jest niewiele tańszy bo trzeba je przebudować!!Komfort jest nieporównywalny bo to niemiecki stary złom tracą natym tylko mieszkancy gdańska zyskuja tylko urzedasy co maja luksusowe auta słuzbowe z naszych podatków kupowane

    • 0 6

  • BEZEDURA

    Ta tabelka to shit . Jazz to nowy tramwaj , a 105N po ile maja lat ? Porównywać starocie z nówkami z niewielkim przebiegiem to bzdura . A czemu nikt ne zapyta , jaki pobór prądu maja Pesy ? Dlaczego zimą te tramwaje wyłączone stoją pod zajezdnią ? Bo żadna siec nie wytrzyma obciążenia kilkunastu Pes w kupie .

    • 7 2

  • Ściema !!!

    Kto jest zadowolony z Pesy Duo?? Czy ktoś się pytał o zdanie motorniczych??? Czy to wnioski wyciągnięte tylko z przeczytanej specyfikacji tramwaju?? W kabinie jest tak mało miejsca że siedzi się prawie szpagatem, cały czas coś się łamie, pęka, spawy puszczają itp.

    • 11 1

  • (3)

    Pesa to polski złom. Już widzę, jak oni by zmontowali Pendolino hehe.

    • 14 17

    • Do pendolino jeszcze im daleko ale tramwaje robią bardzo dobre (2)

      • 4 4

      • (1)

        swietne robia tramwaje, po kilku miesiacach naprawy polegajace na obklejeniu tasma izolacyjna.

        • 7 2

        • Tramwaj dobry,ale jak się przydzwoniło i nie ma na miejscu elementu na wymianę...

          ... to dziady z ZKM zakleiły do czasu wymiany

          • 5 0

  • Czegos tu nie rozumiem- wadliwe rampy, psuja sie i unieruchamiaja swiezo zakupione tramwaje, a oni pitola ze pesa je wymieni w ramach dobrej wspolpracy i za to nie nalicza im kar za opoznienia! Podobne pokretne tlumaczenie wymysla urzad marszalkowski, gdzie ich pesy do obslugi PKM przyjada znacznie pozniej. Zarzad PESY musi miec chody u politykow. Swoja droga NIK moglaby sprawdzic, czy rezygnacje z kar umownych nie sa narazaniem na straty

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane