- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (151 opinii)
- 2 Coraz więcej domów pływających na wodzie (31 opinii)
- 3 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (222 opinie)
- 4 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (137 opinii)
- 5 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (97 opinii)
- 6 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (157 opinii)
Obejrzyj projekty Drogi Czerwonej i podyskutuj o nich
Na trzech spotkaniach z mieszkańcami w Gdyni oraz w Dębogórzu będzie można poznać warianty przebiegu Drogi Czerwonej, która ma być przedłużeniem obwodnicy do Portu Gdynia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za 6 lat mocno wyeksploatowana estakada Kwiatkowskiego zostanie odciążona.
Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Pierwszy odcinek będzie już niebawem miał koncepcję programową, a dwa pozostałe studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i nie pozwala na razie na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy.
Postęp prac pozwolił jednak na ogłoszenie terminów spotkań dotyczących budowy Drogi Czerwonej. Może w nich wziąć udział każdy, bez wcześniejszej rejestracji:
- 22 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni,
- 23 listopada w sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, przy ul. Pomorskiej 30 w Dębogórzu,
- 24 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni.
Wszystkie spotkania rozpoczynają się o godz. 17:00.
Projektanci przedstawią na nich warianty przebiegu osi drogi i omówią uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Wysłuchają również opinii mieszkańców.
Uwagi będzie można przekazać osobiście, a także poprzez formularz, który będzie dostępny na stronie internetowej inwestycji - www.drogaczerwona.pl
Droga Czerwona - jak będzie wyglądać?
Droga Czerwona ma mieć 9 km długości, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu. Będzie miała status drogi głównej ruchu przyspieszonego. Na jej przebiegu będzie aż pięć węzłów drogowych, by praktycznie w całości przejąć tranzyt ciężkich samochodów do portu oraz obsługujących go firm. Dzięki temu ma odciążyć wyeksploatowaną, starszą część estakady Kwiatkowskiego.
- Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk. Drugi priorytet to oczywiście udrożnienie przeciążonej dziś estakady Kwiatkowskiego, którą do pracy i domów przemieszczają się codziennie tysiące gdynian - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koszt inwestycji szacuje się na ponad 2 mld zł. Dlatego właśnie nie ma szans na to, by droga powstała bez przerzucenia większości kosztów na budżet centralny. Prowadzeniem inwestycji zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury.
Droga Czerwona: budowa do 2029 r.
Zgodnie z założeniami z 2022 r., dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Po jej weryfikacji i ewentualnym szybkim zatwierdzeniu przez GDDKiA przygotować będzie trzeba dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.
Dopiero po jej uzyskaniu mogą rozpocząć się główne prace projektowe, prowadzone przez wybranego wykonawcę, który ma być również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj" i powstać do 2029 r.
Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty
Miejsca
Opinie (245) 10 zablokowanych
-
2023-11-18 19:24
To jest dramat
I to ze strony rzadu który budował drogi do portów Litwy i Łotwy a nasz Gdyński w który obsługiwał sprzęt NATO miał głęboko w du i władz Gdyni które są w stanie organizować jedynie jakieś kieszonkowe ogródki na miarę trąbek wielkich (bez obrazy)
- 28 4
-
2023-11-18 19:48
Trzeba dodać jeszcze cztery lata (6)
Plany z 2022 roku przewidujące powstanie drogi w 2029 roku nie zakładały raczej przejęcia władzy przez koalicję "fur Deutschland". Potrzebna jest teraz aktualizacja terminu na 2033 rok.
- 48 86
-
2023-11-18 19:51
No oszołom (3)
- 25 13
-
2023-11-18 20:07
(2)
Chyba z ciebie, on pisze poprostu prawdę, na nic nie będzie oprócz ubecji i części rowerowych.
- 12 19
-
2023-11-18 20:17
(1)
Ja ostatnio slyszalem ze juz ciezarowki jezdza do niemiec z polskimi ceglami ze srodmiescia gdanska. Juz zaczynaja demontowac kamienice i je spowrotem do rzeszy wioza. Beton i kamienie z jezdni beda nastepne a potem obozy maja powstawac.
- 12 10
-
2023-11-18 22:10
Za takie teksty to powinni zamykać w psychiatryku
- 6 3
-
2023-11-18 22:35
Wielka szkoda że przez osiem ostatnich lat nie zbudowano tej drogi
Chociażby za te 2 miliardy złotych na przekop do nikąd, który nigdy się nie zwróci a port w Gdyni daje polskiemu państwu olbrzymie dochody rocznie
- 11 5
-
2023-11-18 23:31
Tylko 4? Przez 8 ostatnich lat pisi-land torpedował tą inwestycję;-)
Bo Trójmiasto nie głosowało na pisowskich oligarchów! Więc kara musiała być!
- 7 4
-
2023-11-18 19:54
a co Horała przez 8 lat robił?! (8)
- 25 19
-
2023-11-18 20:06
Kandydował na prezydenta Gdyni (4)
Ale wybraliście ekipę od białej farby i uspokajania ruchu.
- 16 7
-
2023-11-18 20:53
(3)
Siedział w kręgach rządowych i co zrobił? Nic. Zajmuje się polem między łodzią i Warszawa
- 15 6
-
2023-11-18 21:09
Tak tylko zapytam (2)
Co w tej sprawie przez osiem lat zrobili Tusk z Nowakiem?
- 8 8
-
2023-11-18 23:51
Tusk zrobił... (1)
Na odchodnym na eurosynekurę skreślił OPAT z planu budowy dróg krajowych.
- 7 6
-
2023-11-19 09:57
do minusujących - zaprzeczasz czy wypierasz?
Sądzisz, że ktoś się do błędu i/lub niekompetencji przyzna?!
2014 kwiecień
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
"Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane"- 8 2
-
2023-11-18 20:52
Horała buduje Centralny Przekręt Kasy im. Solidarności baranów (1)
plus szprychy do niego za 60 tysięcy miesięcznie na konto
- 10 8
-
2023-11-19 10:04
tobie kabaret zastąpił rzeczywistość
a to jest jednostka chorobowa...
- 4 2
-
2023-11-18 23:49
a co miał zrobić?
Skoro w Gdyni nikt z nim nie chciał rozmawiać ani wybierać?
- 4 4
-
2023-11-18 19:58
Czy estakada wytrzyma te 6 lat
- 12 0
-
2023-11-18 20:03
Droga Zielona!
Kiedy wreszcie???
- 11 2
-
2023-11-18 20:15
Jakby podnieść ceny parkowania w mieście do 100 zl/h, rozszerzyć odpowiednio strefy parkowania (8)
oraz podnieść ceny paliwa to by przestali korkowac miasto i cała ta droga czerwona nie była by potrzebna. W Holandii przyniosło to efekty i jeżdżą rowerami.
Proszę wygoglowac i się zapoznać.- 7 32
-
2023-11-18 20:18
Genialny pomysł (4)
Liczę na nowy rząd w tej kwestii. Donald, musisz!
- 5 1
-
2023-11-18 20:30
W Singapurze zgoda/koncesja na posiadanie samochódu w ogóle kosztuje $106 tys (3)
Zapłacisz tyle to możesz samochód sobie kupić. Gdzie mieszkanie kosztuje $100 TYS a średnie roczne zarobki $88tys.
Cos podobnego powinni u nas zrobic to by się szybko nauczyli z roweru korzystać.- 3 6
-
2023-11-18 21:01
U nas by wystarczyło co innego (1)
Nałożenie miesięcznej opłaty na tych, którzy nie mają prywatnego miejsca parkingowego i zastawiają swoimi autami ulice i chodniki. Tak ze 300 złotych miesięcznie od samochodu przekonałoby co niektórych, że istnieje komunikacja miejska.
- 4 4
-
2023-11-18 23:36
Ja bym się nie szczypał koncesje wprowadzić na posiadanie auta
Pół miliona płacisz jeździsz samochodem nie płacisz jeździsz rowerem czy zkm. Dziękuję dowidzenia. Na stówe nie będzie więcej korka.
- 2 3
-
2023-11-18 21:22
Wej jo
A w kosmosie to ani rowerów ani samochodów nie potrzebują. Xooy kogoś obchodzi czym jeżdzą w Singapurze. Liczy się tu i teraz.
- 4 1
-
2023-11-19 10:13
Rowerem nie ma jak
Brak dojazdu z oksywia rowerem ogranicza ruch! Ludzi brali wcześniej rower w reke i na dziko przez tory przechodzili na Hutniczą. Teraz przebudowali infrastrukturę kolejową ale oczywiście nie zrobili tam przejścia dla ludzi (chociażby wzdłuż kanału dla którego zrobili podziemny tunel) Gdynia nie liczy się w ogóle z mieszkańcami i potrzebami. Chciałabym dowiedzieć się za co władze biorą pieniądze z podatków mieszkańców?
- 1 1
-
2023-11-19 23:05
wygoogluj sobie...
najwyższe wzniesienie Holandii...
- 1 0
-
2023-11-22 13:38
pan aktywista miejski raczył nie zauważyć, że wskazana droga w ogóle nie prowadzi przez centrum miasta, a łączy PORT z drogą ekspresową. proszę sobie podpiąć kontener pod swój rowerek cargo i zasuwać na drugi koniec polski w ten sposób, ale normalnych kierowców proszę zostawić w spokoju.
- 0 0
-
2023-11-18 20:19
Bajeczki wam wciskają na siłę do głów
to propaganda w żywej postaci
- 20 0
-
2023-11-18 20:26
A gdynia i podniecanie sie projektami skąd ja to znam
- 22 1
-
2023-11-18 21:05
Dulkiewicz a jak tam swietokrzyska....
- 11 3
-
2023-11-18 21:31
Łucyk - nie zapomnij tam buspasa walnąć i koniecznie pas dla cyklistów. Tiry i reszta zmieści sie na jednym pasie ;)))
- 27 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.