• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron na budowie PKM w Gdyni już skuty

Maciej Naskręt
17 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny. Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny.

Wykonawca przystanków PKM w Gdyni zmuszony był rozebrać elementy przyszłego peronu w Karwinach. Beton, z którego zostały wykonane, nie spełniał warunków technicznych ustalonych przez inwestora.



Poprawki inwestycji publicznych to:

Przy torowisku na Karwinach zobacz na mapie Gdyni trwa budowa przystanku kolejowego Gdynia Karwiny. Jest to zadanie związane z realizacją przystanków PKM - kolejny przystanek powstaje przy stadionie. Wykonawcą wartej 25,5 mln zł inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które - przypomnijmy - odpowiadało za budowę całej linii PKM w Gdańsku.

W piątek rano rozebrano jednak elementy przyszłego peronu, który niedawno był pieczołowicie stawiany na przystanku PKM Gdynia Karwiny.

- Na przystanek zostanie wydanych sporo pieniędzy. Tymczasem część z nich może trafić dosłownie w piach. Przez miesiąc wykonawca lał beton, później stawiał na nim betonowe elementy. Teraz wszystko zostało ściągnięte i zaczęła się produkcja... gruzu - mówi pan Wiktor, nasz czytelnik.
Dlaczego ustawiane do niedawna elementy musiały zostać rozebrane?

- Rzeczywiście od kilku dni na budowie przystanku PKM Gdynia Karwiny trwa rozbiórka ścianki peronowej wykonanej przez Budimex jeszcze przed zimową przerwą na budowie. Po ustąpieniu mrozów - czyli w pierwszym możliwym terminie - zleciliśmy wykonanie specjalistycznych badań laboratoryjnych, które wykazały, że użyty przez wykonawcę beton nie spełnia wymaganych przez nas parametrów. Tego typu badania prowadzone są regularnie na każdej takiej inwestycji - mówi Trojmiasto.pl Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Inspektorzy PKM SA, nadzorujący budowę w Gdyni, nakazali wykonawcy rozbiórkę i ponowne wykonanie tych prac w odpowiedniej jakości.

Planowane przystanki w Gdyni Planowane przystanki w Gdyni
Inwestycja gotowa w wakacje

Przystanki powinny być wybudowane najpóźniej do końca lipca tego roku. Graniczny termin podany w przetargu to 31 października 2017 r.

Oprócz budowy nowych przystanków, architektonicznie nawiązujących do tych w Gdańsku i wyposażonych w podobną infrastrukturę, szczególnie dużej ingerencji poddane zostanie torowisko na wysokości przystanku w Karwinach.

Z racji tego, że przystanek znajduje się na łuku, konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn. Dzięki temu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.

Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł.

Miejsca

Opinie (160) 1 zablokowana

  • ile kasy poszło na skręt widoczny na fotce?

    ktoś tam skręcał z betonem, ale lud zapłaci...

    • 3 0

  • (4)

    Ach, ta nasza Gdynia i jej beton...

    • 58 25

    • beton to ty (1)

      co ma miasto z tą inwestycją nieuku?

      • 2 6

      • w końcu zabrałeś głos

        • 4 0

    • Największy beton w urzędzie miasta! (1)

      • 12 10

      • W urzędzie miasta w Gdańsku

        • 11 3

  • HAHAHAHA

    HAHAHAHAHAH

    • 3 0

  • (1)

    Dzieki temu agentowi masz dzis wolnosc glupcze. Bez niego nie wiedzialbys nawet co to internet. Ale spoko.. teskni sie do tego syfu sprzed co nie? Niebawem zapomnisz co to wolnosc dzieki pisowi.

    • 5 5

    • p************z zwykly i tyle

      • 3 0

  • W Małym Kacku

    Kolejny przystanek powstaje przy stadionie w Małym Kacku panie redaktorze

    • 2 0

  • Koleje

    to jednak największy beton.

    • 5 1

  • Ułożyli tory za moliony 2 lata temu (2)

    aby je teraz rozebrać. Odpowiedzialnych brak. A ty Polaku płać

    • 16 2

    • (1)

      I rozbiora jeszcze raz jak bedzie robiony drugi tor na 201...

      • 4 1

      • Chyba trzeci :-)

        • 4 0

  • Wszystko po taniości

    To teraz wyniesie ich to dużo więcej ... Za sknerstwo bedą płacić.

    • 4 1

  • Fachowo

    Kiedyś za PRL lano beton i ten trzyma do dziś. Nikt wtedy nie badał jego parametrów fizycznych, bo z założenia beton to beton. To teraz lalusie wymyślają jakieś bzdury. Świat schodzi na psy.

    • 12 12

  • Brawo! Dobrze, że inwestor pilnuje! (2)

    a po Budimeksie się takiej fuszery nie spodziewałem :)

    • 25 2

    • (1)

      A skąd wiadomo, że Budimex wylewkę robił a nie podwykonawca czyli firma Pana Zdzicha

      • 5 3

      • to budimex ma nadzór nad tym wszystkim

        może to spychologia, ale dostaną kasę, to niech sie przykładają

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane