- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (105 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Obwodnica Metropolitalna: co najmniej 1,5 mld za budowę całości
Od 715 mln do 1 mld 121 mln zł oraz od 777 do 1 mld 270 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę dwóch odcinków, które razem stworzą Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta. Dla każdego odcinka było po 11 ofert, ale tylko dwie mieszczą się w budżecie GDDKiA.
Obwodnica Metropolitalna - budowa podzielona na dwa zadania:
- Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km,
- Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
Do pierwszego zadania złożonych zostało 11 ofert:
- Budimex SA - 715 169 700 zł,
- Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 767 976 717 zł,
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 774 974 674 zł,
- Polaqua - 797 650 082 zł,
- Konsorcjum: Mostostal Warszawa SA (Lider) i Acciona Construcción SA (Partner) - 807 944 377 zł,
- Konsorcjum: NDI (Lider), NDI SOPOT SA (Partner), Warbud SA (Partner) i Eurovia Polska SA - 857 782 249,
- Konsorcjum: Metrostav Polska SA(Lider) i Metrostav Infrastructure (Partner) - 900 845 044 zł,
- Strabag - 933 201 988 zł,
- PORR SA - 991 365 572 zł,
- Mota-Engil Central Europe SA - 1 063 326 688 zł,
- Konsorcjum: Gülermak(Lider), Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş (Partner) i Mosty Łódź SA(Partner) - 1 121 795 670 zł.
Do drugiego zadania złożonych zostało 11 ofert:
- Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł,
- Polaqua - 822 800 249,
- Budimex SA - 966 220 336 zł,
- Strabag - 1 003 119 661 zł,
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 1 058 074 844 zł,
- Konsorcjum: NDI (Lider), NDI SOPOT SA (Partner), Warbud SA (Partner) i Eurovia Polska SA - 1 061 719 520 zł,
- PORR S.A - 1 083 982 403 zł,
- Konsorcjum: Metrostav Polska SA(Lider) i Metrostav Infrastructure (Partner) - 1 091 513 773 zł,
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (Lider) i Aldesa Construcciones SA (Partner) - 1 122 062 134 zł,
- Mota-Engil Central Europe SA - 1 125 977 765 zł,
- Konsorcjum firm: Polbud-Pomorze (Lider), Mosty Łódź SA (Partner), Masfalt (Partner), DROGOMEX (Partner) - 1 269 704 030 zł.
To oznacza, że tylko po dwie oferty z każdego postępowania mieszczą się w budżecie (zostały wytłuszczone na liście).
O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60 proc. cena, w 30 proc. przedłużenie gwarancji na wszystkie elementy trasy - maksymalnie o 5 lat, a w 10 proc. termin realizacji - 41 miesięcy, który można skrócić maksymalnie do 38 miesięcy. Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca).
Wszystkie firmy i konsorcja zadeklarowały maksymalne wydłużenie czasu gwarancji oraz maksymalne możliwe skrócenie terminu realizacji. A to oznacza, że jedynym kryterium wyboru pozostanie cena.
Według zapowiedzi Obwodnica Metropolitalna ma być gotowa w 2025 r.
Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
- budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
- budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
- budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
- budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
- budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
- budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
- przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
- budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
- budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km. Trasa połączy węzeł Południe, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem Chwaszczyno, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej. OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.
Opinie (225) 4 zablokowane
-
2020-11-16 18:00
Ehh... (1)
Właśnie znalazłem artykuł z maja 2012 roku o tym, że wybrano przebieg trasy Metropolitalnej i w 2018 roku będziemy już ją jeździli...koniec 2020 robią przetarg na GW :)
https://m.trojmiasto.pl/wiadomosci/GDDKiA-wybrala-przebieg-Obwodnicy-Metropolitalnej-n58123.html#Slider- 16 0
-
2020-11-16 20:58
Pieniacze mieli prawo do protestu, takie zycie.
- 1 0
-
2020-11-16 20:40
Dawać budimex, zawsze wszystko z nimi sprawnie idzie
- 3 1
-
2020-11-16 20:37
nie wiem jaki sens ma taka obwodnica
skoro i tak kończy się na starej obwodnicy. na północ nie da sie jechać nią. Zysk niewielki, a jaki koszt
- 4 7
-
2020-11-16 20:31
Veto Mateuszka zakończy wszelkie inwestycje.
- 7 3
-
2020-11-16 20:09
Nowe obwodnice to nowe fotki z waszymi wyczynami.
Ale będzie kolizji codziennie.
- 1 1
-
2020-11-16 19:53
Takie projekty powinny realizowac...
Trojmiejskie firmy a nie jakies budimeksy.
Mamy swoje Ndi Doraco!- 1 7
-
2020-11-16 17:58
pisuary nic nie wybudują
w Pomorskim, drogi do Luzina jeszcze nie zaczeli
- 4 7
-
2020-11-16 17:28
Budowa w 2025 r., a oferty już teraz. Przecież za 5 lat te kwoty w kilku-kilkudziesięciu procentach zeżre inflacja. Jak oni chcą to budować z dzisiejszą wyceną?
- 5 9
-
2020-11-16 17:21
jako mieszkaniec Gdańska
prawdopodobnie nigdy z niej nie skorzystam, bo to nie jest dla nas droga, ani nawet dla tranzytu. Chyba tylko dla Kaszubów.
- 7 28
-
2020-11-16 17:20
No i macie porównanie! Zamiast i**otycznego Przekopu Mierzei byłaby Obwodnica Metropolitalna.
Tam kilkaset metrów koryta w piachu, tu mosty, estakady, infrastruktura. Słuszną politykę ma nasza partia!
- 10 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.