- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (91 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (197 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (597 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (84 opinie)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (520 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (321 opinii)
Nowy przystanek SKM w Gdyni. Potrzebny?
Na to pytanie, ale nie tylko, odpowie wykonawca studium, którego poszukuje Szybka Kolej Miejska. Będzie on analizował pod wieloma względami zasadność budowy nowego peronu SKM między Orłowem a Redłowem. Odpowiedź poznamy za rok, a realizacja, o ile zostanie zarekomendowana, odbędzie się po 2022 roku.
- SKM Gdynia Śródmieście - między Wzgórzem św. Maksymiliana a Gdynią Główną
- SKM Gdynia Wielkopolska - między Orłowem a Redłowem
Prace nad studium dopiero ruszą, ale będą dotyczyły wyłącznie tej drugiej lokalizacji. Szybka Kolej Miejska poszukuje właśnie wykonawcy tego obszernego dokumentu. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 17 września.
O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena i w 40 proc. termin realizacji. SKM chce, by studium powstało w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, ale wykonawca może skrócić ten czas maksymalnie o cztery miesiące.
To oznacza, że najwcześniej wiosną, a najpóźniej jesienią przyszłego roku dowiemy się, czy i gdzie ma powstać nowy przystanek.
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:
- wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
- wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
- wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy
- Wykonawca studium wykonalności, w ramach symulacji, może zarekomendować SKM inne miejsce położenia przystanku, ale musi się on znaleźć gdzieś pomiędzy Orłowem a Redłowem - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
A co z przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?
- Niniejszy element, w ramach podpisanej w czerwcu bieżącego roku Umowy Partnerskiej pomiędzy spółką PKP SKM a Miastem Gdynia, został wyłączony z naszego opracowania - informuje Złotoś. - W lipcu 2019 roku PKP PLK podpisały z wykonawcą Multiconsult Polska umowę na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii". Ze względu na nałożenie się zakresów naszych projektów SKM i Gdynia dokonały wyłączenia tego elementu z analizy.
To właśnie w tym projekcie ma zostać uwzględniona budowa dodatkowego przystanku osobowego Gdynia Śródmieście na przedłużeniu ul. Żwirki i Wigury. Opracowanie tej dokumentacji potrwa do końca 2020 roku.
Opinie (290) 1 zablokowana
-
2020-09-12 21:05
A będzie SKM jeździć przez witomino? (2)
- 13 0
-
2020-09-12 21:37
tak od Wiczlina w 2090
- 4 0
-
2020-09-13 12:03
Za stromo. Musieliby kolejke jak na Gubalówke zrobic;)
- 1 0
-
2020-09-12 21:05
bardziej by się przydał przystanek we Wrzeszczu przy rynku. bliżej na PG i do akademików by było (1)
- 4 14
-
2020-09-12 21:12
Przecież to będzie ledwo 200 metrów różnicy
Co nie chce się chodzić?
- 5 1
-
2020-09-12 21:12
Absurd
Kosmos niedługo pasażer przejdzie na środek pociągu między peronami i tam będzie nowy przystanek. Brakuje w Gdyni jeszcze statków kosmicznych o ulicach nic nie piszą pewno mamy super hiper.
- 17 6
-
2020-09-12 21:23
Przystanek SKM na wysokości ul.Wielkopolskiej jest jak najbardziej potrzebny.
Koniecznie!
- 14 14
-
2020-09-12 21:26
Głupota (4)
Te dodatkowe przystanki są niepotrzebne. Równie dobrze można by budować co 100 m... Tylko po co? To ma być szybka kolej (pod)miejska, a nie powolna kolej w jednym mieście. Proponuję lepiej skomunikować i zadbać o infrastrukturę dojazdową do już istniejących przystanków, a nie budować nowe. Lepiej kasę przeznaczyć na budowę nowych albo odbudowę starych linii, niż budować nie-wiadomo-po-co.
- 19 6
-
2020-09-12 21:27
i**otyczne,samolubne argumenty. (3)
- 0 5
-
2020-09-12 22:11
samolubne to są twoje wydać kasę , zwiększyć czas przejazdu nie wiadomo dla kogo (2)
- 1 2
-
2020-09-12 22:31
Dla mieszkanców tej strony Orlowa,Małego i Dużego Kacku,Karwin,Fikakowa, (1)
To co?
Za mało ludzi tam mieszka?
Ja tam nie mieszkam,a więc bezpośrednio mnie to nie dotyczy mądralo.- 0 0
-
2020-09-12 22:40
a ja mieszkam , jak do Gdańska to jadę do Sopotu , a jak w drugą stronę to K albo X
Gdyby był wspólny bilet na Pkm to fajnie gdyby kursowała do Chyloni
- 0 0
-
2020-09-12 21:30
(2)
Potrzebne to jest połączenie kolejowe Karwin z kierunkiem Wejherowo i oczywiscie kolej przywrócona do Oksywia
- 17 2
-
2020-09-12 21:55
po co mamy jechać z Karwin do Wejherowa ?Choć do Chyloni by było ok (1)
- 0 2
-
2020-09-13 10:36
Po to żebyś się pytał i narzekał...
- 1 0
-
2020-09-12 21:31
Proponuję żeby przystanki połączyć peronami. Tam gdzie kończy się peron jednego zaczyna się peron drugiego.
- 14 1
-
2020-09-12 21:42
(2)
Potrzebny przystanek PKM Potok Wiczliński
- 4 3
-
2020-09-12 21:49
dobre ;) stworzyli potok którego nie było i nie będzie (1)
To co dopiero jakieś perony
- 1 2
-
2020-09-13 10:23
Będzie
Bo powstaną wielkie nowe osiedla i zabetonują wszystko. I wtedy wody opadowe muszą mieć odpływ. To sru tym potokiem do Kaczej i dalej do morza. A po drodze zaleje Mały Kack i Orłowo
- 0 1
-
2020-09-12 21:57
Niedługo same przystanki zostaną, patrząc na jeżdżące atyczne składy i coraz rzadsze kursowanie coraz dłuższa czas podróży normalnie skm raczej się zwija niż rozwija
- 10 3
-
2020-09-12 22:01
Bez sensu (1)
Pociągi skm i tak mają problemy z punktualnością i są ciągle przepełnione...
- 16 2
-
2020-09-12 22:33
Jaki związek?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.