• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obejrzyj projekty Drogi Czerwonej i podyskutuj o nich

Michał Sielski
18 listopada 2023, godz. 18:00 
Opinie (245)
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.

Na trzech spotkaniach z mieszkańcami w Gdyni oraz w Dębogórzu będzie można poznać warianty przebiegu Drogi Czerwonej, która ma być przedłużeniem obwodnicyMapka do Portu Gdynia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za 6 lat mocno wyeksploatowana estakada KwiatkowskiegoMapka zostanie odciążona.



Wierzysz, że Droga Czerwona powstanie do 2029 r.?

Dokumentację Drogi Czerwonej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje firma Mosty Katowice, która za prace zainkasuje 8 mln zł.

Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
  1. węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Pierwszy odcinek będzie już niebawem miał koncepcję programową, a dwa pozostałe studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i nie pozwala na razie na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy.



Postęp prac pozwolił jednak na ogłoszenie terminów spotkań dotyczących budowy Drogi Czerwonej. Może w nich wziąć udział każdy, bez wcześniejszej rejestracji:
  • 22 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33Mapka w Gdyni,
  • 23 listopada w sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, przy ul. Pomorskiej 30 w Dębogórzu,
  • 24 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni.

Wszystkie spotkania rozpoczynają się o godz. 17:00.


Projektanci przedstawią na nich warianty przebiegu osi drogi i omówią uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Wysłuchają również opinii mieszkańców.

Uwagi będzie można przekazać osobiście, a także poprzez formularz, który będzie dostępny na stronie internetowej inwestycji - www.drogaczerwona.pl

Droga Czerwona - jak będzie wyglądać?



Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem Estakady Kwiatkowskiego. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem Estakady Kwiatkowskiego.
Droga Czerwona ma mieć 9 km długości, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu. Będzie miała status drogi głównej ruchu przyspieszonego. Na jej przebiegu będzie aż pięć węzłów drogowych, by praktycznie w całości przejąć tranzyt ciężkich samochodów do portu oraz obsługujących go firm. Dzięki temu ma odciążyć wyeksploatowaną, starszą część estakady Kwiatkowskiego.

- Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk. Drugi priorytet to oczywiście udrożnienie przeciążonej dziś estakady Kwiatkowskiego, którą do pracy i domów przemieszczają się codziennie tysiące gdynian - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koszt inwestycji szacuje się na ponad 2 mld zł. Dlatego właśnie nie ma szans na to, by droga powstała bez przerzucenia większości kosztów na budżet centralny. Prowadzeniem inwestycji zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury.



Droga Czerwona: budowa do 2029 r.



Zgodnie z założeniami z 2022 r., dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Po jej weryfikacji i ewentualnym szybkim zatwierdzeniu przez GDDKiA przygotować będzie trzeba dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Dopiero po jej uzyskaniu mogą rozpocząć się główne prace projektowe, prowadzone przez wybranego wykonawcę, który ma być również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj" i powstać do 2029 r.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (245) 10 zablokowanych

  • Gdyby nie Polski ład (3)

    W Gdyni nic by się nie działo

    • 43 31

    • Gdyński magistrat jest do bani (2)

      Ta trasa mogła być gotowa w 2010 roku tylko nie było komu pozyskać środków z UE. Farby jest pod dostatkiem. Szczurek za długo rządzi i nic nie robi. Jedynie co to wybudować sobie autostradę pod dom z pieniędzy podatników.

      • 15 6

      • Chyba sobie jaja robisz (1)

        Gdynia raz, z przedłużeniem Kwiatkowskiego, już dała się zrobić w jajo. Wydała pieniądze na wkład własny, GDDKiA stwierdziła, że nie przejmie jej jako krajówki (prowadzącej do granicy państwowej!) i niech się samorząd z remontami buja. Więc teraz niech robią sami albo spadają na drzewo.

        • 4 7

        • Gdynia ma to na własną, wyraźną prośbę

          Opinia GDDKiA była znana przed podjęciem rozbudowy estakady.

          • 8 1

  • (5)

    6 lat to jak z bicza szczelił))Ależ włodarze Gdyni mają tempo...o dziwo apartamęta rosną jak grzyby po deszczu,odwrotnie proporcjonalnie do tragicznych gdyńskich duktów.Ale wiadomo,kniaź i kolesie mają swoje priorytety)

    • 61 9

    • Ile będzie świateł na niej?

      • 0 4

    • (2)

      Inwestorem jest ministerstwo nie miasto

      • 5 3

      • Zamilcz

        Na tym forum masz krytykować władze miasta, zrozumiano!!?

        • 3 7

      • opinia też ministerstwa w odpowiedzi na interpelację poselską do premiera Tuska w 2014 roku

        "Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane"

        Masz jakieś wątpliwości??!

        • 4 0

    • " Szczel" sobie kielicha Sven i nie fisiuj.

      • 0 0

  • Po wyborach mówienie o tej trasie nie liczy się (1)

    • 37 8

    • To i tak nie dla ciebie, tylko dla TIRów z portu

      abyś się nie pchał, będą 2 zjazdy na krzyż

      • 3 4

  • Moja dyskusja zbędna dawno się wyprowadziłem (5)

    Kiście się dalej w tym pacanowie i stójcie po pół dnia w korku.

    • 41 12

    • Wszędzie są korki. Cała PL autami stoi. Zatem (2)

      co sobie myślałeś? Że korków w ogóle w PL nie będzie?

      • 7 6

      • Zgadza sie. Korki będą jak i niedorajdy codzienie je tworzące i w nich stojące też nie znikną

        Jedyna rada to samemu ruszyć głową i się przenieść w takie miejsce, żeby oni dalej stali jak stali do tej pory a samemu zamieszkać miejscu - bez korkowym.
        Życze powodzenia bo na 2054 rok łask zarządzających miastem raczej by mi cierpliwości nie starczyło.
        Ochłap już rzucili (projekt do polizania), kto chce niech wierzy i ma nadzieje ze coś sie zmieni. A nadzieja czyja matka .. wszyscy wiedza.

        • 2 6

      • komusza PL? która?

        cała twoja Europa ma większe korki i ruch a Ty mówisz o Europie i Polsce? weż sobie wyjedż chociaż raz w Europę.. u nas nie ma barier!! U nas nie ma korków! fajnopolaku..

        • 3 0

    • Dzięki ale dlaczego nie nawidzisz Polski?

      czemu jej nie wspierasz?..
      Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk.

      Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Obejrzyj-i-podyskutuj-o-projektach-Drogi-Czerwonej-n183825.html

      • 0 0

    • Brawo ty

      Teraz jak cię już tam nie ma to niechaj wali się świat

      • 0 0

  • Projektów, to my się już w swoim zyciu naogladalismy...

    Wezcie sie w koncu do roboty

    • 71 2

  • Odciążeniem estakady Kwiatkowskiego (25)

    mogłaby zostać wygodna trasa rowerowa biegnąca z Oksywia do placu Gomboriwcza i dalej do Placu Kaszubskiego. Wówczas wielu mieszkańców północnych dzielnic Gdyni mogłoby wygodnie docierać do centrum miasta i miejsc pracy położonych w jego pobliżu bez korzystania z samochodu. Warto przeprowadzić studium wykonalności tego projektu: zwodzony wiadukt na tej trasie spowodowałby wypromowanie Gdyni jako miasta rozumiejącego sens radykalnego postawienia na przyjazne dla środowiska naturalnego i miejskiego rozwiązania komunikacyjne.

    • 72 253

    • (2)

      Tiry na trasy rowerowe!

      • 48 5

      • trasy rowerowe na Tiry :) może lepiej będzie :) (1)

        • 19 1

        • kontenery na rowery

          • 9 0

    • ha ha ha ha

      wsadź se ten pomysł

      • 33 4

    • Już pędzę po rower...

      Trasy rowerowe i lotniskowiec przy Skwerku pomogą wielu na szybkie dostanie się do centrum... nie ma jednego rozwiązania które pomoże na korki i lepszą komunikację jak z dietą wszystko zrównoważone - najlepsze, ale nie doskonałe to usprawnienie komunikacji miejskiej... a szczególnie kolejowej a jest to możliwe tylko trzeba to z głową zrobić a nie od...ć. Kolejna sprawa nowe dzielnice i arterie - zmusić developerów do partycypacji w dojazdówkach tak by drogi były drożne na tyle by ruch do i z centrum był płynny nawet jak wybudują 10x więcej budynków w okolicy... to się da policzyć... urzędnicy sprzedający ziemie developerom powinni odpowiadać za to jak wygląda dojazd do osiedla i wyjazd z niego... system tristar który jest chyba tylko dużym zapleczem monitoringu bo działa jak działa też do wymiany a przynajmniej zatrudnić kogoś kompetentnego wykorzystać Politechnikę i naukowców którzy coś zrobią realnie... do tego edukacja jak się jeździ w korkach, na suwak itp... drogi rowerowe też ważne ale to nie usprawni nic w tym wypadku... dodam do tego na obrzeżach miasta parkingi dla Tirów, dla osobówek typu Park&Ride - nie musisz dalej nie jedziesz samochodem ale za to w 20-30 min dotrzesz w każde miejsce komunikacją... za połowę ceny... 20 prawdziwych parkingów takich rozwiązało by problemy z korkami w mieście ale prawdziwych nie takich na 4 samochody w tym 10 z wypożyczalni :) - szlaban skan rejestracji bilecik zniżkowy albo np całodobowy i jazda. Jest wiele rozwiązań, ale musi to być z głową a nie byle jak byle było...

      • 22 2

    • Moron

      • 3 2

    • Seniorzy i niepełnosprawni na rowery (1)

      • 29 2

      • DPD Gabaryt - na rower... wodny też może być...

        • 18 2

    • Pomysł nie do końca przemyślany (2)

      Do utrzymania wygodnej trasy rowerowej potrzeba ekologicznych pługów do odśnieżania, poza tym wygodna trasa rowerowa powinna mieć podgrzewaną niezamarzającą nawierzchnię i nadmuchy ciepłego powietrza na plecy żeby wygodnie się jechało, powinna też mieć inteligentnie sterowane ekrany od deszczu i wiatru zasilane ekologicznie. To wszystko sprawia że budowa wygodnej trasy rowerowej jest kompletnie nieopłacalna i dużo taniej wychodzi budowa samochodowej Drogi Czerwonej.

      • 20 14

      • Głowa Ci w szpychy wleciała, jak nic

        • 16 4

      • Wygodnie się to czyta

        • 9 0

    • Nikt tego nie chce i nie potrzebuje. Rozejrzyj się. Zima idzie. Rowerem bez sensu.

      • 28 4

    • cykliści (2)

      Taaaakkk... Dobre da starcyh i chorych m dzieci i niesprawnych . Egoizm cykisty

      • 21 1

      • A ty jesteś chory czy niepełnosprawny? (1)

        Pewnie że nie. Ty sobie tak tłumaczysz swoje lenistwo. A prawda jest taka że chorzy i niepełnosprawni najczęściej jeżdżą wcale nie autem (bo nie mogą lub ich nie stać) tylko komunikacją miejską. No i właśnie ograniczenia ruchu samochodów są dla nich dobre bo im mniej samochodów tym szybsze i bardziej punktualne autobusy.

        • 2 8

        • To zależy od niepełnosprawności

          Np. w Trójmieście niepełnosprawni umysłowo głównie na rowerach.

          • 7 1

    • kartka papieru, poziom wody, rozmiary kontenerowców w porcie, przepisy budowlane

      I naszkicuj ten most zwodzony...

      • 9 1

    • O czym Ty piszesz??? Jakie zwodzone wiadukty? Gdyńscy włodarze wydali 100 milionów na Wielkopolskiej a nie wymienili z boku kilkadziesiąt metrów chodnika, przy sądzie to plomby z zębów wypadają jak się jedzie. Obudź się to jest Gdynia a nie Rumia czy Wejherowo, o Gdańskich inwestycjach już nawet nie napisze bo to dla Szczurka Himalaje.

      • 9 2

    • I ładunki z portu będziesz woził na mevo

      • 8 0

    • Myślę że odciążyłoby by ci głowę

      Gdyby zamontowali ci taki specjalny zaworek. To pomaga na wodogłowie.

      • 5 0

    • Nie dziękuje

      Wole ciepły samochód

      • 4 0

    • Brak.drogi rowerowej to duzo wiecej aut (1)

      Znam mase ludzi ktorzy jada autem bo nie ma jak jechać rowerem po kwiatkowskiego

      • 0 3

      • Estakada Kwiatkowskiego została zaplanowana i zrobiona dla komunikacji samochodowej, a nie rowerowej.

        • 2 0

    • Jesienią i zimą :D

      Zwłaszcza jak pada i zimno :D

      • 2 0

    • Nikt mi nie bedzie mówić czym mam się poruszać. Wole samochód

      • 4 0

    • W szczególności polecam ten projekt

      Bardzo mocno polecam jazdę w ulewnych deszczach i zaśnieżonych drogach przy -20, czego niejeden gdynianin pozazdrości, bo wtedy będziemy mieli okazję się stać najbardziej eko miastem europy

      • 1 0

  • (3)

    Objerz projekt a realizacja w 2056.

    • 30 3

    • Można obejrzeć, wybrać wariant, wybór wariantu można przedłożyć komisji, a tak komisja zgłosi to wraz z poprawkami do urzędu i tak się pochylą nad tym wariantami urzędnicy a tam jest prawdziwa armia.

      • 2 0

    • (1)

      predzej umżesz niż to zrobia

      • 1 0

      • Co zrobi, ga.moniu?

        • 0 0

  • Najważniejsza obecnie jest szybka trasa do Władysławowa.

    • 15 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane