• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna najwcześniej w 2024 roku

Michał Brancewicz
21 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Wiadukt o długości 934 metrów, biegnący nad doliną rzeki Raduni linią kolejową 229 i DK nr 7.
  • Jeden z wariantów węzła Żukowo.
  • Jeden z wariantów węzła Miszewo.
  • Jeden z wariantów węzła Południe, gdzie Obwodnica Metropolitalna łączyć się będzie z Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska.

Na przyszły rok zapowiadane jest ogłoszenie przetargu na wybór partnera prywatnego, który zaprojektuje i wybuduje Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej o długości 33 km. Wykonawca będzie miał cztery lata na realizację zadania. Potem będzie utrzymywał ekspresówkę przez kolejne 26 lat, za co będzie otrzymywał z budżetu państwa tzw. opłatę za dostępność.



Czy OMT odciąży Obwodnicę Trójmiasta?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej to droga ekspresowa składająca się z dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. Połączy węzeł Południe, miejsce gdzie Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska z węzłem Chwaszczyno, który to powstanie w ramach rozpoczętej niedawno budowy Trasy Kaszubskiej.

Będzie to pierwsza w Polsce trasa szybkiego ruchu wybudowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

- W 2020 roku planujemy rozpisanie przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie OMT w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy i utrzymywanie jej przez kolejne 26 lat - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
To oznacza, że termin zakończenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej przesuwa się z 2023 roku na rok 2024. Oczywiście pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii wydanej przez Europejski Urząd Statystyczny w zakresie długu sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został pod koniec sierpnia przekazany przez GUS do Eurostatu.

Według aktualnych szacunków budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej pochłonie 1,965 mld zł netto, ale ostateczna cena będzie znana, gdy poznamy oferty zainteresowanych podmiotów.

W formule PPP ma powstać również czwarty odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Przebieg Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Opinie (275) ponad 10 zablokowanych

  • Jakoś mnie to nie dziwi, (1)

    U nas nie może być normalnie,bo był by to już inny kraj

    • 23 2

    • Przecież będzie normalnie, premier ogłosił. Normalność to słowo klucz.

      • 3 0

  • Za takie coś...

    Za takie coś !!!? Wszyscy włodarze won ! To jest zamach na rozwój miasta .Kolejny

    • 9 15

  • Obwodnica obwodnicy (3)

    Dobre , ale czy nie taniej poszerzyć obecna obwodnice

    • 24 32

    • To jakiś żart? Obecna obwodnica S6 obwodnicą jest tylko z nazwy

      Nie ma ani parametrów i bardziej kwalifikuje się na średnicówkę klasy GP.

      • 14 2

    • Mózg sobie poszerz

      • 0 0

    • @Mercedes fan. dobrzeże powstaje druga obwodnica, bo odciągdnie ruch zewnętrzny troche dalej. A natej zostanie tylko ruch związany z trójmiastem i portami

      • 0 0

  • Lepiej niech to wybudują

    niż żeby mieli kolejne galerie handlowe tłuc albo ecsy !!!

    • 33 3

  • Żukowo to stan umysłu. Średniowiecze leśnych dziadków postpartjnych z sekty kaszubskiej. (1)

    tyle lat to samo mają pod oknami i nic nie zrobili.
    A kiedy jest [potrzeba budowy drogi to walną pokruszone sedesy i inne śmieci budowlane i powiedzą macie, cieszcie się.

    Kto na nich głosuje? Rozumu ludzie nie mają?

    • 34 6

    • Burmistrz tylko sobie pomniki stawia - nowe parki, spichlerze i elewacje oraz zegary.

      Bo to nauczyciel historii i kaszubskiego z podstawówki. W samorządzie od 30 chyba lat. Nareszcie może rządzić, bo to dobry socjotechnik, ale o rozwoju gminy nie ma pojęcia.

