• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna najwcześniej w 2024 roku

Michał Brancewicz
21 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Wiadukt o długości 934 metrów, biegnący nad doliną rzeki Raduni linią kolejową 229 i DK nr 7.
  • Jeden z wariantów węzła Żukowo.
  • Jeden z wariantów węzła Miszewo.
  • Jeden z wariantów węzła Południe, gdzie Obwodnica Metropolitalna łączyć się będzie z Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska.

Na przyszły rok zapowiadane jest ogłoszenie przetargu na wybór partnera prywatnego, który zaprojektuje i wybuduje Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej o długości 33 km. Wykonawca będzie miał cztery lata na realizację zadania. Potem będzie utrzymywał ekspresówkę przez kolejne 26 lat, za co będzie otrzymywał z budżetu państwa tzw. opłatę za dostępność.



Czy OMT odciąży Obwodnicę Trójmiasta?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej to droga ekspresowa składająca się z dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. Połączy węzeł Południe, miejsce gdzie Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska z węzłem Chwaszczyno, który to powstanie w ramach rozpoczętej niedawno budowy Trasy Kaszubskiej.

Będzie to pierwsza w Polsce trasa szybkiego ruchu wybudowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

- W 2020 roku planujemy rozpisanie przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie OMT w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy i utrzymywanie jej przez kolejne 26 lat - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
To oznacza, że termin zakończenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej przesuwa się z 2023 roku na rok 2024. Oczywiście pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii wydanej przez Europejski Urząd Statystyczny w zakresie długu sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został pod koniec sierpnia przekazany przez GUS do Eurostatu.

Według aktualnych szacunków budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej pochłonie 1,965 mld zł netto, ale ostateczna cena będzie znana, gdy poznamy oferty zainteresowanych podmiotów.

W formule PPP ma powstać również czwarty odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Przebieg Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Opinie (275) ponad 10 zablokowanych

  • Od kiedy wypisano Gdynię z Trójmiasta

    Widzę tu obwodnice Gdańska, Żukowa, Chwaszczyna, z tego wynika że te miasta są Metropolią. Za jakiś czas dołączy także Sopot.

    • 1 2

  • Ta trasa nigdy nie powstanie (2)

    Nie ma się co łudzić. Decydenci robią wszystko, żeby Gdańsk poczuł kto tu rządzi. Kiedyś w podobny sposób karano Radom.

    • 5 5

    • ale to było za komuny... (1)

      • 0 1

      • No właśnie. Powinno być inaczej.

        • 0 0

  • Obwodnice jak najszybciej a nie w 2024 r.

    Te obwodnice są bardzo potrzebne zwłaszcza obwodnica Żukowa ale dla czego tak późno te inwestycje powinne być zrealizowane przynajmniej już 15 lat temu ? Jak wszyscy już wiedzą że z roku na rok natężenie ruchu wzrasta a zwłaszcza w rejonach w których powstają nowe duże osiedla i zanim powstaną w końcu te drogi to już nie za wiele one pomogą bo trzeba myśleć przyszłościowo co będzie za kilka lat a nie co jest teraz ! a już teraz Żukowo jest wiecznie zakorkowane i trzeba udrożnić i wyprowadzić ruch poza samą miejscowość a poza tym jest to jedna z głównych dróg wyjazdowych z Gdańska więc trudno żeby to była droga niemalże polna !

    • 5 2

  • Komentarz

    cyt: >"nie wiadomo jednak kiedy powstanie czwarty odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka""
    Czy to ma znaczyć, że w 2030r Trasa Kaszubska będzie się kończyć w Bożym Polu na wąskiej dróżce z oznakowaniem S6
    to jest masakra jakaś? ten odcinek wyhamowuje cały ruch 10 krotnie pod względem przepustowści pojazdów

    dlaczego ten odcinek został wykluczony z przetargów ????

    • 6 1

  • Wszyscy jadą prawidłowo lewym pasem, muza trap.

    100 legit gdansk

    • 0 0

  • oby do kolejnych wyborów

    Po dwóch latach okaże się że nie zgłosił żaden partner prywatny, trzeba zmienić formułę i podczas
    kolejnych wyborów będzie się znowu mówić że właśnie trwa procedura przetargowa.
    Przypominam, że premier Morawiecki w Żukowie mówił o wcześniejszym oddaniu do ożytkowania.

    • 9 1

  • A czemu prywatno publicznego?

    Malo to podatkow placimy? Nie stac nas aby wybudowac glupiej drogi z podatkow?

    Przeciez jak prywaciaz wybuduje to bedzie chcial zarobic.
    Chyba ze rzad nie ma kasy to znaczy ze nie umie rzadzic lub chce oszukac prywaciarza i przestanie mu placic np za kilka lat i tyle

    Tak to widze

    • 9 1

  • Euro w Polsce.

    Jak było Euro 2012 w Gdańsku, to wiadukt przy Galerii Baltyckiej nad Grunwaldzką też miał być oddany do końca 2011, a był oddany po Euro. Także nie 5 lat ale spokojnie z 8.

    • 3 2

  • No to grunty w Lublewie polecą na łeb!

    • 0 0

  • powstanie za to 500 kosciołów i bedzie dofinansowanie rydzola. Brawo PiS!

    • 1 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane