• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wagony PKP Intercity na trasie Wrocław - Trójmiasto

ms
14 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

176 mln zł wydało PKP Intercity na nowe wagony, które będą obsługiwać trasę Wrocław - Trójmiasto. W pierwszy kurs z pasażerami wyruszą już w najbliższy wtorek, w porannym składzie TLK Mieszko.



PKP Intercity odebrało na razie dziewięć z 25 zamówionych wagonów, którymi będą podróżowali pasażerowie pociągów na trasie Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia. W pierwszej partii znalazły się cztery wagony przedziałowe 1 klasy oraz pięć przedziałowych 2 klasy, w tym wagon przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pozostałe wyjadą na tory przed wakacjami.

Czytaj także: w grudniu pojedziemy Pendolino do Warszawy w 2 godz. 58 min

- Pierwszy pociąg zestawiony z nowych wagonów, czyli TLK Mieszko ruszy w drogę z pasażerami we wtorek 15 kwietnia rano. Mamy nadzieję, że nasi klienci pozytywnie ocenią komfort podróżowania na pokładzie PKP Intercity - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Nowe wagony, które dostarcza poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety i klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie.

Zamiast tradycyjnych tablic informacyjnych, w wagonach umieszczono elektroniczne wyświetlacze, na których pojawią się informacje o przebiegu trasy.

Przewoźnik nie zapomniał również o podróżujących z dziećmi - w wybranych toaletach zamontowane zostały przewijaki dla niemowląt. Dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów i nart.

Nowe wagony oznaczają również wyższy komfort podróży osób niepełnosprawnych. Część z nich wyposażono w specjalne podjazdy, szersze drzwi oraz dedykowane miejsca dla osób o ograniczonej mobilności.

PKP Intercity wydało na zakup 25 nowych wagonów 176 mln złotych. Przy realizacji zamówienia wykorzystane zostały środki unijne w wysokości 67 mln zł.

Dziś pokonanie trasy z Wrocławia do Gdyni bezpośrednim pociągiem trwa od 7 godz. 40 minut do 8 godz. 4 min. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na tej trasie w 2015 r. podróż ma się skrócić do ok. 5 godz.
ms

Opinie (207) 3 zablokowane

  • Super! (53)

    Oby podróżni szanowali !

    • 269 8

    • Czyli jednak można zamówić w Polsce wagony? (41)

      Lokomotywa z bydgoskiej PESY i kolej jak ta lala!
      A Pendolino do zwrotu razem z zegarkami.

      • 55 17

      • (12)

        Która lokomotywa od Pesy miałaby ciągnąć te składy?

        • 10 15

        • Jak nie ma takich to zamówić i zrobią. (2)

          • 13 10

          • (1)

            Tak jasne, bo opracowanie prototypu, następnie testy, homologacje itd to się od tak zrobi, nie?

            • 18 7

            • i po co to wszystko ?? i komu to potrzebne ? żeby kolesie znów się nahapali ?

              normalny człowiek to w chałupie siedzi a nie szlaja się po wagonach -wiadomo dl kogo to ! -kolejny przekręt!

              • 4 1

        • (8)

          Pasa gama marathon chociażby, a newag griffin.. Są lokomotywy

          • 21 2

          • (7)

            Gama nie ma jeszcze bezterminowego dopuszczenia do eksploatacji tylko czasowe do prędkości 160 km/h. E4MSU też jest do 160 km/h a E4MSP dopiero został wyprodukowany pierwszy egzemplarz i jeszcze nie przeszedł żadnych testów. Żadna z nich nie pojedzie >200 km/h. Jak był rozpisywany przetarg na Pendolino to tych lokomotyw jeszcze w planach nie było.

            • 17 4

            • (4)

              na chwilę obecną pendolino też nie pojedzie szybciej niż 160

              • 12 4

              • dlaczego? (2)

                Mamy pierwszy odcinek torów na 200 km/h (docelowo 250 km/h), Alstom podkreśla, że pociągi będą homologowane na 250 km/h do grudnia, kiedy te pociągi mają wyruszyć na tory. (tylko, że obiecał pierwsze 8 składów już w maju na 250 km/h homologować, nie na 160 km/h).

                Więc 160 km/h to jest bzdura.

                • 5 4

              • dlatego napisałem na chwilę obecną.

                • 2 1

              • taaaak

                kawałek CMK... a reszta E65 pod 160, no może jeszcze 200 między Nasielskiem a Działdowem... zmarnowane 10 mld na nieefektywną modernizację i trąbienie o sukcesie Pendolino, które jak pojedzie z Gdyni do Warszawy Centralnej w 3h będzie dobrze... a przypominam, że na początku lat 90 IC Kaszub leciał do Warszawy w 3:20 i to po torach na 120 z siódemką na czele...

                • 1 0

              • Tak, ale Pendolino będzie jechać 200 za rok

                A pociągu Pesy i to niesprawdzonego możeny się spodziewać najwcześniej za 5 lat

                • 2 3

            • widzę, że tu kilka osób się zna... (1)

              może ktoś odpowie czemu PKP placi za wagon (pudło z siedzeniami i kiblem) po 7 MPLN za sztukę czyli tyle samo co ZKM za cały tramwaj (pojazd niezależny z napędem)?

              • 0 0

              • Bo tyle sobie życzą producenci. Ale zaraz się dowiesz, że Pendolino jest przepłacone wielokrotnie. Tylko jakby policzyć zestawienie wagonów na 400 pasażerów (tyle może zabrać ED250) plus wagon restauracyjny plus lokomotywa, to wyjdzie, że zestaw do 160 km/h wyjdzie praktycznie tyle samo co szybsze Pendolino.

                • 2 0

      • dokladnie to kolejny przykład ze pseudolino to była niegospodarnosc i korupcja !! (3)

        POdziekujemy na wyborach do eurokoryta

        • 15 20

        • To prawda,za PiS kolej do Warszawy jeździła OK,potem bylo juz tylko gorzej z winy Tuska! (2)

          Wieloletnie zaniedbania na kolei wszystkich kolejnych rządów po rządzie Gierka nie mają to nic do rzeczy! Tylko Jarosław może wstrzymać Tuska i ruszyć kolej!

          • 2 7

          • leming jak zawsze musiałes pochwalis sie swoja głupotą! (1)

            • 1 2

            • A ty znajomością języka polskiego, patrioto od siedmiu boleści.

              • 1 1

      • A dlaczego z Pesy a nie z Newagu? (15)

        PKP Intercity kupuje pociągi za ponad 7 mld zł. 5 mld zł z tego będzie produkowane w Polsce. Ponad 2 mld to Pendolino - z czego 1 mld zł to utrzymanie które będzie realizowane w Polsce. Do tego Alstom ma w Chorzowie fabrykę gdzie produkuje części do Pendolino.

        Więc co pierniczysz głupoty, że w Polsce nie ma zamówień na pociągi?

        A Pendolino potrzebujemy do jazdy 200-250 km/h - polscy producenci są na etapie projektowania pierwszego pociągu dalekobieżnego na 160 km/h.

        • 28 4

        • Całe to Pendolino to niezły kanał (4)

          Cała inwestycja jest, bowiem źle skalkulowana finansowo. Państwo nie może udzielić pomocy finansowej (już się tłumaczyli przed Komisją Europejską z udzielonych kontraktów), de facto pomocy na zakup. UE nie udzieli pomocy finansowej w wysokości, jaką zakładali. Kredyt Banku Światowego nie wystarczy na pokrycie kosztów zakupu mimo gwarancji udzielonych przez rząd Tuska. Poza tym trzeba kredyt spłacać a przewidywane zyski wcale nie są realne.
          Łapówki wzięte, umowy zawarte, propaganda sukcesu przeprowadzona . tylko brak kasy, więc wymyśla się różne wybiegi (homologacje), jak się teraz wycofać z tego idiotycznie drogiego i nieracjonalnego kontraktu.

          • 7 10

          • (3)

            Masz jakieś przesłanki, jakiekolwiek dowody na łapówki? Czy tak sobie gadasz bez sensu.

            Tak, tak, homologacja to wybieg :D Pomijając w ogóle, że KAŻDY nowy pociąg musi przejść procedurę homologacyjną. A Alstom chce homologować pociągi dwuetapowo, bo nie wyrobił się z papierologią. W grudniu ma być 20 składów na 250 km/h - w tym temacie nic się nie zmieniło i dostawy są przed terminem.

            • 6 4

            • leming juz na dzisiaj limit lemigozy wyczerpałes!! (1)

              • 3 6

              • brak merytorycznych argumentów

                To wyzwę od lemingów, a co mi tam

                • 1 0

            • Inna sprawa, że to ich wina, że się nie wyrobili

              I na miejscu rządu bym nie odpuszczał, niech płacą kary umowne

              • 0 0

        • (9)

          a skład z HUSARZEM będzie jeździł 5 min dłużej więc jak nie ma różnicy to po co przepłacać

          • 8 1

          • manipulacja (8)

            Chodzi ci o te porównywanie czasów z Husarzem jadącym NON STOP i Pendolino zatrzymującym się na 3 stacjach po drodze? Czy to fair porównywać takie czasy?
            Pendolino będzie jeździć dużo szybciej kiedy będzie wprowadzone odcinkowe 200 km/h. Poza tym Pendolino może jeździć szybciej na łukach niż składy klasyczne.

            • 5 5

            • no fakt to dodaj 10min nawet EP09 bedzie miało zbliżony czas i tak nie widzę powodu aby przepłacać ani na zakup pociągu ani na zkup biletu a z tego co się orientuje to polskie pendolino nie będzie miało wychylnego pudła więc na łukach będzie musiało zwolnić

              • 4 5

            • Jakie dużo szybciej (6)

              Elfy pesy mogłyby jeździc 190km/h podobnie jak flirty.
              Obecnie to bez różnicy. Docelowo, nawet jak przyjmiemy 200km CMK z prędkością 230km/h to różnice między 230 na tym odcinku a 190 to 10min. Różnica w 200km/h do 190km/h na północnej E65 to 3min, a w rzeczywistości mniej bo raz że bedą to krótkie odcinki, dważe te 200 to był plan dla wychylnego. Teraz gadacie tu że nie opłacało się kupować wychyłu dla 6-10 min na północy (+coś na Psary-Kraków) a opłaca się kupować 230km/h dla 13 min. na całej trasie Gda-Krk? Pendolino jest 50% droższy niż EZT na 190km/h. Zwolennicy tak samo zakłamuja rzeczywistość jak i przeciwnicy.

              • 2 1

              • (2)

                A ty co robisz jak nie zakłamujesz rzeczywistości?
                Żaden Elf nie pojedzie 190 km/h, skąd ty te informacje bierzesz? Maksymalna prędkość eksploatacyjna to jest 160km/h i koniec. Flirt tak samo.
                Poza tym nie patrz tylko na prędkość maksymalną ale też na parametry przyspieszenia czy opóźnienia. Do tego dochodzi chociażby komfort jazdy z daną prędkością ze względu na hałas czy drgania.
                Elfy to są pociągi podmiejskie. Pesa nie ma ani jednego składu w konfiguracji dalekobieżnej na 400 pasażerów, więc skąd bierzesz te informacje o cenie wyższej o 50% na Pendolino?

                • 2 1

              • Wejdz na strony pesy, zakladka elf i tam sie doczytasz o wersji 190 (1)

                Nikt po prostu nie zamawiał na 190. Co do flirtów to sprawdź te dla NSB na przykład. v=200km/h. Ceny w wersji dalekobieżnej znamy z przetargu na ezty na 160. Ok to są ceny na 160 ale pojazd na 190 nie różni się technicznie sporo od tego na 160.

                • 0 0

              • Konkretnie. Za ile gdziekolwiek w Polsce lub na świecie kupiono jakieś składy Pesy w konfiguracji dalekobieżnej, na 400 osób, z restauracją na pokładzie? A wersja na 190 jednak się różni od tej na 160, inne wózki, zawieszenie, inny napęd.

                • 0 0

              • głupoty (2)

                Po 1. nie ma żadnego Elfa alni Flirta na 190 km/h, są tylko na 160 km/h. A jeden Flirt czy Dart dla PKP IC kosztuje 70-80% ceny Pendolino. I to tylko na 160 km/h! Pociąg na 190 km/h byłby jeszcze droższy.
                Po 2. CMK jest modernizowana do 250 km/h, a na ponad 100 km E65 będzie można jeździć 200 km/h. Po to potrzebne jest Pendolino. Wychylne pudło dałoby ZALEDWIE 6 min oszczędności przy 10% większym kontrakcie, homologacja trwała by co najmniej rok dłużej. I wychył jest dość awaryjny, przekonali się o tym Czesi.

                • 0 0

              • Nie mamy co dyskutować jak nie chcesz przyjąć do wiadomości faktów (1)

                Wejdź na angielską wikipedię - hasło flirt stadler. W pierwszym akapicie jest max speed 200km/h. Dla 6min za 10% nie warto, dla 10 min za 50% warto?

                • 0 0

              • Jakie 50% więcej, przestań bredzić. Nie porównuj kosztów zakupu składu dla np. SKM Warszawa z pociągami dalekobieżnymi. Inna pojemność pociągu, inne wyposażenie, inna moc silników.
                Jak "tanie" są nasze pociągi masz przykład w tym artykule. 7 mln zł za jeden wagon. Zestaw sobie 8 wagonów osobowych plus restauracyjny plus lokomotywa i wyjdzie ci cena pow. 70 mln zł za skład o prędkości do 160 km/h.

                • 1 0

      • Przestań .. (6)

        1. Na tę prędkość PESA wystarczy, i zostały zamówione + jeszcze z Newagu
        2. Za Pendolino nie ma polskiego odpowiednika i przez lata nie będzie.
        3. Co Wy z tymi zegarkami, przecież to nie Nowak przygotowywał przetarg na szybkie pociągi, w 2008 był kto inny, a Wy dalej z uporem maniaka kopiujecie i wklejacie te bzdury.

        • 19 4

        • (5)

          Kuba, daj sobie spokój. Nie wytłumaczysz debilom. Wszystko to wina Tuska przeciez.

          • 20 6

          • (4)

            Brak instynktu politycznego. Nie kupuje sie zagranicznej marki zanim kolej nie powstala na nogi z wlasnych sil. pitolino mozna kupic na koniec i wziasc z lacha za polowe ceny, gdy wiadomo ze juz sa plany budowy wlasnego odpowiednika.

            • 5 7

            • (3)

              Rozumiem, że ty jako zarządca kolei najpierw kupiłbyś dużo wolniejsze pociągi na lokalne nierentowne linie i potem do wszystkiego dopłacać, zamiast najpierw zbudować rentowną dalekobieżną kolej pomiędzy największymi miastami w Polsce gdzie są największe potoki pasażerów? Głupota.

              • 7 3

              • (1)

                Nie bede ci tlumaczyl co juz raz napisalem, a co ty masz gdzies.

                • 1 5

              • a potem darlbys morde "niegospodarnosc!"

                • 3 0

              • Krecisz

                • 0 2

      • Naucz sie kolego

        Pendolino zostaly zamówinone jeszcze za czasów kiedy przy władzy byl PiS co ciekawe kupiliśmy tańszą wersję( której nikt normalny nie kupuje jakies grosze mniej zapłaciliśmy niż za wersje standardową) wersja ta nie posiada wychylnego pudła czyli na zakrętach wagody nie ulegają przechyleniu wspomagającemu poruszanie się wagonu na zakrętach czyli jendym słowem muszą mocniej zwalniać na zakrętach niż gdyby miały wychylne pudło. Sęk w tym że ten Pan od zegarków chciał zmienić umowę czytaj doplacić a żebyśmy mieli wersje z wychylnym pudłem niestety to był koszt chyba nawet 20% całej wartości kontraktu więc zrezygnowali z tego. Teraz żeby nadrobić brak wychylnego pudła będą zmieniali przepisy aby margines bezpieczeństwa na zakrętach był mniejszy aby choć odrobinę przyśpieszyć pociągi na zakrętach bo przez zakręty malej prędkość komunikacyjna na trasie.

        • 0 0

    • W związku z tym PKP wprowadza promocję - "Dwa razy dłużej za tę samą cenę!

      • 17 2

    • miesiac (4)

      miesiac jazdy i bedzie wygladalo tak jak stare, ludzie nic nie szanuja...

      • 12 6

      • nawet szanują (3)

        Na trasie Szczecin-Przemyśl jeździ już prawie rok 68 zmodernizowanych wagonów. Nadal są czyste, zdarzają się awarie, ale mi się nie przytrafiło.

        • 10 1

        • (2)

          Ło matko, Szczecin-Przemyśl, to ile godzin taka trasa trwa???

          • 3 3

          • rozklad.pkp.pl (1)

            Czas podróży sprawdzisz na stronie pkp. To jest najdłuższa trasa w Polsce i obecnie pociąg pokonuje ją w 17h 26 min, bo trwa modernizacja do 160 km/h takich odcinków jak Poznań-Wrocław, czy Katowice-Kraków-Rzeszów. Docelowo będzie ok. 10h 30 min. Dlatego PKP IC modernizuje 218 wagonów do 160 km/h na tą trasę.

            • 9 0

            • 17h !!!!

              OMG!

              • 4 1

    • Mieszko, Mieszko mój koleżko...

      ..

      • 10 1

    • Raice czekamy

      • 0 1

    • Raice masz misje do wykonania

      • 1 1

    • Zydy z "polskiego" busa

      I tak PKP wykiwaja.

      • 1 2

    • oby raice szanowal

      • 0 0

  • tylko po co ? (4)

    Masa wagonów stoi na bocznicach w bardzo dobrym stanie.

    • 26 125

    • (1)

      a oto dowód : wpisać na YT" Zaginione wagony Intercity "

      • 9 13

      • kzyn

        To jest informacja sprzed 3 lat malkontenci. Przyszedł nowy prezes, zrobił naprawy rewizyjne i już te wagony jeżdżą od 3 lat.

        • 16 7

    • z tymi wagonami porządek zrobił prezes Malinowski

      Stan który opisujesz jest dziełem poprzednika. Teraz ciekawe jak zarządzać będzie nowy prezes.

      • 16 2

    • Na bocznicach stoją najstarsze wagony, z których pozyskiwane są części zamienne.

      • 6 4

  • całkiem całkiem te wagoniki (4)

    aby tylko były odpowiednio utrzymywane

    • 93 2

    • polskie koleje (3)

      zobaczymy czy dotrwają do zimy.A co potem,czy będą tam obłożone lodem jak ostatnio???ilu teraz gapowiczów wejdzie do takiej przestronnej toalety,zamkną się od środka i jazda bez biletu na całej trasie??i co mi zrobisz jak mnie złapiesz????

      • 4 10

      • polskie malkontenctwo (1)

        W szczycie oblodzeń podczas ostatniej zimy opóźnienia powyżej godziny miało ok. 90 pociągów na 3000. To jest jakaś katastrofa? W KAŻDYM kraju oblodzenia są wielkim problemem. W Niemczech też stały pociągi ignorancie.

        A to, że setki samochodów lądowało w tym czasie w rowach z powodu gołoledzi, albo że kilkadziesiąt lotów było opóźnionych/odwołanych to nikt nie pisze.

        • 17 4

        • bo tez wina tuska! ty ignorancie.

          • 2 2

      • podroz w wc - takie cos moze sie zdarzyc tylko w pl i na taki pomysl moze wpasc tylko prawdziwy polak...

        • 0 1

  • A pluskwy już są? (2)

    • 40 63

    • Spoko (1)

      Podczepią stary wagon warsu to przejdą z niego do nowych wagonów.

      • 14 1

      • Pluskwy migrują w brudnych gaciach kontrolerów RENOMY

        Więc pewnie niedługo zamieszkają i tutaj.

        • 1 0

  • Dobrze, że kupili je w polskiej firmie, a nie znów dali Włochom zarobić. (11)

    Mam nadzieję, że przy wyborze składów dla PKM wygra Pesa albo Newag. Obie te firmy eksportują pociagi (a Pesa też tramwaje) min do Niemiec i Czech.

    • 142 14

    • Jeżeli mają na stanie fajne zegarki, to czemu nie.

      • 16 8

    • kzyn (8)

      Wszystkie pociągi pasażerskie w Polsce do 160 km/h są kupowane w Polsce. Ale polscy producenci nie mają żadnego pociągu na 250 km/h, są na etapie projektowania pierwszego pociągu dalekobieżnego na 160 km/h. Dlatego wygrał zagraniczny producent, który i tak daje kilka tysięcy miejsc pracy w Polsce.

      • 24 8

      • nie wytłumaczysz debilom (6)

        jw

        • 18 9

        • Alstom robi TGV od lat 80 i też ma fabrykę w Polsce (1)

          ..ale taki pociąg wymagałby wybudowania nowej trasy.

          • 7 1

          • procentowo więcej powstaje w Polsce elementów pociągu Pendolino niż wynalazków Pesy.

            • 4 1

        • dlaczego debile zawsze wyzywaja innych od tego kim sami są (3)

          Leming to tobie cały czas na łeb s******ją a ty gadasz ze to deszcz pada!

