• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście przez al. Grunwaldzką w Oliwie

Maciej Korolczuk
22 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC

Między biurowcami Olivia Business Centre a zakładem Bimet powstało przejście dla pieszych przez al. Grunwaldzką. Nowa zebra skróci drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych przy ul. Wita Stwosza oraz do przystanku SKM Przymorze Uniwersytet.



Piesi na ulicach Gdańska są przez urzędników:

Przypomnijmy, że o planach drogowców informowaliśmy już wiosną 2018 r.

Przejście zostało wymalowane przez obie jezdnie, a więc w sumie przez siedem pasów ruchu. Jest dwuetapowe, ale da się je pokonać w czasie jednej zmiany świateł. Pozwoli na to specjalny program sygnalizacji, który będzie włączał części pieszych zielone światło z kilkusekundowym opóźnieniem. Zebra powstała w ramach istniejącego już skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Według drogowców nie powinna więc w znaczący sposób wpłynąć na ruch w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza. Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza.
Nowa zebra jest nietypowa, bo część skrzyżowania została wymalowana ukośnie do osi jezdni, a nie - jak zwykle - prostopadle.

- Przepisy dopuszczają skos do 30 stopni. Zrobiliśmy przejście po skosie, aby skrócić drogę przejścia i przejazdu, a także żeby uniknąć dziwnych załamań chodnika lub drogi rowerowej. Tym bardziej że w tym układzie byłoby to załamanie takie, że pieszy nie obserwowałby nadjeżdżających pojazdów, ale miał je "na plecach" - dodaje Wawrzonek.

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

  • A przejście i kładka do peronu SKM w Oliwie?

    To jest potrzebne

    • 3 0

  • Mieszkaniec Oliwy (1)

    Nie zdziwię się jak wkrótce w miejsce Bimetu powstanie kolejny biurowiec. Wszytko dla deweloperów.

    • 5 1

    • To juz się dzieje.

      Na razie kupił teren Piotra i Pawła na biurowiec.

      • 0 0

  • Gdańsk to dziura na dziurze,kiedyś metropolia dzisiaj wygląda gorzej od prowincji.

    Jeszcze kilku kolejnych kilku wiczów przy korycie i wszystko w końcu pierdyknie.

    • 0 0

  • Wawrzonek powinien dostać nagrodę Nobla w dziedzinie komunikacji (2)

    Za doskonałe pomysły:
    - instalację spowalniaczy na ul. Polanki (jezdnia zniszczona na całej długości)
    - wprowadzenie strefy 30 w starej Oliwie gdzie kocie łby i tak nie pozwalają na jazdę powyżej 10 km/h
    - instalację spowalniaczy na (!) przejściach dla pieszych na ul. Hallera

    • 2 0

    • i**otyzmy na każdy kroku. (1)

      Spowalniacz przed samym przejściem,jak się rozpędzimy i zagapimy to nie wyhamujemy przed pieszym na przejściu bo koła będą w powietrzu.Skrzyżowania równorzędne i same stłuczki bo ktoś na tablicach chciał zarobić i te 30km/godz,śmiech.Kruszec na Grottgera zamiast bruku który był pod asfaltem a na którym nogę można zwichnąć i samochód rozwalić.Na skrzyżowaniu Grottgera z Kasprowicza i Tetmajera same stłuczki,spowalniaczy nie ma mimo iż skrzyżowań przez zieleń nie widać.Może kiedyś Sycylia padnie i Gdańsk przywrócimy do dawnej świetności a nie będzie to łatwe po tylu latach degradacji miasta.

      • 1 0

      • A poprzednie kocie łby były w lepszym stanie

        • 1 0

  • Jedyna trasa pozwalająca dotrzeć z Oliwy do Gdańska i Wrzeszcza, a miasto robi, co może,

    żeby ją zablokować. Chodzi o to, żeby w całym mieście samochody musiały się zatrzymywać co ok. 100 m i potem ruszać spod świateł. Tym sposobem Gdańsk stanie się wreszcie tą mityczną metropolią, przynajmniej pod względem emisji spalin.

    • 4 1

  • A może by tak Grunwaldzką w rejonie nowych i kolejnych planowanych biurowców przerobić na deptak?? (2)

    Widzę taką realną potrzebę w perspektywie najbliższych KILKU lat... A w parterach biurowców gastronomia... Ca na to gdańscy planiści z BRG?

    • 1 0

    • Kasuję krocie za taką opinię :) (1)

      • 0 0

      • A nic mnie to nie kosztuje ;)

        trzeba mieć tylko trochę oleju w głowie....

        • 0 0

  • Przejście dla pieszych .....

    Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów ok w tym miejscu ! W przyszłości można by było rozważyć bezkolizyjne przejscie podziemne dla pieszych lub kładkę nad ulicą Grunwaldzką co pewnie bardziej ucieszyłoby kierowców tego odcinka drogi.

    • 1 0

  • kolejne marnowanie kasy

    To przejście w żaden sposób nie skróciło drogi pieszych. Kto tędy chodzi to wie, że korzystając z już istniejących przejść można w dokładnie tym samym czasie dotrzeć na przystanki. To tylko głupie tłumaczenie UM, w którym od zmiany władzy robią wszystko, aby zatruć życie kierowcom. I ok. Ja na pewno z auta nie zrezygnuję. A nawet powiem więcej. Myślę o zakupie diesla. One roztaczają taką uroczą aurę tajemniczości podczas ruszania. Na drodze do pracy mam 26 "przystanków" ze światłami. A odcinek ma około 11km. Czy to nie przesada? To nie jest działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa i oraz ograniczenie smogu. Wiem. Niektórzy twierdzą, że w Gdańsku jest świetne powietrze... Otóż nie jest! Jest po prostu częściej wymieniane, ale toksyny są te same co gdzie indziej. Żałuję głosu na tę prezydent. Działania jej podwładnych (które ona aprobuje) niestety nie poprawiają jakości życia w trójmieście. A szkoda bo miasto ma ogromny potencjał.

    • 0 0

  • Mija kilka tyg od uruchomienia, przechodziłam 5-15 od dziennie, a koszty zatrucia środowiska przez hamowanie

    i ruszanie aut, większe korki - wielkie! Gdzie tu sens i myślenie prozdrowotne?!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane