- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (193 opinie)
- 2 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (142 opinie)
- 3 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (46 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (135 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Nowy logotyp ESK: 'G' jak Gdańsk i jak spinacz
20 tys. zł, które zapłacono w zeszłym roku za logotyp Gdańska - Europejskiej Stolicy Kultury poszły na marne - poddany miażdżącej krytyce projekt zastąpiono nowym. Czy lepszym?
Poprzednie logo zostało wybrane w zorganizowanym przez miasto konkursie. Zwyciężył pomysł gdańszczanki Moniki Krause, która w nagrodę otrzymała 20 tys. zł. Jednak gdy logo ujrzało światło dzienne, nie pozostawiono na nim suchej nitki. Porównywano je do wanny, słonecznika, mówiono o estetyce dziecięcych rysunków.
Czy nowy projekt spotka się z większą przychylnością - nie tylko grafików i projektantów, ale także zwykłych gdańszczan? "Nowy logotyp jest oparty na prostym pomyśle dwuznaczności litery "G" - pierwszej litery nazwy miasta, a jednocześnie kształcie spinacza - symbolu ujęcia w jedną całość wydarzeń i działań na terenie Metropolii. Przedsięwzięcie ESK ma być klamrą, która ma łączyć wszelkie aktywności kulturalne Gdańska i Metropolii" - można przeczytać w opisie logotoypu opracowanym przez biuro ds. ESK.
Autorem nowego logo jest Piotr Korona, zaś samą koncepcję spinacza opracowała Justyna Kosińska z warszawskiej agencji Temperówka. Czy nowy logotyp podoba się pracownikom z biura ESK?
- Tak. Ze względu na czas, sami działaliśmy i szukaliśmy ofert i propozycji wśród propozycji zgłoszonych przez grafików. Chodziło o to, żeby logo łączyło się z wizualną oprawą całego projektu. Ważna jest też jego użytkowa strona - że logotyp może funkcjonować w formie spinki czy znaczka. Chcemy, aby w przyszłości każdy spinacz kojarzył się z Gdańskiem - Europejską Stolicą Kultury. Spójne działania promocyjne wymagają spójnej identyfikacji graficznej - tłumaczy Pokojski.
Wydarzenia
Opinie (90) 4 zablokowane
-
2008-11-28 10:20
dziewczyny gdzie jest wasz punkt G ??
- 0 0
-
2008-11-28 10:23
to różowe to graficzna katastrofa....
natomiast ten drugi: łódka i to wszystko jest koślawe, czy to projektowało 6 letnie dziecko ;D
- 0 0
-
2008-11-28 10:27
(1)
Stare logo odczytywać można było jako pastisz, ale jednak widać w nim rękę Twórcy. Jest w nim coś, co pozwala zatrzymać się przy nim i odnaleźć bez problemu nawiązanie do Gdańska.
Nowe logo wygląda jak lekka modyfikacja kilkunastominutowej pracy w Wordzie. "Tu pozmieniam czcionki, tutaj dodam jakiś dzyndzelek i już"... Ani z Gdańskiem, ani szczególnie z kulturą się to nie kojarzy...
Logo Łodzi jest przedstawicielem nowoczesności w sztuce, kulturze. Logo Poznania wspaniale łączy symbolikę miasta z techniką malarską i wystylizowane jest na kształt znaczka pocztowego. Logo Gdańska... wygląda jak z opakowania "najtańszy produkt" w Carrefourze...- 0 0
-
2008-11-28 10:38
a może Tesco....
TAK !!!! - to jest ukryta reklama podprogowa nowego blaszaka na Chełmie ;D:D
- 0 0
-
2008-11-28 11:32
Grafik (2)
Panie Piotrze,
Znam Pana poprzednie projekty, stac Pana na cos dobrego... a tu jestem zupelnie zaskoczony - totalny chlam.
G mialo byc proste, rozumiem, ale tu wyszlo nieestetycznie, koslawo, w ogole nie gdansko. Co wspolnego ma rozowy kolor i Gdanska? Dlaczego Gdansk ma sie kojarzyc akurat ze spinaczem (rozumiem jego funkcje), ale kazde duze miasto moze byc z tym laczone... Napis Gdańsk 2016 - totalna porazka typograficzna...
Same bajery, niepotrzebne i psujace.- 0 0
-
2008-11-28 11:53
G - na pewno nie jak Gdańsk... (1)
... raczej wiadomo co. Jestem grafikiem, zajmuję się projektowaniem logo również, zaliczyłam kilka konkursów, które organizator uznał za niebyłe z różnych przyczyn w/g mnie sobie tylko wiadomych, ponieważ w stwierdzenie, że "projekty nie były zadowalające" nie wierzę. W Polsce mamy wielu zdolnych grafuków, a jakie są układy każdy się domyśla. Zlecanie projektu studiu reklamowemu, do tego z Warszawy, jest totalną pomyłką. Żadnej treści, żadnego Gdańska, może politycy lepiej by się spięli, spinacz już mają, ruszyli głowami i wykorzystali nasz rodzimy potencjał.
- 0 0
-
2008-11-28 12:37
"Rodzimy potencjał" woli projektować dla biznesu, bo na dłuższą metę ze współpracy z urzędami wychodzi różowe "G" (z autopsji).
- 0 0
-
2008-11-28 11:57
ŁÓDŹ - zdecydowanie najlepsze logo (1)
brawo!
- 0 0
-
2008-11-28 14:08
true
zgadzam się
- 0 0
-
2008-11-28 12:41
GŁOSUJĘ NA LOGO ŁODZI I POZNANIA
szacun dla tamtych prokektów,
gdańsk najwidoczniej jakimś tradycyjnym kumoterskim kanałem wyprodukowano. Echhh: "GDAŃSK TU SIĘ ŻYJE"
elo- 0 0
-
2008-11-28 12:43
DRAMAT
nawet szkoda się rozpisywać nad tym logo - każdy przecież widzi, że to dramat; zastanawia mnie tylko - co spinacz ma wspólnego z kulturą ?? bez ideologi wypisanej w tym artykule - ani bym się nie domyślił, że to "G" jest podobne do spinacza - ani jak spinacz ma promować ideę Gdańska jako Europejskiej Stolicy Kultury.
- 0 0
-
2008-11-28 12:45
chaotyczny nicniemówiący bubel...
neiu widze żadnego uzasadnienia ani dla logo No I ani II
oba są kiepskie, trudne do zapamietania, nieczytelne, zagmatwane
nie wpadaja łatwo w oko, nie kojarzą się jasno...
DO DUPY
sama bym lepsze zrobiła w 15 min - styknie mi połowa tej sumy :)))- 0 0
-
2008-11-28 12:51
czy moge gdziews przykłądowo zaprezentowac swoje propozycje?
tak luźno.... podejrzewam ze wiekszosc moich znajomych umiałaby to zrobic naprawde rzete;lniej...
żądamy otwartego konkursu :)
i głosowania tłumów :) a nie urzędasów bez gustu....- 0 0
-
2008-11-28 13:00
ja nie wiem o co tu chodzi, to jakieś brednie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.