          • 2 8

          • Bo tylko debil powtarza w kółko to samo kłamstwo, mimo że zostało mu naprostowane (2)

            1. "Nowak i jego zegarki" - Nowak mimo, że go nie lubie nie ma z tym zakupem nic wspolnego, został Ministrem Transportu w 2012 a przetarg był w 2008
            2. Kupic polskie zamiast włoskiego - nie ma polskiego odpowiednika pociągu o takich prędkościach i przez lata nie będzie, jak kolega wyżej wspomniał z 7 miliardów na tabor 5 będzie wydane w Pesie i Newagu
            3. Nie ma torów - tory są i po zmianie przepisów na unijne będą dopuszczone do 200 km/h

            Możesz się "lemingu" odnieść merytorycznie?

            • 13 5

            • (1)

              nie moze. nic mu w zyciu nie wyszlo, jest nieudacznikiem, a ci ktorzy maja lepiej to zlodzieje i lemingi.

              • 9 1

              • Nie nieudacznik, tylko roszczeniowiec - jak mu nie wychodzi, bo mu się nie chce czterech liter ruszyć, to obwinia całą rzeczywistość, że nie spełnia jaśnie pana oczekiwań.

                • 6 0

      • Nie wiem co rozumiesz przez w Polsce ale

        Flirt jest szwajcarski i najważniejsze rzezcy będą robione poza Polską, w Newagu będzie tylko montownia.

        • 1 0

    • Kiedy rozpisano przetarg na szybkie pociągi, PESA produkowała tramwaje dla bombardiera a NEWAG szlifował wózki w starych lokomotywach.

      • 1 0

  • "186 minut o tyle skróci sie czas przejazdu"- o matko toż to przecież ponad trzy godziny! to ile trwa teraz ten przejazd? (9)

    pół dnia?

    • 68 7

    • To zależy (2)

      czy po drodze trzeba się przesiadać do autobusów i przejechać przez las czy kajakami przeprawić się przez rzekę.

      • 21 2

      • teraz trwa półtora dnia i skróci sie do pół dnia (1)

        takie cuda na zielonej wyspie i już to za rok

        albo dwa lata

        czyli łącznie po 8-9 latach władzy jedynej partii PO

        • 7 12

        • naprawdę już wszędzie musisz wrzucać politykę?

          • 5 1

    • Czas podróży

      Od 6,5h w dzień do 8 w nocy. Zależy od pociągu. Można też dojechać w około 6h expresem, ale z przesiadką w poznaniu ;) Jeżdzę na tej trasie bo studiuję we Wrocku, fajnie że będą nowe wagony. Trochę więcej komfortu.

      • 27 1

    • potrafisz czytać ze zrozumieniem? masz napisane ile czasu trwa teraz podróż

      • 5 1

    • :) (3)

      tak pół dnia, 8 h

      • 4 1

      • (2)

        to tyle co lot z warszawy do NY? ;)

        • 7 0

        • Nie, tyle co lot z NY do Warszawy.

          Spowrotem jest szybciej.

          • 2 0

        • Porównujesz pociąg do samolotu?

          • 0 0

  • PKP pamietajcie (4)

    o myciu i sprzątaniu. Inaczej za 2 lata te wagony niczym nie bedą sie różnić od większości złomu

    • 94 3

    • częste mycie skraca życie, poza tym poco zmywac z nawierzchni naturalną warstwę ochronną z ludzkiego łoju?

      • 5 8

    • (1)

      a pasażerowie o nie zostawianiu syfu jak w chlewie

      • 16 1

      • Ludzi, szczególnie w stadzie, trzeba traktować jak bydło

        i nie obrażać się, że trzeba po nim sprzątać - tylko uznać to za niezbędną konieczność

        • 1 1

    • Wątpię, przetargi na sprzątanie wygrywają "dziwne" firmy.

      • 0 0

  • a jak tam z czasem przejazdu? dalej ok 6godz. z gda do wawy? (5)

    • 22 17

    • Nie,5 godzin. 6 godzin to z Gdyni. (3)

      • 3 0

      • (2)

        ściślej mówiąc, niektórymi pociągami jedzie się 4godz 30min

        • 6 0

        • (1)

          a 10 lat temu express jechał 4godz. 15 min.

          • 4 2

          • 10 lat temu nikt nie remontował torów

            W grudniu ma być 3h, a w przyszłym roku 2,5

            • 6 0

    • Anty troll

      Masz nieaktualne informacje. Około 4,5 godziny, co zdecydowanie odbiega od 6 godzin, o których bredzisz.

      • 4 0

  • Bardzo dobra informacja

    Jak na możliwości PKP i tyle lat stagnacji, całkiem sporo zrobili w ostatnich latach. Widać, że konkurencja pojawiła się na rynku (np polskibus), bo gdyby nie ona, to PKP nie musiałoby walczyć o klienta.

    • 33 7

  • Zrobili niezbędne minimum w temacie modernizacji taboru (11)

    i maximum w temacie propaganda sukcesu.

    • 49 14

    • piękny komentarz - musze sobie zapisać - cudo (8)

      "Zrobili niezbędne minimum w temacie modernizacji taboru
      i maximum w temacie propaganda sukcesu."

      przy okazji zna ktos cenę gdynia-poznań ? pewnie minimum 3 razy drożej niż w polskim busie

      • 9 8

      • (3)

        A za co masz bana na google?
        Gdynia - Poznań bilet relacyjny na Gdynia-Berlin Express 45 zł, czas przejazdu 3.5 h. I co hejterze, gdzie masz te minimum 3x drożej?

        • 14 2

        • (2)

          te weź nie kłam, i znajdź mi bilet na ten pociąg do Berlina z Gdańska do Poznania za 45 zł!!
          Normalna cena na TLK z Gdańska Głównego do Poznania Głównego to 60 zł za drugą klasę. Na ten berliński jest jeszcze drożej, więc nie kituj mi tu pinokio!

          • 1 7

          • Masz jakąś dysfunkcję co do używania przeglądarki? Wchodzisz na intercity.pl. Od razu na głównej stronie będziesz mieć "Wyszukaj połączenie i kup bilet". Wpisujesz tam Gdańsk Główny w polu "Z" i Poznań Główny w polu "Do". TLK możesz odznaczyć z wyszukiwania żeby wyszukał tylko EIC. Pokaże ci się lista połączeń, gdzie będą właściwie dwa połączenia, ten berliński wyjeżdża z Gdańska o 7.21. Klikasz w przycisk "Kup bilet" po prawej stronie, następnie klikasz "Dalej", na następnym ekranie zostawiasz 1 osobę i 2 klasę i znowu klikasz "Dalej", otworzy ci się strona z informacją o połączeniu i na dole z ceną... tadam... 45 zł.
            Wystarczająco jasno opisałem, czy jeszcze sobie nie poradzisz.

            • 12 0

          • A jeżeli z przeglądarką internetową sobie nie radzisz to zawsze możesz iść do kasy na dworcu i kupić bilet "relacyjny" z Gdańska do Poznania. Też zapłacisz 45 zł.

            • 8 1

      • To sobie jeździj niepolskim busem. (3)

        Może 30 razy drożej?
        Pomijając w ogóle, że PB nie jeździ z Gdyni tylko z Gdańska, to:
        PB - 5:05 zapiętym w pasach z kolanami pod brodą za 20-30 zł
        TLK - 4:05-4:35 w nowych komfortowych wagonach za 62 zł (wcześniej za 52 zł albo w promocji za 29 zł)
        EIC - 3:30 w dobrych wagonach za 45 zł (taki paradoks że taniej jest na tej trasie ekspresem)
        Do czasu jazdy PB dolicz dojazd z Gdańska do Gdyni.

        • 15 5

        • leming kolejny raz udowodniłes swoją głupote kazdy kto niejest wyznawcą Tuska musi byc wyznawcą Pisu? (2)

          • 1 3

          • (1)

            A gdzie on coś napisał o PiS?

            • 4 1

            • Co niektórzy wyborcy PiS w każdej wiadomości widzą politykę. I zawsze ma to bliski związek z "Tuskiem".

              Niestety nie da się tego leczyć.

              • 2 0

    • A co mają siedzieć cicho jak mają nowe pociągi? (1)

      Samo PKP IC wydaje 6,8 mld zł na sam tabor. Do tego samorządy kupują masowo nowe pociągi. Całego przestarzałego taboru w Polsce szybko nie wymienisz, ale mają siedzieć cicho jak coś nowego kupią?

      • 8 2

      • Tym bardziej, że to pierwsze tak wielkie zmiany od conamniej 30 lat

        j.w.

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane