• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna najwcześniej w 2024 roku

Michał Brancewicz
21 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Wiadukt o długości 934 metrów, biegnący nad doliną rzeki Raduni linią kolejową 229 i DK nr 7.
  • Jeden z wariantów węzła Żukowo.
  • Jeden z wariantów węzła Miszewo.
  • Jeden z wariantów węzła Południe, gdzie Obwodnica Metropolitalna łączyć się będzie z Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska.

Na przyszły rok zapowiadane jest ogłoszenie przetargu na wybór partnera prywatnego, który zaprojektuje i wybuduje Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej o długości 33 km. Wykonawca będzie miał cztery lata na realizację zadania. Potem będzie utrzymywał ekspresówkę przez kolejne 26 lat, za co będzie otrzymywał z budżetu państwa tzw. opłatę za dostępność.



Czy OMT odciąży Obwodnicę Trójmiasta?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej to droga ekspresowa składająca się z dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. Połączy węzeł Południe, miejsce gdzie Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska z węzłem Chwaszczyno, który to powstanie w ramach rozpoczętej niedawno budowy Trasy Kaszubskiej.

Będzie to pierwsza w Polsce trasa szybkiego ruchu wybudowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

- W 2020 roku planujemy rozpisanie przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie OMT w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy i utrzymywanie jej przez kolejne 26 lat - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
To oznacza, że termin zakończenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej przesuwa się z 2023 roku na rok 2024. Oczywiście pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii wydanej przez Europejski Urząd Statystyczny w zakresie długu sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został pod koniec sierpnia przekazany przez GUS do Eurostatu.

Według aktualnych szacunków budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej pochłonie 1,965 mld zł netto, ale ostateczna cena będzie znana, gdy poznamy oferty zainteresowanych podmiotów.

W formule PPP ma powstać również czwarty odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Przebieg Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Opinie (275) ponad 10 zablokowanych

  • Droga Zielona i więcej wylotówek na obwodnicę! (1)

    Dziwne, że Droga Zielona jest "wykropkowana" - czyli nie wiadomo kiedy zostanie zrealizowana? Już teraz z Gdańska do obwodnicy jest za mało dróg. Bo co mamy - zakorkowaną Spacerową, Słowackiego przez którą 90% Oliwy i Wrzeszcza próbuje się wydostać na obwodnicę oraz AK, która jest dopiero w Głównym. Dwie sensowne drogi i jedna "leśna ścieżka". Plus brak dobrych skrzyżowań z tymi, które już istnieją. Korek o 16 ciągnie się od zjazdu w Słowackiego przy Grunwaldzkiej aż do Alchemii, Olvii a czasem dalej.

    • 13 3

    • NIE dla Drogi Zielonej przez Pas Nadmorski!!!!!!!!

      To będzie zabójstwo dla Nadmorza

      • 5 1

  • i kolejne miliardy w błoto (8)

    ta obwodnica potrzebna jak swini siodło

    • 65 246

    • (1)

      Nie martw się nie będzie chętnych na umowę ppp. ppp polega na tym że budujący musi wyrzucić całą kwotę z własnej kieszeni a państwo płaci raty przez okres umowy. Bramek nikt nie postawi bo to nie autostrada a poza tym jest alternatywna droga. Taki sam tryb finansowania ma brakujący odcinek S6 pomiędzy leborkiem a Koszalinem. Jak dla mnie taki tryb finansowania to tak naprawdę odsunięcie inwestycji na bliżej nieokreślona przyszłość.

      • 13 1

      • Dokładnie, kto na to pójdzie

        Chyba straceniec

        • 2 0

    • Tobie niepotrzebna, swoim rydwanem na złom nie dojedziesz

      • 8 1

    • (2)

      Misiewicze horaly w akcji, czyli co pis jednak niszczy pomorze?

      • 20 10

      • Peło niszczyło Kaszuby i dlatego przegrali (1)

        tam wybory. Na Kociewiu tak samo.

        • 15 14

        • Na Kociewiu było wielu po....w z Tczewa, co glosowało na Neumanna.

          • 12 6

    • troszkę dalej niż czubek własnego nosa spoglądasz?

      • 12 4

    • Najmniej potrzebny to jest tutaj twój durny wpis

      • 21 12

  • Trochę późno i długo (5)

    Droga potrzebna od zaraz, szkoda, że czynniki środowiskowe tak długo blokowały ten projekt. Pytanie, czy równolegle uda się zaplanować i zrealizować projekt drogi zielonej, bo bez tego nowa obwodnica będzie mniejszym odciążeniem.

    • 91 15

    • A w jaki sposób ta droga ma niby odciążyć miasto? (1)

      Gdybym był kierowcą tira to i tak 9 na 10 razy wybrałbym obecną obwodbicę. Gdybym mieszkał w Żukowie to 10 na 10 razy nie jechałbym do Sopotu przez Pruszcz itd.

      • 5 1

      • Gdybyś zobaczył mega korek

        Na obwodnicy pojechałbyś metropolitalną

        • 1 3

    • autostrada zielona to najgłupszy z drogich pomysłów władz miasta

      • 3 2

    • Nie czynniki środowiskowe a protesty kilku osób które chciały więcej kasy za przejmowane grunty.

      • 18 1

    • Nie dla Drogi Zielonej przez Pas Nadmorski!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 16 14

  • To nie metropolitalna (8)

    Tylko Gdańska. Tak zaplanowana aby ominąć Gdańsk i wtrynic ruch w Gdynię.

    • 73 109

    • To jak miała przebiegać? (2)

      Przez Łężyce i wyjechać na Cisowej? Co by to dało? Pomyśl

      • 11 1

      • Do portu w Gdyni

        Dawne plany zakladały, że Trasa Kwiatkowskiego przetnie Obwodnicę Trójmiasta na Chwarznie i pójdzie na zachód gdzie nastepnie połączyłaby się z Obwodnicą Metropolitalną/Trasą Kaszubską i to we większej odległości od Trójmiasta a nie w Chwaszczynie. A tak w takim kształcie Obwodnica Metropolitalna i cała otoczka ani nie wyprowadza ruchu na Lębork ani nie odciąża Obwodnicy Trójmiasta z ruchu skierowanego do portu w Gdyni.

        • 3 0

      • To zależy jaki ruch ma rozładować ta droga

        Jeśli turystyczny i tranzyt to najlepiej jakby łączyła się z trasą kaszubską na węźle Szemud i dalej dobudować dobre połączenie z Wejherowem i dalej 218 nad morze. W aktualnym projekcie nikt nie będzie robił wielkiego koła i nadrabiał km.
        Jeśli ruch lokalny to przy aktualnym projekcie w zasadzie skorzysta tylko Gdynia bo będzie dobry wyjazd na Kaszuby.
        Poza tym przy aktualnym planie i tak na zjazdach w Żukowie będą korki.

        • 7 0

    • mieliście trzeci pas przed węzłem Karwiny (2)

      to żeście zamalowali

      • 31 3

      • Nie my, tylko gdański oddział GDDKiA

        przy okazji "tymczasowo" stawiające 100, która to tymczasowość rozlała się na nieskończoność.

        • 7 7

      • Dlatego, że narwani kierowcy nie są gotowi na jazdę po trzech pasach. Wystarczy zobaczyć co się dzieje na Karczemkach gdzie zamyka się trzeci pas.

        • 9 14

    • masz lotnisko - to korzystaj (1)

      • 28 7

      • To w Kosakowie?

        Tam już taki ruch lotniczy, że szpilki nie idzie wetknąć.

        • 34 0

  • Idę o zakład, że ta drogą nigdy nie powstanie, (19)

    przynajmniej do czasu jak PiS będzie przy władzy.

    • 157 118

    • senat jest nasz, wystarczy napisać do Borusewicza i Rybickiego, oni załatwią droge wpięc minut. (9)

      król tez jest w Brukseli

      • 21 11

      • Co oznacza słowo (3)

        "wpięć"? To jakiś nowy wyraz komunistów z peło?

        • 5 15

        • (1)

          komuchów to raczej szukaj u pisiorów

          • 4 3

          • No tak, bo to pisiory połączyły się z SLD/PZPR...

            • 1 0

        • przecież to sarkazm

          • 8 1

      • (3)

        Borusewicz w trakcie leżakowania na styropianie zapewne coś wymyśli.

        • 6 1

        • znowu poleci służbowym samolotem wyprowadzić psa? (2)

          • 6 1

          • Pies już dawno zdechł bucu

            • 1 2

          • Pies przyjdzie do niego i wysika się na styropian, a później obaj będą sobie leżakować.

            • 2 1

      • Finansowanie również się znajdzie? PPP nie będzie.

        • 6 0

    • w takim razie glosuje na pis (2)

      tym mnie przekonales :)

      • 3 3

      • (1)

        a głosuj sobie na kogo tam chcesz, nawet na swojego idola Adolfa H.

        • 1 3

        • Ależ, towarzyszu, skąd wam się roją takie pocieszne pomysły?

          • 3 0

    • (1)

      Całkiem trafne spostrzeżenie w obliczu tych wszelkich "plusów" obiecanych przez karzełka z Żoliborza. Kasy ni ma i nie będzie.

      • 7 8

      • Skąd piszesz? Z Bydgoszczu?