      • 3 3

  • podziękować Pisowi za opóźnienia (1)

    Poza tym nie wierzę w ten termin budowy

    • 28 23

    • Poczytaj skąd te opóźnienia a potem wypisuj swoje bzdury.

      • 10 6

  • Czy to będzie dobry biznes?

    Chyba tak, opłaty za dostepność pozwalają na spory zysk chociaż trzeba najpierw zainwestować. Trasa będzie uczęszczana - wokół "metropolii" kręcą się zawsze samochody biznesu, TIRy, dostawcze + multum osobowych z miasta i do miasta+obsługa Kaszub

    • 9 3

  • A przetarg nie miał być w czerwcu, potem w grudniu? (1)

    Co pół przesuwanie terminu

    • 23 4

    • To PPP, więc jak już w końcu się zdecydują, to może się okazać, że na takich warunkach to nikt nie zrobi. I będą trzy przetargi trwające kolejny rok.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Tylko po dwa pasy ruchu na jezdnie (7)

    Porażka, kiedy oni zaczną budować z myślą o przyszłości. Zjazd z trasy Sucharskiego na obwodnice południowa w stronę gdańska ma jedno pasmowy zjazd, bo tak sobie wyliczyli, a życie jak zawsze zweryfikowało i teraz korek jest codziennie. Miejsca jest i na drugi pas do zjazdu i na dłuższy pas rozbiegowy potem, dlaczego nie mogą myśleć perspektywicznie, wiadomo ze jest migracja ludności do dużych miast, więcej aut, większe korki, a planowania na przyszłość brak tylko gaszenie pożarów.

    • 202 28

    • W PL nie buduje się dróg, aby polepszyć komfort, w PL buduje się drogi, aby korki przenieść w inne miejsce. (1)

      • 23 7

      • Bo u nas nie ceni się inteligencji a cwaniactwo i bogactwo, dlatego tak to wygląda jak wygląda. Porządnie to się robi u prywatnie u siebie na działce lub w domu, a wszystko co do użytku publicznego do fuszerka czy w wykonaniu czy już na etapie planowania.

        • 14 3

    • od kiedy to wiecej pasow, to mniej korkow? (3)

      wszystkie badania mowia inaczej, rozumiem, ze studia na uniwersytecie zycia, im janusza w passacie nauczyly cie inaczej?

      • 22 21

      • od zawsze

        • 13 12

      • Mój imienniku, nie uważnie czytałeś te badania, one traktują o drogach miejskich, a nie o o ruchu ekspresowym, między najważniejszymi zjazdami powinien być dodatkowy pas, tak jak jest między Auchan a IKEA na obwodnicy. Dopiero później są korki, inną sprawą jest także usprawnienie zjazdu przy IKEI.

        • 23 4

      • Jacek dobrze prawisz, na fragmentach z 3 pasami na obwodnicy są codziennie korki

        • 1 2

    • Będą 3 i 3 będą zapchane. Lepiej w kolejkę kasę włożyć. Choć w trójmieście bilet łączony to koszt około 200 zł. Więc masz rację lepiej 3 pasy i niech każdy jeździ w pojedynkę. :)

      • 3 0

  • Obwodnica Gdańska (1)

    Nie macie wrażenia, że podobnie jak z koleją metropolitalną tak samo w tym przypadku nowa infrastruktura powstanie wyłącznie na potrzeby Gdańska? Łączyć się będzie w Chwaszczynie z istniejącą infrastrukturą w okolicy Gdyni. Podobnie było z koleją która połączyła się z istniejącą linią kolejową i budowa dotyczyła wyłącznie Gdańska. Nie mówię że to coś złego, ale może tym razem warto nadać jej bardziej odpowiednia nazwę jak np 2 obwodnica Gdańska?

    • 22 17

    • Cały czas mam takie wrażenie. Poza tym moim zdaniem OMT powinna mijać Miszewo z lewej strony i łączyć się z TK dużym węzłem gdzieś w okolicach Kielna. Atak dwie trasy jadą aż do Chwaszczyna.

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane