• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy węzeł przy dworcu w Osowej: oferty wykonawców mieszczą się w budżecie miasta

Krzysztof Koprowski
15 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap budowy węzła w Osowej
Obecnie przed dworcem funkcjonuje niewielka pętla autobusowa z placem manewrowym. Obecnie przed dworcem funkcjonuje niewielka pętla autobusowa z placem manewrowym.

Osiem firm zainteresowanych jest przebudową terenu przed dworcem w OsowejMapka, w ramach którego powstanie m.in. nowa pętla autobusowa oraz parking rowerowy. Cztery oferty złożone w przetargu mieszczą się w budżecie zarezerwowanym na ten cel. Wszystkie prace budowlane powinny być zakończone w październiku 2021 r.



Czy należy zwiększyć liczbę pociągów na szlaku PKM przez Osową?

O przetargu na przebudowę terenu przed dworcem kolejowym Gdańsk Osowa pisaliśmy na początku stycznia, gdy ogłoszone było postępowanie na wybór wykonawcy robót budowlanych.

W czwartek (14 stycznia) Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, odpowiedzialna z ramienia miasta za koordynację tej inwestycji, otworzyła oferty złożone w przetargu.

Wpłynęło osiem ofert od przedsiębiorstw zainteresowanych realizacją robót:
  1. Wodkan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 5,531 mln zł,
  2. Strabag z Pruszkowa k. Warszawy - ok. 4,331 mln zł,
  3. Aspergo Maciej Dziechciński z Bojana - ok. 4,422 mln zł,
  4. Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni - ok. 5,461 mln zł,
  5. Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - ok. 3,864 mln zł,
  6. WPRD Gravel z Gdańska - ok. 4,396 mln zł,
  7. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ze Starogardu Gdańskiego - ok. 3,998 mln zł,
  8. Konsorcjum firm: Kruszywo (lider) i Bituminium z miejscowości Linia k. Lęborka - ok. 3,775 mln zł.

Docelowa organizacja ruchu przed dworcem w Osowej. Kliknij w grafikę, aby powiększyć. Docelowa organizacja ruchu przed dworcem w Osowej. Kliknij w grafikę, aby powiększyć.

Cztery oferty w kosztorysie miasta, najniższa cena decydująca



Miasto na realizację zadania zabezpieczyło środki w wysokości 4,370 mln zł, co oznacza, że w tej kwocie mieszczą się propozycje czterech firm budowlanych (ich oferty cenowe wyróżniliśmy).

O wyborze wykonawcy decydować miały kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia trzyletniego okresu gwarancji jakości robót (40 proc.).

Ponieważ wszyscy wykonawcy zadeklarowali dodatkowe dwa lata gwarancji, decydującym kryterium będzie najniższa cena. Obecnie wszystkie oferty są analizowane pod względem formalno-prawnym.

Rozkład jazdy pociągów na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej


Nowa pętla autobusowa, udogodnienia dla rowerzystów



Przypomnijmy, że zgodnie z projektem autorstwa Biura Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska teren przed dworcem oraz fragment ul. Barniewickiej zostanie całkowicie przebudowany:
  • przed dworcem powstanie nowa pętla autobusowa z trzema peronami - dwoma dla tzw. linii przelotowych oraz jednym dla linii kończących bieg,
  • na terenie pętli przewidziano też stanowiska odstawcze dla czterech autobusów,
  • od strony ul. Barniewickiej przewidziano pięć stanowisk krótkiego postoju aut typu kiss and ride (całuj i jedź),
  • między stanowiskami krótkiego postoju a przestrzenią dla autobusów powstanie zadaszony parking rowerowy na 100 jednośladów,
  • ul. Barniewicka zostanie poszerzona o 1,5-metrowe obustronne pasy rowerowe.

Projekt zagospodarowania terenu przed dworcem w Osowej. Kliknij w grafikę, aby powiększyć. Projekt zagospodarowania terenu przed dworcem w Osowej. Kliknij w grafikę, aby powiększyć.

Nowe chodniki, mała architektura i odwodnienie



Zakres robót obejmuje ponadto zmianę dojazdu na parking przy torach kolejowych (będzie odbywał się nowym zjazdem z ul. Barniewickiej), budowę rowu i niewielkiego zbiornika, do których kierowane będą wody opadowe, a także wykonanie nowych chodników i montaż elementów małej architektury.

W ramach inwestycji przewidziano również przebudowę instalacji teletechnicznych, kanalizacji deszczowej, wodociągowej, gazowej oraz montaż oświetlenia.

Wszystkie prace budowlane muszą być zakończone do 29 października 2021 r.


Inwestycja jest realizowana z dofinansowaniem unijnym na "budowę węzłów integracyjnych Gdańsk Rębiechowo oraz Gdańsk Osowa wraz z trasami dojazdowymi" w ramach Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Miejsca

Opinie (72) 2 zablokowane

  • Bieremy

    Eeeeee to my weźmiemy te robotę ze szwagrem. Na mięko.

    • 0 0

  • Fajnie PKM ma w tym regionie wielki potencjał (7)

    szkoda tylko że tak jest ten potencjał marnowany przez wspaniałych włodarzy. Kasa na wszystko jest, tory, perony, elektryfikacje tylko na najważniejsze brakuje czyli kursowanie pociągów.

    • 53 3

    • ale w Osowej nie ma pasażerów to i pociągów mało (6)

      Gdyby był przystanek przy Kielnieńskiej to by dużo więcej osób korzystało. Tymczasem robią jakąś Firogę co jest kilka minut spaceru od Matarni i lotniska zamieniając pociąg w tramwaj.

      • 9 3

      • (4)

        Kilka minut pieszo? To sobie przejdź dzisiaj do Intela z Matarni.

        • 4 2

        • (2)

          To specjalnie dla jednej hamerykanskiej firmy budowany jest przystanek ? A mieszkańców chwaszczyna, osowy i Gdyni kacze buki olewa się ciepłym żółtym płynem ?

          • 12 2

          • Hamerykańska firms (1)

            W tej hamerykańskirj firmie pracuje obecnie 2500 osob

            • 0 2

            • A w Osowej mieszka 16 tys. ludzi.

              • 4 0

        • rowerkiem dojadę w ciągu 4 minut

          • 3 0

      • Będzie. Cierpliwości. Duda do programu go wpisał :)

        • 3 3

  • Brawo Osowa.

    Mamy pierwsze w Europie rondo przez, które przebiega jedna ulica ( za Czerwoną Torebką.) Dziwne, że jeszcze nikt nie przyjechał tego sfilmować. Co do dworca, to jeżeli nie zwiększy się częstotliwość kursowania pociągów to ludzie nigdy nie przesiądą się z samochodów.

    • 4 3

  • Mam nadzieję że po remoncie nie będzie

    Kolejnego osiedla.Tam jest naprawdę pięknie i spokojnie i cicho,po co to psuć?

    • 3 1

  • A jak tym rowerem dojechać do dworca?

    Co za bzdura na Barniewickiej nie ma ścieżki rowerowej,no to po chodniku bo przy tym ruchu i polskich kierowcach i kierowczyniach to niebezpieczne sam bym miał kilka czołówek jadąc samochodem bo tak się śpieszą odebrać swoje bąbelki ze szkół że nikt inny na drodze nie istnieje sam dojeżdżałem hulajnogą el a teraz geniusze z sejmu wymyślili że trzeba ulicą się poruszać ryzykując życie ponadto projekt z d...pt wzięty dużo ludzi dojeżdża samochodem czy ktoś widział jak wygląda parking samochodowy przy dworcu po deszczu z połamanych płyt drogowych,zaraz jakiś geniusz napisze że to teren kolei i przebudowa tego nie obejmuje kraj i**otów.

    • 4 0

  • Swietnie, zwlaszcza ze PKMka jezdzi raz na godzine wiec na pewno sie przyda....

    • 9 0

  • Nie sodce

    Że nie powstanie

    • 1 1

  • 77% ankietowanych uważa, że pociągi powinny jeździć częściej (4)

    Ale jak budowano PKM, to 3/4 komentarzy to zrzędzenie, że "nikt nie będzie jeździł".

    • 28 1

    • Każdy by chciał częściej (1)

      ale w tych pociągach co są to poza szczytem jest raczej pustawo więc po co mają powietrze wozić? Godzinna częstotliwość to nie tragedia. Tragedia to jest po 20 bo w niektórych relacjach już pociągu nie ma wcale.

      • 6 2

      • Ale ten jeden w szczycie jest pełen po brzegi,

        • 6 0

    • ludzie też chcą aby autobus jeździł co 3 minuty, a potem jeżdżą puste

      • 5 3

    • Widzisz jak to sie ludziom zmienia?

      • 5 0

  • Wizualizacje swoje a rzeczywistość swoje (5)

    Ostatnio zakończała sie realizacja przebudowy ulicy Koziorożca na Osowej i co, miała być mała infrastruktura piękna kostka i latarnie. Co w rzeczywistości wyszło asfaltowa droga szybkiego ruchu bez wymalowanych przejść dla pieszych i pasów jezdni bo niby strefa 30 a każdy jeździ 50 plus. Posadzili pięć drzew zrobili dwie ławki i śmietnik cała to mała architektura.

    • 21 14

    • :) (1)

      Postaraj się tam rozpędzić na 50+ km/h śmieszku. Zobaczymy jak szybko będą cię zbierać :)

      • 6 2

      • Normalnie, jak się nie jedzie złomem

        • 3 4

    • Nieprawda (1)

      Nigdzie nie było wizualizacji z wyjątkową infrastrukturą. Prawdopodobnie myli Pan inwestycje z łącznikiem pomiędzy Kielnienska a Koziorożca. Jako mieszkaniec uważam że inwestycje zrealizowano ok i znacząco podniosła komfort dla ludzi (szerokie chodniki, asfalt zamiast płyt, oświetlenie). Wszystkim nigdy się nie dogodzi.

      • 19 2

      • Ale przy torebce brakuje wymalowanych pasów

        • 5 3

    • A to wina drogi że jeżdżą ponad 50 zamiast 30?

      Czy głupich kierowców?

      • 15 1

  • Będzie piękna infrastruktura na Osowej, ławki, drzewa, krzewy, latarnie

    tylko zanim dojedziesz do tego Edenu zostawisz zawieszenie na Kielnieńskiej o ile wcześniej nie zatopisz samochodu .

    • 24 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane