• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: drogowcy proponują nowy przebieg korytarzy

Maciej Naskręt
1 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów.

Są trzy duże zmiany w przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. GDDKiA m.in. proponuje mieszkańcom, by nowa trasa przechodziła na zachód od Żukowa



Po burzliwych, jesiennych konsultacjach z mieszkańcami gminy Kolbud i Żukowo, GDDKiA wraz z projektantami z poznańskiej firmy projektowej Lafarentz postanowiła wprowadzić trzy zmiany w przebiegu korytarzy przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej.

Nowością jest wprowadzenie nowego, piątego wariantu. Wg jego założeń ekspresówka przebiegałaby po zachodniej stronie Żukowa i Mieszewa - na mapie oznaczony jako wariant w kolorze bordowym. Droga łączyłaby się z drogą wojewódzką nr 211 (relacji Kartuzy - Żukowo) i drogą krajową nr 20 (relacji Żukowo - Gdynia). Rozwiązanie odciążałaby niemal wiecznie zakorkowane rondo w centrum miasta Żukowo.

Zaprojektowany został dodatkowy wariant uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy. Zakłada on obejście Lublewa po stronie południowej, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.

Ponadto na planach pojawia się obejście wsi Widlino po stronie północnej - oznaczony na mapie kolorem różowym. Zmiana została wprowadzona po postulatach mieszańców tej wsi.

- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne. W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizie wielokryterialnej w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - wyjaśnia Piotr Michalski.

Drogowcy informują, że po spotkaniach z mieszkańcami do siedziby gdańskiej siedziby gdańskigo oddziału GDDKiA oraz projektantów  Obwodnicy Metropolitalnej wpłynęło w terminie 5845 wniosków i uwag. Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami, uwagi przekazane po 15 grudnia 2010 r. nie zostały wzięte pod uwagę, a było ich 134.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.

Miejsca

Opinie (211) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Moim zdaniem to najsłabszy ze wszystkich wariantów! (22)

    Za duże kółko w tym V wariancie:(. Droga przestanie być atrakcyjna dla tranzytu i kierowcy wybiorą starą obwodnice Trójmiasta. Chyba, że przesunie się znacznie węzeł z Trasą Kaszubską na zachód w kierunku Lęborka. Inaczej jest kilkanaście km "w plecy". Za dużo już kręcą przy tej drodze. Zachodnią obwodnicę Żukowa można zaplanować niezależnie od Obwodnicy Metropolitalnej.

    • 115 23

    • Polski ciemnogród bo inaczej tego nazwać się nie da, każdy narzeka na brak dogodnych połączeń komunikacyjnych a gdy jest mowa o ich budowie zaczynają się protesty okolicznej ludności która najczęściej nie jest w pełni zorientowana jakie korzyści niesie ze sobą taka inwestycja.

      • 22 5

    • mieszkam praktycznie obok obwodnicy trójmiasta i nie rozumiem czemu mieszkańcy Żukowa i okolić nie chcą obwodnicy metropolitalnej.
      wsiadając w auto mam wszędzie blisko praktycznie jej nie słychać, bardziej hałaśliwa jest ulica Morska

      • 35 2

    • 5-y wariant najtrafniejszy (10)

      tylko wariant 5-y sprawia, że z Żukowa znikną korki. Cały ruch weekendowy, tranzyt z Gdańska do Kartuz, Kościerzyny, z Gdyni do Kościerzyny i Kartuz może pójść przez nową OM wariant 5-y. Dla takiego ruchu jest on najkrótszy. Tranzyt z trasy Kaszubskiej do w-wy i może iść przez obecna obwodnicę. Nikt ej przecież nie zamyka.
      pamiętamy ze tranzyt to kilka procent całego ruchu. Reszta to ruch miejscowy.
      Dla ruchu w obrębie 3M wariant 5-y est najkrótszy i najbardziej logiczny.

      • 8 14

      • najtrafniejszy i nadroższy czyli istnieje duża szansa że nigdy nie zostanie zrealizowany :))) (1)

        • 7 4

        • Tak, ale tylko w jednym przypadku!

          Jeśli powstanie węzeł z TL w Koleczkowie, anie w Chwaszczynie. Wtedy będzie zachowana względna symetria.

          • 0 1

      • (3)

        Obwodnice nie są instrumentem stymulowania suburbanizacji, a Żukowo, z całym szacunkiem, ani 3M ani metropolia. Na szczęście prosty rachunek ekonomiczny ten problem rozwiąże.

        • 11 5

        • Obwodnice nie są instrumentem stymulowania suburbanizacji???

          Dość rewolucyjna teza, ale może uda Ci się ją jakoś uzasadnić

          • 5 4

        • rachunek ekonomiczny może cię zadziwić (1)

          I tu się możesz zdziwić. Skala wykupu nieruchomości i rekompensat z tym związanych może położyć wszystkie warianty wschodnie na rzecz właśnie zachodniego.
          Dodatkowo pamiętaj że zachodni wariant wchłania prawie całą obwodnicę Żukowa, która w wariantach wschodnich występuje także. Stąd od Borkowa do Miszewa (wariant V) wcale nie jest dalej niż od węzła Żukowo do Miszewa...

          • 0 1

          • Proponuję poczytać odpowiedzi projektantów na zgłoszone postulaty na stronie metropolitalna.pl. Obraz, jaki się z całej tej dyskusji wyłania, osobiście mi nie pozostawia specjalnych wątpliwości, który z wariantów jest forsowany. Tak samo jak dokładna analiza zjazdów i wjazdów na drogi lokalne z obwodnicy w poszczególnych wariantach. Zresztą to wysiłek wtórny, już slajdy ze studium korytarzowego, które pewnie ktoś swoją drogą wrzucił do netu, wskazywały na grę pod konkretny wynik. Żeby nie było wątpliwości - nie jestem mieszkańcem zachodniej części Żukowa ani żadnej z zainteresowanych gmin w ogóle. Po prostu GDDKiA rozgrywa standardową gierkę, wielokrotnie już sprawdzoną, i spełnia formalne wymogi konsultacyjne.

            Ktoś się tutaj łudzi? Z obwodnicy Żukowa zrobią odrębne zadanie inwestycyjne, koszty wyparują gwałtownie z kosztorysu dla wariantów I, II i III. Ładnie będzie wyglądało w tabelkach. Trójkę ustrzelą, wykorzystując kolizję z planowaną Koleją Metropolitarną. IIA położy brak sensownych zjazdów i koncepcji integracji z obwodnicą Żukowa. Wszelkie pomysły na przerzucenie północnej części I-ki na zachód od j. Tuchomskiego uwalą względami ekologicznymi i koniecznością budowy dodatkowej obwodnicy Chwaszczyna właśnie po śladzie obecnych wariantów. Jedynym pytaniem, jakie można sobie zadać, to jaki argument zostanie wykorzystany do likwidacji IIB ;)

            • 0 0

      • a co mnie jakieś żukowo obchodzi. (3)

        • 6 2

        • zukowo

          to cie może obchodzić, że chociażby jak będziesz jechał nad jezioro to nie będziesz stał 3 godzin w korku od Gdańska. czasami warto pomyśleć.

          • 1 6

        • (1)

          o co mnie obchodzi Twój Nowy port czy tam inny falowiec w ktorym pewnie mieszkasz. Punkt widzenia zalezy od miejsca siedzenia

          • 1 5

          • zukowo

            w żukowie to psy pupami szczekają...

            • 6 3

    • Njlepszy 6 wariant :z Wejerowa do zatoki puckiej ,przez zatoke do trasy sucharskiego (1)

      a dalej do autostrady .Moze wtedy obedzie sie bez protestow

      • 4 1

      • jak nie - a ekolodzy ?

        • 2 1

    • (2)

      Tak się trochę zastanawiam kto będzie tamtędy jeździł itd. Osobiście mieszkam w Gdańsku i raczej na pewno z tej obwodnicy nie będę korzystał.
      Proponuję wybudować obwodnicę woj. Pomorskiego.

      • 3 4

      • na pewno będziesz jeździł (1)

        Mieszkając w Gdańsku nie sposób siedzieć w mieście, no chyba że się nie ma samochodu i wtedy obszar zainteresowania ogranicza się do miejsc, do których dojeżdżają tramwaje. Ale w każdym innym przypadku, aby sie ruszyć gdziekolwiek za miasto trzeba przejechać przez Żukowo ... Już teraz jest problem w godzinach szczytu, nie wspominając potwornych korków latem. Jak kto żyw jeździ wtedy na Kaszuby, czy to Gdańszczanin czy to Gdynianin. I wszystkich łączy jeden punkt - Żukowo. Mają wtedy czas na chwilę przemyśleń, podmalowanie oczu itp. A będzie coraz gorzej. i waśnie OM wariant 5 rozwiązuje ten problem całkowicie, dla każdego przypadku ruchu. OM jest, wbrew temu co się niektórym wydaje, budowana dla ruchu lokalnego 3M. Nikt jadąc z W-wy do portu w Gdyni nie będzie jechał nową OM !!!! Wybierze obecną obwodnicę. I to niezależnie od wariantu.
        To samo tyczy się ruchu Niemcy-Rosja. Dla ruchu zachód PL - port Gdynia OM jest niepotrzebna. Przykłady można mnożyć, wystarczy pomyśleć. Natomiast ruch lokalny 3M skieruje się w pewnym stopniu na nową OM. pamiętać należy, że spora część aut jedzie do Kartuz czy do Kościerzyny czy w inne miejsca Kaszub. I te auta znikną z obecne obwodnicy udrażniając ją. Proszę popatrzeć na mapę i wyobrazić sobie, jak dobrze będzie się jechało z Gdańsk czy Gdyni na Kaszuby drogą w wariancie 5.

        • 3 1

        • Wariantem 5 bardzo ładnie będą jeździć może nasze wnuki a może prawnuki,

          widząc jak idzie budowa Trasy Kaszubskiej oraz cięcia na roboty drogowe w Polsce to OM może będzie za 100 lat. Cena paliwa z 20zeta za litr i 15zł za gaz zrobi taką selekcję na drogach że OM już nie będzie potrzebna :]

          • 0 1

    • Droga (1)

      W wariantach obchodzących Żukowo od wschodu miała być też południowa obwodnica Żukowa od Glincza w ciągu DK20. Ciekawe, czy ktoś jeszcze o tym pamięta...

      • 0 0

      • oczywiście

        W porównaniu z poprzednią wersją, dotychczasowe warianty przedłużono do wylotu na Kartuzy DW211

        • 1 0

    • wyremontujcie najpierw ta ca jest i jeszcze kilka metrow drog w centrum a potem rzucajcie kielbase wyborcza...i nie robcie z ludzi idiotow...

      • 0 1

    • Moim zdaniem to najlepszy ze wszystkich wariantów

      Ten wariant to rozwiązanie na lata, tworzy prawdziwy ring okalający Trójmiasto od zachodu, daje możliwość łatwego dojazdu dla ludzi mieszkających na zachód od Trójmiasta, zlikwiduje korki w na skrzyżowaniu 20 i 7 w Żukowie. Tranzyt nie jest problemem obwodnicy, problemem jest ruch lokalny.

      • 1 0

  • co to znaczy ? (3)

    poroponują

    • 14 2

    • Nie ważne co poroponują... (2)

      ...i tak wszystkie drogi dojazdowe do obwodnicy pozostaną jednopasmowe... dalej auta będą stać w korkach...

      • 2 1

      • (1)

        a Chwaszczyńska? a Estakada Kwiatkowskiego?

        • 0 1

        • Estakada Kwiatkowskiego kończy się przy aktualnie istniejącej obwodnicy. W dodatku zwęża się na koniec, więc powstaje wąskie gardło przy wjeździe na obwodnicę. Chwaszczyńska też się zwęża na wysokości "Kaczych Buków"!

          • 0 0

  • Tak se myslę tylko !

    Myslę że tylko zóltym kolorem zaznaczona droga jest najbardziej korzystna bo przebiega wzdłuż lini wysokiego napięcia i omija domostwa itd.

    • 5 12

  • Awans Żukowa do Metropolii (4)

    Co na to Kartuzy?

    • 65 1

    • (2)

      my kartuskie Kaszuby zapraszamy rolników z Żukowa i Przodkowa do stworzenia 3miasta bis!!!

      • 6 0

      • Czy to dobra nazwa? (1)

        Istnieje już twór zwany "Małym Trójmiastem Kaszubskim". Tworzy go Rumia, Reda i Wejherowo. Na trasie z Gdyni do Wejherowa jest nawet tablica z taki oznakowaniem :)
        <

        Dlatego proponuję Trójmiasto III :D

        • 3 0

        • Żukago

          • 5 0

    • A co na to Sopot

      W tym tempie migracji ludności, za 5 lat w Żukowie będzie więcej mieszkańców niż w Sopocie

      • 0 0

  • drogowcy poroponują ... (3)

    jest na forum jakiś tłumacz?

    • 7 2

    • hehehe "Drogowcy informują ...'' to chyba chodzi o tych z GDDKiA :D

      • 0 0

    • Proponują (1)

      bo pieniędzy na budowę do 2020 nie będzie.

      • 1 1

      • Będą jak w GDDKiA butelki z libacji sprzedadzą

        • 3 0

  • Rzut oka na załączoną mapkę pokazuje nieprawdopodobny brak idei trasy. (2)

    To nie wygląda jak mapa przebiegu obwodnicy tylko jak nieudany obraz malarza abstrakcjonisty.

    • 111 3

    • masz racje

      Trudno to nazywać obwodnicą to raczej łatwiejsze wyjazdy i wjazdy z 3city na Kaszuby. Przecież zaden turysta jadący na Hel np z wawy nie będzie robił kółka zeby przejechać to samo dotyczy mieszkańców miedzy gda a gdy. Prawdziwa obwodnica powinna kończyć się za Wejherowem.

      • 5 0

    • masz rację i o to chodzi

      • 1 0

  • obwodnica 3miasta (2)

    a może przez Kartuzy puścić? jak tak dalej będą odsuwać to już mało kto się skusi nadrabiać tyle kilometrów tylko bedą starą obwodową zasuwać ...

    • 58 4

    • To wszystko przez tych takich rozszczeniowców, którzy by tylko brali i brali... g...o w zamian od siebie dawali.

      Poczekajcie, ostatniego słowa niepowiedziała jeszcze szlachta z Banina... jak zawsze robią dym i z tą inwestycją będzie pewnie podobnie.

      • 16 2

    • Bez pomysłu

      Ale gdyby ta droga kończyła się za wejherowem to odsuwanie trasy za Zukowo miało by wiekszy sens. Nie mówiac już o dalszym przebiegu nad morze. pozostaje tylko to gdyby..

      • 0 0

  • wariant IA 1 (pomarańczowy kolo lublewa (4)

    jak tak dalej bedzie to ta obwodnica bedzie bardziej kreta niz drogi w górach!!!!

    • 41 4

    • Bo mieszkańcy kolbud tak chcieli!! (1)

      • 9 2

      • To kiedy ją wybudują? Już nie mogę się doczekać jak przez obwodnicę m.

        znikną korki na Łostowickiej Małomiejskiej i Trakcie Ś. Wojciecha

        • 7 0

    • jezioro (1)

      a tak poza tym kto puszcze droge ekspresowa kolo jeziora!!!

      • 6 1

      • Pomorska GDDKiA!

        • 5 1

  • I I B (3)

    Tylko ten najkrótszy wariant najmądrzejszy.

    • 23 10

    • miś

      misiu ale ty mądry jesteś.....

      • 1 0

    • (1)

      Lepiej niebieski.
      najmniej się kręci, najkrótszy, więc nie będą nadkładać km, a i węzły sensowne, szczególnie ten przy lotnisku, to i tych co na lotnisko łatwiej byłoby się pozbyć z s6

      • 5 1

      • niebieski wariant koliduje z pomorską koleją metropolitalną no chyba,że postawią estakadę na wysokości 15 m...tam gdzie

        przecina tory...

        • 1 0

  • Niech zaproponują skąd fundusze pozyskać a później niech planują!!! (2)

    U nas najpierw zrobi się projekt później nie będzie kasy ... a za dwa laty kolejny projekt!

    • 12 8

    • (1)

      ale ile ludzi przy tym zarobi!!!!!!!

      • 2 1

      • chyba dostając w łapę, do tej pory dostają kasę z naszych podatków za bazgranie po mapie

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane