- 1 Pod prąd uciekał przed policją (170 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (511 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (67 opinii)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (507 opinii)
- 5 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (144 opinie)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (300 opinii)
Nowe składy dla SKM-ki prawie gotowe
Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne za 35,5 mln zł, które wozić będą pasażerów SKM głównie na trasie z Wejherowa do Tczewa, stoją już na hali montażowej spółki Newag. Montowane są w nich ostatnie podzespoły. Składy pojawią się w Trójmieście za nieco ponad miesiąc.
Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM i PKM
- Spodziewamy się, że pierwszy skład trafi do Trójmiasta ok. 20 lutego. Następny pociąg powinien przyjechać z południa Polski 10 dni później. Zanim składy wyjadą na tory, musimy pojazdy zarejestrować i przeszkolić maszynistów. Zakładamy, że elektryczne zespoły trakcyjne pojadą z pasażerami 10 marca - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Na które trasy zostaną skierowane nowe pociągi?
- Przede wszystkim mają wzmocnić kursy na odcinku od Wejherowa do Tczewa. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy Lęborka i Słupska nie zobaczą ich w swoich miastach. Tam także będą skierowane - zapewnia prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że wspomniane pociągi będą pierwszymi od ponad 20 lat zupełnie nowymi pojazdami, jakie kupiła Szybka Kolej Miejska. Ostatni raz nowe składy pojawiły się u nas w 1993 r. Były to dwie jednostki EW60, eksploatowane tylko przez siedem lat, do 2000 r.
Nowe EZT-y pojadą nawet 160 km/h
Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.
Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.
- Pociągi mają osiągać prędkość do 160 km/h. Będziemy to sprawdzać podczas testów na południu Polski jeszcze na początku lutego - tłumaczy Lignowski.
Klimatyzacja i likwidacja luki między peronem i składem
Klimatyzację pojazdu zapewnią agregaty klimatyzacyjne zabudowane na dachach każdego z wagonów (4 klimatyzatory) i dodatkowo 2 klimatyzatory kabin maszynisty. Do ogrzewania zastosowano natomiast elektryczne urządzenia grzewcze (wentylatory z nagrzewnicami) oraz będzie można wykorzystywać ogrzewanie właśnie poprzez wspomniane klimatyzatory.
W składach pojawi się wysuwany schodek, całkowicie likwidujący lukę pomiędzy peronem a podłogą pojazdu. Pojazd wykonany jest jako niskopodłogowy, w strefie wejść podłoga jest na poziomie 960 mm (nad poziom główki szyny). Ponadto w celu umożliwienia podróżowania osobom na wózkach inwalidzkich pojazd został wyposażony w urządzenia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z i do pojazdu.
Pojazd został wyposażony również w system komunikacji maszynista-pasażer, system do zliczania pasażerów, posiada monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z rejestracją obrazu z kamer. Zostały również zainstalowane wewnętrzne tablice reklamowe, tablice informacyjne (wewnętrzne i zewnętrzne), posiadają system sygnalizacji pożarowej.
SKM zamówi kolejne składy
W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.
Miejsca
Opinie (179) 7 zablokowanych
-
2016-01-15 16:18
160 km/h jaki sens? (1)
ma podawanie takiej prędkości, w sytuacji, gdy :
1) SKM nie może osiągać takiej prędkości między przystankami
2) w żadnej sytuacji taka prędkość nie będzie wykorzystana?
Gdyby red. był redaktorem, a nie jedynie zbierającym wypowiedzi, spytałby o to SKM- 15 0
-
2016-01-15 17:41
Jadąc do Tczewa na przykład. O ile będą chcieli dać drugiego maszynistę na ten odcinek.
- 2 3
-
2016-01-15 14:58
ale czemu 2 pary drzwi a nie 3 jak było kiedyś? (1)
poza tym wszystko OK, choć MAM nadzieje, że ten wysuwany stopień będzie faktycznie wysuwany za każdym razem
- 13 3
-
2016-01-15 17:34
Fakt 3 pary drzwi są spoko jak w EW 58
Jest parę szczegółów na które trzeba zwrócić uwagę. Tutaj jeden człon jest krótszy niż w EN 57. Więc wychodzi więcej drzwi na tę samą długość składu. Oraz większa strefa wejścia niż EW 58. Więc wymiana pasażerów może być na wysokim poziomie
- 5 1
-
2016-01-15 14:11
tu nie chodzi o nowy tabor, tu chodzi o prl w głowach zarządzających skm (5)
dopóki logika przewozów będzie taka, że ludzie muszą stać stłoczeni, dopóty sposób odbierania skm przez podróżnych się nie zmieni
- 107 11
-
2016-01-15 15:07
(2)
ciekawe - tak bardzo ludzie protestują że rano do SKM ciężko nogę wsadzić - tak wszyscy sa obrażeni heheheh
- 4 3
-
2016-01-15 15:34
(1)
niestety nie wszyscy mają wybór, część osób jest wręcz zkazana na skm, co nie zmienia faktu, że opinia wród nich o przewoźniku jest jednak negatywna
- 15 1
-
2016-01-15 17:08
*skazana
- 4 1
-
2016-01-15 15:29
te przytulańce w skm są faktycznie słabe - zupełnie nie zachęcają do korzystania
- 9 0
-
2016-01-15 14:33
święte słowa
- 10 3
-
2016-01-15 16:11
kibel cd.
z boku wygląda jak zwykły kibel, przód trochę lepiej. po co takie wielkie okna i kolorowanka waląca po oczach ?
- 3 7
-
2016-01-15 15:48
A gdzie będzie przedział stoczniowy?
- 10 0
-
2016-01-15 15:45
Doświadczenie życiowe pokazuje, że
kibole przyjdom i zniszczom
- 6 6
-
2016-01-15 15:42
p
jeszcze tydzien temu pisali ze w styczniu beda jezdzily -CYMBAŁY !
- 6 0
-
2016-01-15 14:20
(1)
""- Pociągi mają osiągać prędkość do 160 km/h."" w szczególności między przystankami Gdańsk Główny - Gdańsk Stocznia albo Gdańsk Śródmieście.
Czytaj więcej na:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowe-sklady-dla-SKM-ki-prawie-gotowe-n98019.html#tri- 11 8
-
2016-01-15 15:32
Na tych odcinkach zmierzą się z prędkością światła. Na pozostałych oczywiście 160 ;)
- 5 1
-
2016-01-15 14:33
Re: Nowe składy dla SKM-ki prawie gotowe (1)
Super,że coś robią w tym kierunku a tych frajerów co wiecznie wszystko krytykują to do gazu
- 10 18
-
2016-01-15 15:28
Robią zdecydowanie za mało
- 6 0
-
2016-01-15 14:09
Mam nadzieję że skm będzie jeździł za darmo (2)
- 26 45
-
2016-01-15 15:28
Myślę, że po zakupie aż dwóch składów podniosą ceny biletów
- 5 2
-
2016-01-15 15:14
ty to jednak janusz zgrywus jestes
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.