• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min

Maciej Korolczuk
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym. Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym.

Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.



Wytyczenie buspasa na Słowackiego:

O pomyśle inżynierów ruchu na usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej między Matarnią a Wrzeszczem po raz pierwszy napisaliśmy w czerwcu 2017 r. Wówczas idea zakładała przebudowę ronda de la Salle, by autobusy pięciu linii (110, 122, 126, 157, 210) mogły sprawniej przejeżdżać przez skrzyżowanie i płynnie wjeżdżać w zatoki autobusowe.

Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.

- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza. Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.

Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.

Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.

Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.

W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich zobacz na mapie Gdańska, Podwalu Grodzkim zobacz na mapie GdańskaPrzedmiejskim zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie GdyniMorskiej zobacz na mapie Gdyni.

Opinie (206) 2 zablokowane

  • Optymalnie

    By było wykorzystać dwa pasy Słowackiego oraz potokowej i zrobić dwupasmowy lewoskręt z wrzeszcza w kierunku moreny. Może ktoś wpadnie na ten genialny pomysł i odkorkuje to skrzyżowanie w godzinach popołudniowych.

    • 4 3

  • haha..

    zróbcie ze Słowackiego deptak w dół...

    • 3 1

  • nie marudzić

    nie marudzić jaki gospodarz takie pomysły 129 tys poparło pomysły gospodarza to teraz macie

    • 5 2

  • Buspas juz jest - tylko zajęty

    Na Słowackiego są dwa pasy, których nie są w stanie obsłużyć / przepuścić skrzyżowania we Wrzeszczu. Możecie zrobić jeszcze pięć pasów, a i tak będzie korek. Można też jeden pas zamienić na buspas - i wtedy jest szansa, przy szybkich autobusach, że ludzie nimi pojadą zamiast samochodami.

    • 3 5

  • W Gdańsku buspasy się buduje, (2)

    w Gdyni maluje.

    • 76 21

    • zwłaszcza przy dworcu PKP wybudowano zamiast namalowano buspas

      • 4 0

    • W Gdyni trzeba konsultacji

      Na remont 50 m prawoskrętu z bruku a Ty byś chciał by buspasy powstały. Nie ma tyle kasy na konsultacje.

      • 9 1

  • OK (2)

    2 kwestie.

    - 4 minuty, ale w przypadku korka to w praktyce raczej duzo więcej. O ile cioły się nie będą wbijać. A będą.
    - A nie dałoby się dalej niz do zbiornika?

    • 15 10

    • (1)

      zrobią szefie buspas spod twojego domu do pracy :) pasuje?

      • 4 3

      • pasuje :)

        tyle, że na serio - naprawdę mógłby być dłuższy

        podobnie jak pas bus/tram na Morenie

        • 0 1

  • PO CO?

    Nie lepiej nowy, trzeci pas udostępnić dla wszystkich? Może nie będą to 4 minuty tylko 2 zysku dla autobusów, ale ile osób uniknie przy okazji stania w korkach na tym odcinku...

    • 5 7

  • (3)

    jak nie wiadomo kiedy to będzie zrealizowane, to po co o tym pisać ??

    • 65 14

    • Chociażby żeby wybadać opinię ludzi. (1)

      • 5 2

      • Masz na myśli trolli pisowskich na tym forum?;)

        • 2 2

    • Widzę

      Adamowicz nie zwleka,z durnymi pomysłami.Najpierw jednak chłopie jedz do Gdynii i zobacz jak się kończy malowanie pasów rowerowych i buspasów tam gdzie nie ma na to miejsca.Jedynie wybudowanie trzeciego pasa i przemianowanie go jako Buspas miałoby jakikolwiek sens.Pawle Adamowiczu i Sabo nie idzcie tą drogą.

      • 5 5

  • Słowackiego to knot Adamowicza

    Ciagłe korki i beznadeziejne rozwiązanie z estakadą przy Galerii.

    • 5 3

  • Jak dotąd to wszystkie rozwiązania w Gdańsku to zgniły kompromis, który nie zadowala nikogo. (1)

    Rozwiązaniem, które zadowoli wszystkich jest sprowadzenie tramwajów pod ziemię jak w Brukseli, wybudowanie kolejki miejskiej nad rzeką lub drogą (jak w Wuppertalu). lub rozbudowanie niezależnej od dróg jezdnych linii tramwajowych. Niestety projekty ograniczają się na jedną kadencję władz miejskich i pr,ypomina to leczenie syfilisu maścią na pryszcze bo nie rozwiązują problemów komunikacyjnych problemowo, tylko proponują rozwiązania krótkoterminowe które są załagodzeniem problemów, a nie ich rozwiązaniem.

    • 8 0

    • Paweł miał na to 4 kadencje

      I gdzie jesteśmy w porównaniu do miast które wymieniłeś ?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane