- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (99 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (16 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Obrywasz ogonki warzyw w sklepach? To może być wykroczenie
Klienci odrywają ogonki od papryki, by zakup mniej ważył i mniej kosztował. Praktyka - przez jednych wyśmiewana, przez innych promowana - została przeanalizowana przez karnistę, który przyznaje, że... to może być wykroczenie.
Niedługo później w sieci pojawiły się zdjęcia z marketów, w których internauci dzielili się swoimi spostrzeżeniami.
- Ciekawe, na co poszedł cały ten hajs zaoszczędzony dzięki oderwaniu ogonków, mam nadzieję, że nie na głupoty - napisała na swoim profilu w mediach społecznościowych pani Joanna, dodając zdjęcia kartonu z paprykami, w których pourywano ogonki. Doszło do tego w jednym z gdańskich marketów.
Pod jej wpisem rozgorzała dyskusja. Zdecydowanie więcej osób było przeciwnych podobnym praktykom, zdarzyły się jednak głosy usprawiedliwiające takie zakupowe "oszczędności"
- Tylko ja nie widzę w tym niczego złego? Nawet jak zaoszczędzi 15 groszy, to jest to 15 groszy tej osoby. Ogonek to coś ekstremalnie zbędnego, nie nadaje się do niczego, tak samo jak badyle z pomidorów. Ktoś nie chce za to płacić - jego sprawa - napisała jedna z internautek.
- Jakoś nie zadajesz sobie pytania, dlaczego ogonki w paprykach sprzedawanych w dyskontach są coraz dłuższe. Dla Ciebie to grosze, bo widzisz tylko swoje zakupy. Dla producentów i sklepów to już konkretniejszy pieniądz - stwierdził inny
Dogmaty Karnisty o urywaniu ogonków papryki
"Sprawa paprykowych ogonków" stała się na tyle medialna, że odniósł się do niej dr Mikołaj Małecki, karnista i autor bloga Dogmaty Karnisty, analizując przypadek na gruncie prawa karnego.
Prawnik zauważa, że urwanie ogonka od papryki w sklepie jest samo w sobie uszkodzeniem cudzej rzeczy:
- Sytuacja 1. Ktoś odrywa ogonek, ale jednak nie kupuje papryki; zostawia w sklepie i owoc [pod względem botanicznym papryka zalicza się do owoców, a nie warzyw - przyp. red.], i ogonek.
- Odpowiada się wówczas za uszkodzenie "całej" papryki (owoc + ogonek). Towar bez ogonków może być bowiem mniej atrakcyjny dla innych klientów. Jeżeli wartość szkody nie przekracza 500 zł - mamy wykroczenie.
- Sytuacja 2. Klient odrywa ogonek i kupuje sam owoc, a ogonek zostawia w sklepie. Ogonek trzeba jakoś "rozliczyć" prawnokarnie.
- Klient kupuje paprykę bez ogonka, zatem zyskuje różnicę wagi - płaci nieco mniej niż za owoc z ogonkiem. Wartość szkody zależy od wagi samego ogonka: różnica między towarem pełnowartościowym a towarem uszkodzonym. Do kwoty 500 zł jest to wykroczenie - podsumowuje autor Dogmatów Karnisty.
Opinie wybrane
-
2023-02-11 15:08
Przepraszam ale na pewno nie ugotuję zupy pomidorowej na łodygach od pomidorów !!!!! (69)
Jeżeli jest taki co ugotuje to czekam na pokaz !!!! nie możmna klienta zmuszać do zakupienia całego krzaka przy zakupie paru pomidorów Gałęzie maja swoja wagę i sprzedawane sa jako pełnowartościowy pomidor , a sa bezużyteczne i tak się wyrzuca . Moim zdaniem jest to oszustwo handlarzy nie naruszanie czyejś własności !!!!!! Na jednej skrzynce maja 1 kg. nieuprawnionych zarobków !!!!!
- 761 185
-
2024-03-22 14:40
Ale cala won siedzi wlasnie w łodydze
- 0 0
-
2023-02-13 10:41
generalnie idąc tym tokiem myślenia to zaraz będzie, że pomidor powinien być sprzedawany bez skórki bo jedni ją jedzą a inni nie...
- 1 1
-
2023-02-13 09:45
to nie jest zmuszanie
jak masz cenę 12zł za kg papryki z ogonkiem to jakbyś tego ogonka nie miała płaciłabyś np. 12,1. Skoro jest z ogonkiem to kupujesz z ogonkiem.
- 0 1
-
2023-02-13 09:05
To trzeba wybierac pomidory bez gałązki. Często masz wybór. Jeśli są na gałązce to powinieneś tak kupować a nie odrywać...
Pestki z moreli tez wyciągasz ?
- 1 1
-
2023-02-13 04:09
Ja proponuje
wyciągać również pestki przed zakupem. Np w takim arbuzie jest tego duzo, po co mam za to płacić? To jest nieuzasadniony zysk. A tak sobie usiade przed kasa i powyciagam....
- 2 2
-
2023-02-12 19:31
jak radzisz sobie
z odrywaniem ogonków od jabłek,gruszek albo zrywanie winogron i zostawianie kiści w sklepie?Dobrze ,że nie obierasz w sklepie pomidorów ze skórki bo też ona jest często bezużyteczna.
