- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (112 opinii)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (169 opinii)
- 3 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (56 opinii)
- 4 Masz interes? Zostaw kartkę (174 opinie)
- 5 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (147 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (247 opinii)
Obejrzyj projekty Drogi Czerwonej i podyskutuj o nich
Na trzech spotkaniach z mieszkańcami w Gdyni oraz w Dębogórzu będzie można poznać warianty przebiegu Drogi Czerwonej, która ma być przedłużeniem obwodnicy do Portu Gdynia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za 6 lat mocno wyeksploatowana estakada Kwiatkowskiego zostanie odciążona.
Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Pierwszy odcinek będzie już niebawem miał koncepcję programową, a dwa pozostałe studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i nie pozwala na razie na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy.
Postęp prac pozwolił jednak na ogłoszenie terminów spotkań dotyczących budowy Drogi Czerwonej. Może w nich wziąć udział każdy, bez wcześniejszej rejestracji:
- 22 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni,
- 23 listopada w sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, przy ul. Pomorskiej 30 w Dębogórzu,
- 24 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni.
Wszystkie spotkania rozpoczynają się o godz. 17:00.
Projektanci przedstawią na nich warianty przebiegu osi drogi i omówią uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Wysłuchają również opinii mieszkańców.
Uwagi będzie można przekazać osobiście, a także poprzez formularz, który będzie dostępny na stronie internetowej inwestycji - www.drogaczerwona.pl
Droga Czerwona - jak będzie wyglądać?
Droga Czerwona ma mieć 9 km długości, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu. Będzie miała status drogi głównej ruchu przyspieszonego. Na jej przebiegu będzie aż pięć węzłów drogowych, by praktycznie w całości przejąć tranzyt ciężkich samochodów do portu oraz obsługujących go firm. Dzięki temu ma odciążyć wyeksploatowaną, starszą część estakady Kwiatkowskiego.
- Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk. Drugi priorytet to oczywiście udrożnienie przeciążonej dziś estakady Kwiatkowskiego, którą do pracy i domów przemieszczają się codziennie tysiące gdynian - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koszt inwestycji szacuje się na ponad 2 mld zł. Dlatego właśnie nie ma szans na to, by droga powstała bez przerzucenia większości kosztów na budżet centralny. Prowadzeniem inwestycji zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – samochody do 50 tys. zł
Droga Czerwona: budowa do 2029 r.
Zgodnie z założeniami z 2022 r., dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Po jej weryfikacji i ewentualnym szybkim zatwierdzeniu przez GDDKiA przygotować będzie trzeba dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.
Dopiero po jej uzyskaniu mogą rozpocząć się główne prace projektowe, prowadzone przez wybranego wykonawcę, który ma być również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj" i powstać do 2029 r.
Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty
Miejsca
Opinie (245) 10 zablokowanych
-
2023-11-18 22:20
Tyle lat to słyszymy!!! (1)
Nie wierze, co roku wraca temat tej drogi i tak od kilku czy kilkunastu lat. 9km drogi szok!!!
To jest jakaś parodia- 18 0
-
2024-01-12 11:48
Nie od kilku a od 50 lat 13 planów co 4 lata jeden ile to kasy
- 0 0
-
2023-11-18 22:20
Ja już nie doczekam
Może mój syn.
- 14 0
-
2023-11-18 22:24
Co za bzdurny? Kto będzie nadkladal kilka km? (5)
Kwiatkowskiego jest najkrótsza i nawet gdy będę nią jechał 40km/h to i tak będę szybciej niż tą planowaną jadąc 120km/h
- 6 17
-
2023-11-18 23:46
"Kto będzie nadkladal kilka km?" (4)
Ciężarówki z kontenerami.
Na estakadzie będzie dla nich zakaz...
Albo wręcz zostanie wyburzona...- 8 1
-
2023-11-19 00:40
(2)
Może jeszcze zbombardowana
- 4 3
-
2023-11-19 10:08
są odpowiedniejsze metody utylizacji
betonu...
- 3 1
-
2023-11-21 15:51
Kapiszonami...
- 0 0
-
2023-11-20 13:25
Już to widzę :-)
Zamienił stryjek siekierkę na kijek
- 0 0
-
2023-11-18 22:27
Trzeba zbudiwać drogę klasy S Gdańsk-Miastko.
- 3 1
-
2023-11-18 22:52
Niestety PIS przez 8 lat nawet nie przygotował dokumentacji projektu. Wstyd !
- 10 10
-
2023-11-18 23:00
Zrobcie ta.droge
A przestańcie o tym wiecznie gadać bo słuchać się tego nie da. Obwodnicę metropolotalna robią beż wysyłania przez 10 lat bzdurnego gadania o zapowiedziach
- 15 0
-
2023-11-18 23:29
ale to już było... I wróciło... (2)
2014, tuż przed planowym "odwrotem" płemiera na eurosynekurę.
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
"Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane"- 13 6
-
2023-11-19 10:11
a chwilę później...
donosik na lotnisko...
- 4 0
-
2023-11-19 10:16
zawiązanie spółki celowej Semeko - PKP
Do zabudowy "międzytorza".
- 3 0
-
2023-11-18 23:41
pierwsza wada widoczna gołym okiem - brak połączenia z Hutniczą (2)
Bardzo też jestem ciekaw, jak będzie rozwiązany węzeł przecięcia z Pucką i przeciśniecie "czerwonej" w okolicach budowanego wiaduktu...
- 18 1
-
2023-11-19 10:10
moim zdaniem brakuje jakieś 100m...
tego wiaduktu, aby "czerwona" przeszła dołem...
- 6 0
-
2023-11-19 14:05
Kilka lat temu była fajna wizualizacja.
Na końcu Obwodnicy wlot do tunelu prowadzącego pod Chylońską i torami kolejowymi. Na wizualizacji się skończyło.
- 8 0
-
2023-11-19 00:06
(12)
Gdynia to chyba najbardziej ociągające się miasto w rozwijaniu infrastruktury. Sam fakt budowy jednego węzła kilka lat i problemy, które z tego tytułu występowały to podkreśliły.
- 209 11
-
2023-11-19 01:53
Potry 10% Plskiej gospodarki! (3)
Czy? kto to blokuje?! od 30lat! mamy się rozwijać czy zwijać?
Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk.
Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Obejrzyj-i-podyskutuj-o-projektach-Drogi-Czerwonej-n183825.html- 5 2
-
2023-11-20 06:18
(2)
Każda inwestycja w Polsce to konkurencja dla niemców.
- 5 3
-
2023-11-20 11:42
W d... Niemcy mają
polskie inwestycje, paranoiku.
- 2 1
-
2023-11-20 11:57
Mowisz o Niemcach z Gdańska.
Już pomogli załatwić lotn8sko, teraz wzięli się za rozwój portu.
- 0 2
-
2023-11-19 11:06
Nic dziwnego, skoro za inwestycje odpowiada Marek Łucyk. (1)
- 20 4
-
2023-11-19 12:21
Tyle, że za tę inwestycję odpowiada budżet centralny i port. Miasto nie ma z nim nic wspólnego. Może trochę elementarnej wiedzy zamiast propagandy?
- 8 9
-
2023-11-19 11:23
Węzeł Karwiny jest także odpowiedzialny
za połączenie kolejowe do portu w Gdyni. Sposób realizacji tej inwestycji - brak poszerzenia wiaduktów pod trzeci tor, to wręcz sabotaż gospodarczy.
- 24 4
-
2023-11-19 11:55
(1)
Dyskusja bezprzedpiotowa bo ta droga i tak nie powstanie w ciągu najbliższych 10 lat .
- 0 6
-
2023-11-19 14:59
Za 10 lat ? Jak powstanie za 20 lat to będzie sukces!
- 1 2
-
2023-11-19 12:30
Byłoby to zabawne stwierdzenie, ale tylko jeśli żyjesz tu mniej niż 2 dekady (2)
Gdy w Gdańsku (tam, gdzie obecnie szeroko pojęte Południe) jeździło się do obwodnicy kluczącymi i sypiącymi się dróżkami przez pola, nie było Słowackiego itd. - w Gdyni już miałeś Kwiatkowskiego, Wielkopolską, Różową itd. Podstawowa siatka dróg została zbudowana dawno temu. I, tu się zmartwisz, co do zasady nie będzie rozbudowywana dalej. Chyba że masz na myśli infrastrukturę kolejową, to wtedy i owszem.
- 4 4
-
2023-11-19 14:40
OK, ale tak było jakieś 25 lat temu... (1)
Niestety jakieś 15-20 lat temu Gdynia przestała się rozwijać pod kątem infrastruktury. Jedyne większe inwestycje i to nie z budżetu miasta to Trasa Kaszubska i PKM.
- 10 1
-
2023-11-19 17:36
A to już wina mieszkańców.
Poświęcisz parking przed swoim blokiem, żeby puścić tam trzypasmówkę?
- 2 6
-
2023-11-19 01:38
Moja ulubiona opinia na temat Gdyni
Miasto mem XD
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.