• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal Portu Lotniczego Gdańsk

JG
13 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Wybierz się na telewizyjną wycieczkę po nowym terminalu.


Ma powierzchnię 39 tys. metrów kwadratowych i najnowocześniejszy w Polsce system kontroli bagażu. Zapraszamy na telewizyjną wycieczkę po nowym terminalu Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy, który na początku kwietnia zostanie otwarty dla pasażerów.



Czy będziesz korzystać z nowego terminalu Portu Lotniczego w Gdańsku?

- Jest to terminal na miarę nowoczesnego europejskiego lotniska regionalnego - zachwala Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy i na potwierdzenie swoich słów wskazuje pomieszczenie zautomatyzowanej bagażowni.

Obecnie trwa jeszcze programowanie systemu wózków, do których ze stanowisk "check-in" trafiają bagaże. Jeden z pracowników kładzie walizkę na taśmę, ta rusza i przewozi walizkę na wózek, który ze sporą prędkością pędzi po szynach w kierunku skanera. Bagaż kontrolowany jest między innymi pod kątem zawartości materiałów wybuchowych, narkotyków i materiałów radioaktywnych.

- Jeśli jest "czysty", trafia z powrotem na wózek, który wiezie walizki do zrzutni, po czym ładowane są bezpośrednio do samolotu. Jeśli natomiast są jakieś wątpliwości, bagaż trafia do specjalnego pomieszczenia, gdzie odbywa się ręczne przeszukiwanie. W razie niebezpieczeństwa możliwe jest również skierowanie bagażu do specjalnego wózka, który umożliwia detonację, zabezpieczając w ten sposób terminal i pracujących tu ludzi przed zagrożeniem - wyjaśnia Dymitr Kopras z firmy Dimark.

Oprócz bagażowni na parterze terminalu znajduje się przepastna hala dla pasażerów, miejsca przeznaczone na sklepy i kawiarnie oraz pomieszczenie kontroli bezpieczeństwa. Z kolei na pierwszym piętrze pasażerowie oczekiwać będą na loty. Znajdują się tu m.in. sklepy wolnocłowe i plac zabaw dla dzieci.

- Oczekiwać będą tu pasażerowie podróżujący w strefie Schengen. Pozostali przejdą spacerkiem przez łącznik na wyremontowane pierwsze piętro terminalu T1, gdzie znajdować będzie się strefa odlotów non-schengen - wyjaśnia Michał Dargacz.

Z kolei na parterze terminalu T1 ma zostać ulokowana hala przylotów. Jak zapowiada rzecznik Portu Lotniczego Gdańsk, oba terminale będą mogły obsłużyć łącznie nawet pięć milionów pasażerów w ciągu roku. Na zwiększenie przepustowości portu lotniczego mają także wpłynąć zakończone już inwestycje, takie jak m.in. budowa nowej drogi kołowania i nowej płyty postojowej.

- Wygląda to atrakcyjnie, ale zobaczymy, jak terminal sprawdzi się po otwarciu - ocenia ostrożnie pan Adam z Rumi, który średnio dziesięć razy w ciągu roku korzysta z gdańskiego lotniska.

Budowa nowego terminalu Portu Lotniczego w Gdańsku kosztowała 240 mln zł. Obiekt zostanie otwarty dla pasażerów na początku kwietnia br.
JG

Miejsca

Opinie (254) ponad 10 zablokowanych

  • No i super !!!

    .. do wszystkich smutnych i nudnych Narzekaczy! Niech sie Gdansk rozwija, niech ludzie lataja i niech do nas przylatuja. Wstydu nie ma!!

    • 4 1

  • Port im Lecha Walensy

    Takie cosik tylko w Gdańsku

    • 2 1

  • Pytam się gdzie jest strefa dla palącaych w środku jak na Heathrow?

    • 3 3

  • no co młotki głosujecie na nie?

    Tusk od 2007 roku rozprdala ten kraj. nie zauwazyliscie ile kosztuje litr paliwa?

    • 0 1

  • najgorsze, że pod ten piękny gdański terminal bedą się podczepiać śledzie z gdyni i (3)

    dziadki z sopotu

    • 3 8

    • (1)

      Jesteś debilem, nich korzystają z niego wszyscy, jak najwięcej osób. Nie ma znaczenia czy Gdynia, Sopot czy Kraków. Jak najwięcej osób wówczas zarobi misato.

      • 1 2

      • od razu widać, że śledź

        • 2 1

    • czy możesz z tym spać ?

      czy już trzeba przyjmować proszki ?

      • 2 2

  • Szklarnia za 240 mln?? Za co?? (2)

    W pięknych projektach uwzględniono rękawy do samolotów, których NIE zbudowano. Pytam się jak można było 'wyciąć' to z inwestycji w XXI wieku?? Dla mnie to nie jest funkcjonalne lotnisko dla pasażera. Terminal jest większy od poprzedniego i nic poza tym. Za parkingi zapąłcimy więcej i na pewno będą dalej. Pan Adamowicz powinien zająć się budową nie tylko lotniska czy stadionu umiejscowionego w tragicznym miejscu a drogami - Grunwaldzka to masakra, nie mówiąc o innych drogach jak na Morenie. Za co my płacimy podatki???

    • 6 9

    • Rękawy????

      Piszesz o rękawach. Nie było problemem wybudować rękawy do samolotów tylko później lecąc tania linią lotniczą musiałabyś za ten rękaw zapłacić i SKOŃCZYŁABY SIĘ TANIA LINIA. Na tym lotnisku 80% lotów to tanie linie, gdyby zacząły z nich korzystać bilety byłyby znacznie droższe.

      • 3 1

    • rękawy

      rękawy nie były ujęte w projektach, a jedynie możliwość zamontowania, a po drugie należy słuchać ze zrozumieniem przewoźnicy nie chcą płacić za możliwość z korzystania z rękawów, Co do kasy - terminal z infrastrukturą ( system bagażowy, drogi itp) tyle kosztuje

      • 3 1

  • ciacho (1)

    Terminal fajny, ale mi bardziej pan rzecznik sie spodobał

    • 5 3

    • prosiaczek

      prosiaczek

      • 0 3

  • sklepiki i resteuracyjki

    ciekawe gdzie odbyly sie przetargi na sklepiki i gastronomie ?pewnie ,,SAMI SWOI'' o bym sie mylil ...

    • 1 0

  • ..........

    poprostu trzeba czytac a nie jechac na pale najlepiej podjechac pod sam terminal i na srodku ulicy zostawic auto to polak potrafi

    • 4 0

  • a dajan 6 razy taniej

    • 1 0

  • : ) (1)

    A czy jest już znana nazwa nowego terminala?Jesli nie to mam propozycję:

    Janek Kitejserfer Shark Attack Terminal : )

    • 131 18

    • 10/10

      a jak, należy mu sie. Cały świat już wie że kitesurferom z Trójmista brakuje rozsądku. Janek-dałeś plamę od strony organizacyjnej.
      PS: też pływam na KS.

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane