• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście przez al. Grunwaldzką w Oliwie

Maciej Korolczuk
22 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC

Między biurowcami Olivia Business Centre a zakładem Bimet powstało przejście dla pieszych przez al. Grunwaldzką. Nowa zebra skróci drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych przy ul. Wita Stwosza oraz do przystanku SKM Przymorze Uniwersytet.



Piesi na ulicach Gdańska są przez urzędników:

Przypomnijmy, że o planach drogowców informowaliśmy już wiosną 2018 r.

Przejście zostało wymalowane przez obie jezdnie, a więc w sumie przez siedem pasów ruchu. Jest dwuetapowe, ale da się je pokonać w czasie jednej zmiany świateł. Pozwoli na to specjalny program sygnalizacji, który będzie włączał części pieszych zielone światło z kilkusekundowym opóźnieniem. Zebra powstała w ramach istniejącego już skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Według drogowców nie powinna więc w znaczący sposób wpłynąć na ruch w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza. Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza.
Nowa zebra jest nietypowa, bo część skrzyżowania została wymalowana ukośnie do osi jezdni, a nie - jak zwykle - prostopadle.

- Przepisy dopuszczają skos do 30 stopni. Zrobiliśmy przejście po skosie, aby skrócić drogę przejścia i przejazdu, a także żeby uniknąć dziwnych załamań chodnika lub drogi rowerowej. Tym bardziej że w tym układzie byłoby to załamanie takie, że pieszy nie obserwowałby nadjeżdżających pojazdów, ale miał je "na plecach" - dodaje Wawrzonek.

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

  • Jedyna trasa pozwalająca dotrzeć z Oliwy do Gdańska i Wrzeszcza, a miasto robi, co może,

    żeby ją zablokować. Chodzi o to, żeby w całym mieście samochody musiały się zatrzymywać co ok. 100 m i potem ruszać spod świateł. Tym sposobem Gdańsk stanie się wreszcie tą mityczną metropolią, przynajmniej pod względem emisji spalin.

    • 4 1

  • wg grafiki droga pieszych się skróci a wg. mnie nikt z tamtego kierunku nie idzie ani to po drodze (2)

    do tramwaju ani do skm a jedynie jakby komuś z Bimetu się chciało pójść do budynków Olivii to chyba tylko tyle

    • 20 3

    • To bardzo uczęszczany kierunek (1)

      Pracownicy Bimetu wjadą do knajpy w wieży OBC, a potem wrócą do roboty. I tak kilka razy dziennie.

      • 6 0

      • no to jeden plus tego przejscia jednak jest

        • 0 0

  • Lokalizacja tego przejścia jest delikatnie mówiąc glupia (1)

    Powinno ono być centralnie przed biurowcami - tam gdzie chodzą ludzie. Tymczasem jest ono tam, gdzie Panom kierowcom najwygodniej - czyli z boku. Czy skrócił się czas dojścia z OBC do Piotra i Pawła albo na SkM? W żadnym wypadku. Za dwa lata je zlikwidują no bo przecież nikt nie korzysta.

    • 15 12

    • Niestety masz racje, bede z niego korzystal chyba tylko po to by nie isc w tlumie, ale sensu ono nie ma. Droga od SKM taka sama. Faktycznie berdziej by sie kladka przydala, nie musialbym na swiatlach stac, tylko eleganco przejsc bez zatrzymywania.

      • 0 0

  • Mieszkaniec Oliwy (1)

    Nie zdziwię się jak wkrótce w miejsce Bimetu powstanie kolejny biurowiec. Wszytko dla deweloperów.

    • 5 1

    • To juz się dzieje.

      Na razie kupił teren Piotra i Pawła na biurowiec.

      • 0 0

  • Gdańsk to dziura na dziurze,kiedyś metropolia dzisiaj wygląda gorzej od prowincji.

    Jeszcze kilku kolejnych kilku wiczów przy korycie i wszystko w końcu pierdyknie.

    • 0 0

  • (2)

    Boze co sie w tym miescie dzieje... Normalnie tyle patologii nie ma chyba nigdzie na swiecie. Wszystko na odwrot, wszystko zeby utrudnic a nie ulatwic zycie, i nikt za nic nie jest odpowiedzialny. Kolega potrzebuje wygrac jakos przetarg? Nie ma problemu, sypnie kopertą w um i gitara. Synchronizacja swiateł? Przepustowosc? Zielona fala? Podstawowe terminy obce w Gdansku. Tunel? Po co? Dajmy jeszcze jedne swiatlai jeszcze bardziej zablokujmy miasto. Pomijam juz ze w tunelu nikt cienie potraci na pomaranczowo-czerwonym, ale co tak. Ale hitem dla mnie jest co innego. Przejscia dla piszych, przyciski dla piszych a i tak co chwile zapala sie czerwony, mimo ze nikt przycisku nie nacisnal i nikt nie przechodzi przez jezdnie. Co tam 50 aut ktore musza stac bez sensu. Co tam pieniadze, wydane na te przyciski skoro i tak co chwile sygnalizacja zmienia sie sama. Bareja by tego lepiej nie wymyslil... I kolejny d**ilizm to strefy 30. Mamy 2019 rok, nie jezdzimy bryczkami tylko autami ktore MAJA hamulce. Ale ze 80% ludzi zdajacych prawo jazdy nie ogarnia co sie dzieje na drodze to juz nikogo nie obchodzi. Albo ruszamy spod jednych swiatel, dojezdzamy do nastepnych 200m dalej i zapala sie czerwone. No k..wa mać...

    • 21 11

    • Pełna zgoda,d**ilizm na każdym kroku.

      W Holandii skrzyżowania bez żadnych systemów za miliony i dziesiątki pociotek zatrudnionych.
      Nie ma pieszych jest zielone i tak na każdym.

      • 0 0

    • ciemniaku ty przeciez nigdzie niebyłes i nic nie widziałes wiec do czego porównujesz do białorusi?

      • 1 8

  • A przejście i kładka do peronu SKM w Oliwie?

    To jest potrzebne

    • 3 0

  • "Tym bardziej że w tym układzie byłoby to załamanie takie, że pieszy nie obserwowałby nadjeżdżających pojazdów, ale miał je "na

    Przecież przy zaproponowanym układzie idący przejściem w stronę OBC będą mieli samochody za plecami. Gratuluję logiki.

    • 0 0

  • światła co 100m (7)

    niebawem przejazd Sopot-Wrzeszcz będzie zajmował godzinę

    • 30 24

    • (3)

      SKM 10 minut okolo, dobrze że samochodem godzine, bo to nie srodek do miasta a na wioske

      • 3 2

      • Zaproponuj wszystkim inną, alternatywną drogę. (2)

        Z chęcią skorzystam. Ach, nie ma takowej? Oj, a to żal.pl

        • 1 4

        • obwodnica (1)

          • 2 0

          • Buahahaha!!!

            • 0 0

    • Przypominam że to jest miasto a nie autostrada (2)

      • 16 6

      • (1)

        To naginaj do pracy na piechote.

        • 1 3

        • Bardzo chętnie chodzę na piechotę

          • 3 0

  • (15)

    a nie można kładki wybudować, która by nie spowalniała ruchu? a i bezpieczniej by było?

    • 123 173

    • Dla samochodow to sie wiadukt nazywa : (9)

      • 47 12

      • (8)

        200 metrów dalej (w obydwu kierunkach) jest skrzyżowanie ze światłami, więc nie ma co spowalniać.

        • 29 9

        • 200 metrow (7)

          To już 200 metrów nie można przejść z buta do pasów, Tak ciężko

          • 22 37

          • (4)

            To już 2 km nie można dojechać SKM zamiast samochodem?

            • 42 6

            • 2km można sobie przejsć spokojnie, to nie o to chodzi (3)

              tylko, że Grunwaldzka to głowna arteria przelotowa trójmiasta, a poza tym ta okolica to zakłady przemysłowe i nieużytki, a nie dzielnica mieszkalna, najbliższe bloki są na derdowskiego, gdzie już są przejscia, a w drugą stronę, to chyba dopiero we wrzeszczu....

              nie wiadomo, komu to przejscie będzie służyć, a wiadomo komu przyniesie niedogodnosci

              • 18 21

              • "przelotowa" (2)

                To właśnie trzeba wyeliminować, to jest miasto, to wyklucza drogi "przelotowe"

                • 10 3

              • Nie wyklucza

                Jeśli układ drogowy jest dobrze skontruowany, to nie ma problemu by były przelotówki w mieście. Tyle że gdański układ jest bardzo ułomny i to jest główny problem, bo sprawia, że ruch się kumuluje na ledwie kilku drogach.

                • 1 1

              • a karetki i inne służby? Dostawy towarów?

                • 1 1

          • (1)

            ty chcesz innym nakazywać, co mają robić, dla swojej wygody. Ja np twoją wygodę mam głęboko w du...e.

            • 15 11

            • Piszesz jako...

              ... Pieszy czy jako kierowca?

              • 6 3

    • ruch samochodów w warunkach ich nadmiaru sam się spowalnia (3)

      żadne kładki ani tunele dla pieszych nie są na to dobrym lekarstwem. Powiem więcej, mnożenie pasów ruchu także pomaga tylko w krótkim okresie.

      • 32 10

      • To pojedz kiedys (2)

        samochodem po Wislostradzie w Warszawie. Idealny przyklad, ze wyłącznie korki tworzą się przy skrzyżowaniach ew przejściach dla pieszych na Czerniakowie. Wszędzie są wiadukty, kładki i korków nie ma.

        • 5 19

        • To pojedź na obwodnicę trójmiasta

          zero przejść, skrzyżowań i permanentne korki

          • 18 2

        • Zlikwidujmy wszystkie przejścia

          Piesi do samochodów!

          • 18 2

    • Jaka kładka? Tunel na pachołek niech damroka już tu reza

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane