• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy przystanek na trasie PKM Południe

Szymon Zięba
20 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Co najmniej 30 mln zł za projekt PKM Południe
  • Planowane miejsce przystanku PKM Gdańsk Wielkopolska

Przyszła trasa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na południe Gdańska będzie miała dodatkowy przystanek. W rejonie skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z ul. HokejowąMapka wybudowana zostanie stacja Gdańsk Wielkopolska.



W jaki sposób najczęściej docierasz do przystanku PKM?

Kolejarze zapowiadają, że dodatkowy przystanek Gdańsk Wielkopolska zwiększy co prawda o 2 minuty orientacyjny czas przejazdu z węzła Kowale do Gdańska Głównego z wcześniej przewidywanych 14 do 16 minut.

- Ale nadal pozostaje on bezkonkurencyjny w porównaniu z czasami dojazdu autobusem lub samochodem na tej samej trasie - zauważa Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Nowy przystanek powstanie na niezagospodarowanym aktualnie terenie w rejonie skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z ul. Hokejową.

  • Planowany przebieg PKM Gdańsk Południe z uwzględnieniem przystanku PKM Wielkopolska.
  • Czas przejazdu PKM
Peron znajdować się będzie 8 m poniżej poziomu obecnego terenu - w związku z tym wybudowana zostanie kładka dla pieszych oraz winda.

Kolejarze zapowiadają także zintegrowanie go z innymi środkami transportu: autobusem, rowerem, ale też samochodami osobowymi (budowa miejsc kiss&ride oraz park&ride).

Pięć kolejnych przystanków PKM na południe Gdańska

Miejsca

Opinie (224) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Żeby tylko debata publiczna nad kolorem wiat nie zablokowala inwestycji na dlaszyc h20 lat

    • 1 0

  • sr*li muchy bedzie wiosna

    • 0 0

  • A kiedy ma być oddany do użytku??? (2)

    Może autor artykułu zechciałby taką informację podać ?

    • 9 0

    • Tego nie było w zleceniu. (1)

      • 6 0

      • Najszybciej

        W 2030 r.

        • 0 0

  • Pięć Wzgórz - osiedle ostatniej kategorii (1)

    Jak zwykle Pięć Wzgórz omija każda inwestycja - przejazd do Lawendowego Wzgórza ( w tym dojazd do szkoły choćby przedłużenie 295) - brak, tramwaj - brak ( z buta 15 min najlepiej jesienią i zimą), PKM - brak, jeden autobus do połowy osiedla, korki na wyjeździe jedynym możliwym Zastanawia mnie kto tam mieszka i blokuje wszystkie ułatwienia dla zwykłych mieszkańców? Pewnie jak Robyg zbuduje swoje bloki i powstanie Centrum Sportu z basenem i lodowiskiem, tez nie zrobia dojazdu, tylko jak do tej pory na około.

    • 2 1

    • Bo gdyby ROBYG budował tam swoje bloki, to było by tam wszystko, miasto zrobiło by tam pełną infrastrukturę, tak jak na Lawendowym Wzgórzu...
      A skoro nie ich kumple z ROBYGa budowali, to nie ma nic...

      • 0 0

  • Czy ja dobrze widzę...

    ...że linia PKM ma przebiegać między dwoma zbiornikami Świętokrzyska I i Świętokrzyska II ?!!!
    Przecież tam podobno na być zrobiony Park Północny!!! To jest chore, żeby w takim miejscu, gdzie teraz już jest pięknie zagospodarowany teren spacerowy przebiegał nasyp kolejowy...
    To miasto je jeden wielki dramat komunikacyjny....

    • 1 0

  • Pytanie kiedy (8)

    Jeżeli dojdzie do realizacji ten inwestycji to na pewno wiele osób z tego skorzysta i będzie to dobra alternatywa dla auta. Pytanie czy to będzie rok 2030 czy 2035 :)

    • 57 2

    • (1)

      To zależy kto będzie rządził w Gdańsku i okolicy. Jeśli niedasię, piniędzy nie ma PO to oczywiście, że nie ma szans...

      • 2 4

      • To jak powstała PKM?

        • 1 0

    • bajki (2)

      z mchu i paproci

      • 10 1

      • Czuć, że idą wybory (1)

        Nie potrafią wybudować dodatkowych dróg aby osiedla na południu przestały być ciągle zakorkowanymi wyspami, a teraz rysują palcem po mapie tory. Już 30 lat temu były plany na kolej na południe i widać gołym okiem ile z nich zrealizowano.

        • 15 3

        • Drogi niczego nie odkorkują

          Póki wszyscy jadą z grubsza w te same miejsca.

          • 0 0

    • Ale z Ciebie optymista....

      • 0 0

    • bedzie,bedzie szybciej od horalowej drogi czerwonej,od portu CPK i,i bez kartnnikow z drukowanymi cyferkami!!.

      • 2 1

    • 30, a dokładnie 2130

      • 19 1

  • Opinia wyróżniona

    O tak, nawalić przystanków jak na liniach tramwajowych (21)

    a potem myśleć, czemu ludzie nie chcą korzystać, "przecież ten przystanek to tylko dwie minutki więcej". PKM powinna spełniać rolę, jaką spełnia metro w innych miastach, więc szanowni planiści niech się przyjrzą łaskawie, ile dzieli przystanki metra i jaka jest idea takich odstępów. 16 minut do dworca ze Świętokrzyskiej to czas ledwie o 5 minut lepszy od tramwaju, tymczasem powinno to zajmować nie więcej niż 10-12 minut

    • 134 186

    • Pomyśl (8)

      Ale wiesz, że te 2 minuty dłużej to tylko z węzła Kowale? Że dla przystanku Łostowice-Świętokrzyska nic się nie zmieni i ten czas przejazdu będzie trwał 9 minut, czyli nawet krócej niż podałeś?

      • 53 3

      • 2 minuty dłużej dzień w dzień, a potem kolejne przystanki do kosztownej paranoi (4)

        przesiadek nie unikniesz - i tak będzie mało osiedli w pobliżu przystanku

        • 1 13

        • W najbliższej okolicy

          W ciągu ostatnich dwóch lat powstało kilkanaście bloków.

          • 1 0

        • (2)

          A czy byłeś w tych okolicach kiedykolwiek? Mało osiedli?

          • 7 0

          • I tak dojazd wewnętrzny będzie potrzebny. Dlatego nie ma co przeinwestowywać transportu regionalnego. (1)

            Tylko zainwestować w lokalne busy by dowoziły często ludzi na przystanki.

            • 0 6

            • Dalej piszesz głupoty, nie wiedząc jak wygląda sytuacja na południu... Akurat lokalizacja tego przystanku pozwala na ominięcie kosztów uruchomienia dodatkowych linii autobusowych, ponieważ z okolicznych osiedli dotrzesz na przystanek w 5-10 minut spacerkiem. Daj już sobie spokój z komentowaniem spraw, na których temat nie masz bladego pojęcia.

              • 7 0

      • A

        • 0 0

      • (1)

        skąd ma wiedzieć jak nie czytał

        • 37 3

        • On tylko pismo obrazkowe rozumie

          Masz rację, puchatku:

          • 13 1

    • Porównujesz różne odcinki (1)

      22minuty do centrum to tramwaj jedzie z pętli przy Havla a nie z Kowal.

      • 16 1

      • 20 minut jedzie autobus 256 z osiedla świętokrzyska - do śródmieścia - nie mówię o godzinach szczytu rzecz jasna :)

        • 1 1

    • no to metro najczęściej ma bardzo często przystanki

      Proszę spojrzeć na linię District w Londynie.

      • 0 0

    • autobus przystanki co 100 metrów tramwaj co 200 metro co 300... (1)

      Gdańsk nie umi w komunikacje miejską....

      jeszcze chwila i bilet 75 minut będzie za krótki i trzeba będzie wprowadzić bilet 90 minutowy....

      • 4 6

      • Borawski na to - z miłå chęciå:)

        • 0 0

    • 16 minut ma być od węzła Kowale, pętla tramwajowa jest ze 3km bliżej, a pociąg jeszcze będzie tamtędy jechał po łuku... Z samej pętli Łostowice wydaje się że czas 10-12 minut byłby jak najbardziej realny, a nawet krótszy.

      • 0 0

    • Wydaje się że planiści zrobili lepszy research (1)

      Bez przystanku na Wielkopolskiej odległość między kolejnymi przystankami wychodziła ponad 2 km. Z Wielkopolską jest około 900 m do pokonania między Wielkopolską a Niepołomicką i ok. 1,3 km między Wielkopolską a Świętokrzyską. Bez bycia planistą sprawdziłem i w Warszawie M1 na (nowszej) północnym krańcu stacje są co 900 m - 1 km, na M2 stacje poza centrum są od 600 do 1,2 km. Dzięki Wielkopolskiej będziemy więc mieli odstępy jak w metrze. W Londynie na szybko odstępy między stacjami 0,9-1,1 km to też nie jest nic niespotykanego.

      • 20 0

      • Bez Wielkopolskiej cały obszar

        okolic osiedla 4 pory roku był praktycznie bez obsługi SKMką, co było bez sensu.

        • 20 0

    • na spokojnie czytajmy ze zrozumieniem (2)

      16 minut dotyczy przejazdu z przystanku Kowale a nie ze Świętokrzyskiej, zakładać by należało że z węzła Świętokrzyska będzie to około 12 minut :). Osobiście uważam, że przystanek w tym miejscu to dobry pomysł, gdyż z tych rejonów nie da się łatwo i szybo dojechać ani na Kowale ani na pętlę, więc bez tego efekt PKM na południu byłby zdecydowanie mniejszy, ale zgadzam się, że nie można przesadzić z ilością przystanków.

      • 17 0

      • Ze Świętokrzyskiej jest dalej. (1)

        Patrzymy na mapę ze zrozumieniem.

        • 2 0

        • To jak rozumiesz tramwaj na tym dalej?

          • 0 0

    • zrób jeden a do niego najlepiej niech masa autobusów dojeżdża po świętokrzyskiej

      • 5 1

  • A moze powrot do przystanku Fikakowo/Wielki Kack plus wydłuzenie trasy Gdynia Połnoc

    Potrzebna wieksza czestotliwosc pociagów , dodatkowe przystanki np Fikakowo/Wielki Kack tak jak było planowane pierwotnie plus Mały Kack i docelowo wyciagniecie PKM do połnocnej części Gdyni

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (12)

    Każda aglomeracja, która chce się rozwijać musi posiadać sieć bezkolizyjnego transportu szynowego niezależnego od ruchu drogowego. To jest warunek konieczny.

    • 187 12

    • Szkoda, że pomyśleli o tym dopiero po sprzedaniu niemalże każdego skrawka terenu deweloperom. (3)

      • 33 4

      • (2)

        tylko 99% tych terenow to nie tereny miejskie i nigdy nimy nie były

        • 7 10

        • Oj, biedactwa urzędnicze. Ciekawe, po co mają plany zagospodarowania przestrzennego i rezerwy celowe. (1)

          • 7 2

          • po to zeby dostawac rabaty od dewelopera

            • 0 0

    • (3)

      Bydgoszcz wybudowała linie tramwajową na Fordon zamiast inwestować w linie kolejową(która istnieje). Dla porównania ta dzielnica ma mniej więcej tylu mieszkańców jak nasze Południe. Może powiesz że przez to miasto się nie rozwija?

      • 1 12

      • (1)

        Zapomniałeś dodać, że na ten Fordon tramwajem z centrum jedzie się tyle czasu, co u nas pociągiem z Wrzeszcza do Kartuz.

        • 6 0

        • czyli ponad godzinę?

          • 0 0

      • Jestem z Bydgoszczy

        Te linie planowano ponad 20 lat. Realizowano kokejne 15 lay

        • 3 0

    • "Każda aglomeracja musi posiadać sieć bezkolizyjnego transportu szynowego"...

      którą na to stać.

      Na razie jest niewiele miejsc na świecie, którym to się udało...

      • 0 1

    • Pisze się si ne kła ną

      • 1 0

    • (1)

      Na razie jesteśmy na etapie planowania. Wypije szampana jak wbiją łopaty a go skończę jak inwestycja będzie wykonana.

      • 13 0

      • to będziesz pijany przez co najmniej kilka lat.

        • 7 1

  • kłamiecie (1)

    kłamiecie ostatnia stacja 1 etapu jest w Gdańsku a nie na Kowalach

    • 4 3

    • To jest na styku Gdańska i Kowal stąd takie info. Ale spokojnie, jak dojdzie w końcu do realizacji tej inwestycji to Kowale będą już Gdańskiem :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane