- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (154 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (248 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (61 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Nowe pociągi dla SKM już w Trójmieście
We wtorek władze SKM zaprezentowały pierwszy z dwóch nowych składów wyprodukowanych w nowosądeckiej firmie Newag. Pociągi za ponad 35 mln zł zabiorą pasażerów najszybciej w drugiej połowie marca.
- Nowe składy na torach SKM pojawią się w połowie marca. Musimy przeszkolić do ich obsługi nie tylko maszynistów, ale też całą załogę i zaplecze spółki. W pełni oba składy będą wykorzystywane w maju tego roku - mówi Maciej Lignowski, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.
Zobacz także: Czytelnicy Trojmiasto.pl wybrali kolory nowych składów SKM.
Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Każdy człon posiadać będzie dwie pary drzwi, a wysokość podłogi pojazdów dostosowana zostanie do peronów SKM (960 mm). Pojazdy wyposażone będą w dodatkowy wysuwany stopień, który zniweluje lukę pomiędzy taborem a peronem. Będzie go to odróżniać od obecnych standardowych składów EN57.
Pociągi, mogące osiągać prędkość do 160 km na godz., będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe. Sęk w tym, że wspomnianą prędkość składy osiągną wyłącznie na trasie z Gdańska Głównego do Tczewa. Dlaczego nie w Trójmieście? Po pierwsze, na linii SKM przystanki są zbyt często. Po drugie, linia nie jest przystosowana do takich prędkości.
Czytaj też: Do Trójmiasta wracają pociągi dla studentów
- Na początek jednak składy wyjadą na trasę Wejherowo - Gdańsk Śródmieście. Chcemy, by kursowały także do Lęborka i Słupska - mówi Lignowski.
Impuls został ponadto wyposażony w klimatyzację i system komunikacji maszynista - pasażer, a także system do zliczania pasażerów. Dodatkowo skład posiada monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z rejestracją obrazu z kamer. Zostaną również zainstalowane wewnętrzne wyświetlacze SIP i dwa automaty biletowe z możliwością zakupu biletów wyłącznie na kartę bankomatową.
- Sądzę, że jak pasażerowie wsiądą do tego składu, odczują dużą zmianę na plus - podkreśla prezes SKM.
Podróż ma być komfortowa także dzięki poduszkom, które zainstalowane zostały pod pudłem wagonu. Do dyspozycji osób niepełnosprawnych będą także rampy zamontowane w przedniej części składu. Toalety mają obieg zamknięty, więc będzie można z nich korzystać na całej trasie.
Pozostaje mieć nadzieję, że SKM szybko nabędzie 10 składów 6/7-członowych, co planowane jest w perspektywie budżetowej UE na lata 2014-2020. Dwa nowe składy to zdecydowanie za mało wobec oczekiwań pasażerów.
Zobacz aktualny rozkład jazdy pociągów SKM.
Miejsca
Opinie (173) 5 zablokowanych
-
2016-03-02 07:07
Czyli kolory mamy odpowiednie firmowe - Areczka górą !!!
- 4 5
-
2016-03-02 07:13
Patrzcie pełowcy, PiS doszedł do władzy i od razu zmiany na lepsze:-)
- 3 4
-
2016-03-02 07:17
Myślę tak ;-
mniejszym kosztem będzie rzeczywiście zatrudnienie ochraniarzy niż potem koszt wymiany pociętych siedzeń , wymiany porysowanych szyb , ,wymiany powyrywanych kontaktów od ładowarek , malowania i wymiany scianek ,potłuczonych kloszy lamp oświetleniowych itd. Podaje to pod rozwagę zarządowi i p.Prezesowi !!!
- 3 0
-
2016-03-02 07:21
dlaczeg ?...
w takim np. Hamburgu jedzieszkilkunastoletnim S lub U -banhem a stan jego jest jakby wczoraj wyjechał z fabryki ??? . Apeluje do rodaków -bierzmy z nich przykład !
- 5 1
-
2016-03-02 07:57
Niepełnosprawni (1)
Co z tego, że pociąg jest przystosowany dla niepełnosprawnych jak na większość peronów nie mają możliwości się dostać, bo nie ma wind...
- 2 0
-
2016-03-02 09:58
są ale nie działają
- 1 0
-
2016-03-02 08:55
Gniazdka 230V ?! (1)
Gniazdka odkryte bez żadnych zabezpieczeń? SKM jeżdżą dzieci, które lubią "walać się" po podłodze. W tej kwestii proponowałbym zastanowić się nad jakimś innym rozwiązaniem.
- 4 3
-
2016-03-02 09:39
Trzepnie bachora i po kłopocie
Bo mamuśka napindlała przez komórkę...
- 3 2
-
2016-03-02 09:12
super bravo
tylko żeby nie pomazali zaraz!
- 3 0
-
2016-03-02 09:30
przypominam z kazdym rokiem pencja dzialu technicznego
SKM powinna wzrastac o 1000 zlotych a nieudolnych prezydentow spadac o 1000zlotych. Magia dziala technicznego SKM nie moze trwac bez konca.
- 0 0
-
2016-03-02 12:13
Ładna :)
Bardzo ładna, dobrze,ze mam auto ;)
- 0 0
-
2016-03-02 12:41
A z dziura miedzy pociagiem a peronem???
W tym stuleciu zniknie czy nie ma szans na taka innowacje?- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.