• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obejrzyj projekty Drogi Czerwonej i podyskutuj o nich

Michał Sielski
18 listopada 2023, godz. 18:00 
Opinie (245)
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.

Na trzech spotkaniach z mieszkańcami w Gdyni oraz w Dębogórzu będzie można poznać warianty przebiegu Drogi Czerwonej, która ma być przedłużeniem obwodnicyMapka do Portu Gdynia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za 6 lat mocno wyeksploatowana estakada KwiatkowskiegoMapka zostanie odciążona.



Wierzysz, że Droga Czerwona powstanie do 2029 r.?

Dokumentację Drogi Czerwonej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje firma Mosty Katowice, która za prace zainkasuje 8 mln zł.

Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
  1. węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Pierwszy odcinek będzie już niebawem miał koncepcję programową, a dwa pozostałe studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i nie pozwala na razie na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy.



Postęp prac pozwolił jednak na ogłoszenie terminów spotkań dotyczących budowy Drogi Czerwonej. Może w nich wziąć udział każdy, bez wcześniejszej rejestracji:
  • 22 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33Mapka w Gdyni,
  • 23 listopada w sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, przy ul. Pomorskiej 30 w Dębogórzu,
  • 24 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni.

Wszystkie spotkania rozpoczynają się o godz. 17:00.


Projektanci przedstawią na nich warianty przebiegu osi drogi i omówią uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Wysłuchają również opinii mieszkańców.

Uwagi będzie można przekazać osobiście, a także poprzez formularz, który będzie dostępny na stronie internetowej inwestycji - www.drogaczerwona.pl

Droga Czerwona - jak będzie wyglądać?



Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem Estakady Kwiatkowskiego. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem Estakady Kwiatkowskiego.
Droga Czerwona ma mieć 9 km długości, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu. Będzie miała status drogi głównej ruchu przyspieszonego. Na jej przebiegu będzie aż pięć węzłów drogowych, by praktycznie w całości przejąć tranzyt ciężkich samochodów do portu oraz obsługujących go firm. Dzięki temu ma odciążyć wyeksploatowaną, starszą część estakady Kwiatkowskiego.

- Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk. Drugi priorytet to oczywiście udrożnienie przeciążonej dziś estakady Kwiatkowskiego, którą do pracy i domów przemieszczają się codziennie tysiące gdynian - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koszt inwestycji szacuje się na ponad 2 mld zł. Dlatego właśnie nie ma szans na to, by droga powstała bez przerzucenia większości kosztów na budżet centralny. Prowadzeniem inwestycji zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury.



Droga Czerwona: budowa do 2029 r.



Zgodnie z założeniami z 2022 r., dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Po jej weryfikacji i ewentualnym szybkim zatwierdzeniu przez GDDKiA przygotować będzie trzeba dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Dopiero po jej uzyskaniu mogą rozpocząć się główne prace projektowe, prowadzone przez wybranego wykonawcę, który ma być również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj" i powstać do 2029 r.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (245) 10 zablokowanych

  • To jest dramat

    I to ze strony rzadu który budował drogi do portów Litwy i Łotwy a nasz Gdyński w który obsługiwał sprzęt NATO miał głęboko w du i władz Gdyni które są w stanie organizować jedynie jakieś kieszonkowe ogródki na miarę trąbek wielkich (bez obrazy)

    • 28 4

  • Trzeba dodać jeszcze cztery lata (6)

    Plany z 2022 roku przewidujące powstanie drogi w 2029 roku nie zakładały raczej przejęcia władzy przez koalicję "fur Deutschland". Potrzebna jest teraz aktualizacja terminu na 2033 rok.

    • 48 86

    • No oszołom (3)

      • 25 13

      • (2)

        Chyba z ciebie, on pisze poprostu prawdę, na nic nie będzie oprócz ubecji i części rowerowych.

        • 12 19

        • (1)

          Ja ostatnio slyszalem ze juz ciezarowki jezdza do niemiec z polskimi ceglami ze srodmiescia gdanska. Juz zaczynaja demontowac kamienice i je spowrotem do rzeszy wioza. Beton i kamienie z jezdni beda nastepne a potem obozy maja powstawac.

          • 12 10

          • Za takie teksty to powinni zamykać w psychiatryku

            • 6 3

    • Wielka szkoda że przez osiem ostatnich lat nie zbudowano tej drogi

      Chociażby za te 2 miliardy złotych na przekop do nikąd, który nigdy się nie zwróci a port w Gdyni daje polskiemu państwu olbrzymie dochody rocznie

      • 11 5

    • Tylko 4? Przez 8 ostatnich lat pisi-land torpedował tą inwestycję;-)

      Bo Trójmiasto nie głosowało na pisowskich oligarchów! Więc kara musiała być!

      • 7 4

  • a co Horała przez 8 lat robił?! (8)

    • 25 19

    • Kandydował na prezydenta Gdyni (4)

      Ale wybraliście ekipę od białej farby i uspokajania ruchu.

      • 16 7

      • (3)

        Siedział w kręgach rządowych i co zrobił? Nic. Zajmuje się polem między łodzią i Warszawa

        • 15 6

        • Tak tylko zapytam (2)

          Co w tej sprawie przez osiem lat zrobili Tusk z Nowakiem?

          • 8 8

          • Tusk zrobił... (1)

            Na odchodnym na eurosynekurę skreślił OPAT z planu budowy dróg krajowych.

            • 7 6

            • do minusujących - zaprzeczasz czy wypierasz?

              Sądzisz, że ktoś się do błędu i/lub niekompetencji przyzna?!

              2014 kwiecień
              "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."

              "Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane"

              • 8 2

    • Horała buduje Centralny Przekręt Kasy im. Solidarności baranów (1)

      plus szprychy do niego za 60 tysięcy miesięcznie na konto

      • 10 8

      • tobie kabaret zastąpił rzeczywistość

        a to jest jednostka chorobowa...

        • 4 2

    • a co miał zrobić?

      Skoro w Gdyni nikt z nim nie chciał rozmawiać ani wybierać?

      • 4 4

  • Czy estakada wytrzyma te 6 lat

    • 12 0

  • Droga Zielona!

    Kiedy wreszcie???

    • 11 2

  • Jakby podnieść ceny parkowania w mieście do 100 zl/h, rozszerzyć odpowiednio strefy parkowania (8)

    oraz podnieść ceny paliwa to by przestali korkowac miasto i cała ta droga czerwona nie była by potrzebna. W Holandii przyniosło to efekty i jeżdżą rowerami.
    Proszę wygoglowac i się zapoznać.

    • 7 32

    • Genialny pomysł (4)

      Liczę na nowy rząd w tej kwestii. Donald, musisz!

      • 5 1

      • W Singapurze zgoda/koncesja na posiadanie samochódu w ogóle kosztuje $106 tys (3)

        Zapłacisz tyle to możesz samochód sobie kupić. Gdzie mieszkanie kosztuje $100 TYS a średnie roczne zarobki $88tys.
        Cos podobnego powinni u nas zrobic to by się szybko nauczyli z roweru korzystać.

        • 3 6

        • U nas by wystarczyło co innego (1)

          Nałożenie miesięcznej opłaty na tych, którzy nie mają prywatnego miejsca parkingowego i zastawiają swoimi autami ulice i chodniki. Tak ze 300 złotych miesięcznie od samochodu przekonałoby co niektórych, że istnieje komunikacja miejska.

          • 4 4

          • Ja bym się nie szczypał koncesje wprowadzić na posiadanie auta

            Pół miliona płacisz jeździsz samochodem nie płacisz jeździsz rowerem czy zkm. Dziękuję dowidzenia. Na stówe nie będzie więcej korka.

            • 2 3

        • Wej jo

          A w kosmosie to ani rowerów ani samochodów nie potrzebują. Xooy kogoś obchodzi czym jeżdzą w Singapurze. Liczy się tu i teraz.

          • 4 1

    • Rowerem nie ma jak

      Brak dojazdu z oksywia rowerem ogranicza ruch! Ludzi brali wcześniej rower w reke i na dziko przez tory przechodzili na Hutniczą. Teraz przebudowali infrastrukturę kolejową ale oczywiście nie zrobili tam przejścia dla ludzi (chociażby wzdłuż kanału dla którego zrobili podziemny tunel) Gdynia nie liczy się w ogóle z mieszkańcami i potrzebami. Chciałabym dowiedzieć się za co władze biorą pieniądze z podatków mieszkańców?

      • 1 1

    • wygoogluj sobie...

      najwyższe wzniesienie Holandii...

      • 1 0

    • pan aktywista miejski raczył nie zauważyć, że wskazana droga w ogóle nie prowadzi przez centrum miasta, a łączy PORT z drogą ekspresową. proszę sobie podpiąć kontener pod swój rowerek cargo i zasuwać na drugi koniec polski w ten sposób, ale normalnych kierowców proszę zostawić w spokoju.

      • 0 0

  • Bajeczki wam wciskają na siłę do głów

    to propaganda w żywej postaci

    • 20 0

  • A gdynia i podniecanie sie projektami skąd ja to znam

    • 22 1

  • Dulkiewicz a jak tam swietokrzyska....

    • 11 3

  • Łucyk - nie zapomnij tam buspasa walnąć i koniecznie pas dla cyklistów. Tiry i reszta zmieści sie na jednym pasie ;)))

    • 27 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane