• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obejrzyj projekty Drogi Czerwonej i podyskutuj o nich

Michał Sielski
18 listopada 2023, godz. 18:00 
Opinie (245)
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.

Na trzech spotkaniach z mieszkańcami w Gdyni oraz w Dębogórzu będzie można poznać warianty przebiegu Drogi Czerwonej, która ma być przedłużeniem obwodnicyMapka do Portu Gdynia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za 6 lat mocno wyeksploatowana estakada KwiatkowskiegoMapka zostanie odciążona.



Wierzysz, że Droga Czerwona powstanie do 2029 r.?

Dokumentację Drogi Czerwonej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje firma Mosty Katowice, która za prace zainkasuje 8 mln zł.

Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
  1. węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Pierwszy odcinek będzie już niebawem miał koncepcję programową, a dwa pozostałe studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i nie pozwala na razie na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy.



Postęp prac pozwolił jednak na ogłoszenie terminów spotkań dotyczących budowy Drogi Czerwonej. Może w nich wziąć udział każdy, bez wcześniejszej rejestracji:
  • 22 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33Mapka w Gdyni,
  • 23 listopada w sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, przy ul. Pomorskiej 30 w Dębogórzu,
  • 24 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni.

Wszystkie spotkania rozpoczynają się o godz. 17:00.


Projektanci przedstawią na nich warianty przebiegu osi drogi i omówią uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Wysłuchają również opinii mieszkańców.

Uwagi będzie można przekazać osobiście, a także poprzez formularz, który będzie dostępny na stronie internetowej inwestycji - www.drogaczerwona.pl

Droga Czerwona - jak będzie wyglądać?



Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem Estakady Kwiatkowskiego. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem Estakady Kwiatkowskiego.
Droga Czerwona ma mieć 9 km długości, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu. Będzie miała status drogi głównej ruchu przyspieszonego. Na jej przebiegu będzie aż pięć węzłów drogowych, by praktycznie w całości przejąć tranzyt ciężkich samochodów do portu oraz obsługujących go firm. Dzięki temu ma odciążyć wyeksploatowaną, starszą część estakady Kwiatkowskiego.

- Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk. Drugi priorytet to oczywiście udrożnienie przeciążonej dziś estakady Kwiatkowskiego, którą do pracy i domów przemieszczają się codziennie tysiące gdynian - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koszt inwestycji szacuje się na ponad 2 mld zł. Dlatego właśnie nie ma szans na to, by droga powstała bez przerzucenia większości kosztów na budżet centralny. Prowadzeniem inwestycji zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury.



Droga Czerwona: budowa do 2029 r.



Zgodnie z założeniami z 2022 r., dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Po jej weryfikacji i ewentualnym szybkim zatwierdzeniu przez GDDKiA przygotować będzie trzeba dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Dopiero po jej uzyskaniu mogą rozpocząć się główne prace projektowe, prowadzone przez wybranego wykonawcę, który ma być również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj" i powstać do 2029 r.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (245) 10 zablokowanych

  • Tyle lat to słyszymy!!! (1)

    Nie wierze, co roku wraca temat tej drogi i tak od kilku czy kilkunastu lat. 9km drogi szok!!!
    To jest jakaś parodia

    • 18 0

    • Nie od kilku a od 50 lat 13 planów co 4 lata jeden ile to kasy

      • 0 0

  • Droga Czerwona wraz z VIA Maris powinna już być na wczoraj! (7)

    To jest mega potrzebna inwestycja. Korki w mieście nieubłagane. Estakada stoi, ul. Morska w kierunku Rumi stoi, w szczególności wiosna i latem. Do Redy z Cisowej jedzie się czasem godzinę gdzie jest to tylko kilka kilometrow. Pełno turystów przejeżdżających pod oknami mieszkańców. Wybudujcie wreszcie tą drogę bo jak na razie tylko 30 lat się o niej mówi i marzy

    • 40 3

    • Nie 30 lat a 43 lata i 13 planów ile to kasy

      • 0 0

    • Ta droga nie powstanie (2)

      Jak poprzednio Niemiec był premierem, to w Gdyni nie było żadnej dużej inwestycji. Teraz znowu będzie premierem więc nie liczcie na nic.

      • 7 3

      • (1)

        Polak był i też nie powstała więc co za różnica kto byl

        • 2 3

        • za to wyremontowano tory...

          Na których poprzednia ekipa chciała stawiać "apartmą"...

          • 1 0

    • tylko się nie popłacz (2)

      myślisz że twój post zrobi wrażenie na osobach decyzyjnych ??. Za budowę drogi tej kategorii odpowiadają "ludzie z Warszawy" a nie samorządowcy z Gdyni . Sorry ale rządzący Polską politycy mają kluczowe dla gospodarki drogi ( i nie tylko drogi) głęboko w du..e , gdyż patrzą tylko jak napchać sobie i swojej rodzinie kabzę , a dobro kraju i gospodarki mają w odbycie . I tu nie ma znaczenia z jakiej opcji politycznej pochodzą ci politycy -oni wszyscy (dosłownie wszyscy) są jednakowi. Dużo słów - mało konkretnej roboty . Może moje wnuki zobaczą tą drogę , może ...

      • 4 7

      • Ja się nie popłaczę. To jest forum, rozmawiamy o temacie Drogi Czerwonej i napisałem co myślę. A Ty widzę przeżywasz mój wpis niewiedzac czemu. Jeszcze Ci żyłka peknie

        • 6 0

      • "...Za budowę drogi tej kategorii odpowiadają "ludzie z Warszawy"..."

        Co ich zmotywowało do potulnej budowy "zakopianki"?

        • 3 0

  • Dużo myślenia mało pracy

    Za komuny wzięli by łopaty w dłoń i bez owijania w bawełnę!!!
    Co do węzłów to Hutnicza
    musi być połączona.
    A może mieszkańcy zablokują dojazd do portu, estakady to może i decyzja oraz pieniądze się znajdą? Może skończą do 2027go całą inwestycje bez zbędnych ceregieli i łapówek?

    • 0 0

  • Jakby podnieść ceny parkowania w mieście do 100 zl/h, rozszerzyć odpowiednio strefy parkowania (8)

    oraz podnieść ceny paliwa to by przestali korkowac miasto i cała ta droga czerwona nie była by potrzebna. W Holandii przyniosło to efekty i jeżdżą rowerami.
    Proszę wygoglowac i się zapoznać.

    • 7 32

    • pan aktywista miejski raczył nie zauważyć, że wskazana droga w ogóle nie prowadzi przez centrum miasta, a łączy PORT z drogą ekspresową. proszę sobie podpiąć kontener pod swój rowerek cargo i zasuwać na drugi koniec polski w ten sposób, ale normalnych kierowców proszę zostawić w spokoju.

      • 0 0

    • wygoogluj sobie...

      najwyższe wzniesienie Holandii...

      • 1 0

    • Rowerem nie ma jak

      Brak dojazdu z oksywia rowerem ogranicza ruch! Ludzi brali wcześniej rower w reke i na dziko przez tory przechodzili na Hutniczą. Teraz przebudowali infrastrukturę kolejową ale oczywiście nie zrobili tam przejścia dla ludzi (chociażby wzdłuż kanału dla którego zrobili podziemny tunel) Gdynia nie liczy się w ogóle z mieszkańcami i potrzebami. Chciałabym dowiedzieć się za co władze biorą pieniądze z podatków mieszkańców?

      • 1 1

    • Genialny pomysł (4)

      Liczę na nowy rząd w tej kwestii. Donald, musisz!

      • 5 1

      • W Singapurze zgoda/koncesja na posiadanie samochódu w ogóle kosztuje $106 tys (3)

        Zapłacisz tyle to możesz samochód sobie kupić. Gdzie mieszkanie kosztuje $100 TYS a średnie roczne zarobki $88tys.
        Cos podobnego powinni u nas zrobic to by się szybko nauczyli z roweru korzystać.

        • 3 6

        • U nas by wystarczyło co innego (1)

          Nałożenie miesięcznej opłaty na tych, którzy nie mają prywatnego miejsca parkingowego i zastawiają swoimi autami ulice i chodniki. Tak ze 300 złotych miesięcznie od samochodu przekonałoby co niektórych, że istnieje komunikacja miejska.

          • 4 4

          • Ja bym się nie szczypał koncesje wprowadzić na posiadanie auta

            Pół miliona płacisz jeździsz samochodem nie płacisz jeździsz rowerem czy zkm. Dziękuję dowidzenia. Na stówe nie będzie więcej korka.

            • 2 3

        • Wej jo

          A w kosmosie to ani rowerów ani samochodów nie potrzebują. Xooy kogoś obchodzi czym jeżdzą w Singapurze. Liczy się tu i teraz.

          • 4 1

  • Wierzę że się uda, skoro władze Gdyni tak mówią to tak będzie. Gdy pan Wojciech mówi że coś zrobi, to mówi.

    • 0 0

  • Co za bzdurny? Kto będzie nadkladal kilka km? (5)

    Kwiatkowskiego jest najkrótsza i nawet gdy będę nią jechał 40km/h to i tak będę szybciej niż tą planowaną jadąc 120km/h

    • 6 17

    • "Kto będzie nadkladal kilka km?" (4)

      Ciężarówki z kontenerami.
      Na estakadzie będzie dla nich zakaz...
      Albo wręcz zostanie wyburzona...

      • 8 1

      • (2)

        Może jeszcze zbombardowana

        • 4 3

        • Kapiszonami...

          • 0 0

        • są odpowiedniejsze metody utylizacji

          betonu...

          • 3 1

      • Już to widzę :-)

        Zamienił stryjek siekierkę na kijek

        • 0 0

  • Gdyby ktoś kopnął szczura w dupę może infrastruktura poszła by pełna parą,a deweloperzy wypad. Mają dość pieniędzy

    • 0 0

  • (2)

    Ale gdzie wcisną tę drogę, od Węzła Kwiatkowskiego do Pomnika? Ja tego nie widzę.

    • 0 0

    • i od Kwiatkowskiego

      do Puckiej wcale łatwo nie będzie...

      • 0 0

    • Dadzą radę. Zobacz sobie wizualizacje z roku 2013. Można ją obejrzeć na ytub

      • 0 0

  • Tylko rozwój zrównoważonego transportu rowerowego (7)

    i ograniczenie ruchu samochodowego jest gwarantem zadowolenia mieszkańców w trosce o ich dobro i środowiska naturalnego.

    • 13 83

    • I co jeszcze? Może na hulajnodze mam popylać do centrum???

      • 1 0

    • Oczywiście!

      Towary do portu będą dowożone z terminali pod Pruszczem rowerami cargo, na zasadzie ostatniej mili

      • 1 0

    • Kontenery na rowery!

      • 4 0

    • (1)

      OK, pod warunkiem, że rowery będą posiadały numery rejestracyjne oraz OC, bo jak na razie zachowanie rowerzystów jest fatalne. Święte krowy - to delikatnie powiedziane.

      • 16 5

      • Nie zapomnij sobie numeru na czole wytatuować

        • 2 3

    • Komunistyczna nowo mowa

      • 7 1

    • Masz rację

      Powinni zakazać wjazdu suwów do miasta. Rowery są dobrym rozwiązaniem. Zróbmy im stację przesiadkową z rowerami. To genialne!

      • 5 12

  • (2)

    Objerz projekt a realizacja w 2056.

    • 30 3

    • (1)

      predzej umżesz niż to zrobia

      • 1 0

      • Co zrobi, ga.moniu?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane