• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna najwcześniej w 2024 roku

Michał Brancewicz
21 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Wiadukt o długości 934 metrów, biegnący nad doliną rzeki Raduni linią kolejową 229 i DK nr 7.
  • Jeden z wariantów węzła Żukowo.
  • Jeden z wariantów węzła Miszewo.
  • Jeden z wariantów węzła Południe, gdzie Obwodnica Metropolitalna łączyć się będzie z Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska.

Na przyszły rok zapowiadane jest ogłoszenie przetargu na wybór partnera prywatnego, który zaprojektuje i wybuduje Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej o długości 33 km. Wykonawca będzie miał cztery lata na realizację zadania. Potem będzie utrzymywał ekspresówkę przez kolejne 26 lat, za co będzie otrzymywał z budżetu państwa tzw. opłatę za dostępność.



Czy OMT odciąży Obwodnicę Trójmiasta?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej to droga ekspresowa składająca się z dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. Połączy węzeł Południe, miejsce gdzie Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska z węzłem Chwaszczyno, który to powstanie w ramach rozpoczętej niedawno budowy Trasy Kaszubskiej.

Będzie to pierwsza w Polsce trasa szybkiego ruchu wybudowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

- W 2020 roku planujemy rozpisanie przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie OMT w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy i utrzymywanie jej przez kolejne 26 lat - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
To oznacza, że termin zakończenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej przesuwa się z 2023 roku na rok 2024. Oczywiście pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii wydanej przez Europejski Urząd Statystyczny w zakresie długu sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został pod koniec sierpnia przekazany przez GUS do Eurostatu.

Według aktualnych szacunków budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej pochłonie 1,965 mld zł netto, ale ostateczna cena będzie znana, gdy poznamy oferty zainteresowanych podmiotów.

W formule PPP ma powstać również czwarty odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Przebieg Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Opinie (275) ponad 10 zablokowanych

  • Obwodnica obwodnicy (3)

    Dobre , ale czy nie taniej poszerzyć obecna obwodnice

    • 24 32

    • @Mercedes fan. dobrzeże powstaje druga obwodnica, bo odciągdnie ruch zewnętrzny troche dalej. A natej zostanie tylko ruch związany z trójmiastem i portami

      • 0 0

    • Mózg sobie poszerz

      • 0 0

    • To jakiś żart? Obecna obwodnica S6 obwodnicą jest tylko z nazwy

      Nie ma ani parametrów i bardziej kwalifikuje się na średnicówkę klasy GP.

      • 14 2

  • miałem marzenie

    chyba nie dożyję..nie wiem czy się cieszyć..czy płakać..
    były takie mondrale które opowiadały że ..pszyjdzie kapitał i nam zbuduje..czekalii czekali..czekali..przejedli co mieli..klanam się Buckowi
    Dopiero komuch Miller podpisał..Przyszedł jaruś zbaw..i zerwał kontrakt..od Marz do Turunia..
    No i Jaruś Zbaw..znowu zerwał. partnestwo publiczne.. w tyj dzisięciolatce..,,nie zbudują..
    po marzeniach

    • 0 2

  • Niech zaczną od obwodnic Zukowo i Chwaszczyno bo tam są korki

    odcinki wielopasmówki mogą poczekać

    • 1 0

  • powstanie za to 500 kosciołów i bedzie dofinansowanie rydzola. Brawo PiS!

    • 1 6

  • No to grunty w Lublewie polecą na łeb!

    • 0 0

  • Euro w Polsce.

    Jak było Euro 2012 w Gdańsku, to wiadukt przy Galerii Baltyckiej nad Grunwaldzką też miał być oddany do końca 2011, a był oddany po Euro. Także nie 5 lat ale spokojnie z 8.

    • 3 2

  • A czemu prywatno publicznego?

    Malo to podatkow placimy? Nie stac nas aby wybudowac glupiej drogi z podatkow?

    Przeciez jak prywaciaz wybuduje to bedzie chcial zarobic.
    Chyba ze rzad nie ma kasy to znaczy ze nie umie rzadzic lub chce oszukac prywaciarza i przestanie mu placic np za kilka lat i tyle

    Tak to widze

    • 9 1

  • oby do kolejnych wyborów

    Po dwóch latach okaże się że nie zgłosił żaden partner prywatny, trzeba zmienić formułę i podczas
    kolejnych wyborów będzie się znowu mówić że właśnie trwa procedura przetargowa.
    Przypominam, że premier Morawiecki w Żukowie mówił o wcześniejszym oddaniu do ożytkowania.

    • 9 1

  • (11)

    Dziekujemy horala..

    • 69 59

    • aziewicz pomaska i krzywonos mają przyspieszyć budowę (4)

      • 20 16

      • przynajmniej nie będą torpedować (3)

        nie ma większych szkodników nad pisiorów

        • 31 15

        • POpzpr wasz koniec nastąpił (1)

          Koniec komunizmu!!!!

          • 15 16

          • Komuna to dopiero wróciła

            Wraz z mafią komunistyczną pis, niszczycielami wszystkiego co zniszczyć się da.

            • 4 1

        • aziewicz i pomaska nic nie zrobili przez tyle lat to teraz pomogą??

          • 19 3

    • (3)

      Dziekujwmy tez za opat, nowe podatki za smieci

      • 17 9

      • za smieci dziekuj grzelakowi i łucykowi (2)

        • 12 7

        • Ustawe wprowadzil pis (1)

          • 5 6

          • UE kazała

            Ulubienica PO

            • 0 2

    • Przez protesty mieszkańców wiosek. Protesty były za PO KO ale masz krótką pamięć (1)

      • 18 6

      • Protestow juz dawno nie ma a pisiory odlozyly o kolejny rok

        • 6 4

  • Opinia wyróżniona

    Tylko po dwa pasy ruchu na jezdnie (7)

    Porażka, kiedy oni zaczną budować z myślą o przyszłości. Zjazd z trasy Sucharskiego na obwodnice południowa w stronę gdańska ma jedno pasmowy zjazd, bo tak sobie wyliczyli, a życie jak zawsze zweryfikowało i teraz korek jest codziennie. Miejsca jest i na drugi pas do zjazdu i na dłuższy pas rozbiegowy potem, dlaczego nie mogą myśleć perspektywicznie, wiadomo ze jest migracja ludności do dużych miast, więcej aut, większe korki, a planowania na przyszłość brak tylko gaszenie pożarów.

    • 202 28

    • Będą 3 i 3 będą zapchane. Lepiej w kolejkę kasę włożyć. Choć w trójmieście bilet łączony to koszt około 200 zł. Więc masz rację lepiej 3 pasy i niech każdy jeździ w pojedynkę. :)

      • 3 0

    • od kiedy to wiecej pasow, to mniej korkow? (3)

      wszystkie badania mowia inaczej, rozumiem, ze studia na uniwersytecie zycia, im janusza w passacie nauczyly cie inaczej?

      • 22 21

      • Jacek dobrze prawisz, na fragmentach z 3 pasami na obwodnicy są codziennie korki

        • 1 2

      • Mój imienniku, nie uważnie czytałeś te badania, one traktują o drogach miejskich, a nie o o ruchu ekspresowym, między najważniejszymi zjazdami powinien być dodatkowy pas, tak jak jest między Auchan a IKEA na obwodnicy. Dopiero później są korki, inną sprawą jest także usprawnienie zjazdu przy IKEI.

        • 23 4

      • od zawsze

        • 13 12

    • W PL nie buduje się dróg, aby polepszyć komfort, w PL buduje się drogi, aby korki przenieść w inne miejsce. (1)

      • 23 7

      • Bo u nas nie ceni się inteligencji a cwaniactwo i bogactwo, dlatego tak to wygląda jak wygląda. Porządnie to się robi u prywatnie u siebie na działce lub w domu, a wszystko co do użytku publicznego do fuszerka czy w wykonaniu czy już na etapie planowania.

        • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane