- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (52 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (781 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (314 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (431 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (26 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (115 opinii)
Nowy logotyp ESK: 'G' jak Gdańsk i jak spinacz
20 tys. zł, które zapłacono w zeszłym roku za logotyp Gdańska - Europejskiej Stolicy Kultury poszły na marne - poddany miażdżącej krytyce projekt zastąpiono nowym. Czy lepszym?
Poprzednie logo zostało wybrane w zorganizowanym przez miasto konkursie. Zwyciężył pomysł gdańszczanki Moniki Krause, która w nagrodę otrzymała 20 tys. zł. Jednak gdy logo ujrzało światło dzienne, nie pozostawiono na nim suchej nitki. Porównywano je do wanny, słonecznika, mówiono o estetyce dziecięcych rysunków.
Czy nowy projekt spotka się z większą przychylnością - nie tylko grafików i projektantów, ale także zwykłych gdańszczan? "Nowy logotyp jest oparty na prostym pomyśle dwuznaczności litery "G" - pierwszej litery nazwy miasta, a jednocześnie kształcie spinacza - symbolu ujęcia w jedną całość wydarzeń i działań na terenie Metropolii. Przedsięwzięcie ESK ma być klamrą, która ma łączyć wszelkie aktywności kulturalne Gdańska i Metropolii" - można przeczytać w opisie logotoypu opracowanym przez biuro ds. ESK.
Autorem nowego logo jest Piotr Korona, zaś samą koncepcję spinacza opracowała Justyna Kosińska z warszawskiej agencji Temperówka. Czy nowy logotyp podoba się pracownikom z biura ESK?
- Tak. Ze względu na czas, sami działaliśmy i szukaliśmy ofert i propozycji wśród propozycji zgłoszonych przez grafików. Chodziło o to, żeby logo łączyło się z wizualną oprawą całego projektu. Ważna jest też jego użytkowa strona - że logotyp może funkcjonować w formie spinki czy znaczka. Chcemy, aby w przyszłości każdy spinacz kojarzył się z Gdańskiem - Europejską Stolicą Kultury. Spójne działania promocyjne wymagają spójnej identyfikacji graficznej - tłumaczy Pokojski.
Wydarzenia
Opinie (90) 4 zablokowane
-
2008-11-28 08:09
marne
toż to wcześniejsze było o niebo lepsze !!!
- 0 0
-
2008-11-28 08:11
JA PROPONUJE INNE LOGO (1)
Na biłym tle napis:
G jak ...- 0 0
-
2008-11-28 09:50
G jak...Adamowicz
G jak ...PO
- 0 0
-
2008-11-28 08:15
(2)
nie bardzo rozumiem czemu miasto gdańsk nie promuje swego herbu, który jest w bardzo przejrzysty sposób opowiedzianą historią miasta
dwa lwy mówią o potędze hanzeatyckiego miasta, które stawiało opór królom
krzyże mówią o ciemnej przeszłości miasta, zalewie teutońskiej szarańczy itd
a korona mówi o mieście które polski król obdarzył przywilejami, ale i wierności Koronie
trzeba nie kochać swojego miasta żeby nie dość, że trwonić grosz publiczny, to jeszcze jakieś właśnie miseczki słoneczka tu żagielek a tam rzeczka- 0 0
-
2008-11-28 08:17
pierwszy raz się z Tobą zgodzę
- 0 0
-
2008-11-28 08:21
bo trzeba rozdac kase i dac komus zarobić.
bo to co normalnym wydaje sie oczywiste dla niektórych jest niejasne.
bo ktos tam siedzi "we wtych władzach" i za cos musi brac kasę.
bo bo bo- 0 0
-
2008-11-28 08:26
na czym oprzec, jak nie na G..nie
zajmuje sie grafika i projektowaniem znakow graficznych od dluzszego czasu (juz same konkursy na znaki organizowane przez magistraty przyprawiaja mnie o bol glowy - ludzie ktorzy sa politykami zabieraja sie za wizerunek swojego miasta, nie umiejac niejednokrotnie zadbac o swoj wizerunek)...
Obecne logo nie jest oparte o zaden element ktory laczylby sie z umiejscowieniem, historia, czyms co z ta szerokoscia geograficzna sie kojarzy - podsumowujac logo jest o niczym, dotyczy niczego i mogloby byc logiem kazdej firmy na "G"...
Torun, Poznan i Lodz - maja lepsze gusty ;-) niz wyborcy w Trojmiescie i ich politycy :-)
I wlasnie dlatego ze konkursami graficznymi zajmuja sie politycy, wielu osobom o ponad przecietnej zdolnosci projektowania - nie chce sie brac udzialu w tego typu szopkach ;-)- 0 1
-
2008-11-28 08:46
G-UNIT lub PUNKT G
Mój pomysł na promocje to:
1) zatrudnienie 50Centa i jego G-UNIT (na łańcuchach mogliby mieć
herb gdańska albo dwa lwy)
2) zatrudnic Jenne Jameson żeby na bilboardach pokazywała gdzie
jest PUNKT G a wtle gdańskie stare miasto- 0 0
-
2008-11-28 08:51
Szczerze mowiąc fajniejszy ten logotyp z "wanną",
bo to "gie" jest TOTALNE BEZPŁCIOWE. Równie dobrze mogłoby o[pisywać zlot garncarzy. ;(
- 0 0
-
2008-11-28 08:54
poznań faktycznie kojarzy mi się z koziołkami, mamy tu dwa w jednym logo na konkurs i utrwalanie wizerunku swojego herbu
- 0 0
-
2008-11-28 08:55
(1)
szczecin troche trumienny
- 0 0
-
2008-11-28 09:14
A Lublin prawie jak Dublin. Prawie...
- 0 0
-
2008-11-28 09:00
Co za porażka..
G jak Gniot, tyle moich skojarzeń.
- 0 0
-
2008-11-28 09:02
Symbolika! (1)
"Jedno wielkie GIE."
A kolor różowy oczywiście nawiązuje do BUDYNIU!- 0 0
-
2008-11-28 10:27
;D:D:D
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.