- 2 2
-
2023-02-12 17:12
Tylko nie zapomnij pestek od arbuza wyrzucić
- 0 2
-
2023-02-12 14:07
Masz rację, ja w sklepie przed zakupem obieram ziemniaki, po co mi łupiny od kartofli, nie hoduję świń
- 1 1
-
2023-02-12 12:08
na bank jesteś wyborcą pisu
- 4 3
-
2023-02-12 11:00
Cena
Cena produktu została oszacowana dla produktu z ogonkiem, cena produktu bez ogonka była by wyższa, odrywanie ogonka jest poprostu oszustwem (kradzieżą). Pozdrowienia dla siedzących w pierwszych ławkach w K.......
- 7 2
-
2023-02-12 09:18
Mam 'kolegę' z Łodzi
Obiera cebulę w sklepie.
Rozumiem, że ciężko ale wszystko ma swoje granice- 3 0
-
2023-02-12 08:25
a w ogole to jak na porach nas oszukujo! przeciez zjada sie tylko białą i jasnozieloną część!
- 3 1
-
2023-02-12 08:18
chyba niekoniecznie. widzisz co jest sprzedawane i w jakiej cenie(np pomidor z gałązką)
jak ci sie nie podoba to nie kupuj. Z kurczaka tez wydłubiesz kosci przy ladzie chłodniczej bo nie są ci potrzebne? Mozesz kupić luzowanego kurczaka, ale cena bedzie odpowiednio wyższa.
- 6 6
-
2023-02-11 20:55
Kwestia gałęzi to łatwiejsze i szybsze zrywanie (2)
A nie czyjś zarobek na pożal się Boże 10 gramach gałęzi na kilogram pomidorów.
Banany też obierasz przed ważeniem? Czy może robisz z nich zupę.
Gdzie ja żyję, jak nie zwroty w Lidlu to obrywanie ogonków.- 11 13
-
2023-02-12 09:26
A to nie jest tak że ten ogonek przedłuża choćby o kilka dni/godzin dostarczanie wartości do produktu.?
Z resztą darmowe jedzenie dla wegan.
Nikt nie kasuje za ogonki- 3 3
-
2023-02-11 23:27
Banany ciekawy przykład, jak masz gigantyczną kiść to też odrywasz i przeważnie w cieńszym miejscu się łamie.
I co wtedy też uważasz mnie za oszusta gospodarczego.
- 7 3
-
2023-02-11 19:52
(1)
Jamie Olivier nie odrywa szypułek od cherry bo uwaza, ze dodaja aromatu do np.pieczonych dań.
- 5 7
-
2023-02-11 20:16
Jamie Olivierowi smakują także owoce z gałązkami?
Na pewno dodają smaki i aromatu.
- 10 3
-
2023-02-11 19:10
Coś ten prawnik nie popisał sie (2)
Chciał by wyszło groźnie i poważnie, wyszło śmiesznie.
Jeżeli kupuję pomidory z ogonkiem, a na wadze klikam ikonkę z trzema soczystymi pomidorami beż nich, to chyba kupuję towar niezgodny z umową! Zdziwilibyście się jakie te kilkugramowe ogonki generują zysk w skali korporacji...- 35 8
-
2023-02-12 07:22
Nie licz pieniędzy sklepu! (1)
Towar: pomidor gałązka - to kup z gałązką a nie odrywasz dwa pomidory! A papryka na obrazku ma ogonek - to można urwać? Bzdury gadasz. Sklep sprzedaje towar jaki widzisz a ty oszukujesz zmniejszając jego wagę. Do tego śmiecisz w sklepie
- 8 23
-
2023-02-13 11:37
pomidor
jest określony jako gałązkowy i wtedy kupuje się z gałązką i jest jasno określone za co płacisz, bo sprecyzowane, a papryka jest "ogonkowa"??
- 1 0
-
2023-02-11 18:17
Ludzie myślcie to nie boli. Nie wszyscy chcą was na każdym kroku oszukać. (2)
Ogonki, łodygi nie mogą być odrywane przez rolnika lub sklep podczas procesu kupna-sprzedaży ponieważ wpływa to na obniżenie świeżości i możliwości przechowywania warzywa / owocu. Poza tym ogonki są bioodpadem można z nich zrobić domowy bionawóz więc nie są bezużyteczne.
- 30 17
-
2023-02-12 10:28
Bede w mojej kawalerce robil bionawoz z ogonkow
Ciekawe czy sasiedzi beda zadowoleni
- 9 1
-
2023-02-11 20:14
Smacznego ogonka życzę
- 14 11
-
2023-02-11 18:16
ogonki pomidorowe, ogórkowe, liście od kapusty itp (3)
Jestem zgorszona takimi praktykami, szczególnie robią to osoby starsze-nagminnie, czy wiecie jaki jest piękny zapach w koszyku warzywnym pomidora z ogonkiem, ogórka z ogonkiem itp. Zawsze wybieram takie warzywo. A kto mówi że ma się gotować pomidorową z ogonkami, chyba spróbuję.
- 7 23
-
2023-02-13 11:35
przyjrzyj się
w sklepie stoją nawet palety na odpady od kapusty i kalafiorów. Część obrywają pracownicy-jak mają czas i nie rozkładają towaru, bo towar ma być świeży-atrakcyjny, żeby się sprzedał, więc z czym masz problem odnośnie kapusty czy kalafiora, bo nie bardzo rozumiem?
- 2 0
-
2023-02-12 18:13
Tylko czym Ty jestes zgorszona? Wez te wszystkie ogonki po starych ludziach i bedzie Ci jeszcze piekniej koszyk pachnial.
- 4 2
-
2023-02-12 08:21
te sam osoby podmieniają jajka na większe
- 7 2
-
2023-02-11 18:07
(1)
To kup pomidory bez łodygi.za oszczędzone kup flachę.
- 6 15
-
2023-02-11 22:59
ale ty głupi jesteś!
- 11 4
-
2023-02-11 17:14
(3)
Proponuje tez obierac banany i pomarańcze, wszak skórki i tak nie zjesz.
- 31 12
-
2023-02-11 20:12
Skórki z pomarańczy są cennym dodatkiem do różnych potraw, na przykład ciast..
Można je też na przykład smażyć w cukrze.
- 10 0
-
2023-02-11 17:40
(1)
Plus przyłazić do sklepu z obieraczką do ziemniaków i kupować tylko obrane, a obierki zostawiać w skrzynce.
Dziadostwo się szerzy... I to takie przez małe "d".- 27 12
-
2023-02-11 19:44
I wykrawać ogryzki z jabłek, drylować pestki z wiśni i śliwek, odrywać szypułki z jagód oraz odcinać końcówki strąków fasoli!
- 9 6
-
2023-02-11 16:55
To idź do sklepu który sprzedaje bez ogonków, te sprzedają z i takie masz kupować.
- 11 9
-
2023-02-11 16:37
Skub winogrona :) (1)
- 20 6
-
2023-02-12 10:26
Wiesz ile by sie na tym zaoszczedzilo
- 0 0
-
2023-02-11 16:35
Banany też obierasz w sklepie ze skórki? (3)
- 42 22
-
2023-02-13 11:33
nie widzisz różnicy
i dajesz do porównania skórkę z banana i ogonek od papryki?? Serio?? Dla Ciebie to wchodzi na poziom porównania?
- 2 0
-
2023-02-12 09:21
Tak
Darek z Łodzi
- 5 1
-
2023-02-12 00:51
Ja to nawet ziemniaki obieram.
- 13 2
-
2023-02-11 16:20
oszustwem jest raczej oderwanie ogonka (10)
bo cena papryki jest skalkulowana z ogonkiem, tak samo jak np. mango z pestką, która też do niczego się nie nadaje.
Producent za tonę papryki z ogonkami musi otrzymać od hurtowników/sklepów określoną kwotę, nie da się wyhodować papryki bez ogonka.
Nie chcę podpowiadać Grażynom, ale obranie ziemniaków w sklepie i zapłacenie za lżejsze bez obierek też będzie oszustwem- 73 18
-
2023-02-13 11:31
oświecenie
w sklepach pracują całe sztaby wykwalifikowanych umysłów, które już dawno to przekalkulowały i nie ma tu mowy o jakimś oszustwie, bo była już nawet wypowiedź przedstawiciela marketów, że oni przeliczają wszystko i kalkulują w koszt cen nawet tzw. "degustatorów". Nie bój się tak bardzo o finanse wielkich sieci handlowych, bo one nie dopłacają do tego biznesu
- 2 0
-
2023-02-12 12:53
Temat-szczyt absurdu
Nie wiem po co portal powiela łamigłówki tego Pana, który walczy takimi opiniami o poczytność poprzez wzbudzanie kontrowersji i niezdrowych emocji. Widać, że ten Pan wszystko kwalifikuje+- prawnokarnie na zasadzie 0:1 dochodząc w mojej opinii do totalitaryzmu absurdu. Rozumiem, że teraz aparat państwa należy skierować na takie afery?nie wiem
Nie wiem po co portal powiela łamigłówki tego Pana, który walczy takimi opiniami o poczytność poprzez wzbudzanie kontrowersji i niezdrowych emocji. Widać, że ten Pan wszystko kwalifikuje+- prawnokarnie na zasadzie 0:1 dochodząc w mojej opinii do totalitaryzmu absurdu. Rozumiem, że teraz aparat państwa należy skierować na takie afery?nie wiem jak to nazwać "kryminalne"? Zastanawia mnie jak to jest, że polskie uczelnie są poza szczytami rankingów w szarym ogonku...??!rozwińmy zatem temat. Co z pakowanymi wędlinami, masłem, i mięsem, które rozmyśleni klienci zostawiają na półkach?(wiem jest to definicja chamstwa), ale się zdarza. Co w takiej sytuacji?? dzwonić po służby mundurowe i uruchamiać "paragrafy"? Albo kalafior i kapusta...koło palet stoją kartony ze starymi liśćmi kapusty i liśćmi od kalafiora część obrana przez pracowników marketów, ale czy mi wolno zeskubać stary listek czy muszę wystąpić z pisemną prośbą do dyrekcji marketu? Chyba to zależy od warzywa/owocu wszyscy wiedzą, że winogronek się nie obiera, a przy kapustach, kalafiorach(zresztą najczęściej na sztuki)jest to standard. Wystarczy trochę zdrowego rozsądku i kultury niekoniecznie "paragrafu". Miłego dnia!!!pozdrawiam
- 10 2
-
2023-02-12 08:30
(6)
To kupuj jabłka z drzewem buraki z nacią i marchew tez
- 13 10
-
2023-02-13 10:07
I winogrona w kiściach!
- 0 0
-
2023-02-12 11:43
A gdzie sprzedają jablka z drzewem?
Poszukaj lepszego argumentu
- 8 1
-
2023-02-12 08:44
(3)
Jabłka tez kupujesz z szypułką czy tez odkrywasz by zaoszczędzić?
- 7 8
-
2023-02-12 18:42
Będę musiał fasolkę szparagową sprzedawać razem z krzakami.
Taki krzak tylko raz owocuje.
- 5 0
-
2023-02-12 11:56
ogonek jabłka finalnie wyrzucam, ale przy gryzieniu jest przydatny, więc jest warty swojej ceny
- 6 2
-
2023-02-12 10:25
Jablka zawsze z gałązką
- 5 0
-
2023-02-11 20:22
Trochę nie masz racji , nie odrywam szypułek od truskawki, ani nie obieram pomidora że skóry. Natomiast niejednokrotnie chciałem kupić 3 pomidory a gałązka była objętościowo 3 razy większa niż te pomidory. Jak kupuję wędlinę w plasterkach to pani sznurek zdejmuje mimo iż kupuje na wagę ze sznurkiem.
- 37 10
-
2023-02-11 16:22
przepraszam, ale czy możesz napisać z jakiego powodu i po co się drzesz wykrzyknikami? (1)
wstawianie więcej niż 2 wykrzykników/pytajników następujących po sobie nie świadczy najlepiej o kondycji psychicznej piszącego ;P
- 31 12
-
2023-02-11 16:50
Te wykrzykniki sa śmieszne i niepotrzebne ale piszący komentarz ma rację.
- 8 13
-
2023-02-11 16:14
(2)
Zawsze w sklepie jest kilka odmian pomidorów. Kup te, które są sprzedawane bez gałązek i po problemie.
- 62 10
-
2023-02-12 08:29
(1)
Ale są dwukrotnie droższe ,mądralino
- 9 15
-
2023-02-12 08:37
No to kupując nawet z gałązka wychodzi lepiej, więc dalej nie widzę powodu aby ja obrywać.
Winogrona też są na gałązkach, a te bez są droższe. Z nimi też tak robisz ?- 21 9
-
2023-02-11 15:50
Jakie oszustwo? (9)
Kupując pomidory do sprzedaży kupuję także z ogonkami i z nimi ważony jest artykuł.
To gdzie jest oszustwo z mojej strony jeśli chcę sprzedać całościowo produkt a nie zostawać z masą ogonków?
Paradoksalnie właśnie po ogonkach często da się sprawdzić świeżość warzyw.- 58 22
-
2023-02-11 20:07
Kupując pomidory do sprzedaży (4)
kupuj bez ogonków. Oszustwem jest wciskanie na siłę klientowi nieprzydatnych do niczego ogonków. Poza tym ogonki niszczą opakowania.
- 47 16
-
2023-02-12 09:49
W życiu większej bzdury nie czytałem
Brak pojęcia o handlu świeżymi owocami i warzywami.
- 7 3
-
2023-02-12 09:29
(2)
Nigdy nie kupuje pomidorów bez szypułki bo to znak że ktoś już kombinował przy pomidorze, wyrywając przykładowo szypułki na której była pleśń świadcząca o złym przechowywaniu lub wyrwała go jakaś "baba" uprzednio macając... Szypułka powinna być świeża i zielona bo tylko taki pomidor jest najwyższej jakości...
- 17 6
-
2023-02-12 18:09
Nigdy nie zrywałeś pomidorów z krzaczka. (1)
Niedojrzały odchodzie razem z zielskiem, a dojrzały bez.
- 10 2
-
2023-02-12 18:39
Jednak jest różnica jak się zrywa pomidora kraka a takim pomidorem dojrzewającym w transporcie...
Zrywając z kraka wybiera się dojrzałe pomidory gotowe już do konsumpcji czy do gara, taka drobna różnica.- 5 0
-
2023-02-11 16:17
nie przetłumaczysz (3)
niektórzy widza tylko swój 'ogonek' ;)
kompletnie nie interesuje ich, że osoba/firma, u/w której kupuje musiała zapłacić za towar z ogonkami i taki też jest sprzedawany - oni chcą zapłacić mniej, bo im się to należy- 55 35
-
2023-02-13 11:26
zdecydowanie
uważam, że tu nie chodzi o oszczędzanie, bo kwota zaoszczędzona byłaby śmieszna. Ludzie to robią zwyczajnie dlatego, że są one nieprzydatne i za długie, więc mogą uszkadzać jadalną część. Dodatkowo dla tych co idą na zakupy, a nie jadą samochodem, to każdy najmniejszy ciężar jest zbędny do niesienia dot. szczególnie odpadów po kalafiorach
- 3 0
-
2023-02-12 12:17
To stan za lada i pakuj klientom te papryki. (1)
Aha, skasowałeś etat, bo przecież nabywcy mogą sobie sami nałożyć? No to właśnie nakładają. Nigdy jednak nie zapominaj, ze to była Twoja decyzja.
- 19 6
-
2023-02-12 18:45
Ja już od dawna w moim sklepie sam obcinam te ogonki
I sprzedaje po zawyżonej cenie.
- 8 3
-
2023-02-11 15:25
dokładnie (1)
gałązek przy "innych" rzeczach też nie lubimy. liczy się każdy 0,01g ;)
- 40 12
-
2023-02-13 10:19
pomidor bez ogonka szybciej się zepsuje - nawet w lodówce
- 1 1
-
2023-02-11 15:07
(34)
Często odrywam ogonki. I absolutnie nie z chęci przysknerzenia.
Po prostu ogonki z owoców/warzywa, umieszonych w typowym woreczku czyli zrywce, powodują jej rozdzieranie.
I zamiast w woreczkach mamy towar luzem. Dobrze, jeśli tylko na taśmie a nie na podłodze.- 621 69
-
2023-02-12 18:50
Ja też odrywam ogonki, ale nawet do głowy mi nie przyszło, że mogę w ten sposób coś zaoszczędzić. Odrywam je dlatego, że ogonki kaleczą inne papryki w tej samej siatce i wtedy szybko się psują. Z tego samego powodu odrywam ogonki pomidorów.
- 6 0
-
2023-02-12 18:26
Pół biedy jak rozdzierają woreczek...
ale często jak się pakuje kilka pomidorów z szypułkami, to dziurawią one siebie nawzajem i masz w domu pomidory z dziurami, które szybciej się psują. Jak ktoś kupuje tylko kilka rzeczy, to można jakoś zadbać by je bezpiecznie zapakować, ale jak robisz duże zakupy i przy kasie szybko musisz wszystko wpakować do siatek, to nie ma opcji żeby takie pomidory się nie uszkodziły. Z papryką nie ma takiego problemu, ale jeśli chodzi o pomidory, to wystające ogonki odrywam.
- 5 0
-
2023-02-12 17:24
A ja odrywam dlatego, że szczególnie paprykowe ogonki
i pomidorowe gałązki kaleczą inne owoce jak je przenoszę w torbie/plecaku. Obrywałem, obrywam i będę obrywać, podobnie jak liście kalafiora.
- 8 0
-
2023-02-12 11:04
Cieniasy jesteście..
Ja w marketach wyciągam pestki z brzoskwiń zanim zważę...
- 2 1
-
2023-02-12 09:51
woreczek to niech sobie dziurawią, (1)
gorzej, bo uszkadzają skórkę pomidorów i zanim dotrzesz do domu to połowa pomidorów ma uszkodzone skórki. Ja biorę dwa woreczki, do jednego wkładam pomidory, do drugiego ogonki i gałązki. Na kasie podaję razem i panie kasjerki patrzą ze zrozumieniem.
- 6 1
-
2023-02-12 18:33
Ze zrozumieniem, czy wielkim pożałowaniem i nic nie mówią w obawie że mają do czynienia z osobą umysłowo chorą.
- 1 0
-
2023-02-12 05:57
Ja wyciągam pestki z owoców (1)
- 2 1
-
2023-02-12 12:10
ja też, resztę wyrzucam
- 2 0
-
2023-02-11 19:26
worki zrywki najgorsze (2)
używaj siatek wielorazowych na owoce warzywa luzem. niektóre sklepy takie sprzedają , a jak chcesz być już zupełnie eko lub przyoszczędzić, uszyj takie sam ze starych firanek
- 7 13
-
2023-02-12 12:09
mam nowe firanki, nadają się, czy czekać aż się zestarzeją?
- 5 1
-
2023-02-11 22:16
Te wszystkie siatki wielokrotnego użycia są większym obciążeniem dla środowiska, niż "zrywki".
Zakupy powinno się pakować do kieszeni lub zostawionej pod sklepem ekologicznej taczki wykonanej z polskiej blach, z rączkami z polskiej lipy (pod którą odpoczywał Kochanowski).- 17 2
-
2023-02-11 19:11
Nie tylko rozerwanie woreczka, ale też uszkodzenie warzyw
- 24 0
-
2023-02-11 15:19
(11)
od kilku lat nie pakuję warzyw i owoców do tzw 'zrywek', mozna nie marnować plastiku i trzymać warzywa luzem w torbie (np. papryki) lub chować do szmacianych siatek na owoce
także argument o zrywce żaden.- 32 65
-
2023-02-11 17:57
bierze sie kartony (2)
- 4 1
-
2023-02-12 18:52
(1)
I z kartonem pod pachą idziesz do domu? A jak ma się kilka lub kilkanaście kartonów to co wtedy?
- 0 1
-
2023-02-13 09:33
Jak potrzebujesz kupić na raz kilkanaście kartonów warzyw, to po zakupy podjeżdżasz dostawczakiem.
- 0 0
-
2023-02-11 15:30
(6)
Problem polega na tym, że te specjalne woreczki na warzywa/owoce trzeba za każdym razem mieć ze sobą. Oczywiście, można kupić, ale kilka razy w tygodniu? Wystarczy nawet, że zapomnę o nich raz w tygodniu. Kupując ze 3/4 owoce czy warzywa i każdy w innym worku ważony to znowu kolejne wydatki na te woreczki. Niestety nie są za darmo jak foliowe. Te foliowe potem w domu wykorzystuję do innych rzeczy, więc to nie takie marnotrawienie jak się wydaje.
- 30 7
-
2023-02-11 16:24
można sobie samemu zrobić ze starych firanek (5)
to naprawdę nie jest skomplikowane
- 7 31
-
2023-02-12 18:51
A jak sie nie ma firaneK. To co wtedy? (1)
- 3 0
-
2023-02-12 22:59
Kupujesz firanki, nożyczki i włuczkę tniesz firanki, doszywasz rączki z włuczki i masz własną siatkę o której musisz pamiętać idąc rano do pracy bo po 8 godzinach zrobisz zakupy wracając do domu.
