• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wagony Intercity i zapowiedź obniżek cen biletów

bra
24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (285)

Z 81 nowych wagonów Intercity, część kursuje na trasach z Trójmiasta do Warszawy, Wrocławia, Bielska-Białej, Wiednia czy Berlina. Oprócz tego, że są na wskroś nowoczesne, to jeszcze zostały przystosowane do jazdy z prędkością 200 km/h. Przy okazji premier zapowiedział, że dojdzie do obniżki cen biletów kolejowych, które podrożały od 11 stycznia.



Komfort czy cena - co dla ciebie bardziej się liczy przy zakupie biletów kolejowych?

PKP Intercity właśnie odebrało ostatnią partię z 81 wagonów, które dla przewoźnika wyprodukowała poznańska Spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. Realizacja, wartego blisko 700 mln zł kontraktu, trwała 4 lata i 10 miesięcy.

81 wagonów Intercity, w tym:

  • 7 wagonów przedziałowych 1. klasy;
  • 27 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
  • 27 wagonów przedziałowych 2. klasy;
  • 10 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów (każdy wyposażony w 8 wieszaków na rowery);
  • 10 wagonów przedziałowych 2. klasy przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.

Nowoczesne wagony będą kursowały z Trójmiasta od 2025 roku Nowoczesne wagony będą kursowały z Trójmiasta od 2025 roku

Wagony pojadą 200 km/h i mają dostęp do internetu



Wagony pozwolą na szybsze pokonywanie trasy, dzięki dostosowaniu do prędkości 200 km/h. Nowe wagony są wyposażone w wygodne fotele z dostępem do indywidualnego gniazdka elektrycznego i oświetlenia. Ponadto zostały zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Wagony posiadają klimatyzację, system informacji pasażerskiej oraz toalety z zamkniętym obiegiem. Inwestycja jest w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, które umożliwiają sprawne oraz efektywne poruszanie się po transeuropejskiej sieci kolejowej.

Wagony obsłużą składy kategorii InterCity (IC) oraz Express InterCity (EIC) kursujące na wielu trasach, w tym z Trójmiasta.

Powstanie wielka hala do remontu maszyn kolejowych Powstanie wielka hala do remontu maszyn kolejowych

Nowe wagony na trasach z Trójmiasta:

  • Kołobrzeg/Gdynia - Bielsko-Biała
  • Kołobrzeg/Hel - Gdynia - Warszawa
  • Gdynia - Berlin - Gdynia
  • Gdynia/Warszawa - Wiedeń
  • Gdynia - Wrocław

Premier: ceny biletów nie pozostaną na tym poziomie



Z kolei na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki zapowiedział obniżkę niedawno podniesionych cen biletów na przejazdy kolejowe.

Drożeją bilety na pociągi dalekobieżne Drożeją bilety na pociągi dalekobieżne

- W najbliższych dniach będę rozmawiał z całym kierownictwem Ministerstwa Infrastruktury. Na pewno na takim poziomie ceny biletów nie pozostaną - powiedział premier. - Będę domagał się zdecydowanych działań oszczędnościowych we wszystkich spółkach PKP, po to aby doprowadzić do niższych cen biletów. Na ile one będą niższe, jeszcze nie potrafię powiedzieć. Decyzja w tej sprawie zapadnie po spotkaniach, która się odbędą.
bra

Opinie (285) ponad 10 zablokowanych

  • Proszę o przetłumaczenie. (1)

    Pisowska spółka PKP Intercity podwyższa ceny biletów następnie po drobnym buncie premier zapowiada niższe ceny biletów.Czy jest w tym jakaś logika czy tylko utrzymanie stołków.Jest bardzo trudny okres a u nas nie ma problemu.A z dwa miesiące przed wyborami będzie eldorado.Tym 18 emeryturę stawka godzinowa w ochronie 30 zł za godzinę.Najniższa krajowa 8 tysięcy złotych.Jak szaleć to do końca tak jak orkiestra na Titanicu.

    • 1 4

    • Podwyzka biletow zle

      Obniżka zle. Czy tobie pieniaczu lewacki da się w jakiś sposób zadowolić ? Czy tylko krzyczysz żeby krzyczeć bo nie masz innych zajec

      • 1 0

  • (1)

    Dlaczego nie można puścić nocnych pociągów do Berlina i Wiednia? I dlaczego w ogóle nie promuje się nocnych pociągów? Jaki jest sens bezproduktywnie marnować czas siedząc w pociągu w ciągu dnia?

    • 6 0

    • Nie ma wagonów sypialnych/kuszetek

      • 0 0

  • Bruksela to biznesmeni na skalę świata a europejczycy to niewolnicy.

    PIS nie jest wiele lepszy od PO.Robią ludzi jak chcą.Hegemonia niemiec jest straszna,tylko tyle że niemców na to stać.Polaków sie oszukuje i okrada w biały dzień.W tym kraju wykorzystuje się dobroć i wrażliwość naiwniaków i cwaniaki robia na tym gruby szybki szmal,począwszy od polityki po wośp.Obniżki po podwyżkach.O czym tu pisać.

    • 1 0

  • Ankieta dla skąpca albo głupca

    Tanio komfortowo i moralnie czysto ma być.Co ci po chamie w szybkim ekspresie

    • 1 2

  • (1)

    Wpuscic konkurencje to zmiota to PRLowskie Intercity

    • 1 3

    • Naturalnie ruski trolu wszystko jak za tuska oddac za grosze zachodnim firmom a potem podwyzka o 500%

      • 2 0

  • podniesli ceny biletów (1)

    200 procent, a teraz krzyczął ze wielka obniżka o 2 złote.

    • 6 1

    • Chodzi ci o komunikacje w Gdańsku trolu to sie zgadza

      • 1 0

  • Pociągiem szybciej i wygodniej niż samochodem potwierdzam (5)

    • 16 10

    • Ok, a konkretnie jakim pociągiem i jakim samochodem? (3)

      Bo że wygodniej pociągiem niż Maluchem, to jeszcze mogę się zgodzić.
      Ale np. Fiatem Panda - to już bym polemizował.

      • 5 1

      • No to polemizuj: (2)

        Gdańsk centrum +/- 4 km do Warszay Wschodniej/Centralnej +/- 4 km. Jedziesz tyle samo czasu, ale ciszej, wstać możesz, nie musisz dusić gazu i trzymać kiery, możesz spac/pracowac/odpoczywać, czy co tam chcesz. A w Pandzie na autostradzie to się tylko zmęczysz i tyle z wycieczki.

        • 6 4

        • Przede wszystkim - samochodem jadę kiedy chcę, którędy chcę itp.
          Samochód nie ucieknie mi sprzed nosa gdy spóźnię się 10 sekund.
          W samochodzie jadę sam lub z ludźmi których lubię.
          W samochodzie w każdej chwili mogę zmienić trasę, zrobić postój itp.
          W samochodzie sam ustawiam sobie temperaturę, muzykę itp.
          I nie muszę jechać na dworzec ani z dworca. Jadę z domu do celu.

          • 1 0

        • słaby przykład

          Gdynia - Warszawa- Kraków to jedyna sensowna linia w Polsce. Już np. Łódź trójmiasto wypada gorzej. Albo bardzo drogi bilet i przesiadka w Warszawie i przynajmniej 5 godzin podróży, albo taniej bezpośrednią ale prawie 6 godzin samej jazdy. Z dojazdem do dworca wychodzi przynajmniej 6 godzin. Samochodem 3 godziny spokojnej jazdy i pełna swoboda wyboru godziny wyjazdu, a nie kilka połączeń dziennie

          • 1 0

    • Porównując do fiata 126 albo cieniasa

      • 3 1

  • Jak kupujesz bilet z dnia na dzień to nie ważne czy pociąg, samolot, prom zawsze jest drogo (7)

    Ale jak planujesz podróż wczesniej to ceny nie są wygórowane. Ale durnie widzą to co chcą widzieć.

    • 13 13

    • No popatrz, a za tzw komuny nie było różnicy. (3)

      Szedłeś na dworzec, kupowałeś i jechałeś. W różnych warunkach, owszem. Ale cena na dany pociąg, trasę i klasę była jednakowa.

      • 4 1

      • Nie twierdzę że było super.

        Ale z góry wiedziałem ile zapłacę.
        Bez ściemy typu cena "już od...".

        • 0 0

      • Za komuny to wogule było super, (1)

        podróże, możliwości, demokracja, kasa, prestiż, zero zamordyzmu i terroru... Nie, no super)))

        • 3 3

        • Zupełnie jak za PiSu.

          • 4 1

    • Czasami durnie muszą pojechać na czyjś pogrzeb albo do pilnej opieki nad kimś... (2)

      • 9 1

      • Nie stanowią oni nawet 5% pasażerów (1)

        A i nie więcej niż 5% podróży odbywa się z takich powodów (jeśli rozumiesz roznice).

        • 1 6

        • oblczone przez analityków Instytutu Danych z d**y

          • 2 0

  • opracowano nową metodę obnizek cen.najpierw podwyżki o 100 %,potem obnizki o 20%.

    dojenie ludzi, światem rządzi brukselska mafia i jej ludzie ,czyli politycy,towarzystwo wypchane kasą i władzą co sie bawi po całym świecie za pieniądze głupców i naiwniaków.

    • 4 1

  • Czyli jedna jest dobrze skoro mamy 10 stron postów od ruskich troli samych bredni o roszczen które nikt nigdy wcześniej nie

    Przypomnijmy jak bylo wczesniej zawsze były tylko podwyżki nigdy niebyło obnizek i niebyło zadnych inwetsycji na kolei! Na to potrzeba miliiardy zawsze niszczyli tylko tabor by PKP postawić na nogi w Polsce potrzeba minimum 10 lat ale wczesjniej trzeba miliardy które POKozycja blokuje ile sie da bo im gorzej w POlsce tym lepiej dla nich dlatego to oni zabiegaja o wszystkie mozliwe kary dla Plaków nie dla pisu ale dla Polaków !!

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane