• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron na stacji we Wrzeszczu prawie gotowy

Maciej Naskręt
13 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Prawie gotowy nowy peron nr 1 na stacji Gdańsk Wrzeszcz. Prawie gotowy nowy peron nr 1 na stacji Gdańsk Wrzeszcz.

Kończy się budowa nowego peronu na stacji we Wrzeszczu. Pasażerowie skorzystają z niego 14 grudnia, czyli o miesiąc później niż planowano. Stary peron zostanie przebudowany do wiosny przyszłego roku.



Od początku roku trwa rozbudowa stacji kolejowej we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, gdzie powstaje nowy - trzeci - peron. Będą korzystały z niego pociągi dalekobieżne oraz składy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Nowy peron dla pasażerów kolei dalekobieżnej i regionalnej powstaje między budynkiem dworca a istniejącym peronem dla składów dalekobieżnych.

Na nowym peronie już dawno zakończyły się prace konstrukcyjne, gotowa jest już także nawierzchnia z kostki betonowej w kolorze szarego granitu. Kończy się montaż stalowej wiaty. Architektura wiat budowanych przez PLK nawiązuje do stylistyki wyremontowanego niedawno przystanku SKM.

- Niemal gotowy już peron został oznakowany z myślą o osobach niewidomych oraz niedowidzących. Symbole poinformują o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Perony zapewnią również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwią przemieszczanie się wszystkim pasażerom - wylicza Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Nowy peron ma 300 metrów długości i 76 cm wysokości. W połowie będzie osłonięty wiatą przystankową. Będzie się można dostać na niego z dwóch stron - schodami z tuneli znajdujących się pod dworcem oraz od strony ul. Kilińskiego i Dmowskiego. Nowe windy ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem.

Modernizowana jest także sama linia kolejowa. Na stacji powstaje kilkanaście dodatkowych rozjazdów i dwa dodatkowe torowiska kolejowe. Zmiany na stacji nie obejmują linii kolejowej Szybkiej Kolei Miejskiej. Rozbudowano także nastawnię.

Czy rozbudowa stacji poprawi atrakcyjność Wrzeszcza?

Nowy peron wraz z torowiskiem do niego przylegającym miał być gotowy w październiku tego roku. Kolejarze wtedy mieli przełożyć ruch pociągów na wybudowany peron, co umożliwi prowadzenie prac na starym peronie, który ma zyskać podobne parametry krawędzi i wiat. Zmiana ruchu jednak nastąpi 14 grudnia wraz z tzw. dużą zmianą w rozkładzie jazdy, kiedy m.in. ruszy pociąg Pendolino z Gdyni do Warszawy.

Ostatni etap modernizacji magistrali ze stolicy do Gdyni

Przebudowa stacji Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od lutego pociągi korzystają już ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. W ramach tego przedsięwzięcia tylko na terenie Trójmiasta zmodernizowano 14 peronów, 15 przejść podziemnych oraz prawie 100 km torów. Koszt modernizacji stacji Gdańsk Wrzeszcz to ok. 150 mln zł brutto.

Co ciekawe, projekt rozbudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz dostarczyła samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, bowiem to jej inwestycja, czyli budowa 18-kilometrowej linii między Wrzeszczem a Osową wymusiła rozbudowę stacji na wysokości ul. Dmowskiego. Inwestorem natomiast jest zarządca infrastruktury - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Prace przy rozbudowie stacji Gdańsk Wrzeszcz w październiku br.

Miejsca

Opinie (142) 3 zablokowane

  • co to za temat ?

    Inwalida ma wziac wozek pod pache i po schodach cisnac?? Budyniowe projekty...

    • 0 0

  • Windy. (4)

    Ha ha, ucieszą niepełnosprawnych, chyba tym, że znowu nie będą działać tak jak było na kilku innych stacjach.

    • 39 4

    • np. na Przymorzu

      ale na szczęście , po wielu intewencjach, winda już działa

      ciekawe jak długo

      ale dojście do SKM od strony Zaspy nadal jest droga przez mękę

      • 0 0

    • A co z budynkiem jak z kraju 3 swiata??? (2)

      • 10 0

      • W krajach trzeciego świata tak wyglądają

        rezydencje wataszków. Średniozamożni korzystają z cegieł błotnych niewypalanych. Reszta nawet o tym nie marzy. Dla nich, Polska jest rajem. Pociągów nie znają nawet z pocztówek, bo jedną kosztuje ich tygodniówkę.

        • 2 3

      • w kraju 3 świata masz lepiej wentylowane "budynki"

        nie śmierdzi tak menelami

        • 11 0

  • Łeeee.... (8)

    Czyli żadne nowe centrum handlowe??

    • 47 15

    • Prawie...

      robi róznicę

      • 0 0

    • Tam jest właśnie nowe "centrum" handlowe

      • 1 0

    • Czy ten peron aby (3)

      nie jest troche przydługi? Jak tam maja jeździć szyno-buso-podobne składy to robienie peronu o długości stojącego obok dalekobieżnego chyba jest drobnym nadużyciem i niegospodarnością?

      • 7 6

      • Dalekobieżny bedzie remontowany

        • 3 0

      • przed drugą turą wyborów Budyń powita na nim Pindolino - dlatego musi być długi

        • 6 2

      • chyba chodzi o to, aby mogly tam zatrzymywac sie dwa pociagi jeden za drugim

        To na wypadek spelnionego zagrozenia faktem, ze PKM nie dojezdza do Glownego.

        Inna sprawa, ze na tym peronie BEDA jezdzic pociagi dalekobiezne. Nowo wybudowany peron 1 nie jest peronem dedykowanym PKM. Jest to peron, z ktorego beda odjezdzac pociagi w kierunku Gdansk Glownego (z jednej strony PKM z drugiej PKP, ale zawsze o zwrocie na poludnie). Z peronu srodkowego odjezdzac beda pociagi (tak PKP jak PKM) na polnoc, z tym, ze PKM odbijac bedzie w lewo na wysokosci SKM Zaspa.

        • 8 2

    • bedzie..Galeria mEtropolia

      • 0 0

    • Będzie obok

      A to stare rozbudują :)

      • 2 2

  • epokowa inwestycja (1)

    Z calym szacunkiem, ale smiesza mnie niemal cotygodniowe wypociny pana Naskreta nt postepu prac na peronie we Wrzeszczu. Spieprzona inwestycja, mialo tu byc centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia a buduja zwykla wiate z blacha falista na dachu, nie ma mowy o takich standardach jak schody ruchome czy chocby osloniete poczekalnie. Zamiast wytknac niedorobki pan redaktor podnieca sie tak oczywistymi rozwiazaniamijak wypukle linie na peronie czy... nowe lawki. Normalnie Ameryka.

    • 8 1

    • d o k l a d n i e

      Do wezla przesiadkowego to tu daleko, raczej jest to rozpaczliwy zlepek roznych malych projekcikow....

      • 0 0

  • I bardzo dobrze, więcej torów, to więcej nasypów (1)

    więcej nasypów, to więcej szczawiu dla lemingów

    • 3 3

    • a mirabelki?

      • 0 0

  • Wrzeszcz nie jest ostatnią przebudowywaną infrastrukturą. (1)

    w tej chwili przebudowywuje się PRZEBUDOWANY przystanek w Miłobądzu , przebudowywuje PRZEBUDOWANE torowisko pod Pszczółkami , w kolejce czeka tor pod Sopotem który po PRZEBUDOWIE się osuwa. To tylko w okolicach Trojmiasta a za Malborkiem takich kwiatków jest więcej...

    • 4 1

    • tak buduje PKP ;)

      • 1 0

  • będzie pieknie (2)

    Bardzo się cieszę. Fajnie , że się tyle dzieje.

    • 5 2

    • (1)

      Malo ci trzeba do szczescia. Zamiast centrum przesiadkowego na miare metropolii bedziemy mieli peronik jak w Tczewie z barakiem nazywanym dworcem. I wara cos skrytykowac.

      • 3 3

      • Przestać baczeć

        Wcześniejszy dworzec ci bardziej pasował? To pojedz do jakiś pipdów. Tam jeszcze takie znajdziesz. Powiedz raczej co ty zrobiłeś dla tego miasta. Zamiast się mazać jak stara baba.

        • 0 0

  • Cała linia E-65 jest już aktualnie praktycznie po remoncie. W wielu miejscach zbudowana jest na nowo a na zakrętach( w celu zwiększenia promienia łuków) po nowym śladzie. To tak naprawdę nie jest wyremontowanie torów tylko praktycznie budowa od nowa linii, przy której nie robiono nic od czasów Gierka. W dodatku modernizacja trwała podczas ruchu pociągów. Zbudowano się setki obiektów inżynieryjnych. Co ważne linię rozpoczęto remontować za czasów rządów PiS i z tego czasu jest najwięcej opóźnień. Od zmiany rządów prace znacznie przyspieszyły. Fakt, ja też uważam, że wszystko trwało trochę za długo, ale nie łudźmy się, że w innym kraju trwałoby to krócej niż 3- 4 lata. Na przykład w Anglii przebudowa 27km autostrady M1 w UK od węzła Luton do M25 trwała 5lat. Przebudowano węzeł Luton, i dobudowano dodatkowo po 1 pasie ruchu w obie strony. Wyremontowano 4 mosty! 20 szybkich pociągów Pendolino trafi na polskie tory za miesiąc. Spółka PKP podpisała umowę, która dofinansowała zakup z pieniędzy unijnych. Pociągi będą osiągać prędkość do 220 kilometrów na godzinę. Podróż będzie przebiegała w ciszy i komforcie, którego trudne obecnie szukać w polskiej kolei. Koszt przejazdu w takich warunkach zmieni się nieznacznie a bilet promocyjny kosztuje 49zł. Bilet w pierwszej klasie kosztować ma ok. 150 zł. Pociągi będą jeździć co godzinę. Podróż z Gdyni do Warszawy potrwa dwie i pół godziny, a ze stolicy do Katowic i Krakowa równo dwie godziny. Na ok 80% prasy pociągi bez wychylnego pudła będą mogły jechać z prędkością ok 220km/h. Na pozostałej części faktycznie max. prędkość to 160 km/h. Strata czasu ze wzgl. na konieczność zwalniania to ok12 min. Dlatego PKP kierując się rachunkiem ekonomicznym kupiło wagony bez mechanizmu wychylającego. Pozdrawiam.

    • 2 1

  • Pokazali ostatnio jak cały wiadukt w USA wymienili w 24 godziny razem z nawierzchnią autostrady! (26)

    Wiadukt był 10 razy większy niż nasze. Więc albo w Polsce mamy budowlaną patologię albo nieudaczników. Wielkie halo, że peronik zrobili. Otrząśnijcie się bo na świecie szybciej dziś wieżowce budują niż ten peronik.. Polacy nie maja pojęcia jak świat wygląda i pędzi a nasze firmy budowlane to amatorzy z epoki PRL-u razem z urzędnikami, którzy też są nadal w PRL.

    • 83 34

    • musisz przywyknac, ze nie nie mieszkasz "na swiecie" (17)

      ale urodziles się, zyjesz i umrzesz w prawdziwym swiecie.

      • 11 5

      • mylisz sie ! nie musi nikt przywyknac do glupoty lecz nalezy ja zlikwidowac. (16)

        W USA tez sa ludzie i skoro tam jakos sie udaje wszystko to i w POlsce moze byc podobnie . Chyba ze urzednikow mamy z niskim IQ bo jak sie na nich patrzy i na ich myslenie to robia wrazenie jakby byli opoznieni umyslowo .

        • 15 5

        • pracuje w Anglii przy projektach informatycznych (9)

          Najslabszymi pracownikami sa tu Anglicy. Wiara w to, ze "na zachodzie" jest tak idealnie i cudowanie, a wszyscy to wybitni fachowcy jest zadziwiajaca.

          Marudzenie, dla marudzenia.

          Proponuje poszukac na youtube filmu o budowie Big dig w Bostonie. Ponad 20 lat. Koszty? Jeden z odcinkow (

          • 22 8

          • Pracujesz w Angli a ich zle oceniasz ? chlopie to po co tam siedzisz ? (7)

            Skoro Anglicy sa tak marni to w jaki sposob oni stworzyli mocarstwo a nie Polska ?pomysl troche bo amerykanow tez rozni zle oceniaja ale poki co to USA jest potega swiata. Jak Polska bedzie potega to mozesz wtedy zle innych oceniac. Gdyby w Angli byli tacy wszyscy slabi to by tobie nikt tam dobrze zarobic nie dal . Skoro POlacy sa lepsi to dlaczego wiecznie jest tu bieda a nie w Angli. Puknijcie sie w puste mozgi ludzie bo wam cos z glowami sie dzieje. Zrobcie najpierw wieksze mocarstwo w POlsce niz w USA lub Angli to bedziecie mogli sobie krzyvczec bo narazie jest tylko wasz krzyk i nadal dziadostwo w Polsce. Wybieracie non stop burakow na miejskich urzedniczkow i piedzieli biurowych ale krytykowac swiat to wam latwo. Zrob jeden z drugim tu lepiej jak w UK to pogadamy . Narazie to jestescie cienkie lolki z kijem w D. przy potedze USA !.

            • 12 14

            • stado baranów dowodzonych przez wilka (1)

              jest lepsza armia niż stado wilków dowodzonych przez barana. Przeciętny Anglik to niedojdą. Bez urzędnika może zapomnieć oddychać.

              • 0 3

              • i stac go na robola z polski

                • 4 0

            • (3)

              ale Ty głupi, widać nigdy nie pracowałeś na zachodzie i nie wiesz jak to jest. Logiczne że skoro tak są marni to Polak który jest od nich lepszy bez problemu znajdzie tam pracę lepiej płatną i to wielokrotnie niż jakby robił to samo w Polsce. A oni są takim mocarstwem, bo właśnie na ich potęgę pracują obcokrajowcy tacy jak Polacy, którzy są w wielu dziedzinach bardziej kumaci i przede wszystkim efektywniejsi niż Anglicy. No przecież to logiczne.
              Sam pracowałem jako kelner w hotelu w UK i szefostwo wolało dawać mi więcej "shiftów" niż swoim rodakom, bo wiedzieli, że ze mnie bedą mieć większy pożytek. A stawki takie same, nie ważne czy Polak czy Anglik.

              • 5 7

              • Anglicy i Amerykanie dzieciaku juz sobie zbudowali dobrobyt wiec ich stac na lenistwo oraz niewolnikow ! (2)

                Z prostej logiki wynika ze jak ktos ma dobrobyt to budowal go po to aby miec dobrze i malo robic a zyc z niewolnikow zagranicznych. Wiec nie mowcie ze Anglicy czy Amerykanie to malo kumaci ludzie bo jakby byli malo kumaci to by nie zbudowali mocarstwa . Mocarstwa to dobrobyt i zycie wlasnie z wysilku innych ktorzy maja dymac na nich zeby oni mogli miec dobrze olewajac wszystko. Po co Anglik ma sie wysilac ? wysilal sie przez 100 lat wlasnie po to aby dzis zatrudniac niewolnikow ktorzy za niego wszystko robia. Obcokrajowcy oczywiscie sa dobrzy w wielu dziedzinach ale Anglikom juz sie wysilac nie chce skoro maja naplyw niewolnikow do roboty . Wiec nie gadajcie ze oni sa malo kumaci bo sa kumaci bardziej niz wy wszyscy skoro zbudowali mocarstwa bogactwa . Polak to zawsze mowi ze jest madrzejszy od wszystkich ale jakos sam nie zbudowal mocarstwa bogactwa a inni jednak tak.....

                • 10 3

              • (1)

                Jakbyś nie zauważył to oni te mocarstwa od podstaw budowali na niewolnictwie i wyzysku. I to zarówno w koloniach jak i u siebie. Ich cechowało co innego. Spokojnie, powolutku parli do celu. Ich nie interesował nagły zysk i wydanie kasy na pierdoły jak większości naszych "przedsiębiorców".

                • 1 3

              • a nasi zniewalali swoich.... i dalej tak jest

                • 4 1

            • Ty to widać że dzieciak jesteś, poucz się historii to wtedy dojdziesz do sedna sprawy. A czy ty wiesz że, Anglicy co dostali nasze złoto na przechowanie to go jeszcze nam nie oddali, mało tego to jeszcze musimy im dalej płacić za to przechowanie. Niedługo to i tak będzie że, będziemy musieli Ruskim płacić za leżakowanie naszego rozbitego samolotu w Smoleńsku.

              • 0 9

          • Te firmy ktore przyjmuja emigrantow (gastarbeiter) takich jak ty, to nie sa zadne wybitne firmy, dlatego nikt wybitny...

            niechce w nich pracowac. Tutaj nie pisza o jakiejs tam dziurze w ulicy tylko o peronie w bardzo duzym miescie. Przyjec do Bostonu i porownaj z Gdanskiem. To tak jak Koscierzyna i Warszawa.

            • 6 1

        • oczywiscie, ze do 30stki mozna i nalezy myslec, ze wszystko jest mozliwe :) (5)

          • 5 1

          • zawsze wszystko jest mozliwe a nie do 30 ! (4)

            brak ci marzen skoro juz po 30 chcesz uwazac ze juz nic mozliwe nie jest. Amerykanin nawet po 80 ma marzenia i uwaza ze wszystko mozna. mOze masz frustracje poprostu bo to typowo Polskie.

            • 3 2

            • cóż masz przed sobą 3 drogi (3)

              1) po 30. zobaczysz, ze realia to realia
              2) wyemigrujesz i masz szanse spelnic marzenia
              3) masz bogatych i wplywowych rodzicow, wiec istotnie swiat przed Toba :-)))

              • 0 2

              • zeby spelnic marzenia trzeba emigrowac ? :) zdrowy jestes ? (2)

                Rozumiem ze jak tu spotkasz milosc swojego zycia ktora bedzie miala gleboko w du...e emigrowanie to ty ja zostawisz zamist spelnic swoje marzenia o normalnej zonie ? :)). Masz plytkie marzenia i chyba sie obracasz w plytkim towarzystwie skoro myslisz ze tylko emigraja daje mozliwosc spelniania marzen. Skoro ktos w Polsce jest marny i nie dajesz sobie tu rady to i wszedzie bedziesz marny.Marzenia to emigracja :))hahaha ten to ma zrypane w glowie :))) i mysli ze marzenia to posiadanie zapewne samochodu i pieniedzy !:)). Znam wielu co zadnych wplywowych rodzicow nie maja a daja sobie doskonale rade w Polsce i spelnili marzenia o dobej zonie i normalnym zyciu . Emigracja stala sie jakims chorym haslem ostatnio ! oczywiscie zawsze mozna emigrowac bo od tego jest wlasnie UE ale czy to ma byc marzenie to watpliwe ale chesz to wyjedz bo od tego jest wolnosc . Najbardziej mnie smieszy ze wszyscy narzekaja na UE a wiekszosc chce niby emigrowac lecz tez w ramach UE . Dlaczego nie chca ludzie emigrowac na Bialorus czy do Rosji lub na Litwe albo do Rumuni skoro kazdy mowi ze w Polsce jest najgorzej a wszedzie jest lepiej :)).

                • 5 1

              • rozmaiac mozna o wszystkim, a zycie swoje zweryfikuje :)

                • 1 0

              • Popieram, dzięki własnej pacy bez studiów, dostałem moją pierwszą prace w IT, dwa miesiące stażu na umowie zlecenie (nie miałem wcześniejszego doświadczenia zawodowego) na dojazd i wyżywienie starczyło, a teraz mam umowę o prace za 3tyś do ręki i 5miesiąc pracy właśnie się kończy. Może mi się udało, ale wraz ze mną 7 innym osobom też się "udało" (8 osobową grupkę wzięli na staż a później wszystkim zaoferowali umowy). Wiem że się da tylko trzeba włożyć trochę swojej pracy jak we wszystko w życiu bo nikt nie przyjdzie do ciebie i nie da na tacy niczego.

                Kiedyś gdzieś usłyszałem pewną wypowiedź dobrze obrazującą moją sytuacje jeśli ktoś by mnie nie spytał czy by nie lepiej było wyjechać za granice: tak, za granicą więcej bym zarabiał, ale nie tyle więcej by się opłacało porzucać swoje dotychczasowe życie.

                • 3 1

    • (2)

      Pokazali ostatnio jak w dwa dni wyremontowali całe mieszkanie dwustu metrowe. Niestety, ja nieudacznik, do swojego, trzy razy mniejszego już trzeci tydzień się przymierzam i zapewne ze dwa tygodnie mi to zajmie :( Ale gdzie mi do świata ....

      • 13 0

      • (1)

        A nie możesz, jak mityczni amerykańscy budowlańcy?

        • 8 0

        • Oni to całe domy w 1 dzień stawiają i urządzają. Też to pokazywali w TV. Tacy są dobrzy a nie zapyziałe Polaki.

          • 2 0

    • Widać, że nie pracujesz w budownictwie :)

      Gadasz głupoty

      • 1 0

    • (3)

      Poczytaj o porcie lotniczym Berlin-Brandenburg. Miał być gotowy w 2011, a po sześciokrotnym przekładaniu daty otwarcia ostatnie doniesienia mówią że być może już w 2015 będzie - "troszkę" drożej.

      Wszędzie to samo nie tylko u nas.

      • 11 3

      • to nie peron, tylko lotnisko jak wszystkie polskie lotniska razem wziete

        nie porownuj konia z mercedesem

        • 2 5

      • lotnisko Berlin

        bo bylo za duzo polskich podwykonawcow

        • 5 2

      • a z Okeciem jak bylo

        To samo...

        • 6 0

  • I bardzo dobrze! Kiedy ludzie w końcu zrozumieją, że transport kolejowy to przyszłość i ekologia. (13)

    Przykład Austria, gdzie tiry, gdy chcą przejechać przez Austrię, muszą wskoczyć na kolejkę.

    • 116 12

    • zapytaj, kiedy zrozumieją to rzadzacy Gdanskiem (3)

      ktorzy na stale rosnacy przewoz portowych towarow koleją odpowiedzieli... ograniczeniem przepustowości j e d y n e j linii kolejowej wiodącej do portu wewnetrznego w Gdansku oraz do portu w Gdyni.

      • 12 6

      • to raczej rządzacy pkp? (2)

        bo przy całej swej indolencji rzadzący gdańskiem na pewno wiedzą, że dla nich kolej jest najlepszym sposobem na rozwój portu= wzrostu wpływów z podatków..poza tym raczej nie maja takiej władzy...

        • 7 1

        • aha. czyli rzadzacy gdanskiem byli przeciw zakryciu torow przy urzedzie miasta? (1)

          to sie czlowiek codziennie czegos nowego dowiaduje

          • 2 4

          • lepiej nie mowic o rzeczach dla miasta niewygodnych

            • 0 0

    • (1)

      Od kiedy spalinowy PKM to ekologia? Już 20 lat temu udało się zelektryfikować linię do W-wy. Teraz POjektanci wracają do korzeni- czasów głebokiej kolumny.

      • 3 5

      • mam 'ekologię' w poważaniu

        zwłaszcza tą w wykonaniu ludzi z organizacji ekoterrorystycznych, ale odpowiem w bardzo prosty sposób: bo w naszym kraju, gdzie większość energii mamy z węgla, zasilanie pociągu elektrycznego bardziej zatruwa środowisko niż skład spalinowy:) nie żeby mnie to obchodziło;)

        • 5 3

    • komentarz średnio adekwatny do wydarzenia

      bo mowa o infrastrukturze generującej z załozenia ruch pasażerski, a ten: 1)wcale nie jest fajny, przynajmniej w polskiej wersji 2) w Polsce ma pierwszeństwo przed towarowym- przy naszej infrastrukturze oznacza to zmniejszenie ruchu towarowego, czyli więcej tirów:)

      • 0 1

    • (3)

      to wytłumacz mi jakim cudem stałem w Austrii w korku, w którym stało także pełno samochodów ciężarowych (specjalnie nie piszę tirów,)

      • 8 1

      • miały załadowane szyny na pladekach.

        • 1 0

      • takim cudem, że to nie jest tak że wszystkie TIRy na kolej. Pewnie zależy też od np. 1. kierunku transportu - wschodnia część Austrii jest ""wąska" w linii północ-południe. 2. TIRy poruszały się gdzieś po obrzeżach kraju. 3. Mógł to być transport lokalny, jak np. dostawa towaru do lokalnych Biedronek i Lidlów.

        • 6 0

      • jak?

        sr*k .

        • 3 5

    • A to ciekawe

      Bo brak tam linii kolejowej PN - PD
      Nigdy nie została ukończona.

      • 5 0

    • Ty tesla, jak przyszłość to drony, nie jakieś stalowe kaszaloty

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane