- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (774 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (311 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Nowe połączenia kolejowe od grudnia
Wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy, wprowadzonych zostanie więcej pociągów z Trójmiasta do Warszawy, a także pojawi się sezonowe połączenie do Zakopanego oraz skład TLK kursujący przez Chojnice. Zmiany wejdą w życie 10 grudnia.
Od 10 grudnia do Trójmiasta zawita pociąg TLK Małopolska, którym będzie można dotrzeć do Krakowa i Przemyśla przez Warszawę. Do Warszawy dojedziemy również TLK Pobrzeże, który po opuszczeniu stolicy skierowany zostanie w dalszą podróż do Łodzi. W sezonie wakacyjnym dołączy do nich pociąg kategorii EIP (obsługiwany jednostkami Pendolino) z Krakowa do Kołobrzegu przez Warszawę, Trójmiasto oraz Słupsk.
Łącznie w nowym rozkładzie przewidziano 20 par pociągów między Trójmiastem a Warszawą, czyli o trzy więcej niż obecnie.
Oferta weekendowa zostanie rozszerzone o pociągi TLK Molo, który połączy Trójmiasto z Poznaniem oraz IC Parsęta na trasie Trójmiasto - Warszawa - Łódź.
PKP Intercity planuje również sezonowe uruchomienie składów EIC Giewont oraz IC Witkacy z Trójmiasta do Zakopanego. Do jego obsługi skierowane mają być nowoczesne pojazdy Flirt3.
Zmianie ulegnie trasa pociągu IC Kociewie. Od 10 grudnia zostanie on skierowany do Gorzowa Wielkopolskiego przez Bydgoszcz.
W nowym rozkładzie przewidziano ponadto nowy pociąg TLK Bory Tucholskie, który w drodze z Trójmiasta do Piły zatrzyma się m.in. w Tczewie, Czersku i Chojnicach.
10 i 11 grudnia na dworcach w Gdańsku i Gdyni obecni będą mobilni informatorzy, którzy będą służyli pomocą pasażerom w związku ze zmianami rozkładów jazdy.
Kilka dni temu PKP Intercity podpisało umowę z poznańską spółką H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych na remont 60 wysłużonych wagonów typu 111A/141A. "Ceglorz" za prace wykonane w terminie do 30 miesięcy od podpisania umowy (przy czym pierwsze wagony gotowe mają być w IV kw. 2018 r.) otrzyma ok. 273 mln zł.
W ramach remontu wagony zyskają wygodne fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz toalety z zamkniętym obiegiem i elektroniczny system informacji pasażerskiej. Zostaną w nich zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Część ze zmodernizowanych wagonów będzie jeździć na trasie: Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - Białystok oraz Wrocław/Zielona Góra - Poznań - Gdynia/Olsztyn - Białystok.
Kontrakt może zostać rozszerzony o 30 kolejnych wagonów. Wówczas jego wartość wzrośnie do blisko 410 mln zł.
Opinie (143) 3 zablokowane
-
2017-11-14 10:16
Ale do swojej wsi sołtysowa chyba linii kolejowej nie podciągnie?
Włoszczowa ma już swój dworzec!Czekamy na nowe pomysły towarzysza ministra od PKP.
- 6 1
-
2017-11-14 08:37
czego zabrakło? (3)
Dlaczego nie mówi się o wycofanych pociągach?!!?!?!?
Dlaczego zniknął pociąg TLK z Gdyni do Bielska-Białej?! Jedyna tańsza opcja na podróż w góry całą rodziną.. teraz tylko drogie pendolino, na które zwykłą, mniej zamozną polsk a rodzina już nie bedzie stać...
MASAKRA!- 25 3
-
2017-11-14 09:58
No to masz 500+ czy nie ?
- 4 2
-
2017-11-14 09:44
Zlikwidowali bo wlasnie bylo tanio dla rodziny. A wczoraj Jarek powiedzial ze jestesmy bogatsi niz sie wydawalo wiec musza wiecejmkasy od nas wyciagac.
- 7 0
-
2017-11-14 08:52
Jedziesz nowoczesnym Flirtem w nocy do Katowic i dalej godzinę Kolejami Śląskimi - prawie jak wcześniej tylko z jedną przesiadką.
Ale możesz wtedy od razu do Żywca, czy Zwardonia.
Jedynie osoby korzystające z kuszetek mają gorzej - we Flircie ich nie ma.- 5 1
-
2017-11-14 08:55
(1)
To zamiast Kociewia przez Chojnice będą dwa Kociewia - jedno przez Chojnice, drugie przez Bydgoszcz?
Kociewie ma zazwyczaj 2 wagony, to teraz jeden wagon pojedzie przez Bydgoszcz, a drugi przez Chojnice?- 9 5
-
2017-11-14 09:44
Z Gdyni przez Chojnice
do Bydzi jednym składem.
- 2 1
-
2017-11-14 09:30
Jak widzę, że remontują składy zamiast kupować nowe to mną trzęsie.
Wymienić decydentów w PKP!- 6 5
-
2017-11-14 07:39
Zmiana kierunku pociągu dwukierunkowego w Bydgoszczy to ok 30 min. (2)
- 13 0
-
2017-11-14 09:21
W cywilizowanych Zarzadach
czas wraz z obiegiem lokomotywy to max 10 minut.No cóż u nas sa procedury z lat 20-stych XX w.
- 4 1
-
2017-11-14 08:51
Czasem 40
- 5 0
-
2017-11-14 08:49
(1)
Ile to para pociągów?
- 3 5
-
2017-11-14 08:53
Jeden z A do B i jeden z B do A.
- 3 1
-
2017-11-14 08:31
Na pociąg do Zakopanego
jak zwykle po bilety na ferie zimowe trzeba polować o 1 w nocy z minimalną szansą, że akurat się uda...
- 9 3
-
2017-11-14 07:31
A ja juz myslalem (2)
Ze z Gdyni Centrum na Obluze bedzie polączenie...
Ale się rozmarzylem- 63 2
-
2017-11-14 08:28
Szczur zapłaci, to będzie ;)
- 3 7
-
2017-11-14 07:47
To jest bardziej realne, niż z Centrum na Witomino ;)
- 8 1
-
2017-11-14 08:26
A może do Pruszszcza by coś zorganizowali?
Do Tczewa...
Jakieś SKM?- 9 4
-
2017-11-14 07:33
Znaczące zmiany do noiwego rozkłdu jazdy
W artykule nie mas mowy o tym że:
- wydłużono czas przejazdu najszybszego pociągu łączącego Gdańsk z Warszawą z 2 h i 39 minut do 2 h i 47 minut,
- zlikwidowano dogodne połączenie do Zakopanego pociągiem Pogoria i wprowadzono jeden nocny pociąg z przyjazdem do Krakowa o 2 w nocy z częstą możliwością zastąpienia komunikacją autobusową na dalszej trasie z uwagi na prowadzone prace naprawcze na odcinku Kraków - Zakopane,
- nie wprowadzono deklarowanej szybkości V 200 km/h na odcinkach Gdańsk - Malbork i Mława - Warszawa mino zakończenia prac modernizacyjnych już 6 lat temu,
- wprowadzenie nocnego połączenie Gdynia - Katowice elektrycznym składem zespolonym bez sypialnego i kuszetki będzie bardzo krytykowane przez podróżnych.- 37 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.