- 0 2
-
2023-02-12 12:06
Jak stare muszą być firanki? Pytam, bo moje wiszą 30 lat i nie wiem czy już pora...
- 7 1
-
2023-02-11 17:58
ale po co, jak mozna zaprac kartonik i tam wrzucic
- 6 0
-
2023-02-11 17:50
Hahahaaaa! Opanuj się
- 12 8
-
2023-02-11 15:27
ale jestes eko
jeszcze tylko miliard chinczykow zacznie postepowac jak ty i zolwie przestana sie dusic.
- 49 19
-
2023-02-11 15:11
dokladnie tak dziurawią woreczek który nie raz rozwali sie w drodze do kasy (9)
- 46 8
-
2023-02-12 19:29
powinnaś się zaopatrzyć w siatkę
eko ,ktorej ogonki nie podziurawią.Ale sprawa zapewne nie dotyczy podziurawionych siatek tylko taki fetysz urywania ogonków.
- 1 5
-
2023-02-12 09:14
anka (1)
jeszcze pal sześć woreczek, ale ja kiedys przynisłam zupę pomidorową do domu. Ostre szypułki porobiły dziury swoimi końcówkami w pomidorach. Od tej pory zawsze je usuwam
- 30 1
-
2023-02-12 19:59
No właśnie najwięcej złego robią ogonki pomidorów
Dziurawią niesamowicie warzywa później szybciej gniją lub trzeba je odrazy zużyć
- 10 0
-
2023-02-11 16:53
Po co wam ten woreczek? (5)
- 21 30
-
2023-02-12 08:23
placic za woreczek go nie boli mimo ze nie dość ze jest bezuzyteczny to i szkodliwy, ale ogonek/szypulka to zło. (1)
- 3 12
-
2023-02-12 18:26
Ja woreczki używam do odpadów mokrych i mają być całe.
Dziurawe i podarte są tylko do wyrzucenia. A obecnie pomidory są bez zapachu i smaku. A jeżeli pomidor w sklepie ma zapach, to jest gwarancja, że jest to chorobotwórcza chemia.
- 3 0
-
2023-02-11 18:52
Po to, żeby miękkie owoce/warzywa (np. banany, pomidory) w razie zgniecenia zabrudziły tylko woreczek, a nie całą torbę i (1)
pozostałe zakupy. Do twardych owoców/warzyw nie biorę woreczków. Chyba że brudne (ziemniaki), to oczywiście też do woreczka.
- 25 6
-
2023-02-13 10:23
tyle, że pomidorek bez tej szypułki zepsuje ci się znacznie wcześniej ... nawet w lodówce
Brawo TY!
- 0 0
-
2023-02-11 17:05
Dla kotka
- 20 4
-
2023-02-11 15:16
Ja odrywam (58)
liście od kalafiora. Teraz wszystko drogie, a poza tym po co do domu to nosić i w domu obrywać ( szybciej kosz na śmieci pełny).
- 626 61
-
2023-02-13 08:06
kalafior
kalafior jest zazwyczaj na sztuki :)
- 0 0
-
2023-02-13 07:19
Liście..
od kalafiora odrywam,jest za dużo aby nosić te części bezużyteczne do domu,badylarze cieszą się jak nikt nie obrywa ,kasa nie śmierdzi itd.itd.
- 0 0
-
2023-02-12 18:42
kalafor jest na sztuki!
i możesz sobie przed zakupem oderwać wszystko
- 0 0
-
2023-02-12 14:15
robię tak samo i nie przyszło mi do głowy, żeby tak robić tylko dla mniejszej wagi przy kasie
zielsko od rzodkiewki też w sklepie odrywam od razu i na dodatek nie pakuję jak większość w woreczek foliowy, żeby go w domu od razu wyrzucić
- 0 0
-
2023-02-12 12:09
ja je zjadam, są bardzo smaczne
- 0 0
-
2023-02-12 07:54
Kalafiory są na sztuki.
- 0 0
-
2023-02-12 07:24
Czyli śmiecisz
To też wykroczenie.
- 0 0
-
2023-02-11 21:40
Poszedłbym o krok dalej, (1)
Przy zakupie weź fakturę imienną, a następnie po obrobieniu/ugotowaniu zwróć do sklepu wszelkie niejadalne części warzywa czy owocu (pestki, skóry, gniazda, szypułki) i po zważeniu odpadu zarządaj korekty FV.
Myślę też, że w przypadku wyrobów rzeźniczych też by przeszło - czemu masz płacić za kości, chrząstki, czy skóry?
A jeśliPrzy zakupie weź fakturę imienną, a następnie po obrobieniu/ugotowaniu zwróć do sklepu wszelkie niejadalne części warzywa czy owocu (pestki, skóry, gniazda, szypułki) i po zważeniu odpadu zarządaj korekty FV.
Myślę też, że w przypadku wyrobów rzeźniczych też by przeszło - czemu masz płacić za kości, chrząstki, czy skóry?
A jeśli wciąż nie przyjdzie żadna refleksja, to na koniec polecam zastanowić się, czemu filet jest droższy od całej ryby, albo czemu już obrane ziemniaki, buraki, marchewki czy rzodkiewki bez liści są droższe od tych nieobrobionych w skrzyniach, kupowanych na wagę.- 10 2
-
2023-02-11 23:06
Problem w tym, że liście z kalafiora łatwo oderwać przed zakupem. Chciałabym zobaczyć jak kupujesz całego kurczaka i w sklepie przy ladzie wyciągasz z niego wszystkie kości żeby za nie nie zapłacić. Czujesz różnicę?
- 1 8
-
2023-02-11 21:29
Hmm ciekawe ponieważ kalafior sprzedawany jest na sztuki :-), ale żeby niepotrzebnie nie nosić ciężarów do domu ma to jakiś sens.
- 0 1
-
2023-02-11 20:21
ludzie, te liście od kalafiora się zjada!!! (2)
przecież w tym jest najwięcej witamin i minerałów, w kalafiorze wszystko jest jadalne i to na surowo jeśli dobrze umyjesz, szczególnie te liście warto zjeść surowe
- 4 4
-
2023-02-11 21:43
Poza tymi witaminami i minerałami
Jest cała gama pestycydów i chemii rolnej z upraw przemysłowych
- 3 0
-
2023-02-11 21:05
Widziales kiedys witamine?
- 4 0
-
2023-02-11 19:19
Kalafiory sprzedaje się na sztuki (1)
- 0 10
-
2023-02-11 19:48
albo na kilogramy.
- 16 0
-
2023-02-11 18:58
A gdzie jak kupię kalafior na wagę .
- 0 4
-
2023-02-11 18:30
Kalafior zwykle na sztuki - często są obok pojemniki na takie odrywane liście (np. w Auchan)
chyba tylko Biedra ma na kilogramy, a le wiadomo bieda to dziwny sklep
Niestety jest inny problem - często warzywa są bardzo kiepskiej jakości, w zasadzie to powinny być przecenione, ale w Polsce wszyscy wszystkich dymają, więc sa sprzedawane bardzo drogo- 21 1
-
2023-02-11 18:10
Kalafior jest zazwyczaj na sztuki
Więc dużej różnicy to nie robi
- 4 5
-
2023-02-11 17:12
Ja obieram ziemniaki, po co przeplacac za obierki (1)
- 11 0
-
2023-02-11 19:39
Ja gotuję ziemniaki bez obierania. W mundurkach.
Skoro zapłaciłem za skórkę to ją zjadam.
He he he.- 11 0
-
2023-02-11 16:36
Ja obieram ziemniaki w sklepie przed kupnem (5)
- 39 0
-
2023-02-12 01:55
(1)
Ale ziemniaków ze skórką raczej nie zjesz...a pomidora czy paprykę już tak
- 0 0
-
2023-02-12 12:19
jem ziemniaki ze skórką, ale nie surowe
- 3 0
-
2023-02-11 17:15
(2)
Śmiejesz się, ale ja faktycznie widziałem, jak pewna pani w IKEA, testowała obieraczki do warzyw na własnej marchwi. Po obraniu wszystkich różnymi obieraczkami, stwierdziła, że żadna się nie nadaje.
- 10 2
-
2023-02-12 08:00
No i słusznie. W sklepach powszechnie sprzedaje się szmelc który nie spełnia swojego przeznaczenia i nic dziwnego ze ludzie wszystko sprawdzają.
- 4 0
-
2023-02-11 17:31
A na czym miała testować?
Na cudzej marchwi byłoby wzmiankowane uszkodzenie rzeczy
- 8 3
-
2023-02-11 16:20
Gratuluje, proponuje jeszcze obierać banany odrazu w sklepie (1)
U robić herbatę na wodzie po pierogach
- 36 15
-
2023-02-12 11:54
A ja proponuję ogarnąć różnicę między skórką od banana, a liśćmi kalafiora.
- 4 1
-
2023-02-11 16:09
nie żebym jakoś specjalnie sknerzyła, ale (1)
liście kalafiora dodane do zupy podnoszą jej smak (świetny krem!), łupinki cebuli dodane do rosołu/bulionu nadają mu głębi koloru a także mogą posłużyć do ekologicznego barwienia tkanin
(ale co ja tam wiem ;P)- 10 16
-
2023-02-11 19:47
Zadzieram kiecę i lecę zbierać łupinki bo będę barwić trzy kosze ciuchów i jeszcze pozbieram zamówienia od rodziny i sąsiadów. Barwienie tkanin teraz takie modne, wszyscy to robią.
- 20 5
-
2023-02-11 15:53
Kalafior 10zl/kg a jak się spojrzy to liście stanowią z 15-20% wagi (5)
- 33 3
-
2023-02-12 18:09
Liscie z kalafiora po ugotowaniu bardzo smakuja razem z nim lub kapusta.
Po co je wyrzucac?
- 0 0
-
2023-02-12 09:13
Max 10 % wagi
Ale i tak warto obrywać liście
- 1 0
-
2023-02-11 16:10
kalafior sprzedawany jest na sztuki (2)
- 16 29
-
2023-02-11 16:37
Serio? W biedrze 9.99 za kg obecnie (1)
- 20 3
-
2023-02-11 23:03
W mojej na sztuki. Cud???
- 2 5
-
2023-02-11 15:32
(20)
Kalafior jest sprzedawany na sztuki, więc ile ma liści to nie ma znaczenia , nie wpływa to na jego cenę. Za to ja chętnie biorę takie resztkowe liście z kalafiora dla zwierzaczka. Przynajmniej za darmo.
- 77 11
-
2023-02-13 22:02
W Biedronce na wage
- 0 0
-
2023-02-12 15:09
proponuje fasolę z puszki też przelewajcie do słoików i ryż też przesypujcie piwo przelewajcie ziemniaki pakowane też w kieszenie sobie wsadźcie za opakowanie nie będziecie płacić dajcie spokój co za chorzy ludzie
- 2 3
-
2023-02-12 11:47
Bzdura, w Biedronce kalafior sprzedawany jest na kilogramy, więc płacisz za liście.
- 5 0
-
2023-02-12 07:47
W biedrze na wagę
- 2 0
-
2023-02-12 07:18
Kalafior (2)
Sprzedawany jest na wagę -przynajmniej w okresie zimowym w biedronce
- 4 0
-
2023-02-12 07:50
Otóż to (1)
Nie wiem gdzie oni robią zakupy że widzą tylko na sztuki
- 3 1
-
2023-02-12 09:37
chyba w każdym sklepie, ja zauważyłem że tylko biedra ma na kilogramy
stąd dobra rada (zwłaszcza przy obecnych cenach kalafiorów) - sprawdzić gdzie sprzedają na sztuki duże kalafiory, bo wychodzi za sztukę taniej niż na kilogramy w biedrze
ewentualnie jeśli są wyjątkowo małe w biedrze, mogą wyjść taniej niż na sztuki podobne gdzie indziej (choć raczej to mało prawdopodobne)- 2 1
-
2023-02-11 15:55
Jeśli ktoś może zabrać te liście za darmo jako bezwartościowe (12)
to jakim cudem ktoś inny ma być pociągany do odpowiedzialności za oderwanie bezwartościowych liści od warzywa?
- 45 5
-
2023-02-13 09:35
na sztuki to w sezonie, teraz w większości na wagę
- 1 0
-
2023-02-11 16:38
nie rozumiesz (10)
kalafior sprzedawany jest na sztuki (a więc nieważne, że oderwiesz dolne liście), a papryka czy pomidory mają cenę za kilogram (zatem każda ingerencja w jestestwo owocu/warzywa ma wpływ na koszt)
nie każde liście/gałązki/głąby są bezwartościowe- 27 14
-
2023-02-11 22:19
(5)
Ogonki pomidorów są bezwartościowe, ale unikanie płacenia za nie jest nielegalne, za to liście kalafiora mają wartość (niektóre zwierzęta jedzą to że smakiem) i ich obrywanie w sklepie jest normalne. Tak, to brzmi bardzo rozsądnie!
- 4 1
-
2023-02-12 12:25
przejrzałem kodeks karny (1)
nie ma tam słowa o pomidorach i ogonkach.
- 9 3
-
2023-02-13 08:57
W sobotę w Karfurze odruchowo ułamałem pół ogonka od papryki, bo miał aż 7 cm długości
Jak rozumiem, wg karnisty - dogmatysty w tej sytuacji dostanę 2,5 roku więzienia, a nie 5.
- 2 1
-
2023-02-11 23:01
(2)
Pytałam panie z obsługi w lidlu i biedronce, kilka różnych osób. Każda pozwoliła brać liście od kalafiora dla zwierzaka, bo dla nich jako sklepu to bezwartościowe resztki do wyrzucenia. Jeśli obsługa pozwala brać liście za darmo ile chce to nie widzę potrzeby płacenia za nie. Zresztą skoro sprzedawane są główki kalafiora na sztuki to jak nabije na kasie liście od kalafiora skoro to i tak produkt nie na wagę??? PS nie pamiętam od lat kalafiora na wagę... Serio...
- 7 6
-
2023-02-12 11:49
jeżeli bierzesz z Biedronki to kradniesz bo liście kalafiora kosztują 9,99 zł
- 3 1
-
2023-02-12 00:02
Też tak robiłam, w Lidlu na pewniaka wrzucałam wszystkie luźne liście do siatki, dla sklepu już bez wartości a dla stada kawii cała uczta. Nigdy nie było problemu, zawsze tylko pokazywałam siatkę przy kasie i mogłam iść. Kiedyś jednak zrobiłam tak w Biedronce z liśćmi od kalarepy, to babka mi je zważyła i nabiła jako pełnowartościowy produkt. Podziękowałam jednak :/
- 9 0
-
2023-02-11 18:51
Kalafior na sztuki? W stonce jest aktualnie po 9,99 zł/kg (3)
- 37 1
-
2023-02-12 11:48
Tak wziąłem kalafior w Biedrze i wyszło 22 zł
- 4 0
-
2023-02-12 09:57
co do kalafiorów na kg to podziwiam, (1)
jak długi może być tzw głąb. Kalafior o średnicy ok 15-20 cm a wystaje z niego ogon prawie tej samej długości, gruby i prawdopodobnie 1/5 wagi całości. Jak widzę to czegoś takiego nie kupuję, niech sobie rolnik-cwaniak ten głąb wsadzi, gdzie chce.
- 10 0
-
2023-02-12 12:10
głąb to chyba ty jesteś, głąb w kalafiorze ale się uśmiałem
- 3 6
-
2023-02-11 15:20
Dokładnie, to samo z luźnymi liśćmi kapusty i luźnymi zeschniętymi warstwami na cebulach
- 74 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.