- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (336 opinii)
- 2 Upiorne syreny i największe pożary (7 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (449 opinii)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (282 opinie)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (68 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (115 opinii)
Nowe składy dla SKM-ki prawie gotowe
Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne za 35,5 mln zł, które wozić będą pasażerów SKM głównie na trasie z Wejherowa do Tczewa, stoją już na hali montażowej spółki Newag. Montowane są w nich ostatnie podzespoły. Składy pojawią się w Trójmieście za nieco ponad miesiąc.
Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM i PKM
- Spodziewamy się, że pierwszy skład trafi do Trójmiasta ok. 20 lutego. Następny pociąg powinien przyjechać z południa Polski 10 dni później. Zanim składy wyjadą na tory, musimy pojazdy zarejestrować i przeszkolić maszynistów. Zakładamy, że elektryczne zespoły trakcyjne pojadą z pasażerami 10 marca - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Na które trasy zostaną skierowane nowe pociągi?
- Przede wszystkim mają wzmocnić kursy na odcinku od Wejherowa do Tczewa. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy Lęborka i Słupska nie zobaczą ich w swoich miastach. Tam także będą skierowane - zapewnia prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że wspomniane pociągi będą pierwszymi od ponad 20 lat zupełnie nowymi pojazdami, jakie kupiła Szybka Kolej Miejska. Ostatni raz nowe składy pojawiły się u nas w 1993 r. Były to dwie jednostki EW60, eksploatowane tylko przez siedem lat, do 2000 r.
Nowe EZT-y pojadą nawet 160 km/h
Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.
Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.
- Pociągi mają osiągać prędkość do 160 km/h. Będziemy to sprawdzać podczas testów na południu Polski jeszcze na początku lutego - tłumaczy Lignowski.
Klimatyzacja i likwidacja luki między peronem i składem
Klimatyzację pojazdu zapewnią agregaty klimatyzacyjne zabudowane na dachach każdego z wagonów (4 klimatyzatory) i dodatkowo 2 klimatyzatory kabin maszynisty. Do ogrzewania zastosowano natomiast elektryczne urządzenia grzewcze (wentylatory z nagrzewnicami) oraz będzie można wykorzystywać ogrzewanie właśnie poprzez wspomniane klimatyzatory.
W składach pojawi się wysuwany schodek, całkowicie likwidujący lukę pomiędzy peronem a podłogą pojazdu. Pojazd wykonany jest jako niskopodłogowy, w strefie wejść podłoga jest na poziomie 960 mm (nad poziom główki szyny). Ponadto w celu umożliwienia podróżowania osobom na wózkach inwalidzkich pojazd został wyposażony w urządzenia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z i do pojazdu.
Pojazd został wyposażony również w system komunikacji maszynista-pasażer, system do zliczania pasażerów, posiada monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z rejestracją obrazu z kamer. Zostały również zainstalowane wewnętrzne tablice reklamowe, tablice informacyjne (wewnętrzne i zewnętrzne), posiadają system sygnalizacji pożarowej.
SKM zamówi kolejne składy
W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.
Miejsca
Opinie (179) 7 zablokowanych
-
2016-01-15 14:20
(1)
""- Pociągi mają osiągać prędkość do 160 km/h."" w szczególności między przystankami Gdańsk Główny - Gdańsk Stocznia albo Gdańsk Śródmieście.
Czytaj więcej na:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowe-sklady-dla-SKM-ki-prawie-gotowe-n98019.html#tri- 11 8
-
2016-01-15 15:32
Na tych odcinkach zmierzą się z prędkością światła. Na pozostałych oczywiście 160 ;)
- 5 1
-
2016-01-15 14:33
Re: Nowe składy dla SKM-ki prawie gotowe (1)
Super,że coś robią w tym kierunku a tych frajerów co wiecznie wszystko krytykują to do gazu
- 10 18
-
2016-01-15 15:28
Robią zdecydowanie za mało
- 6 0
-
2016-01-15 14:35
(2)
Po co SKM na siłę walczy z Przewozami Regionalnymi? Przecież większość zarówno pasażerów jak i dopłat jest z Trójmiasta, a nie z około-trójmiejskich wsi jak wejherowo czy lębork. Głuszek i Lignowski już zupełnie postradali zmysły. To nie jest SKM Pomorze tylko SKM Trójmiasto i właśnie na Trójmiejskim taborze powinni się skupić, a kaszubskie bydło niech jeździ starymi kiblami.
- 30 20
-
2016-01-16 10:34
Wyjatkowy z ciebie cham...Po prostu brak slow.
Sam jezdzij kiblami wiesniaku....Jaki tam z ciebie Sopocianin-pewnie podwarsiawski sloik.
- 8 1
-
2016-01-16 12:12
Sopot to kiedyś należał do powiatu wejherowskiego. Wejherowo ma własną komunikację miejską, szpital itd. Co ma Sopot? Molo.... Wali od ciebie cebulą...
- 3 2
-
2016-01-15 14:37
Może przy okazji przywrócić takt co 6, 12, 24 min.?
- 24 2
-
2016-01-15 14:39
Wow cuda po tylu latach 2 nowe sklady gotowe brawo Gluszek brawo Adamowicz ciemny lud jest wam wdzieczny!!!!
- 19 2
-
2016-01-15 14:58
a tak z ciekawości zapytam: (1)
1) jak długo się "produkuje/montuje" taki skład?
2) jak działa "system do zliczania pasażerów,"? tzn. czy jak wysiądę aby kogoś przepuścić i wsiądę ponownie, to zliczy mnie podwójnie?- 9 3
-
2016-01-15 18:17
Jak wysiadasz to wsiadajac musisz nabyć nowy bilet. proste.
- 1 2
-
2016-01-15 14:58
ale czemu 2 pary drzwi a nie 3 jak było kiedyś? (1)
poza tym wszystko OK, choć MAM nadzieje, że ten wysuwany stopień będzie faktycznie wysuwany za każdym razem
- 13 3
-
2016-01-15 17:34
Fakt 3 pary drzwi są spoko jak w EW 58
Jest parę szczegółów na które trzeba zwrócić uwagę. Tutaj jeden człon jest krótszy niż w EN 57. Więc wychodzi więcej drzwi na tę samą długość składu. Oraz większa strefa wejścia niż EW 58. Więc wymiana pasażerów może być na wysokim poziomie
- 5 1
-
2016-01-15 15:14
żal (1)
i tylko żal ZNTK w Gdańsku
- 9 2
-
2016-01-15 19:57
tak
Nasze ZNTK zostaly zapomniane...
Chyba funkcjonuja jak stary, zdezelowany warsztat z mlotkiem i srubokretem.
A w Nowym Saczu, po sprywatyzowanu, Zaklad sprzedaje do Europy nowe sklady....- 2 0
-
2016-01-15 15:21
Fajnie, ale moim zdaniem stare składy nie są aż tak tragiczne w porównaniu do....
....dziury między peronem a składem oraz częstotliwości kursów - zwłaszcza tych do Wejherowa/Słupska. Mieszka tam i korzysta z SKM tysiące osób, które mając tak mały wybór utrudniają życie innym pasażerom tworząc ścisk. W godzinach szczytu powinny jeździć właściwie co chwilę. W tych warunkach nie da się jeździć, a nowe składy nic nie pomogą.
- 14 4
-
2016-01-15 15:23
Dwa skladysklady:) a reszta to padliny stare
- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.