        • 5 0

    • Przeciez ona juz POwstala za PO (3)

      W 2016 mielismy nia jezdzic

      • 31 13

      • Mieszkańców nie oszukasz! (2)

        wtoczył się jak walec pis i wszystko dla pomorza zablokował

        • 22 20

        • popzpr wasz koniec nastąpił (1)

          Peło wasz koniec nastąpił, a tym samym koniec komunizmu. POpulistom i zaprzańcom Polacy powiedzieli koniec

          • 13 24

          • PZPR ma się świetnie na Nowogrodzkiej. PO za to leniwi przede wszystkim są, ale i tak byli lepsi niż aktualni złodzieje i zdrajcy narodu. Dobrze, że świeża krew dopycha się do sterów, a może nawet kiedyś w formacji Pisowskiej porządni ludzie będą.

            • 8 4

  • Wszyscy jadą prawidłowo lewym pasem, muza trap.

    100 legit gdansk

    • 0 0

  • Ta trasa nigdy nie powstanie (2)

    Nie ma się co łudzić. Decydenci robią wszystko, żeby Gdańsk poczuł kto tu rządzi. Kiedyś w podobny sposób karano Radom.

    • 5 5

    • ale to było za komuny... (1)

      • 0 1

      • No właśnie. Powinno być inaczej.

        • 0 0

  • Komentarz

    cyt: >"nie wiadomo jednak kiedy powstanie czwarty odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka""
    Czy to ma znaczyć, że w 2030r Trasa Kaszubska będzie się kończyć w Bożym Polu na wąskiej dróżce z oznakowaniem S6
    to jest masakra jakaś? ten odcinek wyhamowuje cały ruch 10 krotnie pod względem przepustowści pojazdów

    dlaczego ten odcinek został wykluczony z przetargów ????

    • 6 1

  • Obwodnice jak najszybciej a nie w 2024 r.

    Te obwodnice są bardzo potrzebne zwłaszcza obwodnica Żukowa ale dla czego tak późno te inwestycje powinne być zrealizowane przynajmniej już 15 lat temu ? Jak wszyscy już wiedzą że z roku na rok natężenie ruchu wzrasta a zwłaszcza w rejonach w których powstają nowe duże osiedla i zanim powstaną w końcu te drogi to już nie za wiele one pomogą bo trzeba myśleć przyszłościowo co będzie za kilka lat a nie co jest teraz ! a już teraz Żukowo jest wiecznie zakorkowane i trzeba udrożnić i wyprowadzić ruch poza samą miejscowość a poza tym jest to jedna z głównych dróg wyjazdowych z Gdańska więc trudno żeby to była droga niemalże polna !

    • 5 2

  • (8)

    Brawo, po dwa pasy w jednym kierunku na miarę dzisiejszych czasów !!!

    • 16 6

    • Dokładnie to samo zauważyłem. (4)

      To wszystko, włącznie z rzekomym odciążeniem obecnej obwodnicy, starczy na max do 2028 roku albo już w momencie oddania będzie stanem "na wczoraj" (czyli na rok 2020). No ale to Trójmiasto, to gdzie tu strategiczne myślenie...

      • 3 3

      • (3)

        Spokojnie, w 2028 kraj powoli będzie się wyludniał to i ruch będzie mniejszy. Są prognozy, które mówią o 24mln obywateli za ca.30-40 lat. I te prognozy na pewno są tu brane pod uwagę, stąd taka, a nie inna droga. Budując drogę nikt nie myśli o tu i teraz (a tym bardziej, że jest potrzebna "na wczoraj"). Myśli się min. 20 lat naprzód. A za 20 lat będzie nas sporo mniej...

        • 1 6

        • (2)

          Jak PO dojdzie do władzy to liczba ludności wzrośnie. Tyle że nie koniecznie będą to Polacy.....

          • 2 1

          • (1)

            A kto ufoludki? Nawet imigranci tu nie chcą przyjeżdżać, bo po co? Są szykanowani, płaci się słabo i na czarno, życie już nie jest tanie (w porównaniu do zarobków), a na mieszkanie nie ma co liczyć. Darmowa edukacja może ich kusić dla ich dzieci, ale ona też jest na marnym poziomie z nielicznymi wyjątkami.

            • 2 1

            • Spokojnie, PO wróci to będzie socjal jak na zachodzie. W końcu to partia lewicowa. A jak będzie socjal to i będą nowi mieszkańcy.

              • 1 1

    • a co to niby zmieni. (2)

      mozna po 10 pasów budować tylko pytanie po co. to nie ma wpływu na przepustowość.

      • 1 1

      • Chyba obwodnicą nie jeździsz. Tam gdzie są 3 pasy nie ma problemu z zatorami i włączeniem się do ruchu, tam gdzie są 2 obwodnica stoi i statystycznie jest więcej wypadków ( tak tak dwupasmówka stanowi 95% więc słabe porównanie).

        • 4 0

      • haha

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane