- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (146 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (715 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (246 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (100 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (137 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Nowe pociągi dla SKM już w Trójmieście
We wtorek władze SKM zaprezentowały pierwszy z dwóch nowych składów wyprodukowanych w nowosądeckiej firmie Newag. Pociągi za ponad 35 mln zł zabiorą pasażerów najszybciej w drugiej połowie marca.
- Nowe składy na torach SKM pojawią się w połowie marca. Musimy przeszkolić do ich obsługi nie tylko maszynistów, ale też całą załogę i zaplecze spółki. W pełni oba składy będą wykorzystywane w maju tego roku - mówi Maciej Lignowski, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.
Zobacz także: Czytelnicy Trojmiasto.pl wybrali kolory nowych składów SKM.
Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Każdy człon posiadać będzie dwie pary drzwi, a wysokość podłogi pojazdów dostosowana zostanie do peronów SKM (960 mm). Pojazdy wyposażone będą w dodatkowy wysuwany stopień, który zniweluje lukę pomiędzy taborem a peronem. Będzie go to odróżniać od obecnych standardowych składów EN57.
Pociągi, mogące osiągać prędkość do 160 km na godz., będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe. Sęk w tym, że wspomnianą prędkość składy osiągną wyłącznie na trasie z Gdańska Głównego do Tczewa. Dlaczego nie w Trójmieście? Po pierwsze, na linii SKM przystanki są zbyt często. Po drugie, linia nie jest przystosowana do takich prędkości.
Czytaj też: Do Trójmiasta wracają pociągi dla studentów
- Na początek jednak składy wyjadą na trasę Wejherowo - Gdańsk Śródmieście. Chcemy, by kursowały także do Lęborka i Słupska - mówi Lignowski.
Impuls został ponadto wyposażony w klimatyzację i system komunikacji maszynista - pasażer, a także system do zliczania pasażerów. Dodatkowo skład posiada monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z rejestracją obrazu z kamer. Zostaną również zainstalowane wewnętrzne wyświetlacze SIP i dwa automaty biletowe z możliwością zakupu biletów wyłącznie na kartę bankomatową.
- Sądzę, że jak pasażerowie wsiądą do tego składu, odczują dużą zmianę na plus - podkreśla prezes SKM.
Podróż ma być komfortowa także dzięki poduszkom, które zainstalowane zostały pod pudłem wagonu. Do dyspozycji osób niepełnosprawnych będą także rampy zamontowane w przedniej części składu. Toalety mają obieg zamknięty, więc będzie można z nich korzystać na całej trasie.
Pozostaje mieć nadzieję, że SKM szybko nabędzie 10 składów 6/7-członowych, co planowane jest w perspektywie budżetowej UE na lata 2014-2020. Dwa nowe składy to zdecydowanie za mało wobec oczekiwań pasażerów.
Zobacz aktualny rozkład jazdy pociągów SKM.
Miejsca
Opinie (173) 5 zablokowanych
-
2016-03-02 19:04
Wyglądają jak z minionej epoki, Pesa just dużo nowocześniejsza...
- 0 2
-
2016-03-02 19:48
menel
jest rowerowy?
- 0 0
-
2016-03-03 18:30
Będzie kibel ???!!!
- 1 0
-
2016-03-05 10:11
HEJT po całości:)
Mam pytanie: a gdzie przedział służbowy(restauracycjny) gdzie piwko można wypić i papieroska zapalić.
- 1 0
-
2016-04-26 09:10
Nowe "GLONOJADY"
Dostaly nowa nazwe, nie impuls a GLONOJAD.
- 0 1
-
2016-05-06 22:59
I nadal utrudnienia przy wchodzeniu i wychodzeniu?
To jest zadziwiające, jak uparci są decydenci kolejowi w sprawach taboru! Od czasu, kiedy zlikwidowano SKM-kę trójmiejską z lat 50-tych i 60-tych, w której w wagonach było 4 drzwi na jedną stronę, nie pojawił się nigdy tabor równie wygodny dla pasażerów. Chyba ci decydenci w ogóle nie podróżują SKM, bo wreszcie kiedyś zamówiliby wagony przynajmniej z 3 drzwiami na jedną stronę. Jeszcze dziwniejsze wagony zamówili dla PKM - tam są tylko jedne drzwi na jedną stronę wagonu i jak tam mają szybko wymienić się pasażerowie, w dodatku z rowerami?
- 0 0
-
2016-05-19 10:30
muszą być dłuższe!
"Pozostaje mieć nadzieję, że SKM szybko nabędzie 10 składów 6/7-członowych, co planowane jest w perspektywie budżetowej UE na lata 2014-2020. Dwa nowe składy to zdecydowanie za mało wobec oczekiwań pasażerów."
Powinni kupić albo długie, albo żadne. Wpuszczanie na tory tych krótkich jak teraz niestety mija się z sensem. (rozumiem, ze na razie testy itp. ale moze niech nie jeżdzą w godzinach szczytu bo nie ma jak wejsć)- 0 0
-
2016-08-29 12:27
Dla niepełnosprawnych
Fajnie ze obsługuje niepełnosprawnych tylko szkoda ze dworce obsługujące niepełnosprawnych można policzyć na palcach jednej dłoni. Na większości stacji są tylko schody na peron nie ma nawet podjazdu na wózek.
- 0 0
-
2016-10-27 21:43
Bardzo ładne, funkcjonalne, komfortowe, nowoczesne. Porównywalne z konstrukcjami istniejącymi w Europie zachodniej.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.