• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Trójmiasta: spadek ruchu o 1/3

rb
22 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
W ostatnich czterech tygodniach ruch na obwodnicy wyraźnie zmalał. Na podobnym poziomie utrzymuje się tylko ruch ciężarówek. W ostatnich czterech tygodniach ruch na obwodnicy wyraźnie zmalał. Na podobnym poziomie utrzymuje się tylko ruch ciężarówek.

Wprowadzone w połowie marca ograniczenia spowodowane koronawirusem odkorkowały Obwodnicę Trójmiasta, po której już dawno nie jeździło się w tak komfortowych warunkach. Jak wskazują wyniki, dobowy ruch pojazdów między węzłem Gdańsk Południe a zjazdem na Trasę Kwiatkowskiego spadł niemal o 1/3. O ponad połowę zmalał też ruch na autostradzie A1.



W czasie epidemii koronawirusa z auta korzystam:

Największy wpływ na radykalny spadek liczby aut, które każdego dnia przemieszczają się obwodnicą, miało zamknięcie w połowie marca szkół oraz ograniczenie usług i handlu. Z dnia na dzień na wszystkich drogach krajowych ruch spadł o kilkadziesiąt tys. aut na dobę. Wyjątkiem jest ruch pojazdów ciężarowych, który w porównaniu do analogicznego okresu z 2019 r. pozostał na podobnym poziomie.

- Przeanalizowaliśmy ruch w marcu 2020 r. i porównaliśmy go z ruchem w analogicznym okresie w latach ubiegłych. Znaczny spadek ruchu pojazdów osobowych świadczy tylko o tym, że, respektujemy ograniczenia związane ze stanem epidemii. Ruch pojazdów ciężkich, które mogą się swobodnie przemieszczać, nadal utrzymuje się na wysokim poziomie w stosunku do pozostałych pojazdów - informuje Szymon Piechowiak, rzecznik prasowy GDDKiA.
Natężenie ruchu na obwodnicy od początku marca do połowy kwietnia w 2019 i 2020 r. Natężenie ruchu na obwodnicy od początku marca do połowy kwietnia w 2019 i 2020 r.

Spadek ruchu w całym kraju



Z badań drogowców wynika, że najbardziej widoczny jest spadek ruchu samochodów osobowych. Średnia suma tego ruchu na drogach krajowych w Polsce, w poszczególnych dniach tygodnia w marcu 2019 roku, wahała się pomiędzy 520650 tys. poj./dobę, podobne wartości zarejestrowano również na początku marca. Z dniem wprowadzenia pierwszych ograniczeń, tj. 15 marca, ruch ten spadł do poziomu ok. 250-350 tys. poj./dobę w dni robocze. Jeszcze większe spadki obserwowane są w weekendy - z poziomu ok. 550 tys. poj./dobę do ok. 160 tys. poj./dobę w ostatnią niedzielę marca 2020 r.

W przypadku pojazdów ciężarowych z naczepą ruch zmniejszył się nieznacznie, tj. z ok. 140 tys. poj./dobę w roku 2019 do ok. 120-130 tys. poj./dobę w analizowanym okresie roku 2020.

Podobnie małe zmiany obserwowane są dla pojazdów ciężarowych bez przyczep oraz z przyczepami. Nieznaczny jest również spadek ruchu pojazdów dostawczych, zmniejszył się on z ok. 110-120 tys. poj./dobę do ok. 80-90 tys. poj./dobę.

Obwodnica: niecałe 60 tys. aut na dobę



Na tle dróg w kraju podobnie wypada Obwodnica Trójmiasta, gdzie od połowy marca ruch zmalał o 1/3.

- Dane z natężeń ruchu z punktu pomiarowego na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta pokazują to, co zapewne widzą na co dzień użytkownicy tej trasy - jest zdecydowanie mniejszy ruch. O ile przed wprowadzeniem ograniczeń ze względu na pandemię ruch w dzień powszedni oscylował wokół 80-85 tys. pojazdów na dobę, to po wprowadzeniu ograniczeń spadł poniżej 60 tys. Warto przy tym zauważyć, że wliczony w to ruch samochodów ciężarowych pozostaje na tym samym poziomie ok. 10 tys. pojazdów na dobę - komentuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Jak informują drogowcy, ruch na obwodnicy radykalnie spadł także w czasie Wielkiego Tygodnia. W porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku naszą ekspresówką przejechało 45 proc. mniej pojazdów (spadek o 33 tys. pojazdów w ciągu doby). Tym samym obwodnica na odcinku między zjazdem z Obwodnicy Południowej a węzłem Gdynia Port zajęła drugie miejsce w kraju. Większe spadki odnotowano tylko na autostradzie A4 na odcinku Kostomłoty-Wrocław Płd., gdzie dobowa różnica wyniosła 36 tys. pojazdów. (spadek o 63 proc.).

Mniejszy ruch także na autostradzie A1



Jeszcze większe spadki zanotowano na bramkach wjazdowych i zjazdowych na autostradzie A1. O 60 proc. spadł ruch pojazdów lekkich, a o ok. 20 proc. - ciężarowych.
rb

Miejsca

Opinie (90) 5 zablokowanych

  • Jak każą siedzic w domu to nie dziwota. (4)

    teraz dobry jest czas na jej 'renowacje' gdzieniegdzie

    • 49 0

    • Ooooooo , wiem ze drogi to twój konik , na drogach znasz się najlepiej ale i inne dziedziny nie są ci przecież obce. Śmiało do przodu!

      • 1 0

    • (1)

      to właśnie dziwne, że ruch zmalał tylko o 1/3 jak niby tyle wiary siedzi w domu i taki popłoch, tyle firm stoi, szpitale itp

      • 2 0

      • To m.in. pokazuje jaki ruch generują porty.

        • 2 0

    • Dobry tez czas na przetargi

      Na S6 do Słupska i dalej do Koszalina oraz na obwodnice metropolitarna - było obiecane ze miały być już jesienią i co?
      Gdzie jest via Maris panie Horala? Wszyscy z PiS w sejmie to Judasze z Pomorza czyli nic nie robią dla regionu

      • 5 2

  • (2)

    Piekne zdjecie. Ciezarowka jadaca 91 wyprzedza ta jadaca 90

    • 10 0

    • Na obwodnicy cięzarówki maja zakaz wyprzedzania .

      • 1 0

    • i tak do samej Łodzi :)

      • 3 0

  • Tyle ograniczeń, zamknięte szkoły, praca zdalna i spadek tylko o 1/3? (1)

    Nie kumam. To kto jeszcze jeździ? Jak tak, to ja mam to gdzieś i też zacznę jeździć. Na mojej dzielnicy życie prawie zamarło. Siedzę zupełnie sam w domu od ponad m-ca. Tylko zakupy i spacery w pobliżu domu. A tu się okazuje, że 2/3 ludzi przemieszcza się po staremu. Ręce opadają. To jak ta epidemia ma się skończyć?

    • 3 1

    • Na działkach ile osób siedzi i sobie znajomych na grilla zapraszają. Przy grillu wirus nie przejdzie.

      • 0 0

  • (2)

    No i gdzie są teraz ci którzy chcieli trzeci pas . Jakby wybudowali to dziś zostalibyśmy z tym pasem jak głupi.

    • 13 55

    • lewy byłby dla mnie

      bo szeryfy lewego pasa pouczające innych, że nie jedzie się szybciej od nich są największym zagrożeniem na drodze

      • 0 0

    • Oni nie znają tej wypowiedzi Himilsbacha więc dostałeś tyle minusów

      • 2 0

  • Ładnie pięknie

    Ale oferm na drodze co kolizje powodują dalej nie brakuje skoro i tak są wypadki

    • 3 0

  • W szczegolnosci dzisiaj. Komfort niech mnie drzwi ścina.kierofczyki i ich kolizje. Dzisiaj już były 3, a dopiero jest 11

    • 3 1

  • 2 plusy pandemii (1)

    Jeden z nielicznych plusów tej pandemii to mniej sierot drogowych na szosie powodujących niebezpieczne sytuacje przez co jazda stała się łatwiejsza i mniej stresująca no i...tańsze paliwo.

    • 10 1

    • Tak jak już kiedyś wspomniałem, dla mnie plusów jest dużo więcej. Nie chce mi się po raz drugi na ten temat rozpisywać.

      • 0 0

  • życzę sobie

    i mieszkańcom okolicy ażeby w przyszłości spadek na dolnym odcinku Myśliwskiej wyniósł 1/1 z powodu oddania Alei Adamowicza

    • 1 0

  • (1)

    Błagam oby taki ruch został już na zawsze..

    • 5 0

    • Obstawiam, że jeszcze się zmniejszy. Spokojnie czekaj, kup sobie np. popcorn i obserwuj sytuację.

      • 1 0

  • ruch zmalał,ale prędkość wzrosła (1)

    Teraz wyprzedzenie ciężarówki jest znacznie trudniejsze, szczególnie jeśli nie ma się super dynamicznej fury.
    Na lewym pasie prędkość wzrosła do 150-160 , wcześniej sznur ciągnął się 110-120 i można się było jakoś wbić , wyprzedzić "TIRa" i wrócić na prawy, a teraz? redukujesz, pusto w lusterkach, wyprzedzasz, a tu nagle pocisk w lusterku i miganko światłami bo przecież król jedzie!
    To samo zresztą w mieście, wszyscy zapie^&Alają jak po*&^ani , ograniczenia prędkości traktują jako sugestia.

    • 16 1

    • nie prawda

      ograniczenia szybkości wszyscy mają gdzieś

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane