- 1 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (77 opinii)
- 2 Napad na bank czy głupi żart? (79 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (636 opinii)
- 4 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (316 opinii)
- 5 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (103 opinie)
- 6 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (99 opinii)
Nowy terminal Portu Lotniczego Gdańsk
Wybierz się na telewizyjną wycieczkę po nowym terminalu.
Ma powierzchnię 39 tys. metrów kwadratowych i najnowocześniejszy w Polsce system kontroli bagażu. Zapraszamy na telewizyjną wycieczkę po nowym terminalu Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy, który na początku kwietnia zostanie otwarty dla pasażerów.
Obecnie trwa jeszcze programowanie systemu wózków, do których ze stanowisk "check-in" trafiają bagaże. Jeden z pracowników kładzie walizkę na taśmę, ta rusza i przewozi walizkę na wózek, który ze sporą prędkością pędzi po szynach w kierunku skanera. Bagaż kontrolowany jest między innymi pod kątem zawartości materiałów wybuchowych, narkotyków i materiałów radioaktywnych.
- Jeśli jest "czysty", trafia z powrotem na wózek, który wiezie walizki do zrzutni, po czym ładowane są bezpośrednio do samolotu. Jeśli natomiast są jakieś wątpliwości, bagaż trafia do specjalnego pomieszczenia, gdzie odbywa się ręczne przeszukiwanie. W razie niebezpieczeństwa możliwe jest również skierowanie bagażu do specjalnego wózka, który umożliwia detonację, zabezpieczając w ten sposób terminal i pracujących tu ludzi przed zagrożeniem - wyjaśnia Dymitr Kopras z firmy Dimark.
Oprócz bagażowni na parterze terminalu znajduje się przepastna hala dla pasażerów, miejsca przeznaczone na sklepy i kawiarnie oraz pomieszczenie kontroli bezpieczeństwa. Z kolei na pierwszym piętrze pasażerowie oczekiwać będą na loty. Znajdują się tu m.in. sklepy wolnocłowe i plac zabaw dla dzieci.
- Oczekiwać będą tu pasażerowie podróżujący w strefie Schengen. Pozostali przejdą spacerkiem przez łącznik na wyremontowane pierwsze piętro terminalu T1, gdzie znajdować będzie się strefa odlotów non-schengen - wyjaśnia Michał Dargacz.
Z kolei na parterze terminalu T1 ma zostać ulokowana hala przylotów. Jak zapowiada rzecznik Portu Lotniczego Gdańsk, oba terminale będą mogły obsłużyć łącznie nawet pięć milionów pasażerów w ciągu roku. Na zwiększenie przepustowości portu lotniczego mają także wpłynąć zakończone już inwestycje, takie jak m.in. budowa nowej drogi kołowania i nowej płyty postojowej.
- Wygląda to atrakcyjnie, ale zobaczymy, jak terminal sprawdzi się po otwarciu - ocenia ostrożnie pan Adam z Rumi, który średnio dziesięć razy w ciągu roku korzysta z gdańskiego lotniska.
Budowa nowego terminalu Portu Lotniczego w Gdańsku kosztowała 240 mln zł. Obiekt zostanie otwarty dla pasażerów na początku kwietnia br.
Miejsca
Opinie (254) ponad 10 zablokowanych
-
2012-03-13 14:54
No i super !!!
.. do wszystkich smutnych i nudnych Narzekaczy! Niech sie Gdansk rozwija, niech ludzie lataja i niech do nas przylatuja. Wstydu nie ma!!
- 4 1
-
2012-03-13 14:43
Port im Lecha Walensy
Takie cosik tylko w Gdańsku
- 2 1
-
2012-03-13 14:06
Pytam się gdzie jest strefa dla palącaych w środku jak na Heathrow?
- 3 3
-
2012-03-13 13:04
no co młotki głosujecie na nie?
Tusk od 2007 roku rozprdala ten kraj. nie zauwazyliscie ile kosztuje litr paliwa?
- 0 1
-
2012-03-13 09:28
najgorsze, że pod ten piękny gdański terminal bedą się podczepiać śledzie z gdyni i (3)
dziadki z sopotu
- 3 8
-
2012-03-13 12:05
(1)
Jesteś debilem, nich korzystają z niego wszyscy, jak najwięcej osób. Nie ma znaczenia czy Gdynia, Sopot czy Kraków. Jak najwięcej osób wówczas zarobi misato.
- 1 2
-
2012-03-13 12:10
od razu widać, że śledź
- 2 1
-
2012-03-13 10:16
czy możesz z tym spać ?
czy już trzeba przyjmować proszki ?
- 2 2
-
2012-03-13 08:56
Szklarnia za 240 mln?? Za co?? (2)
W pięknych projektach uwzględniono rękawy do samolotów, których NIE zbudowano. Pytam się jak można było 'wyciąć' to z inwestycji w XXI wieku?? Dla mnie to nie jest funkcjonalne lotnisko dla pasażera. Terminal jest większy od poprzedniego i nic poza tym. Za parkingi zapąłcimy więcej i na pewno będą dalej. Pan Adamowicz powinien zająć się budową nie tylko lotniska czy stadionu umiejscowionego w tragicznym miejscu a drogami - Grunwaldzka to masakra, nie mówiąc o innych drogach jak na Morenie. Za co my płacimy podatki???
- 6 9
-
2012-03-13 12:03
Rękawy????
Piszesz o rękawach. Nie było problemem wybudować rękawy do samolotów tylko później lecąc tania linią lotniczą musiałabyś za ten rękaw zapłacić i SKOŃCZYŁABY SIĘ TANIA LINIA. Na tym lotnisku 80% lotów to tanie linie, gdyby zacząły z nich korzystać bilety byłyby znacznie droższe.
- 3 1
-
2012-03-13 09:47
rękawy
rękawy nie były ujęte w projektach, a jedynie możliwość zamontowania, a po drugie należy słuchać ze zrozumieniem przewoźnicy nie chcą płacić za możliwość z korzystania z rękawów, Co do kasy - terminal z infrastrukturą ( system bagażowy, drogi itp) tyle kosztuje
- 3 1
-
2012-03-13 10:51
ciacho (1)
Terminal fajny, ale mi bardziej pan rzecznik sie spodobał
- 5 3
-
2012-03-13 11:30
prosiaczek
prosiaczek
- 0 3
-
2012-03-13 11:23
sklepiki i resteuracyjki
ciekawe gdzie odbyly sie przetargi na sklepiki i gastronomie ?pewnie ,,SAMI SWOI'' o bym sie mylil ...
- 1 0
-
2012-03-13 11:17
..........
poprostu trzeba czytac a nie jechac na pale najlepiej podjechac pod sam terminal i na srodku ulicy zostawic auto to polak potrafi
- 4 0
-
2012-03-13 11:13
a dajan 6 razy taniej
- 1 0
-
2012-03-13 06:28
: ) (1)
A czy jest już znana nazwa nowego terminala?Jesli nie to mam propozycję:
Janek Kitejserfer Shark Attack Terminal : )- 131 18
-
2012-03-13 10:51
10/10
a jak, należy mu sie. Cały świat już wie że kitesurferom z Trójmista brakuje rozsądku. Janek-dałeś plamę od strony organizacyjnej.
PS: też pływam na KS.- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.