- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (409 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (278 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (62 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (113 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (126 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (327 opinii)
Nowe pomysły na odblokowanie Kamiennej Góry
Wyremontowanie chodników z podniesionymi krawężnikami, na które nie da się wjechać, postawienie słupków, wprowadzenie strefy Tempo 30 i jednokierunkowych ulic, a przede wszystkim próby przekonania widzów Teatru Muzycznego, by zostawiali samochody na podziemnym parkingu pod szkołą filmową, a nie zastawiali drogi i chodniki na Kamiennej Górze - to nowe pomysły na rozwiązanie komunikacyjnych problemów dzielnicy.
- My nie możemy przejechać, inni też nie mogą przyjechać, bo samochodów nie brakuje - zwłaszcza w górnej części ul. Sienkiewicza . A gdy jest ciasno, to zagrożeni są też piesi, bo samochody mijają się chodnikiem. Może postawić słupki wzdłuż chodnika, albo garby spowalniające ruch? - mówi pan Bogdan, mieszkaniec ul. Sienkiewicza.
Zmiany w ruchu są możliwe
Jest już także kilka innych pomysłów na poprawę bezpieczeństwa ruchu na Kamiennej Górze. Jeden z nich to zmiana ul. Sienkiewicza na jednokierunkową. W Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni poważnie rozpatrywane jest też wprowadzenie strefy Tempo 30. To nie tylko postawienie znaku ograniczającego prędkość, co na niewielu kierowców działa, ale także fizyczne formy spowolnienia ruchu - w postaci zmiany konstrukcji drogi, wyniesienie skrzyżowań, wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych i wiele innych możliwości.
- Paradoksalnie, wprowadzenie ruchu jednokierunkowego może jednak spowodować szybszą jazdę kierowców, dlatego zmiany trzeba wprowadzać z rozwagą i pamiętać, że to też często kłopot dla samych mieszkańców. Niektórzy z nich będą musieli objeżdżać pół osiedla, by dostać się do domu - zauważa Maciej Karmoliński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Chodniki do przebudowy, by piesi mieli łatwiej
Mieszkańcy mają jednak pretensje do straży miejskiej i policji, że przyjeżdża tylko na wezwania mieszkańców. Funkcjonariusze bronią się, że podobnych problemów w Gdyni jest znacznie więcej: w Śródmieściu, Babich Dołach czy na Działkach Leśnych. A nie da się na każdej ulicy postawić policjanta i strażnika, którzy będą dyscyplinować kierowców. Da się za to postawić gazony z kwiatami, które skutecznie uniemożliwiają wjeżdżanie na chodnik. Albo słupki.
- To są rozwiązania, które możemy zrealizować z własnego budżetu Rady Dzielnicy. Jeśli mieszkańcy zgłoszą takie zapotrzebowanie, to zabieramy się do pracy, bo środki są - podkreśla przewodniczący Rady Dzielnicy Kamienna Góra, Cyryl Woźniak.
Kolejna możliwość to podniesienie chodników. W przyszłym roku takie rozwiązanie zostanie zastosowane na ul. Sienkiewicza. Krawężniki mają być na tyle wysokie, by samochody nie mogły na niego wjechać. Przy ul. Zawiszy Czarnego staną natomiast kolejne gazony. Mieszkańcy apelują jednak o szybsze reakcje patroli, którym zgłaszają blokujące ruch na chodnikach i ulicach samochody.
- Zrobiłem eksperyment przy ul. Zawiszy Czarnego. Zadzwoniłem po straż miejską i przez godzinę nikt nie przyjechał. Pojechałem więc zaparkować na Skwerze Kościuszki i za 3 minuty był patrol. Zabrałem więc ich na miejsce i pokazałem, w czym problem. W obu miejscach jest monitoring, więc dlaczego reakcje są tak różne? - dziwi się jeden z mieszkańców Kamiennej Góry.
Parkingów w centrum jest wystarczająco dużo
Zrobiłem eksperyment przy ul. Zawiszy Czarnego. Zadzwoniłem po straż miejską i przez godzinę nikt nie przyjechał. Pojechałem więc zaparkować na Skwerze Kościuszki i za 3 minuty był patrol. Zabrałem więc ich na miejsce i pokazałem w czym problem. W obu miejscach jest monitoring, więc dlaczego reakcje są tak różne?Problem z parkowaniem na Kamiennej Górze nie wynika z braku miejsc parkingowych w okolicy, lecz raczej z przyzwyczajeń czy po prostu wygodnictwa. Przy Skwerze Kościuszki jest duży prywatny parking na tyłach mariny , jest też bardzo dużo miejsc przy centrum Waterfront (dawne Gemini) , a na Kamiennej Górze przy ul. Mickiewicza . Nigdy nie zapełnia się też płatny parking przy CH Batory . Do tego dochodzą setki legalnych miejsc parkingowych przy drogach. Wszystkie zlokalizowane są w odległości kilku minut spacerem od morza. No i najważniejsze: nowy parking podziemny pod szkołą filmową. Należy do miasta, podobnie jak strefa płatnego parkowania, a byłby idealnym miejscem dla widzów dotowanego przez miasto Teatru Muzycznego.
To właśnie podczas wieczornych spektakli problem z zastawionymi chodnikami i zablokowanymi ulicami jest największy. W dwóch największych salach teatru - a spektakle odbywają się czasem jednocześnie - mieści się ok. 1400 widzów. To także dodatkowych kilkaset samochodów i nie wszystkie zmieszczą się na parkingu przed teatrem i Muzeum Miasta Gdyni. Idealne byłoby zastosowanie takiego samego rozwiązania, jak w Multikinie - gdzie koszt parkingu byłby jednocześnie zniżką na bilet. Nikt by na tym nie stracił, bo de facto pieniądze trafiłyby do innej miejskiej instytucji. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe?
- Zaprosimy na spotkanie dyrektora teatru i wszystkich zainteresowanych. Rozwiązanie wydaje się logiczne i możliwe do wprowadzenia. Mam nadzieję, że nie zabraknie dobrej woli - mówi Cyryl Woźniak.
Opinie (132) 2 zablokowane
-
2015-10-26 07:51
Produkować mniejsze samochody (1)
Taka jest moja koncepcja.
- 1 1
-
2015-10-26 10:56
Ludzie coraz grubsi. Bedzie jak w USA - tam juz od pewnego czasu robia coraz wieksze auta, zeby grubasy sie zmiescily...
- 2 0
-
2015-10-26 08:18
Gdyńska infrastruktura i pomysły na nią -
Obraz nędzy i rozpaczy.
- 0 1
-
2015-10-26 08:24
kolejny artykuł na temat parkowania w mieście
kolejny przejaw konieczności opracowania systemu zarządzania popytem na parkowanie.
Temat podniesiony w debacie nt. Strategia Gdańska 2030+
Lekceważony przy opracowywaniu strategii transportowej GOM.
Do roboty: planiści i urbaniści trójmiejscy!!!
Inaczej kierowcy sami się pozagryzają, a korzyści z konfliktów nie będzie!- 0 0
-
2015-10-26 08:36
Zaraz przyjdzie Jarek
i zaprowadzi porządek. Zacznie od deratyzacji.
- 0 0
-
2015-10-26 10:57
Pozwolenie na parkowanie na chodnikach wprowadzono w 1982.
Widac, ze obecnie czas na zmiany i calkowity zakaz parkowania na chodnikach.
Czekam kto bedzie odwazny i pierwszy w tym temacie.- 0 0
-
2015-10-26 12:50
Kochana Gdynia i ich urzędnicy
Ludzie mieszkam tu 37 lat i nie mogłem trafić na ten super parking podziemny, Może zamiast karać, robić super krawężniki to zróbmy tablice informacyjne :)
- 4 0
-
2015-10-26 13:21
Zakaz wjazdu dla samochodów osobowych
- 0 0
-
2015-10-26 13:24
Zakaz wjazdu dla samochodów osobowych.
Dla wszystkich! Przecież wybudowano chyba po to kolejkę żeby ten problem rozwiązać?
- 0 0
-
2015-10-26 13:43
parkingi
Rozwiązaniem będzie zbudowanie parkingu bo obecnie tylko się zabrania parkowania ale nic nowego nie powstaje
- 0 0
-
2015-10-26 14:59
Fontanna (2)
Od kiedy ustanowiono zakaz parkowania wokół fontanny gdzie parkowanie ani nie utrudniało ruchu samochodów a piesi i tak mieli dosyć miejsca na centralnym deptaku, jest to oczko w głowie Straży Miejskiej. Przez pierwszy rok prawie na okrągło stał tam patrol i jak pająk pilnujący sieci natychmiast wypadał na kogucie i dopadał często zbłąkanego kierowcę, który tylko zdążył wjechać na chodnik. A można tam zrobić miejsca do parkowania i będą wpływy do miejskiej kasy a nie
napędzać klientów na prywatny parking za kinem.- 2 0
-
2015-10-26 15:03
Wlepiaą
- 0 0
-
2015-10-26 15:06
Wlepiać mandaty.
niech SM wlepia mandaty to będą wpływy do kasy miejskiej.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.